Opony w piździkach
Posty: 29
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Opony w piździkach
Witam. Dużo naczytałem się o konsekwencjach zmiany opon na szersze.
Niektórzy do swoich pierdziawek wkładają 140 (a nawet spotkałem hardkorowca ze 160!
) tam gdzie oryginalnie są 100. I tutaj mam pytanie. Ponieważ takie pierdziki rzeczywiście na 100 wyglądają niewiele okazalej od rowerów - czy pójście na kompromis - powiedzmy 120 - naprawdę przy tej kategorii prędkości będzie miało aż taki wpływ na właściwości jezdne?
Niektórzy do swoich pierdziawek wkładają 140 (a nawet spotkałem hardkorowca ze 160!

-
Aren - Świeżak
- Posty: 89
- Dołączył(a): 15/5/2006, 10:25
powiem ci tak
Oryginalnie w swojej gpr (stara wersja ) miałem opone z tyłu 130 szeroka 70 wysoka 16 felga. No i jak kupiłem ten motor na takiej oponie to była kompletnie łysa, a nowa identyczna opona minimum 400zł. Więc za 150zł znalazłem oponę mitasa 130 szeroka, 90 wysoka , 16 felga. Jak ją założylem to troszkę bardzo zamulała ;/ a V max wzrósł o 2km/h
. Teraz w tym sezonie udało mi się znaleść bardzo tanio gumę oryginalnych rozmiarów i jestem w niebie ;d
Wniosek ? nie polecam zakładać większych kapciów
Aha zapomniałem dodać jeszcze że były tego dwa plusy, mianowicie :
Wygląd nieziemski ;d
No i jakoś tam psychicznie w zakrętach lepiej się czułem , ale czy to technicznie pomogło to wątpię.
Oryginalnie w swojej gpr (stara wersja ) miałem opone z tyłu 130 szeroka 70 wysoka 16 felga. No i jak kupiłem ten motor na takiej oponie to była kompletnie łysa, a nowa identyczna opona minimum 400zł. Więc za 150zł znalazłem oponę mitasa 130 szeroka, 90 wysoka , 16 felga. Jak ją założylem to troszkę bardzo zamulała ;/ a V max wzrósł o 2km/h

Wniosek ? nie polecam zakładać większych kapciów

Aha zapomniałem dodać jeszcze że były tego dwa plusy, mianowicie :
Wygląd nieziemski ;d
No i jakoś tam psychicznie w zakrętach lepiej się czułem , ale czy to technicznie pomogło to wątpię.
- Amek
- Świeżak
- Posty: 119
- Dołączył(a): 11/5/2009, 15:47
- Lokalizacja: iława
Hmm... ja robie teraz właśnie taką pierdziawke - generalny kapitalny remont - kupiłem tanio, ale kompletnie nie zadbaną i wpiepszone tam wszystko "na sztukę". Na tylnej oponie znalazłem napis "for front wheel use only". poza tym bieżnik był chyba pogłębiany pilnikiem bo jest krzywy jak cholera. W efekcie jako jeden z wielu przychodzi wydatek na nową oponę. I właśnie teraz się zastanawiam. Wolę jeździć bezpiecznie a bez lansu. Jednak jeśli mała zmiana szerokości nie zmienia znacząco jazdy, to wolę wziąć tą szerszą, co jest chyba zrozumiałe
I tutaj pytanie - mam ns1 - niestety nie będę się opierał rozmiarowo na tej oponie którą mam teraz
I mam duży dylemat, jaki wybór szerokości będzie najbardziej optymalny.
Czy bezpieczniej będzie kupić 100, czy lepiej będzie kupić 120-130, bo wygląda lepiej, a nie zmienia zasadniczo komfortu jazdy?


Czy bezpieczniej będzie kupić 100, czy lepiej będzie kupić 120-130, bo wygląda lepiej, a nie zmienia zasadniczo komfortu jazdy?
-
Aren - Świeżak
- Posty: 89
- Dołączył(a): 15/5/2006, 10:25
Jaka moc silnika, masa motocykla, takie są opony. Lepiej jest zainwestować w lepszą jakość gum, niż ich szerokość.
- Tmek
- Świeżak
- Posty: 219
- Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
- Lokalizacja: Łódź
Chyba mnie przekonaliście
Od czegoś trzeba w końcu zacząc swoją karierę
Poanalizuję jeszcze jak to wychodzi cenowo i na co pozwoli portfel to będzie na feldze
Co do lansu - jak dla mnie w ogóle jakikolwiek motocykl to nie lans, a bardziej dodanie do środka transportu trochę zabawy
Oczywiście im lepiej coś wygląda tym fajniej, jednak nie ma co patrzeć na motocykle pod względem wyglądu ;P To jest ostatnia rzecz
Ewentualnie przetestuje jak na drodze sprawdzają się oba wyjścia i wtedy coś wybiorę
W końcu opony i tak co jakiś czas trzeba zmienić 





Ewentualnie przetestuje jak na drodze sprawdzają się oba wyjścia i wtedy coś wybiorę


-
Aren - Świeżak
- Posty: 89
- Dołączył(a): 15/5/2006, 10:25
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5225
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
kumpel do ovetto wstawił 150 /70-12 i nie zmieniło to nic poza wyglądem. Jeżeli opona jest wyższa lub niższa to będzie robić różnicę. będzie albo szybszy albo wolniejszy, ale to niewiele będzie odczuwalne.
Osobiście uważam że szeroki laczek ładnie wygląda, a jaki ci się zmieści to zmierz.
Jaki mas skuter to może będziesz wiedział bez mierzenia jaka opona się zmieści.
Osobiście uważam że szeroki laczek ładnie wygląda, a jaki ci się zmieści to zmierz.
Jaki mas skuter to może będziesz wiedział bez mierzenia jaka opona się zmieści.
peugeot zenith -> yamaha dt 125-> ktm sx 125-> suzuki rm 250 -> Malagutii f12-> Yamaha aerox -> Aprilia sr -> Yamaha yz 125 -> KTM sx 250 -> KTM sx 400 -> Husqvarna te 250
- szybki90
- Świeżak
- Posty: 205
- Dołączył(a): 28/5/2009, 16:41
- Lokalizacja: Grudziadz
-
andrzej551 - Bywalec
- Posty: 691
- Dołączył(a): 23/5/2009, 16:08
- Lokalizacja: starachowice
ja tam nie jestem pewien czy skuterem nie da sie polozyc w zakrecie
http://www.youtube.com/watch?v=ph-kJj2iMQI
http://www.youtube.com/watch?v=ph-kJj2iMQI
SV 650N...bo golasy som najfffajniejsze! | | https://www.youtube.com/channel/UCDq_gh ... aEDrqGNkDg
-
gumis - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2866
- Dołączył(a): 10/9/2006, 13:08
- Lokalizacja: Ruda Śląska/Chorzów
No dać się da, ale do tego potrzebne są specjalnie przygotowane skutery, a w normalnej ulicznej jeździe to skuterem nikt nie zamyka opony. Tym bardziej w chińczykach, gdzie nawet gdy się wjedzie w koleinę, podnóżek centralny obija się o asfalt 

GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
aren jak kupisz ta opone to napisz jak sie smiga na niej bo ja tez mam zamiar kupic 120 do rs
a i gumis co ty porównujesz...
a i gumis co ty porównujesz...
-
andrzej551 - Bywalec
- Posty: 691
- Dołączył(a): 23/5/2009, 16:08
- Lokalizacja: starachowice
Posty: 29
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości