Zobacz wątek - Opony w piździkach
NAS Analytics TAG

Opony w piździkach

i inne małe pojemności
_________

Opony w piździkach

Postprzez Aren » 16/8/2009, 12:44

Witam. Dużo naczytałem się o konsekwencjach zmiany opon na szersze.
Niektórzy do swoich pierdziawek wkładają 140 (a nawet spotkałem hardkorowca ze 160! :D) tam gdzie oryginalnie są 100. I tutaj mam pytanie. Ponieważ takie pierdziki rzeczywiście na 100 wyglądają niewiele okazalej od rowerów - czy pójście na kompromis - powiedzmy 120 - naprawdę przy tej kategorii prędkości będzie miało aż taki wpływ na właściwości jezdne?
Avatar użytkownika
Aren
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 15/5/2006, 10:25


Postprzez Amek » 16/8/2009, 12:59

powiem ci tak

Oryginalnie w swojej gpr (stara wersja ) miałem opone z tyłu 130 szeroka 70 wysoka 16 felga. No i jak kupiłem ten motor na takiej oponie to była kompletnie łysa, a nowa identyczna opona minimum 400zł. Więc za 150zł znalazłem oponę mitasa 130 szeroka, 90 wysoka , 16 felga. Jak ją założylem to troszkę bardzo zamulała ;/ a V max wzrósł o 2km/h :|. Teraz w tym sezonie udało mi się znaleść bardzo tanio gumę oryginalnych rozmiarów i jestem w niebie ;d

Wniosek ? nie polecam zakładać większych kapciów ;)

Aha zapomniałem dodać jeszcze że były tego dwa plusy, mianowicie :

Wygląd nieziemski ;d

No i jakoś tam psychicznie w zakrętach lepiej się czułem , ale czy to technicznie pomogło to wątpię.
Amek
Świeżak
 
Posty: 119
Dołączył(a): 11/5/2009, 15:47
Lokalizacja: iława


Postprzez Fenek16 » 16/8/2009, 13:21

110 to maks co mogę Ci polecić do 50tki lub 50tki po tuningu.

Wiem, bo praktykowałem.
CBR 600 F3
Avatar użytkownika
Fenek16
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1590
Dołączył(a): 19/11/2006, 18:39
Lokalizacja: Warszawa / Starachowice

Postprzez C-bool » 16/8/2009, 14:09

130 już ładnie wygląda, też taką miałem fabrycznie w Malaguti Drakonie, jednak większej na pewno bym nie założył.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Aren » 16/8/2009, 15:54

Hmm... ja robie teraz właśnie taką pierdziawke - generalny kapitalny remont - kupiłem tanio, ale kompletnie nie zadbaną i wpiepszone tam wszystko "na sztukę". Na tylnej oponie znalazłem napis "for front wheel use only". poza tym bieżnik był chyba pogłębiany pilnikiem bo jest krzywy jak cholera. W efekcie jako jeden z wielu przychodzi wydatek na nową oponę. I właśnie teraz się zastanawiam. Wolę jeździć bezpiecznie a bez lansu. Jednak jeśli mała zmiana szerokości nie zmienia znacząco jazdy, to wolę wziąć tą szerszą, co jest chyba zrozumiałe :) I tutaj pytanie - mam ns1 - niestety nie będę się opierał rozmiarowo na tej oponie którą mam teraz :) I mam duży dylemat, jaki wybór szerokości będzie najbardziej optymalny.

Czy bezpieczniej będzie kupić 100, czy lepiej będzie kupić 120-130, bo wygląda lepiej, a nie zmienia zasadniczo komfortu jazdy?
Avatar użytkownika
Aren
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 15/5/2006, 10:25

Postprzez C-bool » 16/8/2009, 16:16

W sumie to nie wiem czy jest coś takiego jak lans na pierdopędzie... czyli lepiej fabryczny rozmiar oponki.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Tmek » 16/8/2009, 16:33

Jaka moc silnika, masa motocykla, takie są opony. Lepiej jest zainwestować w lepszą jakość gum, niż ich szerokość.
Tmek
Świeżak
 
Posty: 219
Dołączył(a): 13/12/2008, 14:55
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Aren » 16/8/2009, 16:40

Chyba mnie przekonaliście :) Od czegoś trzeba w końcu zacząc swoją karierę :) Poanalizuję jeszcze jak to wychodzi cenowo i na co pozwoli portfel to będzie na feldze :) Co do lansu - jak dla mnie w ogóle jakikolwiek motocykl to nie lans, a bardziej dodanie do środka transportu trochę zabawy :) Oczywiście im lepiej coś wygląda tym fajniej, jednak nie ma co patrzeć na motocykle pod względem wyglądu ;P To jest ostatnia rzecz :)

Ewentualnie przetestuje jak na drodze sprawdzają się oba wyjścia i wtedy coś wybiorę :) W końcu opony i tak co jakiś czas trzeba zmienić :P
Avatar użytkownika
Aren
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 15/5/2006, 10:25

Postprzez Seba_ER5 » 16/8/2009, 19:41

To ze siedziala 100 nieznaczy ze moze tam siedziec cos wiekszego. RS125 ma chyba 150
Avatar użytkownika
Seba_ER5
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 5225
Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58

Postprzez Aren » 16/8/2009, 20:31

Sugerujesz, że powiedzmy 130 nie wejdzie?
Avatar użytkownika
Aren
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 15/5/2006, 10:25

Postprzez Amek » 16/8/2009, 21:15

Ja ci radzę załóż coś "chudszego" na tą felgę , bo nie opłaca się dla lansu tracić takiego przyśpieszenia (jeżeli niema się 100 kucyków to "się lubi co się ma") - jeżeli wiesz o co mi chodzi.
Amek
Świeżak
 
Posty: 119
Dołączył(a): 11/5/2009, 15:47
Lokalizacja: iława

Postprzez szybki90 » 17/8/2009, 09:35

kumpel do ovetto wstawił 150 /70-12 i nie zmieniło to nic poza wyglądem. Jeżeli opona jest wyższa lub niższa to będzie robić różnicę. będzie albo szybszy albo wolniejszy, ale to niewiele będzie odczuwalne.
Osobiście uważam że szeroki laczek ładnie wygląda, a jaki ci się zmieści to zmierz.
Jaki mas skuter to może będziesz wiedział bez mierzenia jaka opona się zmieści.
peugeot zenith -> yamaha dt 125-> ktm sx 125-> suzuki rm 250 -> Malagutii f12-> Yamaha aerox -> Aprilia sr -> Yamaha yz 125 -> KTM sx 250 -> KTM sx 400 -> Husqvarna te 250
szybki90
Świeżak
 
Posty: 205
Dołączył(a): 28/5/2009, 16:41
Lokalizacja: Grudziadz

Postprzez C-bool » 17/8/2009, 13:00

W skuterku nie zrobiło różnicy, bo nim to się jedzie tylko na wprost, nie zamyka się opony ;)
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez andrzej551 » 17/8/2009, 14:07

skuterem sie raczej nie połozy w zakrecie :D
Avatar użytkownika
andrzej551
Bywalec
 
Posty: 691
Dołączył(a): 23/5/2009, 16:08
Lokalizacja: starachowice

Postprzez Aren » 17/8/2009, 15:12

Nie mam skuterka, tylko NS1, a o dziwo w moim skuterku opony były o wiele szersze :D
Avatar użytkownika
Aren
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 15/5/2006, 10:25

Postprzez gumis » 17/8/2009, 15:17

ja tam nie jestem pewien czy skuterem nie da sie polozyc w zakrecie

http://www.youtube.com/watch?v=ph-kJj2iMQI
SV 650N...bo golasy som najfffajniejsze! | | https://www.youtube.com/channel/UCDq_gh ... aEDrqGNkDg
Avatar użytkownika
gumis
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2866
Dołączył(a): 10/9/2006, 13:08
Lokalizacja: Ruda Śląska/Chorzów

Postprzez C-bool » 17/8/2009, 15:19

No dać się da, ale do tego potrzebne są specjalnie przygotowane skutery, a w normalnej ulicznej jeździe to skuterem nikt nie zamyka opony. Tym bardziej w chińczykach, gdzie nawet gdy się wjedzie w koleinę, podnóżek centralny obija się o asfalt :)
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Aren » 17/8/2009, 17:47

Hmm.. metodą kompromisu wezmę chyba 120 - wysokość bez zmian :) Jeśliby miało źle wpłynąć na jazdę to zawsze nie jest to 130, nie będzie wyglądało jak 100 :)
Avatar użytkownika
Aren
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 15/5/2006, 10:25

Postprzez andrzej551 » 17/8/2009, 18:04

aren jak kupisz ta opone to napisz jak sie smiga na niej bo ja tez mam zamiar kupic 120 do rs


a i gumis co ty porównujesz...
Avatar użytkownika
andrzej551
Bywalec
 
Posty: 691
Dołączył(a): 23/5/2009, 16:08
Lokalizacja: starachowice

Postprzez Aren » 17/8/2009, 20:26

Ok z pewnością napiszę :) I dzięki za taki duży odzew :D Jednak na wrażenia z jazdy będziesz musiał troszkę poczekać, bo nie wiem za ile mój motorek będzie zdolny do jazdy ;) Remont w toku działań :)
Avatar użytkownika
Aren
Świeżak
 
Posty: 89
Dołączył(a): 15/5/2006, 10:25

Następna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr