Rozregulowany gaźnik w Zipp Quantum
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Rozregulowany gaźnik w Zipp Quantum
Witam
Nie potrafię się dogadać z gaźnikiem mojego skuterka. Jestem drugim właścicielem, w momencie gdy skuterek kupiłem zamykał licznik (75 km/h i więcej) czyli nie posiadał już blokad. Po chwili jazdy z maksymalną prędkością bądź też przy jeździe pod górkę silnik gwałtownie "mulił" i jeśli nie puściłem gazu zawsze gasł. Śrubka składu mieszanki wykręcona była na 3 obroty, czyli już prawie maksymalnie. Po całodniowym kręceniu w jedną i drugą stronę doszedłem do wniosku, że po jej maksymalnym wkręceniu nie dochodzi już do "śmiertelnego zmulania silnika". Teraz po chwili jazdy z odkręconym maksymalnie rollgazem silnik traci dynamikę, ale po puszczeniu gazu po chwili ją odzyskuje. Bardziej śruby regulującej skład mieszanki wkręcić już nie mogę, a wygląda na to że to by pomogło.
Zmiana położenia iglicy na ten problem nie pomaga.
I teraz moje pytanie: co jeszcze mogę zrobić, aby silnik pracował lepiej ? Jak wyregulować poziom paliwa w gaźniku ? Po stanie śrub trzymających pokrywę komory pływaka widać że było tam gmerane wiele razy, sam też próbowałem i zmniejszać i zwiększać poziom, ale nie zauważałem widocznej poprawy. Może powinienem wymienić którąś z dysz ?
Prosze o poradÄ™
Nie potrafię się dogadać z gaźnikiem mojego skuterka. Jestem drugim właścicielem, w momencie gdy skuterek kupiłem zamykał licznik (75 km/h i więcej) czyli nie posiadał już blokad. Po chwili jazdy z maksymalną prędkością bądź też przy jeździe pod górkę silnik gwałtownie "mulił" i jeśli nie puściłem gazu zawsze gasł. Śrubka składu mieszanki wykręcona była na 3 obroty, czyli już prawie maksymalnie. Po całodniowym kręceniu w jedną i drugą stronę doszedłem do wniosku, że po jej maksymalnym wkręceniu nie dochodzi już do "śmiertelnego zmulania silnika". Teraz po chwili jazdy z odkręconym maksymalnie rollgazem silnik traci dynamikę, ale po puszczeniu gazu po chwili ją odzyskuje. Bardziej śruby regulującej skład mieszanki wkręcić już nie mogę, a wygląda na to że to by pomogło.
Zmiana położenia iglicy na ten problem nie pomaga.
I teraz moje pytanie: co jeszcze mogę zrobić, aby silnik pracował lepiej ? Jak wyregulować poziom paliwa w gaźniku ? Po stanie śrub trzymających pokrywę komory pływaka widać że było tam gmerane wiele razy, sam też próbowałem i zmniejszać i zwiększać poziom, ale nie zauważałem widocznej poprawy. Może powinienem wymienić którąś z dysz ?
Prosze o poradÄ™

Zipp Quantum 2005r. Bity
Kymco New Dink 2008r. Nie bity !

Kymco New Dink 2008r. Nie bity !
- chomikarz
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 16/5/2009, 14:47
dysze przedmuchaj sprezonym powietrzem, nie igla ani jakims drutem !!
sprawdz filtr powietrza moze sie zapchal albo jest brudny i moto nie dostaje powietrza
przemij gaznik w srodku benzyna ekstrakcyjna, a z zewnatrz denaturatem albo tez ta benzyna
sprawdz filtr powietrza moze sie zapchal albo jest brudny i moto nie dostaje powietrza
przemij gaznik w srodku benzyna ekstrakcyjna, a z zewnatrz denaturatem albo tez ta benzyna
- talta
- Mieszkaniec forum
- Posty: 2439
- Dołączył(a): 26/1/2009, 21:14
Gaźnik był już rozebrany (i poskładany tak samo), myty preparatem Solwer a następnie dokładnie przedmuchany i osuszony sprężonym powietrzem, ale zupełnie nic to nie pomogło, żadnej poprawy. Jestem przekonany, że opisany przeze mnie problem nie jest spowodowany zanieczyszczonym gaźnikiem. Wkład filtra powietrza również myłem w Solwerze, a następnie go osuszyłem i nasączyłem go Castrol Foam Air Filter Oil ale to również nie wyeliminowało problemu.
Problem stanowi zła regulacja gaźnika, ewnetualnie zmienione dysze, ale nie potrafię problemu rozwiązać gdyż nie wiem jakiej średnicy sa oryginalne dysze (być może były zmieniane - jestem drugim właścicielem skutera), jaka powinna być odległość pływaka od górnej krawędzi komory pływaka ani jak fabrycznie ustawiona jest mieszanka.
Problem stanowi zła regulacja gaźnika, ewnetualnie zmienione dysze, ale nie potrafię problemu rozwiązać gdyż nie wiem jakiej średnicy sa oryginalne dysze (być może były zmieniane - jestem drugim właścicielem skutera), jaka powinna być odległość pływaka od górnej krawędzi komory pływaka ani jak fabrycznie ustawiona jest mieszanka.
Zipp Quantum 2005r. Bity
Kymco New Dink 2008r. Nie bity !

Kymco New Dink 2008r. Nie bity !
- chomikarz
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 16/5/2009, 14:47
Pomylić dysze? A da sie tak wogóle ?
Nie, nie pomyliłem. Gaźnik złożyłem tak jak był poskładany wcześniej, ustawiony tak jak był wcześniej przez poprzedniego właściciela. Po maksymalnym wkręceniu śruby składu mieszanki praca silnika się poprawiła ale to jeszcze nie to.
Pisałem wcześniej, że silnik "mulił" odkąd skuter kupiłem a moje próby regulacji śrubą składu paliwa poprawiły nieco jego pracę ale nadal jest ona niezadowalająca.
ProszÄ™ o konkretnÄ… poradÄ™

Nie, nie pomyliłem. Gaźnik złożyłem tak jak był poskładany wcześniej, ustawiony tak jak był wcześniej przez poprzedniego właściciela. Po maksymalnym wkręceniu śruby składu mieszanki praca silnika się poprawiła ale to jeszcze nie to.
Pisałem wcześniej, że silnik "mulił" odkąd skuter kupiłem a moje próby regulacji śrubą składu paliwa poprawiły nieco jego pracę ale nadal jest ona niezadowalająca.
ProszÄ™ o konkretnÄ… poradÄ™

Zipp Quantum 2005r. Bity
Kymco New Dink 2008r. Nie bity !

Kymco New Dink 2008r. Nie bity !
- chomikarz
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 16/5/2009, 14:47
czasami lepiej dac troche kasy i miec wszystko ok
ja tam w srode oddaje mojego simka do Klinkiego, kolo robi simsony,romety,jawki itp. od 30 lat ! i jest mistrzem w tym co robi to jako ciekawostka
ja mam znizke bo moja babcia to jego znajoma
jak cos to go polecam szczerze
zdejmowales jakies blokady? wsadzales lepszy filtr powietrza?
ja tam w srode oddaje mojego simka do Klinkiego, kolo robi simsony,romety,jawki itp. od 30 lat ! i jest mistrzem w tym co robi to jako ciekawostka
ja mam znizke bo moja babcia to jego znajoma

zdejmowales jakies blokady? wsadzales lepszy filtr powietrza?
- talta
- Mieszkaniec forum
- Posty: 2439
- Dołączył(a): 26/1/2009, 21:14
So kolegi talta:
Jestem drugim właścicielem, skuter ma zdjęte blokady i być może wymienioną dyszę/dysze w gaźniku. No i oczywiście gaźnik jest rozregulowany.
do kolegi Dandi93:
Środek ten stosowałem od długiego czasu w wielu różnych "cwajtaktach" i nigdy nie wywoływał żadnych problemów. Jest to rodzaj pianki zawierającej olej, ładnie nasącza fiulterek i trudno go "przedawkować".
Zresztą problem mam odkąd tylko ten skuter kupiłem i zacząłem w nim dłubać, i nie jest to raczej moja wina. Jak już wspomniałem po moich kombinacjach silnik pracuje lepiej niż wcześniej, ale nadal niezadowalająco.
Z opisów w necie wnioskuję że wkręcenie śruby składu mieszanki powoduje jej zubożenie. No chyba że się mylę ? W jaki inny sposób mogę ją jeszcze zubożyć ?
Jestem drugim właścicielem, skuter ma zdjęte blokady i być może wymienioną dyszę/dysze w gaźniku. No i oczywiście gaźnik jest rozregulowany.
do kolegi Dandi93:
Środek ten stosowałem od długiego czasu w wielu różnych "cwajtaktach" i nigdy nie wywoływał żadnych problemów. Jest to rodzaj pianki zawierającej olej, ładnie nasącza fiulterek i trudno go "przedawkować".
Zresztą problem mam odkąd tylko ten skuter kupiłem i zacząłem w nim dłubać, i nie jest to raczej moja wina. Jak już wspomniałem po moich kombinacjach silnik pracuje lepiej niż wcześniej, ale nadal niezadowalająco.
Z opisów w necie wnioskuję że wkręcenie śruby składu mieszanki powoduje jej zubożenie. No chyba że się mylę ? W jaki inny sposób mogę ją jeszcze zubożyć ?
Zipp Quantum 2005r. Bity
Kymco New Dink 2008r. Nie bity !

Kymco New Dink 2008r. Nie bity !
- chomikarz
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 16/5/2009, 14:47
A więc kolego mamy taki sam problem
Ale ja go rozwiałem
tzn . jestem w połowie ;D
Tak samo mi muliło !
Wymieniłem świece i przestała, wyczyszciłem dokładnie gaznik-dysze !. Wszytko ładnie chodzi.
Ale niestety ;D Za mocno przekręciłem to coś do powietrze
Nie pamiętaj jak sie nazywało. I rozwalila sie podkaldka jakas tam ;P
I teraz musze kupic bo nie moge go dobrze wyregulowac
A więc wymieni świece !

Ale ja go rozwiałem

Tak samo mi muliło !
Wymieniłem świece i przestała, wyczyszciłem dokładnie gaznik-dysze !. Wszytko ładnie chodzi.
Ale niestety ;D Za mocno przekręciłem to coś do powietrze

I teraz musze kupic bo nie moge go dobrze wyregulowac

A więc wymieni świece !
- ja00
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 19/5/2009, 14:58
No nie wiem na jakie wy skutery trafiacie. Ja pomykam 3 rok quantumem i nic mi nie padło za wyjątkiem, żarówki
Zipp ma to do siebie że trzeba się namęczyć z gaźnikiem, gaźnik niby japoński mikuni ale coś on nie chodzi tak super. Ja się sporo nagimnastykowałem, ale go wyregulowałem, tu trzeba zastosować metodę prób i błędów.

nsr>zzr>zx6r>r6>cbr f4i?
-
Dandi93 - Bywalec
- Posty: 910
- Dołączył(a): 24/5/2008, 11:43
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Dandi93, a możesz mi powiedzieć (o ile pamiętsz) jakiej średnicy masz dysze i il wynosi u ciebie odległość górnej krawędzi pływaka od górnej krawędzi komory pływaka ? Byłbym happy 

Zipp Quantum 2005r. Bity
Kymco New Dink 2008r. Nie bity !

Kymco New Dink 2008r. Nie bity !
- chomikarz
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 16/5/2009, 14:47
No po twojich kombinacjach przestawiles pewnie plywak do dolu on ma duzy wplyw przestaw plywak toroche do gury a gazniku mikutti nie ma nic do rogulacji tylko mieszanka powietrza i iglica ale i tak powinien chodzic nawet rozlegulowany
(przyjzyj sie jak pracuje plywak)
(przyjzyj sie jak pracuje plywak)
- Masterleoni
- Świeżak
- Posty: 80
- Dołączył(a): 4/4/2009, 19:57
Ja mam dyszę 70 ! 65 masz jako oryginał, od początku ? Jeśli tak to prawdopodobnie zlokalizowaliśmy "usterkę", poprzedni właściciel mojego zippa z jakiegoś powodu wymienił dyszę na większą :-/
Zipp Quantum 2005r. Bity
Kymco New Dink 2008r. Nie bity !

Kymco New Dink 2008r. Nie bity !
- chomikarz
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 16/5/2009, 14:47
Dandi93, chyba ciÄ™ jeszcze trochÄ™ wykorzytsam
Jako że jesteś posiadaczem quantuma i to prawdopodobnie pierwszym więc masz chyba jakąś instrukcję eksploatacji/obsługi skutera. Chodzi mi o dane eksploatacyjne czyli jaki olej stosować, gdzie znajdują się punkty smarowania, smarowanie układu przeniesienia napędu (bo gdzies chyba jednak olej się wymienia, co nie?), typy żarówek itp...no oczywiście jeśli dane takowe są w instrukcji podane..i jeśli takowa wogóle istnieje
Nie potrafię w necie nigdzie pdfa znaleźć....
P.S
Założłem pożyczoną od kolegi dyszę 50 i teraz mieszanka jest już zbyt uboga (świeca opalona na biało, silnik szybko się grzeje). Najwidoczniej to ~65 które posiadasz to optymalna średnica dla tego silnika bez żadnych większych przeróbek.

Jako że jesteś posiadaczem quantuma i to prawdopodobnie pierwszym więc masz chyba jakąś instrukcję eksploatacji/obsługi skutera. Chodzi mi o dane eksploatacyjne czyli jaki olej stosować, gdzie znajdują się punkty smarowania, smarowanie układu przeniesienia napędu (bo gdzies chyba jednak olej się wymienia, co nie?), typy żarówek itp...no oczywiście jeśli dane takowe są w instrukcji podane..i jeśli takowa wogóle istnieje

Nie potrafię w necie nigdzie pdfa znaleźć....
P.S
Założłem pożyczoną od kolegi dyszę 50 i teraz mieszanka jest już zbyt uboga (świeca opalona na biało, silnik szybko się grzeje). Najwidoczniej to ~65 które posiadasz to optymalna średnica dla tego silnika bez żadnych większych przeróbek.
Zipp Quantum 2005r. Bity
Kymco New Dink 2008r. Nie bity !

Kymco New Dink 2008r. Nie bity !
- chomikarz
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 16/5/2009, 14:47
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości