Zobacz wątek - Pierwszy skuter
NAS Analytics TAG

Pierwszy skuter

i inne małe pojemności
_________

Pierwszy skuter

Postprzez Barczy » 13/6/2014, 11:15

Siemanko, chciałem się was poradzić.Mianowicie potrzebuje bzyka na trasy ok. 15km do roboty, w tę i na zad.Zależy mi przede wszystkim na niezawodności i żeby nie był szpetny.Preferuje 2t bo się lepiej zbierają i żeby v-max przekraczał minimum 60km/h.Mam 188 wzrostu.Budżet to jakieś 2500 z drobnym marginesem błędu bo wiadomo, zawsze można coś utargować.

Oraz małe pytanie, chodzi o to, że właściciele szatanów to zapaleni tunerzy i pytanie brzmi następująco.Lepiej kupować zmodyfikowanego o jakieś sportowe części czy lepiej szukać oryginału ?

Myślałem o Aprilli RS 50, Speedfight 2, Aeroxie (to mój faworyt).
Barczy
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13/6/2014, 11:06
Lokalizacja: Jaźwina


Postprzez kello » 13/6/2014, 11:26

Możesz spojrzeć jeszcze na Piaggo Zip 2T. Wiem, wyglądem nie powala... ale osiągi ma niezłe. Seryjnie 75km/h pójdzie .
kello
Świeżak
 
Posty: 165
Dołączył(a): 26/6/2013, 14:25


Postprzez Barczy » 13/6/2014, 11:35

Barczy
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13/6/2014, 11:06
Lokalizacja: Jaźwina

Postprzez henio12323 » 13/6/2014, 13:05

zipek akurat jest jako nieliczny markowy w 4T i jest dosyc wolny, ale za to pali szklanke wahy na setke :D

piaggio są świetne, miałem typhoona ale przy wzroscie wtedy pewnie ze 175 brakowało mi troche miejsca na nogi.


szczerze ja bym polecał 125 w 4T, jeżeli masz prawko na kategorie B to chyba juz weszło że mozesz tym legalnie smigać.

spalanie pewnie wychodzi mniejsze niz w przypadku 2T, ale komfot jazdy jest nieporównywalnie wiekszy, płynniej pracuje, jest cichszy, wygodniejszy. np cygnus 125,

jeżeli jednak chcesz 50tke w 2T, to te co wymieniłes są spoko, w zasadzie jak dla mnie to bez róznicy jaki model wybierzesz, kazdy się nada tak samo. w wielu silniki sa nawet bliźniacze, i kierował bym sie głownie stanem technicznym danego egzemplarza no i wyglądem.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez MarSen » 13/6/2014, 14:06

To z tym B na 125 wejdzie pod koniec wakacji. Jeżeli 50cm3 w 2T to wybierz co kolwiek markowego. Ja bym wziął coś seryjnego, bo sportowe części - większe spalanie, szybsze ich zużycie (części). I tak jak henio mówi: Stan techniczny to priorytet, drugi to wygląd. Reszta to sprawa indywidualna.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez AvroFM » 14/6/2014, 19:45

Aż się zalogowałem. Proszę, nie popełniaj tego błędu co ja, skuter w serii jest nuuuudnyyyyy. Kup coś z biegami. Naprawdę, mówię z doświadczenia, kup lepiej Aprilie MX, zamiast Aeroxa. W serii i lepiej przyspieszy, i będziesz więcej zabawy mieć.

Choć z drugiej strony to moja własna opinia...
AvroFM
Świeżak
 
Posty: 73
Dołączył(a): 18/4/2014, 14:27

Postprzez Barczy » 23/6/2014, 21:31

Tak, tak dużo myślałem nad tym czy rzeczywiście skuter.Fajnie bo mało pali itd ale w sumie wole coś biegowego.Nie, nie mam prawa jazdy.Nawet nie jestem pełnoletni.Pracuje na wakacje :).Myślałem nad jakąś 80 czy 125 zarejestrowaną na 50.Co wy myślicie na ten temat?Jakie mogą być konsekwencje jak mnie (o zgrozo) ZŁAPIĄ?Bo NSR czy RS 125 albo nawet Mito to nawet nie ma co porównywać do skuterków.Myślałem również nad enduro typu DT lub MTX.
Barczy
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13/6/2014, 11:06
Lokalizacja: Jaźwina

Postprzez MarSen » 23/6/2014, 22:16

Nie baw się w 80/50 czy 125/50. Konsekwencje są takie same jakbyś wsiadł na 600cm3 i Cie zatrzymali/brałbyś udział w kolizji.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Bartek98 » 25/6/2014, 18:23

Aerox dobry wybór. Szybki , ładny , niezawodny ,duza dostepnosc czesci optycznych czy mechanicznych , sam posiadam i sie nie zawiodlem wiec jak najbardziej polecam , lecz jesli lubisz "przycisnac" to pofatyguj sie i zdobadz 125cc :p
Bartek98
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 1/5/2014, 22:48
Lokalizacja: Sierpc

Postprzez Barczy » 25/6/2014, 19:53

A co jeśli zrobie sobie prawko A1?Chodzi mi o to czy później będę mieć jakiś bonus (np. jak w przypadku kategorii B) gdy będę chciał zrobić sobie już A.Tylko wtedy oczywiście bym musiał czekać z zakupem motocykla.
Barczy
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13/6/2014, 11:06
Lokalizacja: Jaźwina

Postprzez MarSen » 25/6/2014, 20:10

Jeśli masz A1 to na A2 nie zdajesz teorii, bo masz już zaliczoną. Jeżeli masz A2 przez co najmniej 2 lata to możesz zdać pełne A (najszybciej mając 20 lat) przed ukończeniem 24. roku życia. I wtedy również nie zdajesz teorii. Robiąc B + A2 w OSK pewnie oszczędzisz kasę (i czas), bo dużo wykładów będzie jednocześnie dla A2 i B.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr