Jak złożyć sobie moto?
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Jak złożyć sobie moto?
Dzień dobry wieczór.
planuje kupić samą ramę lub już mocno zurzytego pseudo scigaczo coś co miało 50ccm za swego żywota.
Sprawa ma siÄ™ z grubsza tak:
- z kasÄ… jak zawsze... cienko
- nie potrzebuje na razie mega mocy (mam prawko A1) a motocykl miałby służyć poza przyjemnością z jazdy (kocham jeździć) do mojej drugiej (wazniejszej) miłości
- jeżeli już to coś ekonomicznego co nie przysporzy o orgazm nerwów wlasciciela mojego portfela
a więc w planach mam:
kupić ramę lub zyrzytego dość mocno zippa pro 50, obnarzyć go nieco za pomocą srobokreta, wzmocnić nieco ramę, volt amper spawarka. poskladać to w całość.
tylko właśnie... ja jestem bystry ale totalnie nieobeznany ;/
silnik do wymiany to na bank. Jak będzie (waszym zdaniem) za słaby 50ccm to piszcie jakie ewentualne przeróbki zastosować (vmax w okolice 90-100km/h - nie chce nikomu siedzieć na tyłach ani też być na targetach TIRów). Co też by należało zmienić? I w jakich cenach by się to mieściło?
Pewniakiem stwierdzam: wiem... AM6 jest dobre, ale nie stać mnie na wykarmienie tego stadka dlatego piszcie tylko z myślą o 4T, które przy zwyczajnej jeździe spala 2,5l słyszałem że niektóre hińczyki spalają 1,5l a sam silnik to kopia amerykańskiego silnika z ponad 50 lat.
Dostawiam to do waszych przemyśleń.
Koniecznie napiszcie jeżeli są lepsze rozwiązania
planuje kupić samą ramę lub już mocno zurzytego pseudo scigaczo coś co miało 50ccm za swego żywota.
Sprawa ma siÄ™ z grubsza tak:
- z kasÄ… jak zawsze... cienko
- nie potrzebuje na razie mega mocy (mam prawko A1) a motocykl miałby służyć poza przyjemnością z jazdy (kocham jeździć) do mojej drugiej (wazniejszej) miłości
- jeżeli już to coś ekonomicznego co nie przysporzy o orgazm nerwów wlasciciela mojego portfela
a więc w planach mam:
kupić ramę lub zyrzytego dość mocno zippa pro 50, obnarzyć go nieco za pomocą srobokreta, wzmocnić nieco ramę, volt amper spawarka. poskladać to w całość.
tylko właśnie... ja jestem bystry ale totalnie nieobeznany ;/
silnik do wymiany to na bank. Jak będzie (waszym zdaniem) za słaby 50ccm to piszcie jakie ewentualne przeróbki zastosować (vmax w okolice 90-100km/h - nie chce nikomu siedzieć na tyłach ani też być na targetach TIRów). Co też by należało zmienić? I w jakich cenach by się to mieściło?
Pewniakiem stwierdzam: wiem... AM6 jest dobre, ale nie stać mnie na wykarmienie tego stadka dlatego piszcie tylko z myślą o 4T, które przy zwyczajnej jeździe spala 2,5l słyszałem że niektóre hińczyki spalają 1,5l a sam silnik to kopia amerykańskiego silnika z ponad 50 lat.
Dostawiam to do waszych przemyśleń.
Koniecznie napiszcie jeżeli są lepsze rozwiązania

-
seweryn2422 - Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 24/6/2014, 21:00
- Lokalizacja: Nowy Żmigród
Jak kupisz ramę z 50cm3 i zarejestrujesz na nią większą pojemność (90-100km/h to tylko 125cm3 chińskie do tej ramy [model 152FMI]) to złamiesz prawo. Równie dobrze możesz sobie kupić 125cm3 w 4T i jeździć bez prawa jazdy. Na tym forum nie pomagamy łamać prawa. Co do ceny to myślę, że z 2,5-3 tys. ponieważ sam silnik to około 800-900zł + Zipp z całym osprzętem. Temat leci do kosza jeśli nie zmienisz pomysłu (50cm3 z silnikiem 125cm3 nie wchodzi w grę). Na OLX widziałem ostatnio Zippa pro 50 z silnikiem 125cm3 za 2,4 tys. Tylko, że tak jak mówiłem: To nielegalne.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
-
MarSen - Moderator
- Posty: 1051
- Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
- Lokalizacja: Rybnik
spokojnie
nie chcę łamać prawa
chciałem 50ccm ewentualnie coś w granicach żeby można było po tych magicznych 10,000 zmienić silnik i od nowa jechać dalej
jeżeli miałbym kupowac 125/50 to po to by przerejestrowac
mam prawo jazdy a1 więc to nie jest problem
a niebawem planuje robić a2 oraz b (bo wyjdzie taniej za nauki płace raz)
a jak ogarne tę "moc" i uzbieram zlotówki na kawę ninja 300
do tego dąrzę a na chwile obecną chcę jeszcze chwilkę pożyć dla swojej kobiety
mam coÅ› z uniquesilver vloga z YT
nie wiem co bym zrobił gdybym miał tyle pegazów między nogami
jestem dosyć rozsądny w swoich działaniach
na razie mam aprilię gulliver 50 ciągnie ładnie ale nie.jest tylko mój ;/ brat, ojciec - wiecie
jak na 50ccm to kask mam wyjÄ…tkowo chyba przesadnie nawet drogi
400zł gdzie dzieciaki w kaskach z allegro ala tandeta po 40zł jeżdżą ;/ gdzie rodzice... pasja pasją, prędkość prędkością ale bezpieczeństwo to dla mnie priorytet 












jak na 50ccm to kask mam wyjÄ…tkowo chyba przesadnie nawet drogi


Aprilia Gulliver 50
-
seweryn2422 - Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 24/6/2014, 21:00
- Lokalizacja: Nowy Żmigród
No to tak: Kosztowo nie będzie opłacało się motoroweru na motocykl przerejestrować. Kasa za hamownię, za silnik itp. Nie lepiej będzie jak powiesz ile masz kasy i coś się w tych pieniądzach wymyśli? Najtańsze markowe 4T w 125cm3 to chyba Hondy CBR albo CBF.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
-
MarSen - Moderator
- Posty: 1051
- Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
- Lokalizacja: Rybnik
Na CBR jeździłem... gdyby nie to że po trasie 140km masakrycznie bolała mnie część ciała w której plecy kończą swą szlachetną nazwę to bym brał z uzasadnioną pewnością jednakże ta jej wąska talia pasuje mi tylko na ciele mojej ukochanej
myślałem nad apką rs125 ale to 2t i to strasznie spragnione ;/ mam na wydanie dosyć niewiele a wiadomo wolę starocia którego odnowie niż markowe ale do remontu bo kolega już to przerabiał
5 tysi za NSR a potem drugie tyle remont 

myślałem nad apką rs125 ale to 2t i to strasznie spragnione ;/ mam na wydanie dosyć niewiele a wiadomo wolę starocia którego odnowie niż markowe ale do remontu bo kolega już to przerabiał


Aprilia Gulliver 50
-
seweryn2422 - Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 24/6/2014, 21:00
- Lokalizacja: Nowy Żmigród
Ja kupiłem NSR za trochę mniej niż Twój kolega, pali mi 6l/100km przy ostrej jeździe. Remontu nie wymaga, bo kupując wiedziałem co biorę. Koleś u którego kupowałem wiedział o czym mówi więc jestem prawie pewny, że w tym sezonie remont mnie nie czeka. Mówię Ci: Powiedz ile masz i coś się pomyśli.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
-
MarSen - Moderator
- Posty: 1051
- Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
- Lokalizacja: Rybnik
A więc tak budżet wstępny to 6'000 ale jak to głosi historia "był w niemczech, kupił auto, zapomniał że jeździ na paliwo" kasę, którą bym zaoszczędził na paliwie kupując 4t będę musiał wliczyć w utrzymanie 2t wiec dostanie pewnie połowa jak dobrze pojdzie bo lubię wydluzac sobie drogę i wkurzać nawigację do komunikacji o temacie "zmieniono trasę". A więc 'kwota pozostała na twoim koncie wynosi' coś wskroś 3'500zł ;( czyli pewno tylko nsr/rs/itp.
kurde BINGO a2 robię za ok. rok 500cc mi bynajmniej nie potrzebne... liczę że aprilia gulliver 50 mi na razie (będzie musiała wystarczyc)... teraz sobie odłożę na CBR 250RR Wink nie jest taka wąska jak 125 chociaż to przy większej pojemnosci zaleta (szczególnie na autostradzie) a ten obrotomierz na 20k i odcinka w tych granicach to miód dla uszu Wink nie brzmi basowo jak harleye tylko trochę jak 2t taki przecinak (chyba że to 2t ^.^ nie sprawdzałem jeszcze ale powinno być 4t - z kolegą rozmawiałem ;p) cierpliwy kamień ugotuje ja kamieni nie jadam ale lepiej poczekać u mieć coś sensownego.
dziękuję za pomoc Wink szkoda tylko że plan na nie zapierdzielanie może nie wypalić, bo to będzie ostatecznie 250RR, ale ten dźwięk powoduje psychiczne uzależnienie Wink
z resztą nie ma to jak 250 na górskie trasy a tutaj w sumie mieszkam Wink
kurde BINGO a2 robię za ok. rok 500cc mi bynajmniej nie potrzebne... liczę że aprilia gulliver 50 mi na razie (będzie musiała wystarczyc)... teraz sobie odłożę na CBR 250RR Wink nie jest taka wąska jak 125 chociaż to przy większej pojemnosci zaleta (szczególnie na autostradzie) a ten obrotomierz na 20k i odcinka w tych granicach to miód dla uszu Wink nie brzmi basowo jak harleye tylko trochę jak 2t taki przecinak (chyba że to 2t ^.^ nie sprawdzałem jeszcze ale powinno być 4t - z kolegą rozmawiałem ;p) cierpliwy kamień ugotuje ja kamieni nie jadam ale lepiej poczekać u mieć coś sensownego.
dziękuję za pomoc Wink szkoda tylko że plan na nie zapierdzielanie może nie wypalić, bo to będzie ostatecznie 250RR, ale ten dźwięk powoduje psychiczne uzależnienie Wink
z resztą nie ma to jak 250 na górskie trasy a tutaj w sumie mieszkam Wink
-
seweryn2422 - Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 24/6/2014, 21:00
- Lokalizacja: Nowy Żmigród
Też chciałbym kiedyś CBR 250RR mc22. Tylko, że zdajesz sobie sprawę, że to są stare motocykle, dość trudno dostępne? Nowe CBRki to całkiem inne motocykle. Masz 3500zł czy 6000zł w końcu? Jeśli masz 3500zł i A1 to może jakiś Hyosung GT 125?
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
-
MarSen - Moderator
- Posty: 1051
- Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
- Lokalizacja: Rybnik
Ten temat jest totalnie bez składu i ładu więc żeby uporządkować: kup sobie na teraz CBR125, a jeśli możesz poczekać do A2 to kup sobie GS500, jak lubisz plastiki to owiewce FiveStars, bo na wersję F raczej nie starczy ci kasy. Tyle w temacie.
- kello
- Świeżak
- Posty: 165
- Dołączył(a): 26/6/2013, 14:25
Generalnie jeśli chcesz sobie wyrzeźbić motocykl, polecam tanie silniki z allegro - chinole. Części do tego jest sporo, nie są, aż tak awaryjne jak się przyjęło pisać. Koszt zakupu niewielki, w zestawie wszystkie elementy do odpalenia. Silnik Loncina
wyrwiesz za 800-1000zł.
Ale czasem to nie warta czasu zabawa... Kupa elementów, które muszą podpasować... Mocowania, liniowość zębatek, linki, instalacja elektryczna, dzwignie itd itp...
A za 500-700zł kupisz używanego chinola cross'a 125.... Możesz też rozważyć taki zakup na dawce... Wtedy masz wszystkie elementy
wyrwiesz za 800-1000zł.
Ale czasem to nie warta czasu zabawa... Kupa elementów, które muszą podpasować... Mocowania, liniowość zębatek, linki, instalacja elektryczna, dzwignie itd itp...
A za 500-700zł kupisz używanego chinola cross'a 125.... Możesz też rozważyć taki zakup na dawce... Wtedy masz wszystkie elementy
Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Szybkie wyjaśnienie:
Mam 6000zł
1300zł pójdzie na prawko (licząc jeżeli się uda za I razem ^.^) czyli zostanie 4700
Spokojnie bym za to kupił chinolka i by to mało paliło więc i na paliwo by zostało.
Jednakże myślałem nad 2T ale no... liczyć się trzeba że RS125 (widziałem na allegro po 2500 nawet do lekkiego remontu ale nie o silnik się rozchodziło) więcej pali (dużo więcej) dlatego nie chcę kupić za całą kasę moto a potem nie mieć za co jeździć :/ paliwo drogie :/ coraz droższe :/
A dla uzasadnienia prawko na A2 (nie chcę czekać z tym prawkiem ani chwili dłużej niż na 18-stke) bo potem bym miał dopiero w wieku 24 latek możliwość zrobienia kat. A a głównie zbieram do Hondy CBR 1000RR Fireblade jako ostateczny moto - no może jeszcze do tego XJ600N do turystyki
Mam 6000zł
1300zł pójdzie na prawko (licząc jeżeli się uda za I razem ^.^) czyli zostanie 4700
Spokojnie bym za to kupił chinolka i by to mało paliło więc i na paliwo by zostało.
Jednakże myślałem nad 2T ale no... liczyć się trzeba że RS125 (widziałem na allegro po 2500 nawet do lekkiego remontu ale nie o silnik się rozchodziło) więcej pali (dużo więcej) dlatego nie chcę kupić za całą kasę moto a potem nie mieć za co jeździć :/ paliwo drogie :/ coraz droższe :/
A dla uzasadnienia prawko na A2 (nie chcę czekać z tym prawkiem ani chwili dłużej niż na 18-stke) bo potem bym miał dopiero w wieku 24 latek możliwość zrobienia kat. A a głównie zbieram do Hondy CBR 1000RR Fireblade jako ostateczny moto - no może jeszcze do tego XJ600N do turystyki

-
seweryn2422 - Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 24/6/2014, 21:00
- Lokalizacja: Nowy Żmigród
jak chcesz w tej kasie coś naprawdę dobrego, sprawnego, mało palącego i nie zniszczonego
kup nowego np. rometa caffe
Cena?? --->
125 - 4499zł
http://www.jednoslady.sklep.pl/p636,romet-ogar-caffe-125-2014.html (otwórz link)
Jeśli wygląd ci nie podchodzi, możesz uderzyć w używanego R125/R250
Ceny oscylują koło twojego budżetu...
Koszta eksploatacji są masakrycznie niskie, ze względu na azjatyckie pochodzenie, ceny części są wręcz śmieszne. Jakość... średnia, ale eksploatacja taniaaaa
kup nowego np. rometa caffe

Cena?? --->
125 - 4499zł
http://www.jednoslady.sklep.pl/p636,romet-ogar-caffe-125-2014.html (otwórz link)
Jeśli wygląd ci nie podchodzi, możesz uderzyć w używanego R125/R250

Ceny oscylują koło twojego budżetu...
Koszta eksploatacji są masakrycznie niskie, ze względu na azjatyckie pochodzenie, ceny części są wręcz śmieszne. Jakość... średnia, ale eksploatacja taniaaaa
Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
chłopaki dziękuje
postanowiłem że do 18-stki będzie się świrowało na apce gulliver 50 bo w sumie mało pali, 2t, ciężko zatrzeć, tania napawa jest także spoko jest, a po zdaniu na a2 zakupie sobie coś w deseń 35kWh i 175kg żeby się idealnie wbić w a2, żeby było jak najbardziej uniwersalne... jeżeli będę czuł że za dużo tych koni jak na moją ciężką prawą rękę to się trochę ograniczy obroty na przepustnicy
także temat trochę wybiega poza kategorię forum 50/80/125 ale możecie pisać jakie propozycje macie bo do 18ki jeszcze trochę uzbieram czyli w grabicach 10-12 tysięcy liczyć trzeba za 500/600cc prawdopodobnie 

postanowiłem że do 18-stki będzie się świrowało na apce gulliver 50 bo w sumie mało pali, 2t, ciężko zatrzeć, tania napawa jest także spoko jest, a po zdaniu na a2 zakupie sobie coś w deseń 35kWh i 175kg żeby się idealnie wbić w a2, żeby było jak najbardziej uniwersalne... jeżeli będę czuł że za dużo tych koni jak na moją ciężką prawą rękę to się trochę ograniczy obroty na przepustnicy


Aprilia Gulliver 50
-
seweryn2422 - Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 24/6/2014, 21:00
- Lokalizacja: Nowy Żmigród
wystarczy mi na chwilÄ™ obecnÄ… wiedzy
mam jeszcze rok i jak się domyślam 100 razy zmienię zdanie
trzeba będzie wyjechać za granicę za euraskami odłożyć trochę i wtedy można szukać
ogółem sprawa ma się tak... w miarę mocny z fajnym brzmieniem ( podoba mi się taki jak hondy 250RR coś jakby yoshimura - ale to dobór wydechu ;p) i ekonomiczny ninja 250/300 pali ok. 4 l więc widzę w niej atut
ale cbr 250R wcale od tego kryterium nie odstaje dlatego wszystko będzie zależało od tego co będzie na rynku w chwili chęci kupna w lepszym stanie w porównaniu z kasą
a więc kilka propozycji i myślę że za tydzień temat do kłódeczki
a przez ten tydzień przeanalizuję co będzie lepsze a jak się uda to i czym się lepiej będzie jeździło
dzięki chłopaki
lewa





a więc kilka propozycji i myślę że za tydzień temat do kłódeczki


dzięki chłopaki

lewa
Aprilia Gulliver 50
-
seweryn2422 - Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 24/6/2014, 21:00
- Lokalizacja: Nowy Żmigród
Kurcze ;/
No to co mi zostało 600RR na A2 za mało ;/ no to a2: (ninja 300/ cbr 250r) a potem sprzedaż i kupno cbr 1000RR oraz prawko A
chyba najlepsze możliwe rozwiązanie 
No to co mi zostało 600RR na A2 za mało ;/ no to a2: (ninja 300/ cbr 250r) a potem sprzedaż i kupno cbr 1000RR oraz prawko A


Aprilia Gulliver 50
-
seweryn2422 - Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 24/6/2014, 21:00
- Lokalizacja: Nowy Żmigród
No tak to brzmi : https://www.youtube.com/watch?v=wvxPGkTfW_o Bez porównania do starej CBRki. Serio kupiłbyś 600cm3 tylko dlatego, że ładnie brzmi? -.- Chcesz się lansować moto czy czerpać przyjemność? (Nie powiem, że z nią dźwięk nie ma nic wspólnego, ale mam nadzieję, że wiesz o co mi chodzi.)
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
-
MarSen - Moderator
- Posty: 1051
- Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
- Lokalizacja: Rybnik
wiesz chcę czerpać przyjemność
sam powiedz gdybyś miał wybierać między moto które ma 40KM i brzmi zaJEDWABiscie a takim samym pod względem mocy 40KM który jedzie równie dobrze ale brzmi tak że ci się wcale nie podoba to co byś wybrał ?
gdybym nie miał wyboru dodatkowym (a zarazem niebezpiecznym w komunikacji na drodze) kupiłbym sobie stopery żeby wyciszyć albo chociaż próbował z wydechami
dźwięk to również przyjemność, dowód: sluchasz muzyki której nie lubisz?
ps napisałem że z RR są tylko 250,600,900,1000... dalej nie patrzyłem. 250 nie ma gdzie kupić, 600RR jest już za mocne! Dlatego chcę kupić do nauki 250/300 kawe Ninje a dopiero potem na kat. A sprzedać kawe i kupić cbr 1000RR
fireblade to jest szczyt marzeń dla mnie... a potem kolega i na tydzień do niemiec na tamtejsze autostrady 
sam powiedz gdybyś miał wybierać między moto które ma 40KM i brzmi zaJEDWABiscie a takim samym pod względem mocy 40KM który jedzie równie dobrze ale brzmi tak że ci się wcale nie podoba to co byś wybrał ?

gdybym nie miał wyboru dodatkowym (a zarazem niebezpiecznym w komunikacji na drodze) kupiłbym sobie stopery żeby wyciszyć albo chociaż próbował z wydechami

dźwięk to również przyjemność, dowód: sluchasz muzyki której nie lubisz?
ps napisałem że z RR są tylko 250,600,900,1000... dalej nie patrzyłem. 250 nie ma gdzie kupić, 600RR jest już za mocne! Dlatego chcę kupić do nauki 250/300 kawe Ninje a dopiero potem na kat. A sprzedać kawe i kupić cbr 1000RR


Aprilia Gulliver 50
-
seweryn2422 - Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 24/6/2014, 21:00
- Lokalizacja: Nowy Żmigród
No to napisałem, że dźwięk również, ale nie jest najważniejszy. Sęk w tym, że Ty nie masz wyboru pomiędzy 250cm3 brzmiącą jak szatan i 250cm3 brzmiącą... jak jego pierd. Dlatego nie wiem czemu piszesz to tak, jakby to było coś złego. Ja na Twoim miejscu wziąłbym Ninję 300cm3 i również byłbym zadowolony.
EDIT: Z tych ładnie brzmiących jest jeszcze Kawasaki ZXR 250, którego dwie sztuki w tym jedna nawet ładna są aktualnie na stronie, która kiedyś była tablicą
EDIT: Z tych ładnie brzmiących jest jeszcze Kawasaki ZXR 250, którego dwie sztuki w tym jedna nawet ładna są aktualnie na stronie, która kiedyś była tablicą

Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
-
MarSen - Moderator
- Posty: 1051
- Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
- Lokalizacja: Rybnik
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości