Zobacz wÄ…tek - 125cm3 w 2t
NAS Analytics TAG

125cm3 w 2t

i inne małe pojemności
_________

125cm3 w 2t

Postprzez Wilq225 » 23/3/2014, 11:48

Witam , sezon się zbliża , pieniądze zarobione (ok 7000zł ) , czas kupić jakiegoś 2 suwa !
A więc tutaj nadchodzi moje pytanie , jakiego 2t polecacie ? Oczywiście o pojemności 125cm3.
Ja skłaniam się nad kupnem Aprili Rs , z rocznika 2006-2008 . Może macie jakieś inne pomysły ? Dodam jeszcze , że doświadczenie mam duże , bo 7-8 letnie , mimo niewielu (Bo 16) przeżytych wiosen .
Wilq225
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 16/8/2012, 20:09
Lokalizacja: Knurów


Postprzez cioracz » 23/3/2014, 18:05

Może najpierw tak. Prawko jest? Nad NSR myślałeś? Jakoś tak nie jestem przekonany do rs'ek. A Nerka chyba najmniej awaryjne 2T w 125ccm. No i najmocniejsze :twisted: . Rs może 2T ale poczujesz różnice między 2taktem z tamtego okresu, a z tych najbliższych lat. No i najważniejsze, mi RS pod względem wygody nie pod pasowała. Da się życz ale po co się męczyć :D
Avatar użytkownika
cioracz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2129
Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
Lokalizacja: Opatów/Kielce


Postprzez miki1406 » 23/3/2014, 20:22

Przy zakupie takiego sprzętu jak NSR/RS, trzeba liczyć się z tym co aktualnie, przerabiamy na warsztacie... Kasa jest, kupiona maszynka, ładna 125 rs młody rok itd...

Coś brzęczy w piecu... Spoko... Zdejmujemy cylek, oczywiście wprasowana tuleja. TEGO SIĘ NIE ROBI!!!. Nikasil to warstwa, która superszybko odprowadza ciepło, zastosowanie tulei, żeliwnej powoduje kumulacje ciepła. Do tego stosuje się standardowo tłok od Nikasilu, bo do żeliwnych tulei nie robią dedykowanych... Taki tłok puchnie i się zaciera...

Oczywiście dodatkowo standardowo zawór wydechowy ma zerwaną linkę i się narobiło kosztów chłopakowi...

Czemu ktoś prasował tuleję?? Pewnie dlatego, że nowy zestaw cylinder+tłok to koszt 1700zł, którego nikt nie zakłada jak kupuje taki sprzęt... Do tego fart bo korba jest spoko.

A gdyby jeszcze doszły, łożyska, korba, uszczelki, robocizna???

A jako, że jest to jednostka mocno wysilona, zestawy te kończą się w zastraszającym tempie...

Zadajcie sobie jeszcze pytanie ile osób zakłada taki zestaw i sprzedaje okazyjnie RS/NSR??

Niestety moto to droga zabawa i na taki wydatek trzeba się przygotować...
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez MarSen » 24/3/2014, 21:52

Tuleja w 2T ma sens jeżeli jest zrobiona profesjonalnie. Do np. NSR są tłoki dedykowane do żeliwnych tulei (Wossner). Wiadomo, może się grzać bardziej niż na Nicasilu, ale jakoś nie widziałem, żeby ktoś narzekał na grzanie się NSR. Zerwana linka w zaworze wydechowym? No cóż... wszystko zawsze może się posypać. Ja np. kupiłem w pełni odblokowaną, a okazało się, że moduł odblokowujący (taki, który lutuje się do kabli oryginalnego modułu zaworu wydechowego) najprawdopodobniej padł, bo zawór otwiera się w 70%. Jak dla mnie spoko. Usterkę mogłem stwierdzić nawet podczas zakupu więc nie widzę problemu. Jednak po części zgodzę się z miki1406, w końcu to 2T więc różnie bywa. Jednak za tą kasę powinien znaleźć coś na tyle młodego/zadbanego, żeby mu się zaraz nie posypało lub kupić moto za 5k i 2k to masz cylinder+tłok oryginalny (do NSR 1200-1300zł) i resztę na uszczelki, łożyska. Co do korby... Nowa to ponad 2k więc tutaj można mieć to na uwadze. Nikt nie powiedział, że motocykle są tanie ;)
PS. Podaję ceny części do NSR gdyż ją posiadam i w cenach jej części się orientuję.
EDIT: Wał to w sumie można zawsze oddać do regeneracji jakiejś dobrej firmie, ale czy to jest opłacalne i wgl. to tak na prawdę nie mam pojęcia, bo nigdy tego nie robiłem.
EDIT2: cioracz, NSR to w sumie najsłabsze 2T 125 nie licząc oczywiście WSK itp. motocykli.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez miki1406 » 25/3/2014, 17:35

Ale NSR najmniej zawodna... RS bardziej a Mito to już w ogóle się rozsypuje i nie ma do niej gratów...

Ja postawił bym na NSR, ale patent z tuleją mnie rozbraja... Jak to mówią stać na konia to stać i na wóz...
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Wilq225 » 25/3/2014, 18:59

Rozumiem wasze spekulacje co do RS'ki bo NSR , to są trochę takie Gs500 nie do zajechania , aczkolwiek i NSR da się zajechać , jeśli się nie dba . Ja jednak chyba zostanę przy RS , gdyż będę dbał o nią bardziej niż o cokolwiek innego , a myslę , że w cenie ok 9 tyś kupię już zadbaną Rs , młodą i z mocą ok 35KM. Co wy na to ?
Wilq225
Świeżak
 
Posty: 27
Dołączył(a): 16/8/2012, 20:09
Lokalizacja: Knurów



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 55 gości




na górê