125cm3 w 2t
Posty: 6
• Strona 1 z 1
125cm3 w 2t
Witam , sezon się zbliża , pieniądze zarobione (ok 7000zł ) , czas kupić jakiegoś 2 suwa !
A więc tutaj nadchodzi moje pytanie , jakiego 2t polecacie ? Oczywiście o pojemności 125cm3.
Ja skłaniam się nad kupnem Aprili Rs , z rocznika 2006-2008 . Może macie jakieś inne pomysły ? Dodam jeszcze , że doświadczenie mam duże , bo 7-8 letnie , mimo niewielu (Bo 16) przeżytych wiosen .
A więc tutaj nadchodzi moje pytanie , jakiego 2t polecacie ? Oczywiście o pojemności 125cm3.
Ja skłaniam się nad kupnem Aprili Rs , z rocznika 2006-2008 . Może macie jakieś inne pomysły ? Dodam jeszcze , że doświadczenie mam duże , bo 7-8 letnie , mimo niewielu (Bo 16) przeżytych wiosen .
- Wilq225
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 16/8/2012, 20:09
- Lokalizacja: Knurów
Może najpierw tak. Prawko jest? Nad NSR myślałeś? Jakoś tak nie jestem przekonany do rs'ek. A Nerka chyba najmniej awaryjne 2T w 125ccm. No i najmocniejsze
. Rs może 2T ale poczujesz różnice między 2taktem z tamtego okresu, a z tych najbliższych lat. No i najważniejsze, mi RS pod względem wygody nie pod pasowała. Da się życz ale po co się męczyć 


-
cioracz - Mieszkaniec forum
- Posty: 2129
- Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
- Lokalizacja: Opatów/Kielce
Przy zakupie takiego sprzętu jak NSR/RS, trzeba liczyć się z tym co aktualnie, przerabiamy na warsztacie... Kasa jest, kupiona maszynka, ładna 125 rs młody rok itd...
Coś brzęczy w piecu... Spoko... Zdejmujemy cylek, oczywiście wprasowana tuleja. TEGO SIĘ NIE ROBI!!!. Nikasil to warstwa, która superszybko odprowadza ciepło, zastosowanie tulei, żeliwnej powoduje kumulacje ciepła. Do tego stosuje się standardowo tłok od Nikasilu, bo do żeliwnych tulei nie robią dedykowanych... Taki tłok puchnie i się zaciera...
Oczywiście dodatkowo standardowo zawór wydechowy ma zerwaną linkę i się narobiło kosztów chłopakowi...
Czemu ktoś prasował tuleję?? Pewnie dlatego, że nowy zestaw cylinder+tłok to koszt 1700zł, którego nikt nie zakłada jak kupuje taki sprzęt... Do tego fart bo korba jest spoko.
A gdyby jeszcze doszły, łożyska, korba, uszczelki, robocizna???
A jako, że jest to jednostka mocno wysilona, zestawy te kończą się w zastraszającym tempie...
Zadajcie sobie jeszcze pytanie ile osób zakłada taki zestaw i sprzedaje okazyjnie RS/NSR??
Niestety moto to droga zabawa i na taki wydatek trzeba się przygotować...
Coś brzęczy w piecu... Spoko... Zdejmujemy cylek, oczywiście wprasowana tuleja. TEGO SIĘ NIE ROBI!!!. Nikasil to warstwa, która superszybko odprowadza ciepło, zastosowanie tulei, żeliwnej powoduje kumulacje ciepła. Do tego stosuje się standardowo tłok od Nikasilu, bo do żeliwnych tulei nie robią dedykowanych... Taki tłok puchnie i się zaciera...
Oczywiście dodatkowo standardowo zawór wydechowy ma zerwaną linkę i się narobiło kosztów chłopakowi...
Czemu ktoś prasował tuleję?? Pewnie dlatego, że nowy zestaw cylinder+tłok to koszt 1700zł, którego nikt nie zakłada jak kupuje taki sprzęt... Do tego fart bo korba jest spoko.
A gdyby jeszcze doszły, łożyska, korba, uszczelki, robocizna???
A jako, że jest to jednostka mocno wysilona, zestawy te kończą się w zastraszającym tempie...
Zadajcie sobie jeszcze pytanie ile osób zakłada taki zestaw i sprzedaje okazyjnie RS/NSR??
Niestety moto to droga zabawa i na taki wydatek trzeba się przygotować...
Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Tuleja w 2T ma sens jeżeli jest zrobiona profesjonalnie. Do np. NSR są tłoki dedykowane do żeliwnych tulei (Wossner). Wiadomo, może się grzać bardziej niż na Nicasilu, ale jakoś nie widziałem, żeby ktoś narzekał na grzanie się NSR. Zerwana linka w zaworze wydechowym? No cóż... wszystko zawsze może się posypać. Ja np. kupiłem w pełni odblokowaną, a okazało się, że moduł odblokowujący (taki, który lutuje się do kabli oryginalnego modułu zaworu wydechowego) najprawdopodobniej padł, bo zawór otwiera się w 70%. Jak dla mnie spoko. Usterkę mogłem stwierdzić nawet podczas zakupu więc nie widzę problemu. Jednak po części zgodzę się z miki1406, w końcu to 2T więc różnie bywa. Jednak za tą kasę powinien znaleźć coś na tyle młodego/zadbanego, żeby mu się zaraz nie posypało lub kupić moto za 5k i 2k to masz cylinder+tłok oryginalny (do NSR 1200-1300zł) i resztę na uszczelki, łożyska. Co do korby... Nowa to ponad 2k więc tutaj można mieć to na uwadze. Nikt nie powiedział, że motocykle są tanie
PS. Podaję ceny części do NSR gdyż ją posiadam i w cenach jej części się orientuję.
EDIT: Wał to w sumie można zawsze oddać do regeneracji jakiejś dobrej firmie, ale czy to jest opłacalne i wgl. to tak na prawdę nie mam pojęcia, bo nigdy tego nie robiłem.
EDIT2: cioracz, NSR to w sumie najsłabsze 2T 125 nie licząc oczywiście WSK itp. motocykli.

PS. Podaję ceny części do NSR gdyż ją posiadam i w cenach jej części się orientuję.
EDIT: Wał to w sumie można zawsze oddać do regeneracji jakiejś dobrej firmie, ale czy to jest opłacalne i wgl. to tak na prawdę nie mam pojęcia, bo nigdy tego nie robiłem.
EDIT2: cioracz, NSR to w sumie najsłabsze 2T 125 nie licząc oczywiście WSK itp. motocykli.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
-
MarSen - Moderator
- Posty: 1051
- Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
- Lokalizacja: Rybnik
Ale NSR najmniej zawodna... RS bardziej a Mito to już w ogóle się rozsypuje i nie ma do niej gratów...
Ja postawił bym na NSR, ale patent z tuleją mnie rozbraja... Jak to mówią stać na konia to stać i na wóz...
Ja postawił bym na NSR, ale patent z tuleją mnie rozbraja... Jak to mówią stać na konia to stać i na wóz...
Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Rozumiem wasze spekulacje co do RS'ki bo NSR , to są trochę takie Gs500 nie do zajechania , aczkolwiek i NSR da się zajechać , jeśli się nie dba . Ja jednak chyba zostanę przy RS , gdyż będę dbał o nią bardziej niż o cokolwiek innego , a myslę , że w cenie ok 9 tyś kupię już zadbaną Rs , młodą i z mocą ok 35KM. Co wy na to ?
- Wilq225
- Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 16/8/2012, 20:09
- Lokalizacja: Knurów
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 55 gości