Zobacz wątek - Problem z biegami
NAS Analytics TAG

Problem z biegami

i inne małe pojemności
_________

Problem z biegami

Postprzez darkness2407 » 3/3/2013, 23:50

Witam mam pewien problem, otóż w mojej cbr wypada jedynka, lub raczej nie wchodzi. Wygląda to w ten sposób, że bieg potrafi wypaść przy dużych obrotach lub po prostu przy samym wbijaniu gdy jeszcze stoje w miejscu przy odkręcaniu gazu. Zmieniłem olej jeżeli ma to coś do tego i problem nadal występuję. Zapewne chodzi tu o wyregulowanie linki sprzęgła, ponieważ zmieniałem klamkę i przy tym pomieszałem trochę z regulacją linki, a wcześniej takich problemów z biegami nie miałem. Może ktoś wie czy w taka sytuacja oznacza za lekko czy za bardzo naciągniętą linkę ?

Pozdrawiam
darkness2407
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 4/2/2010, 18:57


Postprzez power_bit » 4/3/2013, 00:14

Taka sytuacja oznacza koniec skrzyni.
Niektóre chwile, zapomina się przez całe życie
Avatar użytkownika
power_bit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1258
Dołączył(a): 27/9/2010, 15:42
Lokalizacja: Września


Postprzez darkness2407 » 4/3/2013, 08:33

Byłoby to logiczne gdyby sprzęt byłby użytkowany całą zime a nie był. Przecież skrzynia nie mogła się posypać od stania w garażu. Jedyne co zmieniałrm to tà klamkę przy czym pomieszałem ustawienie linki i dopiero teraz problem się pojawił.

Ps. Bieg nie zawsze wypada. Czasami nic sie nie dzieje ani na wysokich ani na niskich oobrotach .
darkness2407
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 4/2/2010, 18:57

Postprzez miluszczk » 4/3/2013, 11:27

zgrzyta przy wrzucaniu biegu?
miluszczk
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 27/1/2013, 20:10
Lokalizacja: Łapy

Postprzez darkness2407 » 4/3/2013, 12:32

Właśnie chodzi o to że nie, nie ma żadnych zgrzytów, czy to wrzucam na 1 czy 2.
darkness2407
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 4/2/2010, 18:57

Postprzez miluszczk » 4/3/2013, 14:29

nie wiem jak jest dokladnie w tej skrzyni ale mozliwe ze wodzik sie poluzowal lub wyrobil lub cos co odpowiada za trzymanie tego biegu jesli nie ma nic w tym stylu to wyrobione tryby lub luzy na łozyskach, bo jesli wysprzegla, i nie slizga sie to nie jest wina sprzegla

tak czy siak przydalo by sie rozebrac skrzynie zobaczyc co sie tam dzieje
miluszczk
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 27/1/2013, 20:10
Lokalizacja: Łapy

Postprzez darkness2407 » 4/3/2013, 18:55

Ta jedynka jest dziwna bo czasem żeby wbić jedynkę to muszę ruszyć z nogą na tym lewarku, czasami potrafi wyskoczyć mi na obrotach lub podczas ruszania, a czasami nic sie nie dzieje, wchodzi i lata aż miło. Tak czy siak chyba jednak skrzynia choć nie mam pojęcia co mogło się stać po zimie.

PS ! Ważna rzecz mi się przypomniała - dziś jakoś zauważyłem że jak stoje w miejscu i trzymam lekko odkręcony gaz czyli na wyższych obrotach to jedynka jak wskakuje to jest taki strzał tzn. tak jakbym zapiął dwójkę, że takie szarpnięcie napędu i przy tym jedynka nie wejdzie mi jeżeli nie będę przy ruszaniu trzymać cały czas nogi na tym lewarku, zaś przy normalnych niskich obrotach takie szarpnięcie nie występuje i ogólnie nie czuć jak się naciska na ten lewarek . Może to coś mówi więcej ?
darkness2407
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 4/2/2010, 18:57

Postprzez zdano133 » 4/3/2013, 19:39

Czekaj... Przecież jak się wrzuca jedynkę to ma się zamkniętą przepustnicę, bo inaczej problem jest czymś normalnym, czyż nie?
Kawasaki ZX600 '04
zdano133
Świeżak
 
Posty: 162
Dołączył(a): 22/7/2012, 20:14
Lokalizacja: Sochaczew, Teresin

Postprzez darkness2407 » 4/3/2013, 19:58

Znaczy normalne jest to że przy wyższych obrotach gdy wrzucam jedynkę to szarpnie napęd ?
darkness2407
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 4/2/2010, 18:57

Postprzez zdano133 » 4/3/2013, 20:09

Chyba raz w życiu przez przypadek wrzuciłem jedynkę przy lekkim gazie to walnęło mocno w skrzyni i od tego czasu unikam tego, jedynkę wrzuca się bez gazu, manetką ruszasz dopiero na zapiętym biegu
Kawasaki ZX600 '04
zdano133
Świeżak
 
Posty: 162
Dołączył(a): 22/7/2012, 20:14
Lokalizacja: Sochaczew, Teresin

Postprzez darkness2407 » 4/3/2013, 20:17

Wszystko pięknie, tylko jeżeli moto ma podkręcone obroty (stunt) to taka rzecz dzieje się tak czy siak .
darkness2407
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 4/2/2010, 18:57

Postprzez Skun18 » 4/3/2013, 20:45

Nie wiem jak jest w stuncie.. Ale o ile dobrze pamietam jak wrzuce jedynke na wiekszym gazie to albo pizdnie mocno skrzynia albo wogole nie wbije lub cos w ten deseń... więc pewnie coś prawdy jest w tym co pisze zdano133
Kobiety są jak motocykle, chwila nieuwagi i lądujesz w rowie
Avatar użytkownika
Skun18
Świeżak
 
Posty: 91
Dołączył(a): 7/2/2011, 14:17
Lokalizacja: Kraków

Postprzez darkness2407 » 4/3/2013, 20:48

No dobra, czyli ta rzecz działa poprawnie, i dalej wypadanie jedynki wskazuje na coś ze skrzynią tak ?
darkness2407
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 4/2/2010, 18:57

Postprzez Skun18 » 4/3/2013, 21:34

Ciężko powiedzieć ale dobrze by bylo gdybyś ściągnał dekiel i poprostu zobaczył czy wszystkie trybiki od skrzyni są właściwie ułożone itp. Ty coś pisałeś o regulacji sprzęgła... Przecież to jest pare minut roboty... Jaki masz problem wyregulować i sprawdzić??:D
Kobiety są jak motocykle, chwila nieuwagi i lądujesz w rowie
Avatar użytkownika
Skun18
Świeżak
 
Posty: 91
Dołączył(a): 7/2/2011, 14:17
Lokalizacja: Kraków

Postprzez zdano133 » 4/3/2013, 22:35

A może zwyczajnie rozwaliłeś sobie skrzynię wbijając te biegi przy wyższych obrotach niż standardowe?
Kawasaki ZX600 '04
zdano133
Świeżak
 
Posty: 162
Dołączył(a): 22/7/2012, 20:14
Lokalizacja: Sochaczew, Teresin

Postprzez darkness2407 » 4/3/2013, 22:48

Skun - chcesz powiedzieć że nie trzeba rozpoławiać silnika żeby spojrzeć w tryby ? :> Jeżeli się nie mylę to trzeba rozpołowić bo z lewej strony mam tylko prądnice, z prawej sprzęgło, reszta w środku ? ;> Pisałem bo myślałem że to wina sprzęgła ale ono jednak jest prawidłowo wyregulowane.

zdano - To odpada ponieważ nigdy do tej pory nawet nie wbijałem jedynki powyżej tych wolnych obrotów.
darkness2407
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 4/2/2010, 18:57

Postprzez Skun18 » 5/3/2013, 19:24

darkness2407 napisał(a):Skun - chcesz powiedzieć że nie trzeba rozpoławiać silnika żeby spojrzeć w tryby ? :> Jeżeli się nie mylę to trzeba rozpołowić bo z lewej strony mam tylko prądnice, z prawej sprzęgło, reszta w środku ? ;> Pisałem bo myślałem że to wina sprzęgła ale ono jednak jest prawidłowo wyregulowane.


trzeba nie trzeba.... w Niektórych motocyklach masz tak że kilka trybów od biegów jest w prawym deklu. Kolega nie mogł wbić biegu albo np mu sie sam wybijał w Hondzie MBX bo miał jeden trybik nie do konca włozony i juz nie zazębiało tak jak powinno i wybijało. Nie wiem jak jest u Ciebie... nigdy nie widziałem skrzyni w tym moto.
Avatar użytkownika
Skun18
Świeżak
 
Posty: 91
Dołączył(a): 7/2/2011, 14:17
Lokalizacja: Kraków



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na gr