Problem z biegami
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Problem z biegami
Witam mam pewien problem, otóż w mojej cbr wypada jedynka, lub raczej nie wchodzi. Wygląda to w ten sposób, że bieg potrafi wypaść przy dużych obrotach lub po prostu przy samym wbijaniu gdy jeszcze stoje w miejscu przy odkręcaniu gazu. Zmieniłem olej jeżeli ma to coś do tego i problem nadal występuję. Zapewne chodzi tu o wyregulowanie linki sprzęgła, ponieważ zmieniałem klamkę i przy tym pomieszałem trochę z regulacją linki, a wcześniej takich problemów z biegami nie miałem. Może ktoś wie czy w taka sytuacja oznacza za lekko czy za bardzo naciągniętą linkę ?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- darkness2407
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 4/2/2010, 18:57
Byłoby to logiczne gdyby sprzęt byłby użytkowany całą zime a nie był. Przecież skrzynia nie mogła się posypać od stania w garażu. Jedyne co zmieniałrm to tà klamkę przy czym pomieszałem ustawienie linki i dopiero teraz problem się pojawił.
Ps. Bieg nie zawsze wypada. Czasami nic sie nie dzieje ani na wysokich ani na niskich oobrotach .
Ps. Bieg nie zawsze wypada. Czasami nic sie nie dzieje ani na wysokich ani na niskich oobrotach .
- darkness2407
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 4/2/2010, 18:57
- darkness2407
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 4/2/2010, 18:57
nie wiem jak jest dokladnie w tej skrzyni ale mozliwe ze wodzik sie poluzowal lub wyrobil lub cos co odpowiada za trzymanie tego biegu jesli nie ma nic w tym stylu to wyrobione tryby lub luzy na łozyskach, bo jesli wysprzegla, i nie slizga sie to nie jest wina sprzegla
tak czy siak przydalo by sie rozebrac skrzynie zobaczyc co sie tam dzieje
tak czy siak przydalo by sie rozebrac skrzynie zobaczyc co sie tam dzieje
- miluszczk
- Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 27/1/2013, 20:10
- Lokalizacja: Łapy
Ta jedynka jest dziwna bo czasem żeby wbić jedynkę to muszę ruszyć z nogą na tym lewarku, czasami potrafi wyskoczyć mi na obrotach lub podczas ruszania, a czasami nic sie nie dzieje, wchodzi i lata aż miło. Tak czy siak chyba jednak skrzynia choć nie mam pojęcia co mogło się stać po zimie.
PS ! Ważna rzecz mi się przypomniała - dziś jakoś zauważyłem że jak stoje w miejscu i trzymam lekko odkręcony gaz czyli na wyższych obrotach to jedynka jak wskakuje to jest taki strzał tzn. tak jakbym zapiął dwójkę, że takie szarpnięcie napędu i przy tym jedynka nie wejdzie mi jeżeli nie będę przy ruszaniu trzymać cały czas nogi na tym lewarku, zaś przy normalnych niskich obrotach takie szarpnięcie nie występuje i ogólnie nie czuć jak się naciska na ten lewarek . Może to coś mówi więcej ?
PS ! Ważna rzecz mi się przypomniała - dziś jakoś zauważyłem że jak stoje w miejscu i trzymam lekko odkręcony gaz czyli na wyższych obrotach to jedynka jak wskakuje to jest taki strzał tzn. tak jakbym zapiął dwójkę, że takie szarpnięcie napędu i przy tym jedynka nie wejdzie mi jeżeli nie będę przy ruszaniu trzymać cały czas nogi na tym lewarku, zaś przy normalnych niskich obrotach takie szarpnięcie nie występuje i ogólnie nie czuć jak się naciska na ten lewarek . Może to coś mówi więcej ?
- darkness2407
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 4/2/2010, 18:57
- darkness2407
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 4/2/2010, 18:57
Chyba raz w życiu przez przypadek wrzuciłem jedynkę przy lekkim gazie to walnęło mocno w skrzyni i od tego czasu unikam tego, jedynkę wrzuca się bez gazu, manetką ruszasz dopiero na zapiętym biegu
Kawasaki ZX600 '04
- zdano133
- Świeżak
- Posty: 162
- Dołączył(a): 22/7/2012, 20:14
- Lokalizacja: Sochaczew, Teresin
Wszystko pięknie, tylko jeżeli moto ma podkręcone obroty (stunt) to taka rzecz dzieje się tak czy siak .
- darkness2407
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 4/2/2010, 18:57
Nie wiem jak jest w stuncie.. Ale o ile dobrze pamietam jak wrzuce jedynke na wiekszym gazie to albo pizdnie mocno skrzynia albo wogole nie wbije lub cos w ten deseń... więc pewnie coś prawdy jest w tym co pisze zdano133
Kobiety są jak motocykle, chwila nieuwagi i lądujesz w rowie
-
Skun18 - Świeżak
- Posty: 91
- Dołączył(a): 7/2/2011, 14:17
- Lokalizacja: Kraków
No dobra, czyli ta rzecz działa poprawnie, i dalej wypadanie jedynki wskazuje na coś ze skrzynią tak ?
- darkness2407
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 4/2/2010, 18:57
Ciężko powiedzieć ale dobrze by bylo gdybyś ściągnał dekiel i poprostu zobaczył czy wszystkie trybiki od skrzyni są właściwie ułożone itp. Ty coś pisałeś o regulacji sprzęgła... Przecież to jest pare minut roboty... Jaki masz problem wyregulować i sprawdzić??:D
Kobiety są jak motocykle, chwila nieuwagi i lądujesz w rowie
-
Skun18 - Świeżak
- Posty: 91
- Dołączył(a): 7/2/2011, 14:17
- Lokalizacja: Kraków
Skun - chcesz powiedzieć że nie trzeba rozpoławiać silnika żeby spojrzeć w tryby ? :> Jeżeli się nie mylę to trzeba rozpołowić bo z lewej strony mam tylko prądnice, z prawej sprzęgło, reszta w środku ? ;> Pisałem bo myślałem że to wina sprzęgła ale ono jednak jest prawidłowo wyregulowane.
zdano - To odpada ponieważ nigdy do tej pory nawet nie wbijałem jedynki powyżej tych wolnych obrotów.
zdano - To odpada ponieważ nigdy do tej pory nawet nie wbijałem jedynki powyżej tych wolnych obrotów.
- darkness2407
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 4/2/2010, 18:57
darkness2407 napisał(a):Skun - chcesz powiedzieć że nie trzeba rozpoławiać silnika żeby spojrzeć w tryby ? :> Jeżeli się nie mylę to trzeba rozpołowić bo z lewej strony mam tylko prądnice, z prawej sprzęgło, reszta w środku ? ;> Pisałem bo myślałem że to wina sprzęgła ale ono jednak jest prawidłowo wyregulowane.
trzeba nie trzeba.... w Niektórych motocyklach masz tak że kilka trybów od biegów jest w prawym deklu. Kolega nie mogł wbić biegu albo np mu sie sam wybijał w Hondzie MBX bo miał jeden trybik nie do konca włozony i juz nie zazębiało tak jak powinno i wybijało. Nie wiem jak jest u Ciebie... nigdy nie widziałem skrzyni w tym moto.
-
Skun18 - Świeżak
- Posty: 91
- Dołączył(a): 7/2/2011, 14:17
- Lokalizacja: Kraków
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości