Zobacz wÄ…tek - Pierwsza 125 do nauki sportowej jazdy, Yamaha R125
NAS Analytics TAG

Pierwsza 125 do nauki sportowej jazdy, Yamaha R125

i inne małe pojemności
_________

Pierwsza 125 do nauki sportowej jazdy, Yamaha R125

Postprzez KrzysiekYZF » 8/11/2012, 09:33

Witam! Mam 16 lat, 180cm, waze 68kg. Staje przed wyborem i zakupem pierwszego motocykla. Niebawem mam egzamin na prawko A1 wiec przyszly sezon jest moj :D Sęk w tym ze stycznosc z motocyklami mialem w zyciu niewielką... Jedzilem CBR 125 kolegi, kilkoma skuterami, swoim skuterem, Yamahą YBR 125 na prawku i kilka razy Hondą NSR. Mam zamiar kupić Yamahę YZF R125, ogladalem ja w salonie i jest dla mnie niesamowita... Nie mialem niestety mozliwosci przejechac sie ale wizualnie jak i ogolnie samo siedzenie na niej bije NSR i CBR na glowe.

Moj budzet to jakos 7-8 tysiecy, wolalbym 4 suwowy motocykl (spalanie, bezawaryjnosc, dzwiek) ale wacham się z tą Yamaszką bo podobno ma strasznego muła. Po 100km/h sie doslownie "toczy" a przyznam ze lubie szybka jazde :D Jadu w silniku to ona nie ma w porownaniu chocby z Aprilia RS :?

Dodam ze za 2-3 sezony bede pewnie chcial kupic jakÄ…Å› 600-tke a wiec chcialbym moto na ktorym teraz nauczylbym sie ogarniac prawdziwego scigacza. A ze pewnie bede chcial R6 to tym bardziej bo to podobno nieprzwidywalny motocykl.


Moje pytania :

Czy warto kupic R125 (np. zamiast Aprilki RS) i czy nie znudzi mi siÄ™ ona za szybko pod wzgledem osiagow?

Czy jezdzac R125 naucze sie ogarniac sportowy motocykl tak ze bede mogl przesiasc sie za 2-3 sezony na powazna maszyne? (chocby R6)


Pozdrawiam, Świeżak :wink:
KrzysiekYZF
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 8/11/2012, 09:04
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez henio12323 » 8/11/2012, 10:45

sam musisz sobie odpowiedziec. uczuac sie na 4T łatwiej ci bedzie opanować większe 4t. z kolei 125 w 4T to troche muł jak sam mówisz. nie bedzie duzo szybsza niz kolegi CBRka, wiec przejedź sie kolegi cbrką jak ci wystarczy ta prędkosc to kup yzf, jak nie to dalej mysl co z tym zrobic :P dodam tylko że RS czy nsr nie mieszczą sie w kategori prawka na A1 bo maja za duzo mocy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez www.moto125.pl » 8/11/2012, 10:58

RS 125 się nudzi a gdzie dopiero skuterek typu R125.Temat wałkowany 100razy.Chcesz faktycznie latać jak na 125cm3 kupuj aprilie RS 125 w nowej budzie.Chcesz tylko dojeżdżać do szkoły,ładnie i ekonomicznie kupuj R125.
OsiÄ…gi:
Aprilia Rs 125:
V-max: od 160 do 180km/h a nawet i pod 200km/h przy dobrym tuningu
Przyspieszenie: od 0 do 100km/h od 6s do około 9s zależy czy jest w pełni odblokowana
Spalanie: od około 4,5l do 8l,realne około 6 / 6,5 zależy od jazdy
Eksploatacja: olej do dozownika około 40zl za 1l ,trzeba dolewać co 500/1000km.
Remont: remont mały około 1000zl,remont duży co 15 000km około 2500zl.
Wyposażenie: zawieszenie sportowe przednie tzw UPsy (rególowane),licznik z lap timerem (jak w moto gp),opony 110 i 150 (jak 600cm3 turystyk),stalowy oplot tył + przód (jak w dużych maszynach),tarcza przód 320mm + zacisk 4 tłoczkowy (ja 600cm3),
DUŻE MOŻLIWOŚĆI TUNINGU.

Yamaha R125:
V-max: około 130km/h po tuningu około 150km/h
Przyspieszenie: od 0 do 100km/h około 10s
Spalanie: około 3l
Eksploatacja: brak oleju do dozownika,silnik 4T
Remont: zdarzają się dość często przytarte cylindry i tłoki,(np w motocyklach po przewrotkach z zagranicy),remont to minimum 2200zl na zestaw sportowy 180cm3 lub około 2700zl na oryginalnych yamahy.Innych zamienników BRAK !.
Wyposażenie: opona tył 130 przód chyba 100,brak rególowanego zawieszenia (lagi bardzo cieniutkie,pierwszy lepszy dzwon i lagi są pogięte),brak stolowego oplotu,generalnie brak wyposażenia dodatkowego co by miało podkreślić jakiś sportowy charakter.
MOŻLIWOŚĆI TUNINGU: ale jest on bardzo kosztowny i mało efektywny.

Ogólnie:
Ja wybrałbym RS 125 ze wględu na osiągi (sam miałem),motorek jak się dba jest bezawaryjny !,miałem 4 lata i nigdy mnie nie zawiódł.Yamaha R125 jest robiona w tajlandi czy Indiach nie pamiętam ale napewno nie w Japoni:),ładny motorek ale..to tylko motorek a RS 125 po odblokowaniu jest prawdziwym motocyklem.
Twój sklep dla 50 125 i 250cm3 | .. :: www.moto125.pl :: ..
Avatar użytkownika
www.moto125.pl
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 4/6/2012, 02:55
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez henio12323 » 8/11/2012, 11:11

masz racje, ale taka 125 w 4T ma przeciez tyle mocy co zablokowana 125 w 2T. wiec wtedy bez sensu kupowac 2T który mimo tych 15 kucy i tak spali więcej. a jak bedzie chciał rozblokować to wtedy nie bedzie miał moto na A1. sam sobie przeczysz :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez KrzysiekYZF » 8/11/2012, 11:46

Dzięki wielkie za odpowiedź chlopaki :) No troche glupio wydac 7 tysiecy i jezdzic "ladnie i ekonomicznie" bo niestety nie o to mi chodzi, w tym celu mam skuter :P Chodzi mi o sportowa jazde i wiem ze technologicznie RS jest o wiele lepsza tylko zniechecilem sie do niej jakis czas temu bo moi koledzu mowia ze silniki 2T są mało zywotne i tylko ciagle trzeba je remontowac bo sie szybko zuzywają i palą 6-7 litrow. Czytalem duzo artykulow i chyba jednak zdecyduje sie na RS ale jeszcze jedno... Kupie za 8 tysiecy Aprilie w stanie "igła"? Bo jest to drozszy motor od R125... Sa niby na allegro nawet po 7 ale czy to bedzie w bdb stanie?
KrzysiekYZF
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 8/11/2012, 09:04
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez henio12323 » 8/11/2012, 11:54

akurat technologicznie yzf stoi duzo wyzej :P RS to po prostu stara technologia 2T, a 2T jak to 2T duza moc z niskiej pojemnosci. oczywiscie że są mniej zywotne, ale maja plus bo remonty są dosyc tanie. stosunkowo do generalki w 4T. a i tak mysle wymiana tłoka co 15 tyś km przy ostrym smiganiu to nie jest jakos bardzo duzo. ( co 2 tłoki korbam łozyska silnika itp ) to czy kupisz czy nie zalezy troche od tego co trafisz. łatwo trafic trupa ale mysle że znajdzie sie tez sprzęt zadbany ;)
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez Mateusz250 » 8/11/2012, 16:15

W tej cenie spokojnie znajdziesz w dobrym stanie. A co do jazdy to rs ma dużego doła na początku (jak to 2t) ale przecież sportowa jazda(to do czego moto Ci potrzebne) i tak oznacza kręcenie :) . Ja na twoim miejscu nie obawiałbym sie remontów tylko bardziej spalania.
Mateusz250
Świeżak
 
Posty: 352
Dołączył(a): 25/1/2012, 21:19

Postprzez www.moto125.pl » 9/11/2012, 02:06

henio12323 napisał(a):akurat technologicznie yzf stoi duzo wyzej :P RS to po prostu stara technologia 2T, a 2T jak to 2T duza moc z niskiej pojemnosci. oczywiscie że są mniej zywotne, ale maja plus bo remonty są dosyc tanie. stosunkowo do generalki w 4T. a i tak mysle wymiana tłoka co 15 tyś km przy ostrym smiganiu to nie jest jakos bardzo duzo. ( co 2 tłoki korbam łozyska silnika itp ) to czy kupisz czy nie zalezy troche od tego co trafisz. łatwo trafic trupa ale mysle że znajdzie sie tez sprzęt zadbany ;)


Nie mieszajmy pojęć.Silnik w APRILI to rotax i to produkjca Austryjacka,bardzo dobra jednostka stosowana nie tylko w Aprili.Technologia APRILI to wszystko co na około silnika.Czyli zawieszenie,hamulce,rama,wahacz itp a to wszystko bije na głowę R125 i nikt mi nie powie że jest inaczej :).Poprostu takich motocykli się nie porównuje bo to inny segment,to tak jakby porównywać 1,9TDI silnik z 2.0 Benzyną.Jedni wezmą diesla,inni benzynę,zależy czego się oczekuje.
Twój sklep dla 50 125 i 250cm3 | .. :: www.moto125.pl :: ..
Avatar użytkownika
www.moto125.pl
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 4/6/2012, 02:55
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez eloelolol123 » 9/11/2012, 14:57

Co do pytania czy nauczysz się jeździć na R125 i potem od razu R6. Jest bardzo ryzykowne, wsiadanie na wbrew pozorom(wygląd) kompletnie inny motocykl, który ma 10 razy tyle mocy co R125 i zupełnie inaczej reaguje na dodanie gazu nie jest mądre. Lepiej byłoby zrobić "przejście" chociaż na sezon, dwa na jakiś moto 500ccm.
Avatar użytkownika
eloelolol123
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 6/10/2009, 14:09

Postprzez adamis » 9/11/2012, 15:43

Znaczy z 2t będzie problem z kupnem motoru w dobrym stanie, bo według mnie, logicznie myśląc, nikt normalny nie kupuje 125 2t na drogę i jeździ spokojnie. Taką aprilie kupują ludzie którzy chcą więcej niż 15KM i potem cisną motor na maksa, bo po to kupili rske zamiast bardziej ekonomicznego i z lepszym dźwiękiem R125.
adamis
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 30/9/2012, 11:55

Postprzez michau_ek » 9/11/2012, 19:05

dlatego lepiej kupić coś w gorszym stanie mechanicznym i zrobić za zaoszczędzone pieniądze konkretny remont ;)
michau_ek
Świeżak
 
Posty: 353
Dołączył(a): 10/3/2012, 20:19
Lokalizacja: Racibórz

Postprzez henio12323 » 10/11/2012, 12:38

jezeli chodzi o używki nigdy nie mozesz byc pewien wszystkiego na 100% chyba ze sam rozbierzesz moto i wszystko ocenisz. to prawda że takim 2T zapewne nikt spokojnie nie smigał ( hmm choc kolega miał np mito 125 i smigał wręcz turystycznie, wiadomo kilka razy odkrecił, czy sprawdzał v max ale na codzien dbał o sprzet i smigał spokojnie ) z drugiej strony taka 125 w 4T z racji niskiego v max musi byc ciągle kręcona zeby w ogóle jechała. np po miescie srednio jadąc na takiej np RS to sobie pyrkasz. żeby jechac 60 km h na 4T musisz juz zadac wyzsze obroty. chociaz bieg wyzej i jakos sie gładko toczy. gorzej sprawa wyglada za miastem. w RSce jadąc te 100-110 km h jeszcze masz spokojne obroty, silnik sie nie przeciąza. np a w yzfce czy cbrkach juz piłujesz prawie na czerwonym polu ;P co na dłuzsza mete zdrowe nie jest
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez jacek.rs » 10/11/2012, 13:04

henio12323 napisał(a):jezeli chodzi o używki nigdy nie mozesz byc pewien wszystkiego na 100% chyba ze sam rozbierzesz moto i wszystko ocenisz. to prawda że takim 2T zapewne nikt spokojnie nie smigał ( hmm choc kolega miał np mito 125 i smigał wręcz turystycznie, wiadomo kilka razy odkrecił, czy sprawdzał v max ale na codzien dbał o sprzet i smigał spokojnie ) z drugiej strony taka 125 w 4T z racji niskiego v max musi byc ciągle kręcona zeby w ogóle jechała. np po miescie srednio jadąc na takiej np RS to sobie pyrkasz. żeby jechac 60 km h na 4T musisz juz zadac wyzsze obroty. chociaz bieg wyzej i jakos sie gładko toczy. gorzej sprawa wyglada za miastem. w RSce jadąc te 100-110 km h jeszcze masz spokojne obroty, silnik sie nie przeciąza. np a w yzfce czy cbrkach juz piłujesz prawie na czerwonym polu ;P co na dłuzsza mete zdrowe nie jest


widze, że fan 2t się znalazł :D

przy 60km/h to 4t będzie miało niższe obroty albo takie same :) rs na niskich obrotach wgl nie jedzie... przy 100/110 sprawa ma się inaczej ale 4t ma około 7-8 tys... rs ma tyle samo tylko w 4t po prostu góry nie ma ;) i nawet mi się tu nie próbój wymądżać bo mam i 4t i 2t 125... :roll:
Avatar użytkownika
jacek.rs
Świeżak
 
Posty: 246
Dołączył(a): 10/4/2012, 13:56

Postprzez KrzysiekYZF » 10/11/2012, 16:16

Wlasnie mialem okazje przejechac sie dzisiaj Aprilką w nowej budzie i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony mozliwoscia krecenia do wysokich obrotow jak i samym prowadzeniem motorku :D Irytuje mnie tylko ten dzwiek jak w skuterze ale cos za cos. W dodatku tak jak wczesniej pisaliscie, zamiast po 2 sezonach rzucać sie na R6 moglbym modyfikowac RSke w celu wydobycia z niej lepszych osiagow co u Yamahy nie skutkuje. Zdecydowalem sie na Aprilie RS, teraz tylko musze znalesc cos w dobrym stanie do tych 8 tysiecy :wink: Wielkie dzieki wszystkim za odpowiedzi. LWG :D
KrzysiekYZF
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 8/11/2012, 09:04
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez jacek.rs » 10/11/2012, 16:52

zamiast modyfikować rs lepiej kupic 500 i na jedno wyjdzie a będzie mniej paliło...
Avatar użytkownika
jacek.rs
Świeżak
 
Posty: 246
Dołączył(a): 10/4/2012, 13:56



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê