Zobacz wÄ…tek - Witam czy warto wymienic caly silnik?
NAS Analytics TAG

Witam czy warto wymienic caly silnik?

i inne małe pojemności
_________

Witam czy warto wymienic caly silnik?

Postprzez Provixi » 8/12/2011, 17:44

Witam. Moj skuter byl ostatnio u mechanika i mechanik powiedzial ze jedna czesc silnika jest od jednego skutera a druga od drugiego. Powiedzial ze najleppiej by bylo jakbym kupil jakis uzywany silnik od tego samego skutera. Ja chcialbym sie Was zapytac co tam moga byc za czesci do wymiany w tym silniku? Bo mialem pomysl zeby doplacic te 150/200zł i kupic tam prawie wszystko nowe np firmy RMS bo nie jest az taka droga a jest w miare dobra.
Provixi
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 25/6/2011, 10:41


Postprzez henio12323 » 8/12/2011, 18:36

nie wiadomo.... ale na moje myslenie moze chodzic o kartery :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez komarcc » 8/12/2011, 19:32

Też myślę, że chodzi o kartery, tylko co to za różnica czy jest z jednego silnika czy z dwóch? Jeśli np. pęknie komuś taki karter jak w linku niżej, to trzeba wymieniać cały silnik, bo będzie się różniło kolorem?

http://allegro.pl/karter-maly-olejowy-4 ... 07869.html

Napisz dlaczego skuter trafił do mechanika, wtedy Ci napiszemy czy warto wymienić cały silnik, pamiętaj że kupując drugi silnik nigdy nie będziesz wiedział co tak naprawdę w nim siedzi, więc przygotuj się na ewentualne dodatkowe koszty.

P.S. Jaki masz skuter?
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez Provixi » 8/12/2011, 21:46

No byly problemy z gaznikiem dostawal za duzo powietrza, zalewał sie i ogolnie elektryka i drobiazgi. Został wymieniony zawor na RMS i chyba naprawiony korbowod ale nie jestem pewien wiem ze cos z noznym starterem robili.
Provixi
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 25/6/2011, 10:41

Postprzez komarcc » 9/12/2011, 10:38

Ok, czyli już wiadomo, że masz 2T, ale nadal nie podałeś marki i modelu skutera.

To co napisałeś to nie są poważne awarie i nie trzeba wymieniać silnika, wystarczy trochę popracować przy tym co masz i będzie dobrze, ciekawi mnie tylko ten korbowód, ale z tego co widzę to nawet nie wiesz co jest naprawiane w Twoim skuterze, na dodatek masz trochę marne o tym pojęcie także będzie ciężko coś napisać.

Oddaj skuter do innego mechanika, jeśli też stwierdzi, że przydałby się inny silnik to znaczy, że pewnie tak jest, jednak po tych usterkach co napisałeś to nie wydaje mi się by silnik wymagał poważnej naprawy.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez Provixi » 9/12/2011, 11:34

Ale to wszystko juz jest naprawione. Powiedzial ze bylo duzo regulacji wymieniony zawor na RMS i cos z tym starterem pojechalo do tokarza. Mowil ze nie wie ile jeszcze ten silnik wytrzyma. Naped mam chyba od tgb bo na wariatorze i tym wentylatorze pisze TGB. Moj skuter to yamaha booster.
Provixi
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 25/6/2011, 10:41

Postprzez komarcc » 9/12/2011, 14:48

Może powiedział tak dlatego, że masz słaba kompresje i w niedalekiej przyszłości będzie Cię czekał remont "silnika" czyli wymiana cylindra, tłoka itd.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez tomera » 9/12/2011, 14:54

Provixi napisał(a):No byly problemy z gaznikiem dostawal za duzo powietrza, zalewał sie


zalewa sie powietrzem :D

pamietaj o tym ze połówko nigdy, ale to na prawde nigdy sie nie spotkalem ze cały silnik sie idealnie skłąda w idealną całosc
tomera
Stały bywalec
 
Posty: 1053
Dołączył(a): 23/9/2008, 15:13

Postprzez Provixi » 9/12/2011, 17:37

Postawiłem przecinek:) A kompresje sprawdzał przy mnie i mam na 8 nie wiem czy to dobrze czy zle:) cylinder mialem w sierpniu wymieniany na nowy ale podobno slabej firmy (TEC).
Provixi
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 25/6/2011, 10:41

Postprzez komarcc » 9/12/2011, 22:55

Jeśli wymieniałeś cylinder 4 miesiące temu i już masz tylko 8atm, to albo źle docierałeś, albo ten cylinder jakiś wadliwy jest. Jeśli w tak szybkim stopniu ten cylinder Ci się zużywa to zostało mu niewiele czasu, więc szykuj się na następny wydatek.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń

Postprzez Provixi » 10/12/2011, 10:47

Ale warto wymieniac caly silnik? Czy sam cylinder wystarczy? Teraz bym sie juz rzucił na lepszą firme;)
Provixi
Świeżak
 
Posty: 93
Dołączył(a): 25/6/2011, 10:41

Postprzez komarcc » 10/12/2011, 23:32

Kupując drugi używany silnik, nie wiadomo co w nim będzie siedzieć, może się zdarzyć, że będzie gorszy od Twojego, więc jeśli znasz swój silnik dobrze i wiesz, że masz do wymiany tylko cylinder to, wymień tylko to i lataj, chyba, że niedługo się cały rozleci to wtedy kupuj drugi.
W każdym razie cylinder kupuje się zazwyczaj nowy (jest to część eksploatacyjna) i wtedy wiesz, że przejedziesz na nim te +/- 20.000km, a z używanymi różnie bywa.
Avatar użytkownika
komarcc
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 14/5/2010, 20:11
Lokalizacja: Wieluń



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości




na górê