Zobacz wątek - Czym sie różni cylinder aluminiowy a żeliwny
NAS Analytics TAG

Czym sie różni cylinder aluminiowy a żeliwny

i inne małe pojemności
_________

Czym sie różni cylinder aluminiowy a żeliwny

Postprzez skVarson » 28/4/2007, 09:49

Witam

Wiem że chodzi o materiał i że aluminiowy się krócej dociera, ale czy aluminium się szybciej nie zużywa ? Proszę o pomoc bo chcę sobie kupić 70/80 cylinder do yamahy dt 50 (z 2003r) i nie wiem który wybrać

Dziękuje i Pozdrawiam
skVarson
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 17/4/2007, 13:02
Lokalizacja: Kielce


Postprzez pawlak200192 » 28/4/2007, 21:26

kupujesz sam cyliner :?: :?: :?: jezeli tak to długo ci wał nie wytrzyma :!: lepiej kup sobie sportowy tłumik
pawlak200192
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1724
Dołączył(a): 14/12/2006, 21:36


Postprzez Manhatan » 28/4/2007, 21:43

Istnieje opcja szukaj ;]

Pewnie, że aluminiowy. Nie zauważyłeś, że aluminiowe są droższe? Kurde czy nikt z was niema w szkole fizyki? Aluminium lepiej oddaje ciepło niż nikasil, przez co moto się tak nie grzeje, a jego praca jest zdecydowanie lepsza. Poza tym, przestańcie pier****ć o tym, że ten się dociera szybciej, a ten dłużej, jak chcesz żeby Ci moto dobrze chodziło to docieeraj je przez ok. 700km, bez względu na to jaki masz tłok, pierścienie, cylinder. Prawdę mówiąc to cylinder z pierścieniami docierają się przez całą żywotność z tym, że już potem idzie to w trochę wolniejszym tempie. Gdzieś już chyba nawet o tym pisałem.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez kravec » 28/4/2007, 22:02

poza tym skoro sie szybciej dociera to znaczy ze sie szybciej zuzywa prawda??..... heh Manhatan mamy fizyke.... ale wiesz jak to jest w szkolach... ucza nas o jakis pojebanych rzeczach a nie gadaja prawie nic o tym co sie w zyciu przyda.... juz ktorys raz sie pytasz czy nie mamy fizyki... heh.... nic o czym byla mowa nie mialem omowione w szkole... zycie..
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez pikus910 » 28/4/2007, 23:33

Manhatan napisał(a):Istnieje opcja szukaj ;]

Pewnie, że aluminiowy. Nie zauważyłeś, że aluminiowe są droższe? Kurde czy nikt z was niema w szkole fizyki? Aluminium lepiej oddaje ciepło niż nikasil, przez co moto się tak nie grzeje, a jego praca jest zdecydowanie lepsza. Poza tym, przestańcie pier****ć o tym, że ten się dociera szybciej, a ten dłużej, jak chcesz żeby Ci moto dobrze chodziło to docieeraj je przez ok. 700km, bez względu na to jaki masz tłok, pierścienie, cylinder. Prawdę mówiąc to cylinder z pierścieniami docierają się przez całą żywotność z tym, że już potem idzie to w trochę wolniejszym tempie. Gdzieś już chyba nawet o tym pisałem.


przeciez jesli cylinder jest aluminiowy to wtedy jest nalozony nicasil pomysl co ty piszesz?

jesli masz wybierac zeliwo a aluminium wybierz aluminium poniewaz ma nicasil w srodku i nie ma takiego tarcia i dluzej tlok wytrzyma.

zeliwo jest wieksze tarcie to wiec szybciej sie zciera

pawlak200192 widze ze jedynie to gdzies wyczytales a nie sprawdziles sam.

Jesli wal nie ma luzow na korbowodzie to wtedy mozesz bez problemu wsadzac cylinder 70 i wytrzyma Ci naprawde sporo motor ci sie juz znudzi i go sprzedaz.
pikus910
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 12/4/2007, 16:08
Lokalizacja: Wałcz

Postprzez Manhatan » 29/4/2007, 00:00

Teraz, bez względu na to czy jest to cylinder aluminiowy, czy żeliwny, ma nałożony nikasil, więc to ty się zastanów co piszesz niemając o tym pojęcia.

Poza tą sprawą dalej też piszesz takie brednie, że się rzygać chce :| Jakie większe tarcie przy żeliwnym? jakie szybsze ścieranie? Gęstość aluminium jest mniejsza niż gęstość żeliwa przez co jest on miększy. Co za tym idzie coś co jest bardziej miękkie szybciej się ściera. Weś sobie pilnik bądź papier ścierny powiedzmy 100 i zacznij trzeć. Zobaczymy co Ci się szybciej zetrze: aluminium czy żeliwo?

Oooo hehehe, no tu mnie już rozwaliłeś :lol: Jak cylinder niema luzów na korbowodzie to może mieć luzy na pozostałych 2 łożyskach, które to po pewnym czasie się wyrobią i szlag je trafi, potem pójdzie łożysko na korbowodzie i się wszystko pójdzie jeb**. Skończy się dzień dziecka i zaczną gorzkie żale, dlaczego nie posłuchałem pozostałych forumowiczów, którzy mi dobrze radzili.

Więc nie odzywaj się w temacie mechaniki jak nie masz o niej zielonego pojęcia, bo tylko komuś szkody narobisz takim głupim gadaniem.

Wiem, że chciałeś się pochwalić, że coś niby wiesz, ale coś Ci nie wyszło chyba :lol:
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez pawlak200192 » 29/4/2007, 12:12

pikus910 napisał(a):
pawlak200192 widze ze jedynie to gdzies wyczytales a nie sprawdziles sam.



wielki z ciebie znawca. tak sie składa ze mam taki cylinder bez zmiany wału i po 2200km które na nim zrobiłem jest juz lez nie duzy ale jest :!: :!: :!:
pawlak200192
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1724
Dołączył(a): 14/12/2006, 21:36

Postprzez Mateusz149 » 24/5/2009, 10:00

Wiem, ze odkopuje temat, ale po co mam zakladac nowy kiedy mam ten sam problem.
Ostatnio posypal mi sie cylinder, oczywiscie do wymiany. Mialem tam wsadzony Cylinder Polini Race 70ccm, teraz trzeba kupic nowy zastanawiam sie czy jest wielka roznica mocy miedzy aluminiowym i żeliwnym. Mam okazje kupic nowy cylinder Polini Racing 80 ccm, żeliwny. Może ma ktoś go i napisze tu swoją opinię ?
Suzuki Bandit 600N 2003r.
Mateusz149
Bywalec
 
Posty: 592
Dołączył(a): 12/2/2008, 12:03
Lokalizacja: G-dz

Postprzez macion14 » 25/5/2009, 14:55

No i jeszcze na aluminiowym cylku nie zrobisz szlifa a na żeliwnym tak :)
macion14
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 1/3/2009, 18:15

Postprzez Dandi93 » 25/5/2009, 15:54

Hmm Manhatan na racje. Jeśli kupujesz tłok i cylinder w komplecie, to tak są dobrane materiały, że ścierają się pierścienie na tłoku a nie cylinder, dla tego często wystarczy założyć nowe pierścienie. Aluminium lepiej odprowadza ciepło, ale jest czuły na wysokie temperatury, pracuje, zaś żeliwo nie boi się tak wysokie temperatury. Ja zawsze wybieram żeliwny
nsr>zzr>zx6r>r6>cbr f4i?
Avatar użytkownika
Dandi93
Bywalec
 
Posty: 910
Dołączył(a): 24/5/2008, 11:43
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez Mateusz149 » 25/5/2009, 18:48

Tak więc kupuje żeliwny, dużo osób poleca aluminiowy, ale wywnioskowałem, że wygodniej będzie z żeliwnym. Z czystej ciekawości: Który np. 80 ccm żeliwny czy aluminiowy wyciśnie więce koni ? Chodzi mi o moc.
Suzuki Bandit 600N 2003r.
Mateusz149
Bywalec
 
Posty: 592
Dołączył(a): 12/2/2008, 12:03
Lokalizacja: G-dz

Postprzez andrzej551 » 25/5/2009, 20:21

to chyba nie ma różnicy ale ja bym kupił zeliwny tanszy i praktyczniejszy
Avatar użytkownika
andrzej551
Bywalec
 
Posty: 691
Dołączył(a): 23/5/2009, 16:08
Lokalizacja: starachowice

Postprzez laser » 25/5/2009, 20:33

Powiem tak jeżeli chodzi o oddawanie ciepła to alu, jeżeli chodzi o wytrzymałość to żeliwny dodatkowy plus żeliwnego to możliwość zrobienia szlifu a w alu trzeba kupić new:)
Avatar użytkownika
laser
Bywalec
 
Posty: 859
Dołączył(a): 8/5/2009, 19:12
Lokalizacja: KaliszCity

Postprzez krzysieg » 25/7/2010, 10:05

Wiem że odkopuje temat ale po co zakładać nowy :)
Kiedy się wymienia pierścienie tylko wtedy gdy zaczyna tracić moc kompresje czy lepiej wymienić wcześniej mimo że jest dobra moc ale ma jakiś określony przebieg ?
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez swirus2007 » 25/7/2010, 11:36

pierscieni sie nie wymienia
nie kombinuj z silnikiem nic skoro jezdzi spoko
sam tlok sie wymienia tylko wtedy jak cylinder jest w dobrym stanie (przewarznie nicasil), lub sie robi szlif cylindra/wbija tuleje (gdy jest zeliwo) na wiekszy wymiar i kupuje sie tlok nadwymiar
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez krzysieg » 25/7/2010, 12:03

W tej chwili jest ok .
Czyli jak będzie słaby to dopiero zmienie tłok lub cały zestaw cylinder tłok ...myślałem że pierścienie/tłok mają żywotność dużo niższą od cylindra....
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez swirus2007 » 25/7/2010, 12:42

tak
na 1 cylku ja przesmigalem 5 tłoków (nicasil)
jak ci osiagi drastycznie spadnÄ… to wymiana tloka i jedziesz dalej
13k.pl/-/sugestia.php
co za idiota wymyslil limit 60 znaków
swirus2007
Stały bywalec
 
Posty: 1474
Dołączył(a): 29/7/2009, 13:35
Lokalizacja: ~~KN~~

Postprzez krzysieg » 27/7/2010, 17:14

Nie wiem czy mi pierścienie nie dzwonią sam nie wiem co to jest.....pisałem o tym w temacie motorhispania 50 enduro.
I na tym kończe żeby nie pisać o tym samym w dwóch tematach .
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez pawlak200192 » 27/7/2010, 23:06

Więc pewnie wyrobuły sie gniazda pierscieni w tłoku i mają luzy. Wymien kpl tłok i ewentualnie przeszlfuj jezeli to zeliwo.
pawlak200192
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1724
Dołączył(a): 14/12/2006, 21:36

Postprzez tuxkiller » 23/12/2014, 15:26

bez względu na to czy jest to cylinder aluminiowy, czy żeliwny, ma nałożony nikasil

hehehehe dobre dobre.


Weś sobie pilnik bądź papier ścierny powiedzmy 100 i zacznij trzeć. Zobaczymy co Ci się szybciej zetrze: aluminium czy żeliwo?

Na prawdę nie trzeba nic tu komentować :D


Więc nie odzywaj się w temacie mechaniki jak nie masz o niej zielonego pojęcia, bo tylko komuś szkody narobisz takim głupim gadaniem.

hipokryta :D
<a href="http://www.dkmotocykle.pl">Sklep Fox</a>
tuxkiller
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 20/7/2012, 15:20
Lokalizacja: Zielona Góra

Następna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê