Zimny dwusuw
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Zimny dwusuw
Witam mam skuter dwusuwowy i gdy jest zimny go odpalę bez problemu ale gdy juz chce jechać silnik dziwnie chodzi szarpie nim i wogóle maskara ale jak sie juz rozgrzeje to jest wszystko dobrze silnik dobrze chodzi nic nie szarpie mogłibysie mi powiedziec jak rozwiazac ten problem i czym to jest spowodowane
- Matexosw
- Świeżak
- Posty: 37
- Dołączył(a): 20/8/2009, 08:45
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
krótko będzie się rozgrzewał, a jeżeli jest chłodzony powietrzem to w ogóle chwila...a ssanie masz?
XR 400R | | Kula daje fula | | https://www.youtube.com/watch?v=2Cq4e3WiCr0
-
Kula07 - Stały bywalec
- Posty: 1006
- Dołączył(a): 29/10/2008, 07:43
- Lokalizacja: Sadłuki
musisz rozgrzać silnik!! Chyba że chcesz mieć częstsze remonty;);) nie rozgrzany tłok często puchnie, przez co rysuje powierzchnię cylindra. Potem silnik w skutek rys traci kompresję i masz remont do zrobienia.
Rozgrzanie silnika pozwala zapobiec puchnięciu tłoka. Jeżeli masz powietrzaka wystarczy 3,4 minuty w cieczy troszkę więcej. Dzięki temu dłużej pojeździsz.
Rozgrzanie silnika pozwala zapobiec puchnięciu tłoka. Jeżeli masz powietrzaka wystarczy 3,4 minuty w cieczy troszkę więcej. Dzięki temu dłużej pojeździsz.
peugeot zenith -> yamaha dt 125-> ktm sx 125-> suzuki rm 250 -> Malagutii f12-> Yamaha aerox -> Aprilia sr -> Yamaha yz 125 -> KTM sx 250 -> KTM sx 400 -> Husqvarna te 250
- szybki90
- Świeżak
- Posty: 205
- Dołączył(a): 28/5/2009, 16:41
- Lokalizacja: Grudziadz
ja mam to samo co ty, też mi szarpie i wogule, niewiem co to nawet jak z 5 min i dłużej się rozgrzewa, to szarpie a jak się troche przejedzie znowu się odpali, to jest git,
P.S koledzy czy policja badała was kiedyś alkomatem, jadąc motorowerem?
P.S koledzy czy policja badała was kiedyś alkomatem, jadąc motorowerem?
-
radio1811r - Świeżak
- Posty: 27
- Dołączył(a): 3/8/2009, 20:39
- Lokalizacja: Kwiatkowice
Jeśli ma podejrzenia to ma prawo, motor powinno się rozgrzać około 5 minut. Ja odpalam, kończę się ubierać, jakąś kurtkę. Wyprowadzam motor, otwieram bramę, zakładam kask i spokojnie ruszam, przejadę jeszcze 1km i już jest nagrzany.
nsr>zzr>zx6r>r6>cbr f4i?
-
Dandi93 - Bywalec
- Posty: 910
- Dołączył(a): 24/5/2008, 11:43
- Lokalizacja: Biała Podlaska
szybki90 napisał(a):musisz rozgrzać silnik!! Chyba że chcesz mieć częstsze remonty;);) nie rozgrzany tłok często puchnie, przez co rysuje powierzchnię cylindra. Potem silnik w skutek rys traci kompresję i masz remont do zrobienia.
Rozgrzanie silnika pozwala zapobiec puchnięciu tłoka. Jeżeli masz powietrzaka wystarczy 3,4 minuty w cieczy troszkę więcej. Dzięki temu dłużej pojeździsz.
Czy możesz mi wyjaśnić w jaki sposób metal (w tym wypadku tłok) może zwiększyć swoją objętość, kiedy nie jest rozgrzany? Puchnące tłoki są wynikiem przegrzania (tłoki lubią puchnąć szczególnie w okresie docierania), a nie skutkiem obciążania zimnego silnika. Jazda na zimnym silniku jest dla niego niebezpieczna, gdyż zimny olej nie tworzy dokładnego filmu olejowego, przez co smarowanie nie jest takie jak być powinno.
- Pushek
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 9/9/2009, 20:29
- Lokalizacja: Łódź
tez ale przy zbyt gwałtownym rozgrzaniu tłoka może on się rozwalić:P.
A jak nie masz 1 rolki w wario to pilnie wstaw taką samą, jak teraz masz.
Brak jednej rolki powoduje wibracje na wale gdyż nie ma on wtedy odpowiedniego wyważenia. Strasznie dostają wtedy łożyska od wału.
oczywiście skuter może lepiej przyspieszać bo ma lżej na wale ale gorszy v-max
A jak nie masz 1 rolki w wario to pilnie wstaw taką samą, jak teraz masz.
Brak jednej rolki powoduje wibracje na wale gdyż nie ma on wtedy odpowiedniego wyważenia. Strasznie dostają wtedy łożyska od wału.
oczywiście skuter może lepiej przyspieszać bo ma lżej na wale ale gorszy v-max
peugeot zenith -> yamaha dt 125-> ktm sx 125-> suzuki rm 250 -> Malagutii f12-> Yamaha aerox -> Aprilia sr -> Yamaha yz 125 -> KTM sx 250 -> KTM sx 400 -> Husqvarna te 250
- szybki90
- Świeżak
- Posty: 205
- Dołączył(a): 28/5/2009, 16:41
- Lokalizacja: Grudziadz
- Wojtek-S51
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 11/9/2009, 19:31
- Lokalizacja: Laskowa
Z takimi objawami świeca raczej w niczym nie pomoże;) w RM 250 2 t miałem świece o Ciepłotach od 6 do 10 i nie było różnicy na zimnym silniku czy ciepły, ani różnicy w odpalaniu. Poprostu jedne świeczki prędzej mi padały a drugie trzymały dłużej;)
peugeot zenith -> yamaha dt 125-> ktm sx 125-> suzuki rm 250 -> Malagutii f12-> Yamaha aerox -> Aprilia sr -> Yamaha yz 125 -> KTM sx 250 -> KTM sx 400 -> Husqvarna te 250
- szybki90
- Świeżak
- Posty: 205
- Dołączył(a): 28/5/2009, 16:41
- Lokalizacja: Grudziadz
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości