2sów aprilia yamaha etc.
Posty: 17
• Strona 1 z 1
2sów aprilia yamaha etc.
siema. mam pytanie. CZy jak będe grzał ile fabryka dała 2sówa to się coś zepsuje ?? np przez 15minut na pełnej manetce ??/ I jeszcze jedno pytanie. Jakiego oleju do mieszanki używac ?
- filipo21
- Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 17/3/2008, 22:14
Chłodzony powietrzem
W Polsce jest to raczej niemożliwe, gdyż rzadko występują u nas temperatury powyżej 30-35 stopni, a pęd powietrza przy dużej prędkości (powiedzmy 100km/h) dość dobrze chłodzi silnik. Oczywiście nie powinno się tak jeździć.
Chłodzenie cieczą
Nie widziałem , żeby komukolwiek zagotował się płyn w chłodnicy w motocyklu. Sam posiadam motor Yamaha YZF R125 (chłodzony cieczą) i jechałem nim 2,5 godziny autostradą do Krakowa (prędkość 130 km/h) bez żadnych przerw - nic się nie stało.
Nie wiem czy inni się ze mną zgodzą, ja po takiej ostrej jeździe nigdy od razu nie zatrzymuję się i nie gaszę silnika - przez kilka minut jadę potem na niskich obrotach (5 bieg,spokojna jazda 70 km/h) i dopiero potem się zatrzymuję, motor jeszcze chwile chodzi na jałowym, i dopiero po 2-3 minutach go gaszę.
EDIT: Wydaje mi się, że to nie ma różnicy, czy jest to 2T czy 4T. To jest raczej kwestia chłodzenia, a nie typu silnika.
Jeśli chodzi o olej to używaj markowego, specjalnie przeznaczonego do 2T - np. Castrol 2T. Znajdziesz na każdej stacji ze sklepem. Nie lej żadnych MIXOLów ani nic podobnego!
W Polsce jest to raczej niemożliwe, gdyż rzadko występują u nas temperatury powyżej 30-35 stopni, a pęd powietrza przy dużej prędkości (powiedzmy 100km/h) dość dobrze chłodzi silnik. Oczywiście nie powinno się tak jeździć.
Chłodzenie cieczą
Nie widziałem , żeby komukolwiek zagotował się płyn w chłodnicy w motocyklu. Sam posiadam motor Yamaha YZF R125 (chłodzony cieczą) i jechałem nim 2,5 godziny autostradą do Krakowa (prędkość 130 km/h) bez żadnych przerw - nic się nie stało.
Nie wiem czy inni się ze mną zgodzą, ja po takiej ostrej jeździe nigdy od razu nie zatrzymuję się i nie gaszę silnika - przez kilka minut jadę potem na niskich obrotach (5 bieg,spokojna jazda 70 km/h) i dopiero potem się zatrzymuję, motor jeszcze chwile chodzi na jałowym, i dopiero po 2-3 minutach go gaszę.
EDIT: Wydaje mi się, że to nie ma różnicy, czy jest to 2T czy 4T. To jest raczej kwestia chłodzenia, a nie typu silnika.
Jeśli chodzi o olej to używaj markowego, specjalnie przeznaczonego do 2T - np. Castrol 2T. Znajdziesz na każdej stacji ze sklepem. Nie lej żadnych MIXOLów ani nic podobnego!
-
Hellrider - Świeżak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 2/9/2008, 15:31
Nie powinno się nic dziać - tylko, że to jest w przeciwieństwie do R125 2T więc jedynce co może stać się po takiej jeździe to skończyć benzyna w baku
. A tak na serio - jeżeli nie ma żadnego tuningu nic nie będzie się działo bo takie obciążenia zostały przewidziane przez konstruktorów, a w dodatku zawsze jest margines dodatkowy.
Aha jeszcze jedno
Do benzyny dolewam Castrol R2 (taki czerwony olej podobno najlepszy)

Aha jeszcze jedno
Do benzyny dolewam Castrol R2 (taki czerwony olej podobno najlepszy)
"Wiem, kiedy zawodzę, wiem ile jestem wart Tyle razy mnie uchronił tylko głupi fart..."
-
Drexav - Świeżak
- Posty: 51
- Dołączył(a): 30/11/2008, 18:24
- Lokalizacja: Puławy
- Mateusz149
- Bywalec
- Posty: 592
- Dołączył(a): 12/2/2008, 12:03
- Lokalizacja: G-dz
Zależy do jakiego moto. Do jednego lepszy jest syntetyk a do drugiego lanie takiego nie ma sensu. Jeśli jest to 50ccm to każdy półsyntetyk będzie dobry. Ale jeśli bardziej wyżyłowana maszyna z cylindrem który ma powłokę nicasilową to syntetyk.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Bez sensu Lotos...
Wlej jakiegoś Castrola, Mobila, Shella, Motula półsyntetycznego i będzie ok.
Wlej jakiegoś Castrola, Mobila, Shella, Motula półsyntetycznego i będzie ok.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
I tutaj sie mylicie Castrole 2t to jest syf. Nie chce tutaj obrażać producentow ale niestety jest to smutna prawda najlepiej lac motula
- mlodyFRYZJER
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 28/3/2009, 23:31
Bo motula dostaniesz u mechanika a nie na stacji oczywiscie nie zniechecam was do castrola lejcie co chciecie
- mlodyFRYZJER
- Świeżak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 28/3/2009, 23:31
Ja zrobiłem na Castrolu ok 10tyś km, silnik cały czas chodził tak samo. Odpowiedz na pytanie Wikpelsa bo też jestem tego ciekaw.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Może sie chłopak wygłupił, nie mozna sobie wbić do głowy ze jeden olej jest lepszy od drugiego nie wypróbowując obydwu
ale MłodyFryzjer stosował w swoim sprzęcie oba
czekamy na odpowiedz


Ciekawośc to pierwszy stopień do piekła,
a prędkośc to drugi :D
"I kto tu mówi ze moto nie ma duszy..."
a prędkośc to drugi :D
"I kto tu mówi ze moto nie ma duszy..."
-
Jonyl - Świeżak
- Posty: 316
- Dołączył(a): 6/11/2007, 17:15
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości