Zobacz wątek - Aprila RS 125 pare pytań :)
NAS Analytics TAG

Aprila RS 125 pare pytań :)

i inne małe pojemności
_________

Aprila RS 125 pare pytań :)

Postprzez Cloud102 » 11/5/2008, 14:48

Jutro prawdobodobnie jade oglądać ten motorek z bliska i chcialem sie dowiedziec pare rzeczy o nim :P

np:
jakie powininen mieć ciśnienie w cylindrze?

i jak sprawdzic czy ten motorek to nie jest jakis chłam pare podpowiedzi by sie zdało :D

Byłem juz dzisiaj ją zobaczyc ale tylko tak bez bliższego przyglądania sie i interesuje mnie jedna rzecz... jak koleś ją odpalał to strasznie sie męczyl złapała dopiero za 3-4 razem :P btw wkręca sie na maxymalne obroty :)

zapomnialem dodać ze motorek jest z 99 roku jest sprowadzony z włoch i koles chce za niego 4800 :P
Cloud102
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 22/4/2008, 12:44


Postprzez Nikikin » 11/5/2008, 15:18

Taka super ekstra to powinna mieć ponad 10 atm. Jak ma 7 atm to już może być cieniutko... (wiem z doświadczenia)

Zwróć uwagę czy jest zawór wydechowy (jak go nie ma to jest słaba na niskich a ma jakby mocniejszego kopa w chwili gdy powinien sie otwierać – przy 6 000 obr./min.), jeżeli odchodzi linka z nad wydechu przy cylindrze to jesteś prawie pewny, że zawór wydechowy jest :P (żeby nie było, bardzo ciężko dostać go... - używkę).

Sprawdź czy dokręca obroty na biegach, na 1 i 2 to bez problemu powinna dokręcić, ale na wyższych biegach może już nie być tak fajnie...

Jeżeli gościu mówi, że nie korzystał z dozownika bo niby szwankuje to puknij gościa w główkę... Dozownik oleju jest zintegrowany z pompą wody... Jeżeli dozownik nie działa a pompa wody tak to coś jest nie tak...

Oczywiście sprawdź czy nie ma wycieków (standard :P)

Następnie sprawdź zawieszenie! Częste zjawisko to wybity tylni amortyzator (simering puścił). Tego niestety nie da się naprawić... Trzeba kupić drugi amortyzator - koszt ok. 200zł

Sprawdź czy przednie lagi nie leją. Jeżeli mówi ci, że simeringi są do wymiany i dlatego leje to zastanów się... bo to prędzej oznacza lekko krzywego laga...

Sprawdź czy przednie koło nie szoruje o owiewki. Ale UWAGA! tu można wyjść na głupka... Sprawdź też wysokość opony :P. Powinna być 60, jeżeli jest wyższa to nie dziw się, że może szorować...

Sprawdź czy podnóżki nie były spawane, bo jeśli były to oznacza jakąś poważniejszą glebę. Podobnie tyczy sie tego jeżeli są inne niż oryginalne.

Dokładnie sprawdź czy rama jest CAŁA! Czy nie ma pęknięć czy głębszych wgnieceń. Po prostu wszystko co może osłabiać jej konstrukcję.

Rzuć okiem na tylną oponę i nadkole :P. Jeżeli na nadkolu jest asfalt albo spalona guma to wiadomo co to oznacza :P.

Na oko to tyle :P. Na miejscu sprawdź po prostu wszystko co da się przełączyć, co pstryka, mryga, rusza się, itp, itd :P.
www.TKKJ.net
Świętokrzyski Klub Jednośladów (otwórz link)
Avatar użytkownika
Nikikin
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 20/6/2006, 14:29
Lokalizacja: Kielce


Postprzez Cloud102 » 11/5/2008, 17:32

Dzięki za wyczeropującą odpowiedz :O

I czy mógłbym prosic o podobne informacje co do NSR 125? O cisnienie itp bo reszta raczej bedzie to samo :P

Aha zapomnialem dodac co do tej RSki to miala dosc dowalone zębatki( przednia ma zaostrzone zęby a tylnia powyginiane)
Cloud102
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 22/4/2008, 12:44

Postprzez Fenek16 » 11/5/2008, 17:54

napęd bedzie do wymiany, a NSR też musi mieć tą dyche minimum, zeby wytrzymała Ci długo...

Pozdro
CBR 600 F3
Avatar użytkownika
Fenek16
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1590
Dołączył(a): 19/11/2006, 18:39
Lokalizacja: Warszawa / Starachowice

Postprzez Cloud102 » 11/5/2008, 21:07

Dzięki wielkie za pomoc :)

Przypomniałem sobie że jak dzisiaj oglądałem ten motorek to mial zacieki na wydechu (prawdopodobnie z silnika bo ślady po wodzie to to nie były :P ). Czy to coś oznacza i czy konieczna jest tego naprawa??? Czy też może włochowi nie chciało sie go myć :D

A co do tego pomiaru to moge to zrobić sam jakbym dorwał taki cisnieniomierz( ewentualnie czy bedzie to do zrobienia na warsztacie)???
I jak to dziala w motorze bo w aucie to podlącze do jednej swiecy i auto odpali a co z motorem???
Cloud102
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 22/4/2008, 12:44

Postprzez Cloud102 » 13/5/2008, 14:20

Obejrzałem z bliska i okazało sie tak :
-motorek ma 9.5 atm w cylku
-wszystkie blokady sciągnięte jak jechałem to na 3 dochodziła na max obroty a na 4 brakło mi drogi żeby sprawdzić ale miała około 9000 :P
-motorek niestety leżał - prawy podnuzek złamany ładnie pospawany, owiewki wymieniane, jak sie skręci kierownicą na maxa to coś obciera o plastiki :O
-amortyaztorki sprawne
-była katowana(ślady palonej gumy na nadkolu)
-olej cieknie spod silnika (może sie wydawać niedużo jeśli wziąć pod uwage ze ponoć stała 2 lata w garażu)
-brak linki od prędkościomierza (znikła jak niby stała w garażu)
-przejechane 21 tys. km
-poza tym reszta sprawna rama nie popękana prosta itp itd :D

co o tym sądzicie???
Cloud102
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 22/4/2008, 12:44

Postprzez Fenek16 » 13/5/2008, 15:03

Jak nie ma linki, to skąd wiesz ile przebiegu ma?

Co do oleju przy wydechu to normalne, ale pod silnikiem, to już wycieka raczej przekłądniowy.

Wszystk ozalezy od ceny czy się opłaca.
CBR 600 F3
Avatar użytkownika
Fenek16
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1590
Dołączył(a): 19/11/2006, 18:39
Lokalizacja: Warszawa / Starachowice

Postprzez Cloud102 » 13/5/2008, 15:49

no właśnie nie wiem jaki może mieć przebieg...

a co do tego oleju to duża przeszkoda???

kolo chce za nią 4700 po lekkim targowaniu...
Cloud102
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 22/4/2008, 12:44

Postprzez Nikikin » 14/5/2008, 11:08

Coś podejrzanie mały przebieg... Na moje oko ma coś z 30 tysięcy :P (może więcej), no ale jak ma taką kompresje to po remoncie :). Tylko może mieć wbitą tuleje...
Tą kompresje mierzyłeś na zimnym czy ciepłym silniku?

Jak cieknie olej z przekładni to trzeba rozebrać i uszczelnić... (sporo roboty...)

Co do obcierania przy skręcaniu to sprawdzałeś wysokość opony?
www.TKKJ.net
Świętokrzyski Klub Jednośladów (otwórz link)
Avatar użytkownika
Nikikin
Świeżak
 
Posty: 37
Dołączył(a): 20/6/2006, 14:29
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Fenek16 » 14/5/2008, 12:27

No jak nie ma linki prędkościomierza to chyba logiczne, że ma mniejszy przebieg, co nie? :roll:

Szerokośc opon nic nie majądo obcierania przy skrecaniu (praktycznie), chyba, ze ktoś wsadził już tak wysoką, że o pług zawadza, ale to jeździć by sie nie dało :lol: wiec odpada.

Jeśli te wycieki ze skrzyni nie są jakieś gigantyczne, to ie ma co się przejmować, silnik też swoje wypoci :)
CBR 600 F3
Avatar użytkownika
Fenek16
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1590
Dołączył(a): 19/11/2006, 18:39
Lokalizacja: Warszawa / Starachowice

Postprzez Cloud102 » 14/5/2008, 13:37

No nie sa gigantyczne tylko gombki chłonne na obudowie sa troche mokre (olej)

a to obciareanie przy skecniu to amortyzatory wadzą o owiewki zaraz pod zegarami :P prawdopodobnie oznaka lekkiego skrzywienia :O
aha i kompresja mierzona na zimno :P lekko cieplutki byl :)
Cloud102
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 22/4/2008, 12:44



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr