Aprila RS 125 pare pytań :)
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Aprila RS 125 pare pytań :)
Jutro prawdobodobnie jade oglądać ten motorek z bliska i chcialem sie dowiedziec pare rzeczy o nim
np:
jakie powininen mieć ciśnienie w cylindrze?
i jak sprawdzic czy ten motorek to nie jest jakis chłam pare podpowiedzi by sie zdało
Byłem juz dzisiaj ją zobaczyc ale tylko tak bez bliższego przyglądania sie i interesuje mnie jedna rzecz... jak koleś ją odpalał to strasznie sie męczyl złapała dopiero za 3-4 razem btw wkręca sie na maxymalne obroty
zapomnialem dodać ze motorek jest z 99 roku jest sprowadzony z włoch i koles chce za niego 4800
np:
jakie powininen mieć ciśnienie w cylindrze?
i jak sprawdzic czy ten motorek to nie jest jakis chłam pare podpowiedzi by sie zdało
Byłem juz dzisiaj ją zobaczyc ale tylko tak bez bliższego przyglądania sie i interesuje mnie jedna rzecz... jak koleś ją odpalał to strasznie sie męczyl złapała dopiero za 3-4 razem btw wkręca sie na maxymalne obroty
zapomnialem dodać ze motorek jest z 99 roku jest sprowadzony z włoch i koles chce za niego 4800
- Cloud102
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 22/4/2008, 12:44
Taka super ekstra to powinna mieć ponad 10 atm. Jak ma 7 atm to już może być cieniutko... (wiem z doświadczenia)
Zwróć uwagę czy jest zawór wydechowy (jak go nie ma to jest słaba na niskich a ma jakby mocniejszego kopa w chwili gdy powinien sie otwierać – przy 6 000 obr./min.), jeżeli odchodzi linka z nad wydechu przy cylindrze to jesteś prawie pewny, że zawór wydechowy jest (żeby nie było, bardzo ciężko dostać go... - używkę).
Sprawdź czy dokręca obroty na biegach, na 1 i 2 to bez problemu powinna dokręcić, ale na wyższych biegach może już nie być tak fajnie...
Jeżeli gościu mówi, że nie korzystał z dozownika bo niby szwankuje to puknij gościa w główkę... Dozownik oleju jest zintegrowany z pompą wody... Jeżeli dozownik nie działa a pompa wody tak to coś jest nie tak...
Oczywiście sprawdź czy nie ma wycieków (standard )
Następnie sprawdź zawieszenie! Częste zjawisko to wybity tylni amortyzator (simering puścił). Tego niestety nie da się naprawić... Trzeba kupić drugi amortyzator - koszt ok. 200zł
Sprawdź czy przednie lagi nie leją. Jeżeli mówi ci, że simeringi są do wymiany i dlatego leje to zastanów się... bo to prędzej oznacza lekko krzywego laga...
Sprawdź czy przednie koło nie szoruje o owiewki. Ale UWAGA! tu można wyjść na głupka... Sprawdź też wysokość opony . Powinna być 60, jeżeli jest wyższa to nie dziw się, że może szorować...
Sprawdź czy podnóżki nie były spawane, bo jeśli były to oznacza jakąś poważniejszą glebę. Podobnie tyczy sie tego jeżeli są inne niż oryginalne.
Dokładnie sprawdź czy rama jest CAŁA! Czy nie ma pęknięć czy głębszych wgnieceń. Po prostu wszystko co może osłabiać jej konstrukcję.
Rzuć okiem na tylną oponę i nadkole . Jeżeli na nadkolu jest asfalt albo spalona guma to wiadomo co to oznacza .
Na oko to tyle . Na miejscu sprawdź po prostu wszystko co da się przełączyć, co pstryka, mryga, rusza się, itp, itd .
Zwróć uwagę czy jest zawór wydechowy (jak go nie ma to jest słaba na niskich a ma jakby mocniejszego kopa w chwili gdy powinien sie otwierać – przy 6 000 obr./min.), jeżeli odchodzi linka z nad wydechu przy cylindrze to jesteś prawie pewny, że zawór wydechowy jest (żeby nie było, bardzo ciężko dostać go... - używkę).
Sprawdź czy dokręca obroty na biegach, na 1 i 2 to bez problemu powinna dokręcić, ale na wyższych biegach może już nie być tak fajnie...
Jeżeli gościu mówi, że nie korzystał z dozownika bo niby szwankuje to puknij gościa w główkę... Dozownik oleju jest zintegrowany z pompą wody... Jeżeli dozownik nie działa a pompa wody tak to coś jest nie tak...
Oczywiście sprawdź czy nie ma wycieków (standard )
Następnie sprawdź zawieszenie! Częste zjawisko to wybity tylni amortyzator (simering puścił). Tego niestety nie da się naprawić... Trzeba kupić drugi amortyzator - koszt ok. 200zł
Sprawdź czy przednie lagi nie leją. Jeżeli mówi ci, że simeringi są do wymiany i dlatego leje to zastanów się... bo to prędzej oznacza lekko krzywego laga...
Sprawdź czy przednie koło nie szoruje o owiewki. Ale UWAGA! tu można wyjść na głupka... Sprawdź też wysokość opony . Powinna być 60, jeżeli jest wyższa to nie dziw się, że może szorować...
Sprawdź czy podnóżki nie były spawane, bo jeśli były to oznacza jakąś poważniejszą glebę. Podobnie tyczy sie tego jeżeli są inne niż oryginalne.
Dokładnie sprawdź czy rama jest CAŁA! Czy nie ma pęknięć czy głębszych wgnieceń. Po prostu wszystko co może osłabiać jej konstrukcję.
Rzuć okiem na tylną oponę i nadkole . Jeżeli na nadkolu jest asfalt albo spalona guma to wiadomo co to oznacza .
Na oko to tyle . Na miejscu sprawdź po prostu wszystko co da się przełączyć, co pstryka, mryga, rusza się, itp, itd .
-
Nikikin - Świeżak
- Posty: 37
- Dołączył(a): 20/6/2006, 14:29
- Lokalizacja: Kielce
Dzięki za wyczeropującą odpowiedz :O
I czy mógłbym prosic o podobne informacje co do NSR 125? O cisnienie itp bo reszta raczej bedzie to samo
Aha zapomnialem dodac co do tej RSki to miala dosc dowalone zębatki( przednia ma zaostrzone zęby a tylnia powyginiane)
I czy mógłbym prosic o podobne informacje co do NSR 125? O cisnienie itp bo reszta raczej bedzie to samo
Aha zapomnialem dodac co do tej RSki to miala dosc dowalone zębatki( przednia ma zaostrzone zęby a tylnia powyginiane)
- Cloud102
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 22/4/2008, 12:44
Dzięki wielkie za pomoc
Przypomniałem sobie że jak dzisiaj oglądałem ten motorek to mial zacieki na wydechu (prawdopodobnie z silnika bo ślady po wodzie to to nie były ). Czy to coś oznacza i czy konieczna jest tego naprawa??? Czy też może włochowi nie chciało sie go myć
A co do tego pomiaru to moge to zrobić sam jakbym dorwał taki cisnieniomierz( ewentualnie czy bedzie to do zrobienia na warsztacie)???
I jak to dziala w motorze bo w aucie to podlącze do jednej swiecy i auto odpali a co z motorem???
Przypomniałem sobie że jak dzisiaj oglądałem ten motorek to mial zacieki na wydechu (prawdopodobnie z silnika bo ślady po wodzie to to nie były ). Czy to coś oznacza i czy konieczna jest tego naprawa??? Czy też może włochowi nie chciało sie go myć
A co do tego pomiaru to moge to zrobić sam jakbym dorwał taki cisnieniomierz( ewentualnie czy bedzie to do zrobienia na warsztacie)???
I jak to dziala w motorze bo w aucie to podlącze do jednej swiecy i auto odpali a co z motorem???
- Cloud102
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 22/4/2008, 12:44
Obejrzałem z bliska i okazało sie tak :
-motorek ma 9.5 atm w cylku
-wszystkie blokady sciągnięte jak jechałem to na 3 dochodziła na max obroty a na 4 brakło mi drogi żeby sprawdzić ale miała około 9000
-motorek niestety leżał - prawy podnuzek złamany ładnie pospawany, owiewki wymieniane, jak sie skręci kierownicą na maxa to coś obciera o plastiki :O
-amortyaztorki sprawne
-była katowana(ślady palonej gumy na nadkolu)
-olej cieknie spod silnika (może sie wydawać niedużo jeśli wziąć pod uwage ze ponoć stała 2 lata w garażu)
-brak linki od prędkościomierza (znikła jak niby stała w garażu)
-przejechane 21 tys. km
-poza tym reszta sprawna rama nie popękana prosta itp itd
co o tym sądzicie???
-motorek ma 9.5 atm w cylku
-wszystkie blokady sciągnięte jak jechałem to na 3 dochodziła na max obroty a na 4 brakło mi drogi żeby sprawdzić ale miała około 9000
-motorek niestety leżał - prawy podnuzek złamany ładnie pospawany, owiewki wymieniane, jak sie skręci kierownicą na maxa to coś obciera o plastiki :O
-amortyaztorki sprawne
-była katowana(ślady palonej gumy na nadkolu)
-olej cieknie spod silnika (może sie wydawać niedużo jeśli wziąć pod uwage ze ponoć stała 2 lata w garażu)
-brak linki od prędkościomierza (znikła jak niby stała w garażu)
-przejechane 21 tys. km
-poza tym reszta sprawna rama nie popękana prosta itp itd
co o tym sądzicie???
- Cloud102
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 22/4/2008, 12:44
Jak nie ma linki, to skąd wiesz ile przebiegu ma?
Co do oleju przy wydechu to normalne, ale pod silnikiem, to już wycieka raczej przekłądniowy.
Wszystk ozalezy od ceny czy się opłaca.
Co do oleju przy wydechu to normalne, ale pod silnikiem, to już wycieka raczej przekłądniowy.
Wszystk ozalezy od ceny czy się opłaca.
CBR 600 F3
-
Fenek16 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1590
- Dołączył(a): 19/11/2006, 18:39
- Lokalizacja: Warszawa / Starachowice
Coś podejrzanie mały przebieg... Na moje oko ma coś z 30 tysięcy (może więcej), no ale jak ma taką kompresje to po remoncie . Tylko może mieć wbitą tuleje...
Tą kompresje mierzyłeś na zimnym czy ciepłym silniku?
Jak cieknie olej z przekładni to trzeba rozebrać i uszczelnić... (sporo roboty...)
Co do obcierania przy skręcaniu to sprawdzałeś wysokość opony?
Tą kompresje mierzyłeś na zimnym czy ciepłym silniku?
Jak cieknie olej z przekładni to trzeba rozebrać i uszczelnić... (sporo roboty...)
Co do obcierania przy skręcaniu to sprawdzałeś wysokość opony?
-
Nikikin - Świeżak
- Posty: 37
- Dołączył(a): 20/6/2006, 14:29
- Lokalizacja: Kielce
No jak nie ma linki prędkościomierza to chyba logiczne, że ma mniejszy przebieg, co nie?
Szerokośc opon nic nie majądo obcierania przy skrecaniu (praktycznie), chyba, ze ktoś wsadził już tak wysoką, że o pług zawadza, ale to jeździć by sie nie dało wiec odpada.
Jeśli te wycieki ze skrzyni nie są jakieś gigantyczne, to ie ma co się przejmować, silnik też swoje wypoci
Szerokośc opon nic nie majądo obcierania przy skrecaniu (praktycznie), chyba, ze ktoś wsadził już tak wysoką, że o pług zawadza, ale to jeździć by sie nie dało wiec odpada.
Jeśli te wycieki ze skrzyni nie są jakieś gigantyczne, to ie ma co się przejmować, silnik też swoje wypoci
CBR 600 F3
-
Fenek16 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1590
- Dołączył(a): 19/11/2006, 18:39
- Lokalizacja: Warszawa / Starachowice
No nie sa gigantyczne tylko gombki chłonne na obudowie sa troche mokre (olej)
a to obciareanie przy skecniu to amortyzatory wadzą o owiewki zaraz pod zegarami prawdopodobnie oznaka lekkiego skrzywienia :O
aha i kompresja mierzona na zimno lekko cieplutki byl
a to obciareanie przy skecniu to amortyzatory wadzą o owiewki zaraz pod zegarami prawdopodobnie oznaka lekkiego skrzywienia :O
aha i kompresja mierzona na zimno lekko cieplutki byl
- Cloud102
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 22/4/2008, 12:44
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość