Problem
Posty: 42
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Problem
Witam
mam 3 problemy z moim skuterkiem:
1.Slabo mi odpala. tzn za pierwszym razem po wyprowadzeniu z garazu odpalam go z nozki,zeby sie rozgrzal. pojezdze nim troche i zostawie np. na 2h na dworzu,bo idziemy z kumplami sie gdzies przejsc. gdy po 2h chce go odpalic znowu,musze kopac i kopac...
2. Akumulator mi sie rozladowal,ale mam jakis taki dziwny (zasadowy chyba),ktorego juz sie nei da naladowac.
dlatego stad moje pytanie,jaki akumulator najlepiej kupic? nie chodzi mi o jakies super,ale taki w normalnej cenie (kolo 60-70zl)
3. Gdy jade (przewaznie pod gorke),z silnika wydobywa sie taki dziwny dzwiek,jakby cos latalo,tylko nie jestem pewien,czy to jedynie sprezynka od nozki (bo nozka nie odbija),czy cos wiecej.
mial juz ktos moze cos podobnego :>
pozdrawiam
mam 3 problemy z moim skuterkiem:
1.Slabo mi odpala. tzn za pierwszym razem po wyprowadzeniu z garazu odpalam go z nozki,zeby sie rozgrzal. pojezdze nim troche i zostawie np. na 2h na dworzu,bo idziemy z kumplami sie gdzies przejsc. gdy po 2h chce go odpalic znowu,musze kopac i kopac...
2. Akumulator mi sie rozladowal,ale mam jakis taki dziwny (zasadowy chyba),ktorego juz sie nei da naladowac.
dlatego stad moje pytanie,jaki akumulator najlepiej kupic? nie chodzi mi o jakies super,ale taki w normalnej cenie (kolo 60-70zl)
3. Gdy jade (przewaznie pod gorke),z silnika wydobywa sie taki dziwny dzwiek,jakby cos latalo,tylko nie jestem pewien,czy to jedynie sprezynka od nozki (bo nozka nie odbija),czy cos wiecej.
mial juz ktos moze cos podobnego :>
pozdrawiam
-
emils - Świeżak
- Posty: 231
- Dołączył(a): 13/3/2008, 22:01
- Lokalizacja: masz taki motor?
Problem który opisałeś to prawdopodobnie kompresja i jak pod obciążeniem słyszysz jakieś stuki to pewnie pierścienie napierdzielają. Radzę tak nie jeździć.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
jeśli chodzi o nóżkę,to musisz wziasc,odkręcić pokrywe przekładni i tam będzie ten fisuek od kopniaka i musisz go zdjąć. Jak go zdejmiesz to musisz wziąść pociągnąć trochę za kopniaka żeby przesunęło sie do przodu zęby i wtedy włożyć. Tylko przy wkładaniu musisz wyprzedzić trochę żeby tam ci weszło to gówno.
Gilera Nexus 125 + Cylinder 210cc malossi + modul CDI digitronic malossi + multivar 2000 malossi + sprzeglo delta malossi = nie doscigniona 125 skut ;]
[: Jedyna taka :]
[: Jedyna taka :]
-
mastero33 - Bywalec
- Posty: 506
- Dołączył(a): 12/9/2007, 18:58
- Lokalizacja: Zdunska Wola
Korzystając z okazji, że kolega pyta o to że ciężko mu odpala, to mam pytanie. Kiedyś pewien koleś mi powiedział, że gdy moto jest ciepły(bezpośrednio po jeździe) trzeba wrzucić go na ssanie i powinien sam zgasnąć, po czym ma podobno łatwiej zapalić następnego dnia. Słyszał ktoś w ogóle o takiej metodzie? Ja osobiście nie praktykowałem, a jestem ciekaw
-
Movi - Moderator
- Posty: 2276
- Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
- Lokalizacja: Łódź/ 3city
dla mnie dziwne,nigdy nie slyszalem takiego czegos,ale to da tyle nie trzeba bedzie na poczatku ssania przy odpalaniu wlaczac..
Gilera Nexus 125 + Cylinder 210cc malossi + modul CDI digitronic malossi + multivar 2000 malossi + sprzeglo delta malossi = nie doscigniona 125 skut ;]
[: Jedyna taka :]
[: Jedyna taka :]
-
mastero33 - Bywalec
- Posty: 506
- Dołączył(a): 12/9/2007, 18:58
- Lokalizacja: Zdunska Wola
Landryss25 napisał(a):Problem który opisałeś to prawdopodobnie kompresja i jak pod obciążeniem słyszysz jakieś stuki to pewnie pierścienie napierdzielają. Radzę tak nie jeździć.
a wiesz moze ile takie pierscienie moga kosztowac? i czy mozna je wymioenic samemu,czy do mechanika?
-
emils - Świeżak
- Posty: 231
- Dołączył(a): 13/3/2008, 22:01
- Lokalizacja: masz taki motor?
emilis a masz jakies doswiadczenie mechaniczne? przypuszczam ze nie wiec sie lepiej tego nie tykaj. idz z tym do mechanika i on Ci policzy ile kosztuja pierscienie + robota. mysle ze do 200zl(podkreslam ze tak mysle a nie jestem pewien). po reszta cena zalezy tez od twojego skuterka(jaka firma itp)
pomoz to nic nie kosztuje a ratuje..! | viewtopic.php?t=12608 | | zbiorka pieniedzy dla Olafa!wejdz,zobacz,przeczytaj,przemysl.. pomoz. | viewtopic.php?t=19003
-
spoyler92 - Świeżak
- Posty: 487
- Dołączył(a): 23/10/2007, 09:46
- Lokalizacja: kielce
to i ja mam pytanie.
mam tak ze po dluzszym odstoju (dzien dwa) zapalam moto, rozgrzewa sie spoko(2t)
no i wbijam bieg i tak go szarpie jak bym sprzegla nie trzymal i gasnie. zawsze tak mam, ale np potem juz nie mam takiego problemu jedynka wchodzi bez zadnego szarpniecia, dzieje sie tak tlyko po odstoju dluzszym...
ps. sprzęgło nie ciągnie na biegu.
mam tak ze po dluzszym odstoju (dzien dwa) zapalam moto, rozgrzewa sie spoko(2t)
no i wbijam bieg i tak go szarpie jak bym sprzegla nie trzymal i gasnie. zawsze tak mam, ale np potem juz nie mam takiego problemu jedynka wchodzi bez zadnego szarpniecia, dzieje sie tak tlyko po odstoju dluzszym...
ps. sprzęgło nie ciągnie na biegu.
SM
-
marcio - Świeżak
- Posty: 216
- Dołączył(a): 20/1/2007, 15:39
- Lokalizacja: z rambo
tez to mam, nie ma co sie martwić, tak już jest z mokrym sprzęgłem. Jak pierwszy raz 1nke wbijam to najpierw sam odpycham nogą moto żeby sie toczyło i potem bieg. Podczas jazdy po postoju możesz jechać i kilka razy sprzęgło wcisnąć nie zmieniając biegu - tarcze dostaną olej i będzie potem ok - nie będzie się ślizgać po kilku.
Yamaha TeTetka Szyćsetka -> to już przeszłość......w oczekiwaniu na kolejne moto
-
wiklad - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1090
- Dołączył(a): 19/6/2007, 21:52
- Lokalizacja: Trzebiatów /Szczecin
Czasami z tym problemem może pomóc wymiana oleju na jakiś o innej lepkości, ja tak miałem i zmieniłem olej na inny i jest git.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
spowodowane to jest sklejaniem się tarcz sprzęgłowych to normalka...wystarczy zapalić moto i poczekać aż się trochę rozgrzeje i wtedy jechać.....słyszałem też o takich patentach jak wbijanie 1 przy wyłączonym silniku i cofanie go do tyłu...ale nigdy nie sprawdzałem czy to pomaga
...pierwsza metoda jest moim zdaniem najlepsza dla 2t i wstępne rozgrzanie sprzętu przed jazdą wydłuża jego żywotność
...pierwsza metoda jest moim zdaniem najlepsza dla 2t i wstępne rozgrzanie sprzętu przed jazdą wydłuża jego żywotność
Bandit 1200
-
Kedar-88 - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
- Lokalizacja: Jaworzno
możesz spróbować.....ja już 2t długo nie jeżdżę więc ciężko mi odpowiedzieć.....Z tego co pamiętam to po rozgrzaniu silnika też było delikatne szarpnięcie, ale już było znośne w porównaniu z całkowicie zimnym silnikiem. Natomiast po krótkiej przejażdżce całkowicie ustępowało....
Bandit 1200
-
Kedar-88 - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
- Lokalizacja: Jaworzno
Movi napisał(a):Korzystając z okazji, że kolega pyta o to że ciężko mu odpala, to mam pytanie. Kiedyś pewien koleś mi powiedział, że gdy moto jest ciepły(bezpośrednio po jeździe) trzeba wrzucić go na ssanie i powinien sam zgasnąć, po czym ma podobno łatwiej zapalić następnego dnia. Słyszał ktoś w ogóle o takiej metodzie? Ja osobiście nie praktykowałem, a jestem ciekaw
I co jak zaleje świece to na drugi dzień lepiej zapali?
Dla mnie bez sens, lepiej już np odcinac zapłon na wysokich obrotach.
Co do tego szarpania na zimnym, to ustawicie sobie dobrze naciąg łańcucha no i odpychajcie się przy wbijaniu. To muscie przeżyj juz niestety, nie zrobi się z tym, chyba, że podkrecic spzregło tak, żeby się nie ślizgało...
Pozdro
CBR 600 F3
-
Fenek16 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1590
- Dołączył(a): 19/11/2006, 18:39
- Lokalizacja: Warszawa / Starachowice
co moze byc przyczyna tego,ze slabo rusza? tzn. przedstawie to na obrotach:
(nie sa pewnie za realne,ale chodzi o fakt):
stoje-0 obr
manetka na full-500obr->400obr->500obr->600obt itd.
czyli jak biore manetke na full,to najpierw rusza,potem sie lekko muli a dalej jedzie jak nalezy.
czyzby to gaznik?
(nie sa pewnie za realne,ale chodzi o fakt):
stoje-0 obr
manetka na full-500obr->400obr->500obr->600obt itd.
czyli jak biore manetke na full,to najpierw rusza,potem sie lekko muli a dalej jedzie jak nalezy.
czyzby to gaznik?
herbatkowy napisał(a):To wazne, motocykl to nie jest 100koni i plastiki, to cos wiecej. 100koni + plastiki staje sie motocyklem dopiero wtedy, gdy wsiadzie na niego zapalony i zakochany MŁODY CHŁOPAK, ktory z czasem staje sie motocyklista.
-
emils - Świeżak
- Posty: 231
- Dołączył(a): 13/3/2008, 22:01
- Lokalizacja: masz taki motor?
taak to moze byc źle wyregulowany gaźnik lub za mało czegos dostanie gaźnik przybrudzony ja tak w swoim mialem ze jak wbijam 1 nieraz mi ruszał.... albo jak wezme na sprzeglo postawie na stopce to jebak jedzie.. ja mu gazu to i kolo sie mocniej kreci ocb??? skrzynia zajechana czy co??? na poczotku tez mi ciezko wbija sie 1 tzn szarpie czasem strzeli a nieraz bieg potrafi wyskoczyc ale po pewnym czasie to ustaje
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Ale masz to cały czas czy tylko na zimnym silniku? Jeśli na ciepłym tak jest to sprawdź czy sprzęgło odciąga do końca albo to mogą być tarcze sprzęgłowe.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Posty: 42
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości