Zobacz wątek - Problem
NAS Analytics TAG

Problem

i inne małe pojemności
_________

Problem

Postprzez emils » 27/3/2008, 20:20

Witam
mam 3 problemy z moim skuterkiem:
1.Slabo mi odpala. tzn za pierwszym razem po wyprowadzeniu z garazu odpalam go z nozki,zeby sie rozgrzal. pojezdze nim troche i zostawie np. na 2h na dworzu,bo idziemy z kumplami sie gdzies przejsc. gdy po 2h chce go odpalic znowu,musze kopac i kopac...
2. Akumulator mi sie rozladowal,ale mam jakis taki dziwny (zasadowy chyba),ktorego juz sie nei da naladowac.
dlatego stad moje pytanie,jaki akumulator najlepiej kupic? nie chodzi mi o jakies super,ale taki w normalnej cenie (kolo 60-70zl)
3. Gdy jade (przewaznie pod gorke),z silnika wydobywa sie taki dziwny dzwiek,jakby cos latalo,tylko nie jestem pewien,czy to jedynie sprezynka od nozki (bo nozka nie odbija),czy cos wiecej.
mial juz ktos moze cos podobnego :>

pozdrawiam
Avatar użytkownika
emils
Świeżak
 
Posty: 231
Dołączył(a): 13/3/2008, 22:01
Lokalizacja: masz taki motor?


Postprzez Landryss25 » 27/3/2008, 20:39

Problem który opisałeś to prawdopodobnie kompresja i jak pod obciążeniem słyszysz jakieś stuki to pewnie pierścienie napierdzielają. Radzę tak nie jeździć.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw


Postprzez mastero33 » 27/3/2008, 20:59

jeśli chodzi o nóżkę,to musisz wziasc,odkręcić pokrywe przekładni i tam będzie ten fisuek od kopniaka i musisz go zdjąć. Jak go zdejmiesz to musisz wziąść pociągnąć trochę za kopniaka żeby przesunęło sie do przodu zęby i wtedy włożyć. Tylko przy wkładaniu musisz wyprzedzić trochę żeby tam ci weszło to gówno.
Gilera Nexus 125 + Cylinder 210cc malossi + modul CDI digitronic malossi + multivar 2000 malossi + sprzeglo delta malossi = nie doscigniona 125 skut ;]

[: Jedyna taka :]
Avatar użytkownika
mastero33
Bywalec
 
Posty: 506
Dołączył(a): 12/9/2007, 18:58
Lokalizacja: Zdunska Wola

Postprzez Movi » 27/3/2008, 22:24

Korzystając z okazji, że kolega pyta o to że ciężko mu odpala, to mam pytanie. Kiedyś pewien koleś mi powiedział, że gdy moto jest ciepły(bezpośrednio po jeździe) trzeba wrzucić go na ssanie i powinien sam zgasnąć, po czym ma podobno łatwiej zapalić następnego dnia. Słyszał ktoś w ogóle o takiej metodzie? Ja osobiście nie praktykowałem, a jestem ciekaw :)
Avatar użytkownika
Movi
Moderator
 
Posty: 2276
Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
Lokalizacja: Łódź/ 3city

Postprzez mastero33 » 28/3/2008, 09:12

dla mnie dziwne,nigdy nie slyszalem takiego czegos,ale to da tyle nie trzeba bedzie na poczatku ssania przy odpalaniu wlaczac..
Gilera Nexus 125 + Cylinder 210cc malossi + modul CDI digitronic malossi + multivar 2000 malossi + sprzeglo delta malossi = nie doscigniona 125 skut ;]

[: Jedyna taka :]
Avatar użytkownika
mastero33
Bywalec
 
Posty: 506
Dołączył(a): 12/9/2007, 18:58
Lokalizacja: Zdunska Wola

Postprzez emils » 28/3/2008, 15:59

Landryss25 napisał(a):Problem który opisałeś to prawdopodobnie kompresja i jak pod obciążeniem słyszysz jakieś stuki to pewnie pierścienie napierdzielają. Radzę tak nie jeździć.


a wiesz moze ile takie pierscienie moga kosztowac? i czy mozna je wymioenic samemu,czy do mechanika?
Avatar użytkownika
emils
Świeżak
 
Posty: 231
Dołączył(a): 13/3/2008, 22:01
Lokalizacja: masz taki motor?

Postprzez spoyler92 » 28/3/2008, 16:13

emilis a masz jakies doswiadczenie mechaniczne? przypuszczam ze nie wiec sie lepiej tego nie tykaj. idz z tym do mechanika i on Ci policzy ile kosztuja pierscienie + robota. mysle ze do 200zl(podkreslam ze tak mysle a nie jestem pewien). po reszta cena zalezy tez od twojego skuterka(jaka firma itp)
pomoz to nic nie kosztuje a ratuje..! | viewtopic.php?t=12608 | | zbiorka pieniedzy dla Olafa!wejdz,zobacz,przeczytaj,przemysl.. pomoz. | viewtopic.php?t=19003
Avatar użytkownika
spoyler92
Świeżak
 
Posty: 487
Dołączył(a): 23/10/2007, 09:46
Lokalizacja: kielce

Postprzez marcio » 28/3/2008, 20:19

to i ja mam pytanie.
mam tak ze po dluzszym odstoju (dzien dwa) zapalam moto, rozgrzewa sie spoko(2t)
no i wbijam bieg i tak go szarpie jak bym sprzegla nie trzymal i gasnie. zawsze tak mam, ale np potem juz nie mam takiego problemu jedynka wchodzi bez zadnego szarpniecia, dzieje sie tak tlyko po odstoju dluzszym...

ps. sprzęgło nie ciągnie na biegu.
SM
Avatar użytkownika
marcio
Świeżak
 
Posty: 216
Dołączył(a): 20/1/2007, 15:39
Lokalizacja: z rambo

Postprzez wiklad » 28/3/2008, 22:01

tez to mam, nie ma co sie martwić, tak już jest z mokrym sprzęgłem. Jak pierwszy raz 1nke wbijam to najpierw sam odpycham nogą moto żeby sie toczyło i potem bieg. Podczas jazdy po postoju możesz jechać i kilka razy sprzęgło wcisnąć nie zmieniając biegu - tarcze dostaną olej i będzie potem ok - nie będzie się ślizgać po kilku.
Yamaha TeTetka Szyćsetka -> to już przeszłość......w oczekiwaniu na kolejne moto :D

Obrazek
Avatar użytkownika
wiklad
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1090
Dołączył(a): 19/6/2007, 21:52
Lokalizacja: Trzebiatów /Szczecin

Postprzez marcio » 28/3/2008, 22:50

nom po krotkiej jezdzie juz nie szarpie w ogole.
troche mnie to denerwuje bo czesto gasnie przy wbijaniu 1. czasem i jak sie odepchne to gasnie :P tez tak masz?
SM
Avatar użytkownika
marcio
Świeżak
 
Posty: 216
Dołączył(a): 20/1/2007, 15:39
Lokalizacja: z rambo

Postprzez wiklad » 28/3/2008, 23:03

Dokładnie to samo mam, da się przyzwyczaić.
Yamaha TeTetka Szyćsetka -> to już przeszłość......w oczekiwaniu na kolejne moto :D

Obrazek
Avatar użytkownika
wiklad
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1090
Dołączył(a): 19/6/2007, 21:52
Lokalizacja: Trzebiatów /Szczecin

Postprzez marcio » 28/3/2008, 23:20

a jakie masz moto?
SM
Avatar użytkownika
marcio
Świeżak
 
Posty: 216
Dołączył(a): 20/1/2007, 15:39
Lokalizacja: z rambo

Postprzez Landryss25 » 28/3/2008, 23:50

Czasami z tym problemem może pomóc wymiana oleju na jakiś o innej lepkości, ja tak miałem i zmieniłem olej na inny i jest git.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Kedar-88 » 28/3/2008, 23:57

spowodowane to jest sklejaniem się tarcz sprzęgłowych to normalka...wystarczy zapalić moto i poczekać aż się trochę rozgrzeje i wtedy jechać.....słyszałem też o takich patentach jak wbijanie 1 przy wyłączonym silniku i cofanie go do tyłu...ale nigdy nie sprawdzałem czy to pomaga


...pierwsza metoda jest moim zdaniem najlepsza dla 2t i wstępne rozgrzanie sprzętu przed jazdą wydłuża jego żywotność
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez marcio » 29/3/2008, 00:44

zawsze rozgrzewam sprzęta, najlepiej jak spadnie ponizej 2000 ale wtedy i tak i tak szarpie, moze pare razy zaciągnąć sprzęgło przed wbiciem biegu? da coś?
SM
Avatar użytkownika
marcio
Świeżak
 
Posty: 216
Dołączył(a): 20/1/2007, 15:39
Lokalizacja: z rambo

Postprzez Kedar-88 » 29/3/2008, 01:17

możesz spróbować.....ja już 2t długo nie jeżdżę więc ciężko mi odpowiedzieć.....Z tego co pamiętam to po rozgrzaniu silnika też było delikatne szarpnięcie, ale już było znośne w porównaniu z całkowicie zimnym silnikiem. Natomiast po krótkiej przejażdżce całkowicie ustępowało....
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Fenek16 » 29/3/2008, 09:00

Movi napisał(a):Korzystając z okazji, że kolega pyta o to że ciężko mu odpala, to mam pytanie. Kiedyś pewien koleś mi powiedział, że gdy moto jest ciepły(bezpośrednio po jeździe) trzeba wrzucić go na ssanie i powinien sam zgasnąć, po czym ma podobno łatwiej zapalić następnego dnia. Słyszał ktoś w ogóle o takiej metodzie? Ja osobiście nie praktykowałem, a jestem ciekaw :)


I co jak zaleje świece to na drugi dzień lepiej zapali? :roll: :roll: :roll:

Dla mnie bez sens, lepiej już np odcinac zapłon na wysokich obrotach.

Co do tego szarpania na zimnym, to ustawicie sobie dobrze naciąg łańcucha no i odpychajcie się przy wbijaniu. To muscie przeżyj juz niestety, nie zrobi się z tym, chyba, że podkrecic spzregło tak, żeby się nie ślizgało...

Pozdro
CBR 600 F3
Avatar użytkownika
Fenek16
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1590
Dołączył(a): 19/11/2006, 18:39
Lokalizacja: Warszawa / Starachowice

Postprzez emils » 1/4/2008, 15:33

co moze byc przyczyna tego,ze slabo rusza? tzn. przedstawie to na obrotach:
(nie sa pewnie za realne,ale chodzi o fakt):
stoje-0 obr
manetka na full-500obr->400obr->500obr->600obt itd.
czyli jak biore manetke na full,to najpierw rusza,potem sie lekko muli a dalej jedzie jak nalezy.
czyzby to gaznik?
herbatkowy napisał(a):To wazne, motocykl to nie jest 100koni i plastiki, to cos wiecej. 100koni + plastiki staje sie motocyklem dopiero wtedy, gdy wsiadzie na niego zapalony i zakochany MŁODY CHŁOPAK, ktory z czasem staje sie motocyklista.
Avatar użytkownika
emils
Świeżak
 
Posty: 231
Dołączył(a): 13/3/2008, 22:01
Lokalizacja: masz taki motor?

Postprzez Bostorn » 1/4/2008, 19:33

taak to moze byc źle wyregulowany gaźnik lub za mało czegos dostanie gaźnik przybrudzony ja tak w swoim mialem ze jak wbijam 1 nieraz mi ruszał.... albo jak wezme na sprzeglo postawie na stopce to jebak jedzie.. ja mu gazu to i kolo sie mocniej kreci ocb??? skrzynia zajechana czy co??? na poczotku tez mi ciezko wbija sie 1 tzn szarpie czasem strzeli a nieraz bieg potrafi wyskoczyc ale po pewnym czasie to ustaje
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Landryss25 » 1/4/2008, 19:55

Ale masz to cały czas czy tylko na zimnym silniku? Jeśli na ciepłym tak jest to sprawdź czy sprzęgło odciąga do końca albo to mogą być tarcze sprzęgłowe.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Następna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na gr