Jak nazwya się ta cześć, olej kapie
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Jak nazwya się ta cześć, olej kapie
Witam, mam małą dziurkę w tej części która jest na zdjęciach (nie mam pojęcia jak to się nazywa). Przez to olej kapie (ostatnio dość intensywnie) na wydech i zaczyna się "kopcić'.
Potrzebuje nazwy tej części lub porady w jaki sposób to naprawić.
Motocykl : Suzuki gsx 600f
Obrazki :
W postaci linków :
http://media.share.pho.to/2ErTw/ccfa78f4_o.png (otwórz link)
http://media.share.pho.to/2ErQA/35fb8de6_o.png (otwórz link)
Potrzebuje nazwy tej części lub porady w jaki sposób to naprawić.
Motocykl : Suzuki gsx 600f
Obrazki :


W postaci linków :
http://media.share.pho.to/2ErTw/ccfa78f4_o.png (otwórz link)
http://media.share.pho.to/2ErQA/35fb8de6_o.png (otwórz link)
- lukasz2161
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 16/5/2013, 19:13
To filtr oleju. Tego się nie naprawia, wymienią się na nowe. Na twoje szczęście kosztuje parę groszy 

"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
- lukasz2161
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 16/5/2013, 19:13
od razu lepiej cały olej zmienic jak nie znasz przeszłosci
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Najpierw spuszczasz olej, później wykręcasz filtr oleju (powinien dać się odkręcić w rękach) Nie trzeba do tego wielkiej filozofii 

"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Poprzedni właściciel twierdzi że był wymieniany miesiąc temu, co do zmiany filtra, zakładam że pod odkręceniu go cały olej spłynie tak ?
- lukasz2161
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 16/5/2013, 19:13
- lukasz2161
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 16/5/2013, 19:13
Boże jak Ty nie wiesz że to Twój filtr oleju to współczuję Twemu motocyklowi, chyba że to pierwszy i dopiero go kupiłeś.
Podskocz do jakiegoś serwisu, popytaj, wytłumaczą co i jak. Wymień to razem z olejem. Generalnie da się samemu, tylko odrobina chęci, ale najpierw poczytaj jakieś samouczki najlepiej, a w ogóle to niech jakiś doświadczony kolega Ci towarzyszy w operacji...
EDIT:
Olej spuszcza się specjalnie do tego przeznaczonym otworem umieszczonym w misce w najnizszym punkcie silnika (pod spodem), podstawiasz coś do czego zleje się olej i odkręcasz śrubę, olej się ładnie zlewa, potem zakręcasz (w międzyczasie odkrecasz filter i wkręcasz nowy) i koreczkiem u góry umieszczonym w deklu wlewasz olej. Bum cyk cyk gotowe, niech motocykl za pierwszym razem chwilę pochodzi żeby rozprowadzić olej po silniku, a nie od razu jazda.
Pamiętaj większość sprzedawców mówi że właśnie tydzień temu wymienili olej i filtr i wszyscy zazwyczaj kłamią. Uczciwi są nieliczni i albo piszą że olej i filter nie był wymieniany na ten sezon, albo wymieniają przy Tobie jak kupisz, albo dokładają Ci jako fanty do moto...
Podskocz do jakiegoś serwisu, popytaj, wytłumaczą co i jak. Wymień to razem z olejem. Generalnie da się samemu, tylko odrobina chęci, ale najpierw poczytaj jakieś samouczki najlepiej, a w ogóle to niech jakiś doświadczony kolega Ci towarzyszy w operacji...
EDIT:
Olej spuszcza się specjalnie do tego przeznaczonym otworem umieszczonym w misce w najnizszym punkcie silnika (pod spodem), podstawiasz coś do czego zleje się olej i odkręcasz śrubę, olej się ładnie zlewa, potem zakręcasz (w międzyczasie odkrecasz filter i wkręcasz nowy) i koreczkiem u góry umieszczonym w deklu wlewasz olej. Bum cyk cyk gotowe, niech motocykl za pierwszym razem chwilę pochodzi żeby rozprowadzić olej po silniku, a nie od razu jazda.
Pamiętaj większość sprzedawców mówi że właśnie tydzień temu wymienili olej i filtr i wszyscy zazwyczaj kłamią. Uczciwi są nieliczni i albo piszą że olej i filter nie był wymieniany na ten sezon, albo wymieniają przy Tobie jak kupisz, albo dokładają Ci jako fanty do moto...
Ostatnio edytowano 16/5/2013, 19:37 przez Sykopson, łącznie edytowano 2 razy
Suzuki Bandit 400 był
Suzuki SV650 S jest
Suzuki SV650 S jest
-
Sykopson - Stały bywalec
- Posty: 1097
- Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
- Lokalizacja: Kraków (Zielonki)
Gdybyś wpisał w profilu skąd jesteś, być może znalazł by się ktoś z twojej okolicy kto za symboliczne piwo by ci to zrobił.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
- lukasz2161
- Świeżak
- Posty: 19
- Dołączył(a): 16/5/2013, 19:13
Black-Ghost napisał(a):Najpierw spuszczasz olej, później wykręcasz filtr oleju (powinien dać się odkręcić w rękach) Nie trzeba do tego wielkiej filozofii
Przeważnie nie da się tego odkręcić rękami z uwagi na słaby dostęp, blokowany przez kolektory. Nie wspomnę, że akurat w tym przypadku będzie się go na pewno świetnie odkręcać skoro jest cały z oleju ;]
Są do ściągania filtrów specjalne narzędzia. Jak nie chcesz tego sam robić to odstaw moto do serwisu.
-
lonewolf - Bywalec
- Posty: 588
- Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48
lonewolf napisał(a):Black-Ghost napisał(a):Najpierw spuszczasz olej, później wykręcasz filtr oleju (powinien dać się odkręcić w rękach) Nie trzeba do tego wielkiej filozofii
Przeważnie nie da się tego odkręcić rękami z uwagi na słaby dostęp, blokowany przez kolektory. Nie wspomnę, że akurat w tym przypadku będzie się go na pewno świetnie odkręcać skoro jest cały z oleju ;]
Są do ściągania filtrów specjalne narzędzia. Jak nie chcesz tego sam robić to odstaw moto do serwisu.
Co ty za bzdury gadasz? Nie da się tego odkręcić rękami? Uczyłeś się mechanik? Ja tak! Przy montażu dokręcasz go w rękach więc i przy odkręcaniu nie powinno być żadnego problemu? Słaby dostęp? Wymieniałem olej wraz z filtrem chyba w 8-10 motocyklach i w żadnym nie miałem problemu z odkręceniem go rękoma. Chyba że jakiś inteligent przykręca filter oleju opaską (co grozi uszkodzeniem gumowego uszczelniacza w filtrze jak i uszkodzeniem samego filtra wewnątrz) wtedy trzeba użyć nawet śrubokrętu.
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
A ja wymieniałem i w autach i w moto i zawsze dokręcam ręką ale odkręcenie już nie jest kolorowe takie. Jak nie miałem klucza odpowiedniego a filtr nie był plastikowy to wbijałem śrubokręt i go luzowałem wtedy już idzie ręką bez najmniejszych oporów. Tu masz filmik jak to się robi http://www.youtube.com/watch?v=wcfFv5Q-NXU
-
mati22252 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 805
- Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
- Lokalizacja: Żagań/ Poznań
Nie dokręca się kluczem bo może się zapiec jednak odkręcanie, tak jak powiedział mati nie jest już takie łatwe. Może masz tyle krzepy w łapie, żeby odkręcić filtr po roku od założenia.
Triumph Street Triple
- jaroaro
- Bywalec
- Posty: 758
- Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
- Lokalizacja: siÄ™ biorÄ… wszy
Jak się uczył mechaniki, to powinien wiedzieć, że w miejscu gdzie jest filtr oleju (z resztą w kilku miejscach też) wytwarza się podciśnienie i silnik "zasysa" filtr do środka, czyli filtr się coraz bardziej dokręca. Dlatego właśnie włożony nowy filtr dokręcany tylko rękoma po całym sezonie jest tak ciężko odkręcić. Może oprócz mechaniki przydałby się podstawowy kurs fizyki. No chyba, że usłyszymy że żadnych podciśnień w motorze nie ma
Sory, nie mogłem się powstrzymać.
Pozdrawiam.

Sory, nie mogłem się powstrzymać.
Pozdrawiam.
- Rokendrol
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 12/4/2013, 22:03
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
Jak ktoś jest informatykiem to zapewne korka z coca coli nie może odkręcić
Ja nigdy nie miałem problemu z odkręceniem filtra rękoma. Widać jakieś słabe wojtki z was są




"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
BG Nie wiem czy wiesz ale występuje ty również zjawisko zapieczenia gwintu przez zmiany temperatur. Też uczyłem się mechaniki. A na Podstawach konstrukcji maszyn prowadzący powiedział że występują rzeczy których się nie da policzyć. Np pukniecie w łepek śruby by ją zluzować. Każdy wie na czym to polega ( luzowanie rozciągniętego zarysu gwintu) ale jest to nie policzalne.
-
mati22252 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 805
- Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
- Lokalizacja: Żagań/ Poznań
Ale czemu podajcie jakieś skrajne przypadki? W regularnie serwisowanym motocyklu nie wierze że ci się gwint zapiecze od filtra oleju.
średnio wymieniam olej raz w roku razem z filtrem i zawsze wszystko gładko idzie
Można sobie pomóc opaską jeśli jest taka konieczność. Przebijanie filtru śrubokrętem może się różnie skończyć.


"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Posty: 21
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości