Zobacz wątek - Jak nazwya się ta cześć, olej kapie
NAS Analytics TAG

Jak nazwya się ta cześć, olej kapie

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Jak nazwya się ta cześć, olej kapie

Postprzez lukasz2161 » 16/5/2013, 19:21

Witam, mam małą dziurkę w tej części która jest na zdjęciach (nie mam pojęcia jak to się nazywa). Przez to olej kapie (ostatnio dość intensywnie) na wydech i zaczyna się "kopcić'.
Potrzebuje nazwy tej części lub porady w jaki sposób to naprawić.
Motocykl : Suzuki gsx 600f

Obrazki :
Obrazek
Obrazek

W postaci linków :
http://media.share.pho.to/2ErTw/ccfa78f4_o.png (otwórz link)
http://media.share.pho.to/2ErQA/35fb8de6_o.png (otwórz link)
lukasz2161
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 16/5/2013, 19:13


Postprzez Black-Ghost » 16/5/2013, 19:23

To filtr oleju. Tego się nie naprawia, wymienią się na nowe. Na twoje szczęście kosztuje parę groszy ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)


Postprzez lukasz2161 » 16/5/2013, 19:25

A czy samemu bez odpowiednich narzędzi go wymienię ?
lukasz2161
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 16/5/2013, 19:13

Postprzez henio12323 » 16/5/2013, 19:25

od razu lepiej cały olej zmienic jak nie znasz przeszłosci
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Black-Ghost » 16/5/2013, 19:29

Najpierw spuszczasz olej, później wykręcasz filtr oleju (powinien dać się odkręcić w rękach) Nie trzeba do tego wielkiej filozofii ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez lukasz2161 » 16/5/2013, 19:30

Poprzedni właściciel twierdzi że był wymieniany miesiąc temu, co do zmiany filtra, zakładam że pod odkręceniu go cały olej spłynie tak ?
lukasz2161
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 16/5/2013, 19:13

Postprzez lukasz2161 » 16/5/2013, 19:31

Ok, dzięki za szybką odpowiedź
lukasz2161
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 16/5/2013, 19:13

Postprzez Sykopson » 16/5/2013, 19:31

Boże jak Ty nie wiesz że to Twój filtr oleju to współczuję Twemu motocyklowi, chyba że to pierwszy i dopiero go kupiłeś.

Podskocz do jakiegoś serwisu, popytaj, wytłumaczą co i jak. Wymień to razem z olejem. Generalnie da się samemu, tylko odrobina chęci, ale najpierw poczytaj jakieś samouczki najlepiej, a w ogóle to niech jakiś doświadczony kolega Ci towarzyszy w operacji...


EDIT:
Olej spuszcza się specjalnie do tego przeznaczonym otworem umieszczonym w misce w najnizszym punkcie silnika (pod spodem), podstawiasz coś do czego zleje się olej i odkręcasz śrubę, olej się ładnie zlewa, potem zakręcasz (w międzyczasie odkrecasz filter i wkręcasz nowy) i koreczkiem u góry umieszczonym w deklu wlewasz olej. Bum cyk cyk gotowe, niech motocykl za pierwszym razem chwilę pochodzi żeby rozprowadzić olej po silniku, a nie od razu jazda.

Pamiętaj większość sprzedawców mówi że właśnie tydzień temu wymienili olej i filtr i wszyscy zazwyczaj kłamią. Uczciwi są nieliczni i albo piszą że olej i filter nie był wymieniany na ten sezon, albo wymieniają przy Tobie jak kupisz, albo dokładają Ci jako fanty do moto...
Ostatnio edytowano 16/5/2013, 19:37 przez Sykopson, łącznie edytowano 2 razy
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez lukasz2161 » 16/5/2013, 19:31

Sykopson, pierwszy motocykl.
lukasz2161
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 16/5/2013, 19:13

Postprzez Black-Ghost » 16/5/2013, 19:33

Gdybyś wpisał w profilu skąd jesteś, być może znalazł by się ktoś z twojej okolicy kto za symboliczne piwo by ci to zrobił.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez lukasz2161 » 16/5/2013, 19:35

Już zaktualizowane.

Sykopson, dzięki za poradę:)
lukasz2161
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 16/5/2013, 19:13

Postprzez lonewolf » 20/5/2013, 08:36

Black-Ghost napisał(a):Najpierw spuszczasz olej, później wykręcasz filtr oleju (powinien dać się odkręcić w rękach) Nie trzeba do tego wielkiej filozofii ;)


Przeważnie nie da się tego odkręcić rękami z uwagi na słaby dostęp, blokowany przez kolektory. Nie wspomnę, że akurat w tym przypadku będzie się go na pewno świetnie odkręcać skoro jest cały z oleju ;]

Są do ściągania filtrów specjalne narzędzia. Jak nie chcesz tego sam robić to odstaw moto do serwisu.
Avatar użytkownika
lonewolf
Bywalec
 
Posty: 588
Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48

Postprzez Black-Ghost » 20/5/2013, 13:18

lonewolf napisał(a):
Black-Ghost napisał(a):Najpierw spuszczasz olej, później wykręcasz filtr oleju (powinien dać się odkręcić w rękach) Nie trzeba do tego wielkiej filozofii ;)


Przeważnie nie da się tego odkręcić rękami z uwagi na słaby dostęp, blokowany przez kolektory. Nie wspomnę, że akurat w tym przypadku będzie się go na pewno świetnie odkręcać skoro jest cały z oleju ;]

Są do ściągania filtrów specjalne narzędzia. Jak nie chcesz tego sam robić to odstaw moto do serwisu.


Co ty za bzdury gadasz? Nie da się tego odkręcić rękami? Uczyłeś się mechanik? Ja tak! Przy montażu dokręcasz go w rękach więc i przy odkręcaniu nie powinno być żadnego problemu? Słaby dostęp? Wymieniałem olej wraz z filtrem chyba w 8-10 motocyklach i w żadnym nie miałem problemu z odkręceniem go rękoma. Chyba że jakiś inteligent przykręca filter oleju opaską (co grozi uszkodzeniem gumowego uszczelniacza w filtrze jak i uszkodzeniem samego filtra wewnątrz) wtedy trzeba użyć nawet śrubokrętu.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez mati22252 » 20/5/2013, 15:14

A ja wymieniałem i w autach i w moto i zawsze dokręcam ręką ale odkręcenie już nie jest kolorowe takie. Jak nie miałem klucza odpowiedniego a filtr nie był plastikowy to wbijałem śrubokręt i go luzowałem wtedy już idzie ręką bez najmniejszych oporów. Tu masz filmik jak to się robi http://www.youtube.com/watch?v=wcfFv5Q-NXU
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez jaroaro » 20/5/2013, 16:13

Nie dokręca się kluczem bo może się zapiec jednak odkręcanie, tak jak powiedział mati nie jest już takie łatwe. Może masz tyle krzepy w łapie, żeby odkręcić filtr po roku od założenia.
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: siÄ™ biorÄ… wszy

Postprzez lonewolf » 21/5/2013, 07:42

Dajcie spokój. On się uczył mechaniki, wie lepiej ;D
Avatar użytkownika
lonewolf
Bywalec
 
Posty: 588
Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48

Postprzez Rokendrol » 21/5/2013, 19:14

Jak się uczył mechaniki, to powinien wiedzieć, że w miejscu gdzie jest filtr oleju (z resztą w kilku miejscach też) wytwarza się podciśnienie i silnik "zasysa" filtr do środka, czyli filtr się coraz bardziej dokręca. Dlatego właśnie włożony nowy filtr dokręcany tylko rękoma po całym sezonie jest tak ciężko odkręcić. Może oprócz mechaniki przydałby się podstawowy kurs fizyki. No chyba, że usłyszymy że żadnych podciśnień w motorze nie ma :)

Sory, nie mogłem się powstrzymać.
Pozdrawiam.
Rokendrol
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 12/4/2013, 22:03
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Postprzez Black-Ghost » 22/5/2013, 08:36

Jak ktoś jest informatykiem to zapewne korka z coca coli nie może odkręcić :lol: Ja nigdy nie miałem problemu z odkręceniem filtra rękoma. Widać jakieś słabe wojtki z was są :lol: :D
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez mati22252 » 22/5/2013, 09:49

BG Nie wiem czy wiesz ale występuje ty również zjawisko zapieczenia gwintu przez zmiany temperatur. Też uczyłem się mechaniki. A na Podstawach konstrukcji maszyn prowadzący powiedział że występują rzeczy których się nie da policzyć. Np pukniecie w łepek śruby by ją zluzować. Każdy wie na czym to polega ( luzowanie rozciągniętego zarysu gwintu) ale jest to nie policzalne.
Avatar użytkownika
mati22252
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 805
Dołączył(a): 12/4/2012, 17:04
Lokalizacja: Żagań/ Poznań

Postprzez Black-Ghost » 22/5/2013, 09:57

Ale czemu podajcie jakieś skrajne przypadki? W regularnie serwisowanym motocyklu nie wierze że ci się gwint zapiecze od filtra oleju. :lol: średnio wymieniam olej raz w roku razem z filtrem i zawsze wszystko gładko idzie :) Można sobie pomóc opaską jeśli jest taka konieczność. Przebijanie filtru śrubokrętem może się różnie skończyć.
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości




na górê