Zobacz wątek - przyczepność opon
NAS Analytics TAG

przyczepność opon

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

przyczepność opon

Postprzez freestyle431 » 29/3/2013, 10:34

Witam was. Mam założone Metzelery (nie torówki) z 2009 110/17 i 150/17 (w Mito)
opony niby mają jeszcze odrobinę bieżnika, ale zaczynam mieć wątpliwości co do ich przyczepności. Czy możliwe jest, że takie 4-latki już popuszczają na winklach? Pytam, ponieważ kilkukrotnie zdarzyło mi się podczas cornerowania, że opona zaczynała jakby tracić przyczepność w najmniej oczekiwanym momencie. Czy uważacie, że takie opony nie powinny już być eksploatowane? Nie znam się zbytnio na oponach, więc stąd to pytanie. Mam nadzieję, że ktoś będzie mi w stanie odpowiedzieć. Pozdrawiam!
freestyle431
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 13/6/2012, 13:32
Lokalizacja: Kęty


Postprzez kuba210796 » 29/3/2013, 11:28

opony do sporta nie powinny być niby starsze niż 3 lata,ponieważ guma zaczyna tracić swoją wartość , pozatym tą "odrobinę" bierznika bym sobie darował i nie oszczędzał,opony do podstawa.
Avatar użytkownika
kuba210796
Świeżak
 
Posty: 155
Dołączył(a): 20/2/2013, 16:35


Re: przyczepność opon

Postprzez stareRadio » 29/3/2013, 11:58

freestyle431 napisał(a): zdarzyło mi się podczas cornerowania, że opona zaczynała jakby tracić przyczepność w najmniej oczekiwanym momencie.


no to jakby traciła czy traciła i ślizgała ? i jaki to jest moment nieoczekiwany? wg mnie każde puszczenie opon w zakręcie jest nieoczekiwane (abstrahuje od śpeców którzy nad tym panują i czynią to umyślnie). Być może tkwi to w psychice - uczucie niepewności, być moze niewłaściwe operowanie gazem w zakręcie ?


wartość to może tracić dolar czy złoto, guma traci własności
Ostatnio edytowano 29/3/2013, 12:00 przez stareRadio, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
stareRadio
Świeżak
 
Posty: 443
Dołączył(a): 25/8/2011, 11:57