Zobacz wątek - Skrzynia biegów
NAS Analytics TAG

Skrzynia biegów

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Skrzynia biegów

Postprzez Motoreider2012 » 17/7/2012, 11:45

witam mam problem ze skrzyniom biegów a treściwiej z 2 biegiem wszystkie inne wchodzą gładko a ona niechce jak wciskam z 1 na 2 na wysokich obrotach to w większości wchodzi luz lub bieg wyskakuje oczywiście som też momenty gdy wejdzie ale to zdaża się sporadycznie proszę jakie mogą byc przyczyny ??? :(
Motoreider2012
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 17/7/2012, 11:16
Lokalizacja: Międżychód


Postprzez Brekekeks » 17/7/2012, 18:09

Napisz w dziale mechanika motocyklowa, to jedno. Jaki to motocykl, to drugie. Słownik to trzecie.

Czasem winny może być olej, kumpel w R6 zmienił z Castrola na Motul i jakoś mu przestała dwójka wyskakiwać. Jeśli nie to no to masz problem. Niektóre motocykle znane też są z tego, że skrzynia nie chodzi perfekcyjnie.
Growing old is mandatory. Growing up is optional.
Brekekeks
Świeżak
 
Posty: 457
Dołączył(a): 14/10/2010, 17:10
Lokalizacja: Kielce


Postprzez PrimoGhost » 17/7/2012, 18:27

Jaki motocykl? W sensie coś mocniejszego od 125? Z przebitką z 1 na 2 bieg należy pamiętać o kilku rzeczach.

na 1 biegu silnik ma największy moment wsteczny ( po odjęciu gazu motocykl najszybciej zwolni hamując samym silnikiem, gdy jest na 1 biegu - logiczne ) Stąd też w przypadku, gdy ujmujemy gazu na 1 biegu w celu przebicia na 2 ujęcie musi być BARDZO szybkie i sprawne. Gdy trwa za długo ( mówiąc w znacznym uproszczeniu ) elementy mechanizmu skrzyni biegów mają inną prędkość obrotową, niż zakleszczające się elementy układu przeniesienia napędu. Innymi słowy - Zbyt długie i duże ujęcie gazu spowoduje bardzo szybki spadek prędkości obrotowych wału i tak wbity bieg po prostu wyskoczy. Można to porównać do wrzucenia podczas jazdy na luz, podbiciu gazu i wbiciu dwójki przy dajmy na to 5 tys obrotów na minutę i prędkości 50 kph. Jeżeli bieg wskoczy gładko a obroty nie zwariują po jego zapięciu ( z 5 nie zrobi się 10 albo 1 ) to oznacza, że synchronizacja prędkości obrotowych elementów zakleszczających się w skrzyni biegów była dobra i adekwatna do prędkości. Tak samo jest podczas przyspieszania. Cel to jak najmniejsza różnica ( strata ) prędkości obrotowych. Ułatwić wbicie na 2 może też zdecydowanie płynność. Jeżeli ktoś pałuje na 1 do odcięcia i z odkręconą manetką do oporu i po osiągnięciu dajmy 11 tys obr. jedzie tak przez chwilę, aż motocykl przestaje przyspieszać i wtedy zdecyduje się na wbicie 2 to bieg również często wyskoczy, mimo że zrobił to dość szybko. Interesuje Cię ostatni moment przed tym, gdy motocykl przestanie przyspieszać ( gdy bieg po prostu się skończy a moc napędowa silnika " zamieni się " w pęd ) Inaczej bieg będzie robił już wsteczny moment obrotowy i opory wewnątrz układu wzrosną. Tak sprawnie 2 nie wrzucisz. Na koniec pamiętaj też, że wciskanie sprzęgła do oporu to błąd. Całkowite rozłączenie układu przeniesienia napędu spowoduje, że kolejny bieg wskoczy ze sporym stukiem, gdyż zakleszczane elementy połączą się ze znacznie większym impetem. Ja zmieniam biegi lekko muskając sprzęgło. Wchodza wtedy najlepiej. Zarówno w górę i w dół z między-gazem.

EDIT.

Kolega wyżej DOBRZE napisał o oleju. Tak, tak. Kolejny temat rzeka, ale na własnym przykładzie.. Gdy kupiłem motocykl i wymieniłem olej na Castrol Power One skrzynia chodziła gładko, jak z płatka. Po 5 tys przebiegu na tym oleju poczułem, że skrzynia chodzi znacznie ciężej i tak - kilka razy 2 wyskoczyła, gdy zbyt mozolnie podszedłem do procedury zmiany biegu. Dodam, że na początku problem nie istniał. Można było nawet na pałę wbić bieg i nigdy nie wyleciał. Co ponadto.. Po konkretnym zagrzaniu silnika w upale ( miasto, światła 1.2.3..luz...1.2.3...luz...1.2.3...) i temp około 105 stopni na piecu skrzynia chodzi CHOLERNIE CIĘŻKO. Szybka redukcja o 3 biegi wymaga sporo siły i czasami sprzęgło zaciągnie i jest doopa. Na motulu 300V tego problemu NIE BYŁO. na początku, pod koniec sezonu, po zagrzaniu pieca. Zależy to też od motocykla. Zx6r zawsze był na to uczulony. Mój stary Zx6rr miał podobne "problemy"
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości




na gr