Yamaha FZ6-S a styl jazdy
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Yamaha FZ6-S a styl jazdy
Witam
Chciałbym zapytać kolegów/koleżanki jaki styl jazdy preferują na swoich Fazerach i jak one się sprawują.
Czy we wszystkich Fazerach słychać "zapinanie" biegu.
Jak jazda "do odcięcia" na 1 czy 2 biegu wpływa na długość życia silnika, skrzyni, zębatek itp.
Czy generalnie ten typ motoru lubi wkręcanie na obroty czy raczej delikatną jazdę do 9-10 tyś obr ?
Jest to mój pierwszy taki motor więc niestety nie wiem jak taka jazda się odbija na nim. W aucie wiem że odcięcie nie jest takie straszne.
Z góry dziękuje za odpowiedzi.
----------------------------------------
Pozdrawiam
Younec
FZR-6S 2004r
Chciałbym zapytać kolegów/koleżanki jaki styl jazdy preferują na swoich Fazerach i jak one się sprawują.
Czy we wszystkich Fazerach słychać "zapinanie" biegu.
Jak jazda "do odcięcia" na 1 czy 2 biegu wpływa na długość życia silnika, skrzyni, zębatek itp.
Czy generalnie ten typ motoru lubi wkręcanie na obroty czy raczej delikatną jazdę do 9-10 tyś obr ?
Jest to mój pierwszy taki motor więc niestety nie wiem jak taka jazda się odbija na nim. W aucie wiem że odcięcie nie jest takie straszne.
Z góry dziękuje za odpowiedzi.
----------------------------------------
Pozdrawiam
Younec
FZR-6S 2004r
-
younec - Świeżak
- Posty: 72
- Dołączył(a): 17/2/2007, 13:29
- Lokalizacja: Łódź
ja takze moim jezdze od pazdziernika dopiero i krece go niemilosiernie bo mi to frajde sprawia i nic sie w nim nie dzieje ale wiadomo olej leje full synteze motula i pilnuje kiedy trzeba wymieniac
jesli chodzi o biegi to jak pierwszy raz wrzucilem jedynke myslalem ze mi sie motor zepsul a skrzynia biegow rozleciala tak glosno sie zapinaja ale pozniej sie czlowiek przyzwyczaja aha i skoro dopiero go kupiles to nie przejmuj sie jak na luzie po wcisnieciu sprzegla bedzie troche harczec to normalne ..
natomiast samo odciecie nie jest niczym specjalnym a fazera jak chcesz ostro jezdzic caly czas powyzej 9 tysiecy trzymasz bo do 8 to spokojny z niego baranek wiec masz wybor mozesz spokojnie toczyc sie tempem turystycznym nie przekraczajac 8000 obrotow albo szalec jak wariat po miesccie caly czas pod koniec obrotomierza ----> to jest wlasnie chyba zaleta motocykla uniwersalnego jakim jest fazer
jesli chodzi o biegi to jak pierwszy raz wrzucilem jedynke myslalem ze mi sie motor zepsul a skrzynia biegow rozleciala tak glosno sie zapinaja ale pozniej sie czlowiek przyzwyczaja aha i skoro dopiero go kupiles to nie przejmuj sie jak na luzie po wcisnieciu sprzegla bedzie troche harczec to normalne ..
natomiast samo odciecie nie jest niczym specjalnym a fazera jak chcesz ostro jezdzic caly czas powyzej 9 tysiecy trzymasz bo do 8 to spokojny z niego baranek wiec masz wybor mozesz spokojnie toczyc sie tempem turystycznym nie przekraczajac 8000 obrotow albo szalec jak wariat po miesccie caly czas pod koniec obrotomierza ----> to jest wlasnie chyba zaleta motocykla uniwersalnego jakim jest fazer
Proces ewolucji by lukas... najpierw rowerek z kolkami bocznymi pozniej normalny rowerek a dalej fz6 fazerek
-
lukas00 - Świeżak
- Posty: 156
- Dołączył(a): 23/5/2006, 00:32
- Lokalizacja: Gdynia
znaczy olej zmieniam co 5500 km albo raz w roku bardziej chodzilo mi oto ze nie zaluja kasy na full synteze
a co do krecenia ma max to szczegolnie na poczatku dosc czesto potrafilo mnie odciac bo jak mocno odkrecisz na jedynce czy dwojce i przekroczysz 10000 to juz wtedy tylko moment do odcieciia zostaje
a co do krecenia ma max to szczegolnie na poczatku dosc czesto potrafilo mnie odciac bo jak mocno odkrecisz na jedynce czy dwojce i przekroczysz 10000 to juz wtedy tylko moment do odcieciia zostaje

Proces ewolucji by lukas... najpierw rowerek z kolkami bocznymi pozniej normalny rowerek a dalej fz6 fazerek
-
lukas00 - Świeżak
- Posty: 156
- Dołączył(a): 23/5/2006, 00:32
- Lokalizacja: Gdynia
wokib juz ci mowie co to jest odciecie
masz ladna prosta z dobrym asfaltem jedziesz 80 km/h za puszka jakas na pierwszym biegu i chcesz ja wyprzedzic dajesz w gaz wyprzedzasz go zjezdzasz juz spowrotem na swoj pas i nagle czujesz szarpniecie i spadek mocy ze motor jechac nie chce patrzysz na obrotomierz a tam wlasnie spada z czerwonego pola
to jest wlasnie odciecie jak przekroczysz dopuszczalne obroty gdzie fazer chyba okolo 13500 ma i dlatego w ferworze walki na drodze trzeba czasem pamietac zeby jeszcze bieg zmienic na wyzszy

masz ladna prosta z dobrym asfaltem jedziesz 80 km/h za puszka jakas na pierwszym biegu i chcesz ja wyprzedzic dajesz w gaz wyprzedzasz go zjezdzasz juz spowrotem na swoj pas i nagle czujesz szarpniecie i spadek mocy ze motor jechac nie chce patrzysz na obrotomierz a tam wlasnie spada z czerwonego pola
to jest wlasnie odciecie jak przekroczysz dopuszczalne obroty gdzie fazer chyba okolo 13500 ma i dlatego w ferworze walki na drodze trzeba czasem pamietac zeby jeszcze bieg zmienic na wyzszy

Proces ewolucji by lukas... najpierw rowerek z kolkami bocznymi pozniej normalny rowerek a dalej fz6 fazerek
-
lukas00 - Świeżak
- Posty: 156
- Dołączył(a): 23/5/2006, 00:32
- Lokalizacja: Gdynia
sluchaj jak dobrze bedziesz miec nagrzany silnik ( w zyciu nie rob tego jak miga tobie ta kropka na obrotomierzu ) to jak zrobisz tak raz dwa czy trzy razy to nic sie nie stanie i silnik w tak nowym motocyklu tego nawet nie poczuje a przynajmniej raz sprawdzisz jaka naprawde masz moc
wkoncu po to jest to ograniczenie zalozone zeby nie przekrecic silnika wiec nic stac sie nie ma prawa
ale ogolnie w codziennej jezdzie przy 13000 lepiej zmieniac bieg na wyzszy
wkoncu po to jest to ograniczenie zalozone zeby nie przekrecic silnika wiec nic stac sie nie ma prawa
ale ogolnie w codziennej jezdzie przy 13000 lepiej zmieniac bieg na wyzszy
Proces ewolucji by lukas... najpierw rowerek z kolkami bocznymi pozniej normalny rowerek a dalej fz6 fazerek
-
lukas00 - Świeżak
- Posty: 156
- Dołączył(a): 23/5/2006, 00:32
- Lokalizacja: Gdynia
Dzięki za opinie,
Jak opisałem mi też często się zdarza odcięcie - ale jak widzę nie jestem jedynym userem Fazerka który tak robi.
Co do oleju to przed odbiorem z salonu - wymieniałem na castrola full syntetyk.
Co do migającej kropki czy jak ją nazwaliście - opinia właściciela salonu była taka iż do czasu aż pole 2krpm nie przestanie migać nie należy jeździć na moto - bo to oznacza temp. silnika poniżej 55C i jazda w tych warunkach może niestety mocno zaszkodzić.
Generalnie fajny ten Fazerek
------------------------------
Pozdrawiam
Younec
FZ6-S 2004r.
Jak opisałem mi też często się zdarza odcięcie - ale jak widzę nie jestem jedynym userem Fazerka który tak robi.
Co do oleju to przed odbiorem z salonu - wymieniałem na castrola full syntetyk.
Co do migającej kropki czy jak ją nazwaliście - opinia właściciela salonu była taka iż do czasu aż pole 2krpm nie przestanie migać nie należy jeździć na moto - bo to oznacza temp. silnika poniżej 55C i jazda w tych warunkach może niestety mocno zaszkodzić.
Generalnie fajny ten Fazerek

------------------------------
Pozdrawiam
Younec
FZ6-S 2004r.
-
younec - Świeżak
- Posty: 72
- Dołączył(a): 17/2/2007, 13:29
- Lokalizacja: Łódź
younec co do migajacej kropki na obrotomierzu facet z salonu zle ci troche powiedzial
to nie jest tak ze nie mozna jezdzic mozna a nawet i zalecane jest ale chodzi oto zeby nie dawac w gaz od razu tylko pomalu na poczatku nie ma lepszej metody chyba zeby spokojnie ladnie zagrzac silnik niz powoli sobie jechac i wtedy 2 minutki i moze juz byc pelen ogien a tak na wolnych obbrotach jak troche chlodniejsze dni byly to czekalbym cala wiecznosc zanim moglbym jechac gdybym chcial robic tak jak facet z salonu ci poleca
to nie jest tak ze nie mozna jezdzic mozna a nawet i zalecane jest ale chodzi oto zeby nie dawac w gaz od razu tylko pomalu na poczatku nie ma lepszej metody chyba zeby spokojnie ladnie zagrzac silnik niz powoli sobie jechac i wtedy 2 minutki i moze juz byc pelen ogien a tak na wolnych obbrotach jak troche chlodniejsze dni byly to czekalbym cala wiecznosc zanim moglbym jechac gdybym chcial robic tak jak facet z salonu ci poleca
Proces ewolucji by lukas... najpierw rowerek z kolkami bocznymi pozniej normalny rowerek a dalej fz6 fazerek
-
lukas00 - Świeżak
- Posty: 156
- Dołączył(a): 23/5/2006, 00:32
- Lokalizacja: Gdynia
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości