Zobacz wątek - pytanie
NAS Analytics TAG

pytanie

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

pytanie

Postprzez adameczek88 » 11/1/2012, 00:41

witam wszystkich.
mam pytanie, czy po zalozeniu tlumnika wlasnej roboty i podlaczeniu power commandera trzeba jechac na hamownie zeby to wszystko zestroic czy mozna zrobic to we wlasnym zakresie?

dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam
adameczek88
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 30/12/2010, 09:06
Lokalizacja: kozenin


Postprzez Grzesku » 11/1/2012, 15:07

tłumik własnej roboty to raczej kiepski pomysł, chyba, że masz o tym pojęcie :) Tak trzeba udać się do kogoś kto ma do tego odpowiedni sprzęt i zestroić wszystko
560 SMR
Grzesku
Świeżak
 
Posty: 391
Dołączył(a): 23/11/2010, 10:53
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez maciejka69 » 11/1/2012, 15:54

Nawet jeśli masz pojęcie o wydechach, musisz go zestroić z silnikiem. W przeciwnym razie narażasz się na problemy z silnikiem. Wiem coś o tym.
GSX1400
Avatar użytkownika
maciejka69
Stały bywalec
 
Posty: 1091
Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Postprzez shiver » 11/1/2012, 17:03

Maciejka mógłbyś rozwinąc?
Obrazek
Avatar użytkownika
shiver
Świeżak
 
Posty: 188
Dołączył(a): 31/1/2011, 14:20
Lokalizacja: sie biorą TROLLE?!?!?!?!

Postprzez maciejka69 » 11/1/2012, 17:58

Wiem coś o tym w związku z problemami z własnym motocyklem. Nie chcę generalizować, ale niezestrojony wydech powoduje wyrzucanie zbyt dużej lub zbyt małej ilości spalin (w związku ze źle dobraną mieszanką), a to może spowodować wzrost temperatury i przegrzewanie się silnika, w końcu branie oleju, przedmuchy na pierścieniach itd.
GSX1400
Avatar użytkownika
maciejka69
Stały bywalec
 
Posty: 1091
Dołączył(a): 4/8/2011, 12:50
Lokalizacja: Okolice Krakowa

Postprzez fincher » 11/1/2012, 18:31

Po zmianie wydechu należy wyregulować gaźniki i je zsynchronizować a jeżeli masz na wtrysku to nie wiem jak ta procedura się odbywa.
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 822
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez lonewolf » 11/1/2012, 20:37

Idzie to samemu zrobić, ale nigdy Ci się nie uda tego dostroić w 100% bez hamowni, ponieważ nie idzie sprawdzić dokładnego wyniku swoich prac. Można jedynie bazować na swoich odczuciach z jazdy. Dostrajałem swój motocykl całkowicie sam i powiem, że po kilkunastu poprawkach nareszcie mam potężny dół + znikł taki moment zawahania przy odpuszczaniu gazu i ponownemu dodaniu przy 4500-5500tys obr/min. Wariantów swojej mapy miałem chyba z 11. Po przejeżdżaniu kolejnych kilometrów decydowałem się na kolejne poprawki, aż w końcu doszedłem do złotego środka. Wymaga do wyczucia swojego motocykla i nieco wiedzy. Dla przykładu powiem, że u mnie musiałem poodejmować trochę paliwa, aby motocykl zyskał w dolnym zakresie obrotów. Niedostatek mocy spowodowany był wywalonym exupem oraz innym wydechem.

Hamownia to dobry pomysł ale:
1. wjazd jest strasznie drogi
2. nigdy właściwie nie wiadomo czy ludzie tam pracujący dobrze wykonają swoją robotę.
Wcale bym się nie zdziwił gdyby poprawienie osiągów polegało na wgraniu innej, gotowej mapy z internetu co jest totalną bzdurą.

Po tym co wyprawiają nasi mechanicy stwierdziłem, że nie mają pojęcia co robią, a i nieźle z Ciebie zedrą.

Spróbuj zrobić mapkę sam i nie przesadzaj z dodawaniem ani odejmowaniem mieszanki. Zmiany na poziomie od 1-4 (w skali 0-100) są wystarczające (przynajmniej na moim przykładzie).
Avatar użytkownika
lonewolf
Bywalec
 
Posty: 588
Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48

Postprzez adameczek88 » 12/1/2012, 16:35

lonewolf ale to masz wlasnej roboty tlumnik czy jakis akcesoryjny ?
pozdro
adameczek88
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 30/12/2010, 09:06
Lokalizacja: kozenin



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na g�r�