Zobacz wątek - LPG w motocyklu
NAS Analytics TAG

LPG w motocyklu

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez Czester » 30/3/2011, 22:27

DjFuks napisał(a):dajcie spokój z tym LPG, z własnego doświadczenia wiem że to nic dobrego.. Miałem LPG zamontowane w aucie.. BARDZO skraca żywotność silnika, a jeżeli jeszcze masz wtryski (zamiast gaźników) to trzeba się liczyć że raz w roku wtryski trzeba zmieniać.. ;/.!

Większych bzdur chyba nie czytałem...

A odnośnie LPG w motocyklach, póki co średnio to widzę.
Wypadki chodzą po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4656
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki


Postprzez Slayer_997 » 19/7/2014, 18:15

http://olx.pl/oferta/yamaha-fjr-1300-in ... 3SRWL.html
http://www.marol-gaz.pl/index.php/pl/motocykl-lpg

Męczę temat do oporu i myślę, co tu zrobić, bo okazuje się, że jest to możliwe, tylko pytanie- jak wygląda rejestracja takiego motocykla?
ps- od ponad 5 lat jeżdżę FJR 1300, a tą z linku widziałem na żywo rok temu na Woodstocku :)
Slayer_997
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 1/8/2010, 12:01


Postprzez janwusz » 29/7/2014, 18:36

No ta yamaha w sumie mogła by być, ale jak dla mnie to ona trochę mało profesjonalnie ma założony ten gaz. Ja znalazłem tutaj piękną igiełkę od Niemca lekarza. Tak myślę, że albo nabędę albo zlecę temu panu montaż w swoim gracie, bo widać od razu, że fachman:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2826274.html
Avatar użytkownika
janwusz
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 19/5/2014, 13:11

Postprzez Invi » 29/7/2014, 19:01

janwusz napisał(a):Niemca lekarza


Co?

janwusz napisał(a):fachman


Co?





Slayer_997 napisał(a):jak wygląda rejestracja takiego motocykla?


Dlaczego miałoby wygląda inaczej niż samochodu?


Ten bąbel zamiast baku nie wygląda za pięknie :D
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez janwusz » 29/7/2014, 19:25

Invi napisał(a):Co?


Invi napisał(a):Ten bąbel zamiast baku nie wygląda za pięknie :D


Możemy podyskutować jeżeli zapoznasz się z tym terminem (otwórz link).

To jest po prostu śmiała, wizjonerska konstrukcja techniczna zwiększająca strefę zgniotu. Po za tym nic nie stoi na przeszkodzie, żeby dołączyć do tej butli palnik i ugotować herbatę na biwaku.

A tak zupełnie serio - jak dla mnie to rozwiązanie zaprezentowane w linku z olx.pl jak najbardziej dobre, pod warunkiem, że nie wpłynie negatywnie na żywotność silnika i osiągi. Jeżeli są plusy, to dlaczego nie. Dzisiaj montuje się lpg nawet do diesli, więc wcześniej czy poźniej w motorach też musiało się pojawić.
Avatar użytkownika
janwusz
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 19/5/2014, 13:11

Postprzez Slayer_997 » 15/5/2015, 19:44

No i stałem się posiadaczem Hondy NC700X, a ta ma bardzo fajny, 21 litrowy schowek zamiast baku. Pytanie- gdzie znajdę butlę mniej więcej wielkości maksymalnej 32/32/32?
Slayer_997
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 1/8/2010, 12:01

Postprzez lagiboy » 15/5/2015, 21:11

w sklepie turystycznym masz kartusze gazowe :)

tak serio to lubie zapach benzyny ale czy to będzie LPG czy benzyna to mi to wisi, ale tak sobie myślę, silnik na alkohol, istnieje coś takiego przecież, wiem że jest problem z alkoholem bo jest to dziadostwo na obecny czas zabójcze dla silnika ale gdyby ktoś poeksperymentował z materiałami to może by coś wyskrobali? łatwe to przecież w otrzymywaniu, oczyszczanie też nie jest skomplikowane. ropa kiedyś się skończy a spirytus można zrobić ze wszystkiego co ma cukry, kukurydza - bourbon, żyto - żytnia, ziemniaki - luksusowa, miód - dwójniak, z większości owoców również. O ile LPG jest upierdliwe to moto na spirol mógłbym mieć :) no i wtedy moto eco bo ze spalenia spirytusu wylata ino CO2 i woda.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Invi » 15/5/2015, 21:44

Tylko skąd pomysł że to byłoby tańsze? :D
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Spidi460 » 16/5/2015, 09:57

Haha a wtedy wszyscy będą się bawić w bimbrowników :D Pytanie dla wtajemniczonych ile kosztuje wytworzenie litra sprytu ?
Avatar użytkownika
Spidi460
Świeżak
 
Posty: 61
Dołączył(a): 22/8/2011, 11:08

Postprzez lagiboy » 16/5/2015, 22:10

Spidi460 napisał(a):Haha a wtedy wszyscy będą się bawić w bimbrowników :D Pytanie dla wtajemniczonych ile kosztuje wytworzenie litra sprytuf ?


http://www.agro-info.org.pl/index/?id=a ... 9c20cbc1ad
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Croowab » 17/5/2015, 12:41

Wiewiór chcesz gsx-a??
Sporo pali więc stad zainteresowanie lpg?? Hahah

A tak serio.
Polak potrafi.
Ale nie do końca rozumiem sensu zakładanie instalacji lpg do motocykla,
Pewnie, że można, bo będzie taniej.
Inną sprawą jest dodatkowy bagaż (kg).
O aspektach wizualnych nie wspomnę.

Jeżeli ktoś w jakimś gs-ie zakłada lpg zeby paliło 6litrów gazu zamiast 4,5l benz.
Instalacja swoje kosztuje.

Sąsiad ktory mieszka niedaleko ma hiundaia i10 z instalacją gazową. Rocznie robi ok 5-7tys km z tym że po mieście.
I
Jaza oszczednosć w takim aucie?

Generalnie dla mnie porażka.
Nie statć na benz to niech kupi se skuter ktory pali 3l.
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez lagiboy » 17/5/2015, 12:59

do skutera nie zapakujesz 3 skrzynek piwa, pół świniaka i 3 worków na grilla. poza tym nie oszukujmy się, motocykl to głównie zabawka, praktycznej strony samochodu nikt nie podważy.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez PRZEMEK J. » 20/9/2016, 12:07

nic
Ostatnio edytowano 21/9/2016, 13:56 przez PRZEMEK J., łącznie edytowano 1 raz
PRZEMEK J.
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 20/9/2016, 12:05
Lokalizacja: WODZISŁAW ŚLĄSKI

Postprzez traveler » 20/9/2016, 14:45

paszył won!
FZ6N '09 98HP

brak podpisu.
Avatar użytkownika
traveler
Świeżak
 
Posty: 297
Dołączył(a): 29/6/2015, 17:27
Lokalizacja: BDG

Postprzez Czester » 20/9/2016, 16:23

Przemku, cieszymy się niezmiernie. Mamy nadzieję, że instalacja LPG doskonale sprawdzi się w tak zacnym aucie jak Skoda Favorit. A tymczasem idź precz i nie spamuj więcej.
Wypadki chodzą po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4656
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez Fliper » 24/9/2016, 20:08

A mnie ciekawi inna rzecz jak brzmi taki motocykl przerobiony na gaz? Osobiście nie biorę pod uwagę, ani lpg ani żadnych elektrycznych silników w motocyklu bo to jest wręcz śmieszne. Motocykl ma brzmieć i wyglądać jak motocykl i przede wszystkim podobać się właścicielowi.Nie wierzę, że są jakiekolwiek inne powody przerabiania go na gaz niż pieniądze. To po prostu nie pasuje do motocykli. Odchodząc od parkingu na którym stoi moto, czy wychodząc z garażu cieszę się, że mam i jeżdżę na takiej maszynie i zainteresowałem się kiedyś w życiu motocyklami. To nie jest tylko użytkowa maszyna służąca, żeby dojechać z punktu do punktu, ale też swego rodzaju oczko w głowie lub ,,pupil" na którego zawsze znajdą się pieniądze i czas jak coś jest nie tak. Przynajmniej ja mam takie podejście, ale każdy może robić sobie co chce z tym, że motocykl na lpg to moim zdaniem motocykl okaleczony przez jego właściciela.
Fliper
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 11/10/2015, 10:47

Postprzez Czester » 25/9/2016, 05:04

A jak brzmi samochód zasilany LPG? Bo mnie wydaje się, że tak samo, więc dlaczego miałoby być inaczej w przypadku motocykla?
Wypadki chodzą po ludziach, ludzie po wypadkach nie zawsze.
Avatar użytkownika
Czester
Administrator
 
Posty: 4656
Dołączył(a): 23/5/2009, 05:14
Lokalizacja: Suwałki

Postprzez Fliper » 26/9/2016, 21:19

Nie wiem, jak będzie brzmiał motocykl na gaz dla tego przy pierwszym zdaniu w mojej wypowiedzi był znak zapytania ;) Tak czy siak lpg w motocyklu to nieporozumienie moim zdaniem. Pomijając kwestie ekonomiczne które niekoniecznie będą korzystniejsze bo samo zainstalowanie dobrej instalacji swoje kosztuje i nie wiadomo kiedy się zwróci to w przypadku motocykla lpg po prostu do niego nie pasuje.
Fliper
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 11/10/2015, 10:47

Postprzez ded » 22/10/2016, 21:28

Ja jako zwolennik LPG uważam że jak ktoś robi dużo km to gaz byłby fajną alternatywą. Jednak widzę następujące problemy:
- z tego co się orientuję nikt nie robi butli z homologacją na moto więc całkiem w majestacie prawa to się tego nie da zrobić. Pewnie diagnosta nie będzie wnikał za bardzo bo oni tam to głównie światła mają możliwość posprawdzać a bardziej niż lpg w moto spodziewają się hiszpańskiej inkwizycji...
- zasilenie reduktora- wskazane moto chłodzone cieczą a reduktor zamontowany tak żeby nie owiewało go bezpośrednio powietrze bo się będzie wychładzał. Z tego co się orientuję to montuje się je "wzdłuż" aby przeciążenia związane z przyspieszeniem nie miały wpływu na membranę reduktora. Musi być na to miejsce.
- Sterownik, czasem mały nie jest, trzeba go gdzieś zmieścić. Nie jest też szczególnie wodoszczelny.
- Wtryskiwacze, trzeba znaleźć na nie miejsce. W przypadku gaźników w grę wchodzi I generacja czyli mikser ale precyzja wystrojenia instalacji za pomocą śruby to słaba sprawa. Bez szerokopasmowej lambdy w wydechu raczej nie do zrobienia. Trzeba trafić na gazownika, który kuma czaczę i poświęci więcej czasu na maszynę. Takich pewnie jest 1%. Do tego mikser to utrata mocy bo to zwężka. Podobno fajna jest opcja BLOS ale chyba trzeba po jednym na każdy gaźnik a on kosztuje kilkaset zł.
- kwestia opłacalności, moto pali relatywnie mało, gazu weźmie 20% więcej, różnica w masie po założeniu instalacji w przypadku motocykla będzie wyraźna, pewnie opór powietrza także więc trzeba się nastawić na dodatkowy koszt paliwa.
- ktoś to musi założyć a to się równa eksperymentom i kombinacjom czyli i wyższej cenie, z uwagi na problemy z prawem wskazane jest pochowanie wszystkiego.
- ja do gaźnikowca bym się nie odważył tego montować mając w perspektywie problemy z wystrojeniem. Jak już to moto na wtrysku i chodzone cieczą a wtedy wybór mocno się zawęża. Nie wiem też jak wygląda temat czasów wtrysku- samochody nie kręcą się tak wysoko jak sportowe motocykle, może się okazać że nie ma odpowiednich wtrysków na rynku.
- dochodzi temat problemu z serwisem- jako mechanik pewnie wolałbym pewnie odmówić serwisu takiego motocykla lub przyładować konkretną cenę w razie ewentualnych problemów.
- przy przebiegu typu 10 tyś w roku może się to zupełnie nie opłacać, raczej trzeba kręcić konkretne przebiegi. Gaz to głównie oszczędności (ekologię większość ma gdzieś) a motocykle w dzisiejszych czasach mają nieco zamożniejszych odbiorców (generalizuję). To coś jak koń na wsi, kiedyś miał go ten co go nie stać było na traktor. Teraz mają je ci bogatsi. Jak ktoś chce tanio to kupuje matiza w gazie i nie moknie ani nie marznie.
- niebezpieczeństwo wybuchu gazu podczas szlifu raczej znikome. Aby gaz wybuchł musi mieć odpowiednie stężenie w powietrzu. Łatwo je uzyskać w pomieszczeniu ale trudno na zewnątrz. Benzyna jest znacznie bardziej wybuchowa a nikt się jej specjalnie nie boi.

Skoro producenci nie zrobili np instalacji V generacji do wielu aut np BMW to raczej nie ma co liczyć aby szli w tak niszowy segment jak motocykle. Uważam więc puki co, że pozostanie to sztuką dla sztuki.
Triumph Speed Triple 955i 2002
Avatar użytkownika
ded
Świeżak
 
Posty: 70
Dołączył(a): 26/9/2016, 11:54
Lokalizacja: Ciechanów

Postprzez ChaoticBiker » 22/10/2016, 22:23

Zgadzam sie ze wszystkim, co powyzej napisal ded.
Generalnie sztuka dla sztuki, bez wiekszego sensu dla 90% motocyklistow i motocykl solo.

Ale..:
We wloszech sa fabrycznie robione skutery pedzone na LPG, ale wiadomo, tam malolitrazowy skuter jest praktycznie podstawa transportu, w polaczeniu z bieda w niektorych regionach i duzym zapotrzebowaniem na transport wszelaki - skutery na LPG woza wszystko - od poczty, przez kurierke, jedzenie na zamowienie na dostawach do sklepow konczac (choc tu jeszcze wciaz kroluja Piaggio Ape).

A wiec ma to jakis sens w skuterze, gdzie jest miejsce - zamiast bagaznika pod siedzeniem, tam mozna umiescic butle i wiekszosc osprzetu).

Sens moze miec rowniez w ruskim zaprzegu z wozkiem bocznym, czy generalnie jakims motocyklu z wozkiem bocznym - znowu ze wzgledu na mozliwosc wygospodarowania miejsca oraz w takich przypadkach (szczegolnie u ruskow) wyraznych oszczednosci w paliwie, szczegolnie jesli jest to maszyna uzywana wycieczkowo. Co nie zmienia faktu, ze traci sie przez to przestrzen bagazowa...
Wiec generalnie na dzien dzisiejszy uwazam to rozwiazanie za absolutnie do pominiecia dla przecietnego uzytkownika.
Jesli ktos szuka oszczednosci - mozna kupic oszczedny motocykl, jest kupa uniwersalnych maszyn, ktore pala po 4-5 litrow (Suzuki V-stron 650 uzywany rozsadnie potrafi zadowolic sie 3,5l na 100km)

Tak czy siak, kiedys powaznie myslalem o gazie do mojego dniepra.
Ale generalnie stwierdzilem, ze totalny brak sensu do tak awaryjnego sprzetu to wsadzac no i stracic zalete w postaci calkiem przestronnego bagaznika w wozku bocznym - a narzedzia trza gdzies wozic....

Najlepsze przerobke do tej pory to widzialem wieprzka w zaprzegu z silnikiem diesla 800 z daihatsu (ozeniony z oryginalna skrzynia) i bakiem wyspawanym wiekszym - niskie spalanie i trwalosc w jednym ;) do tego kola i hamulce od suzuki gs 550 czy cos w ten desen i pelen wypas.
Avatar użytkownika
ChaoticBiker
Stary Wyjadacz
 
Posty: 706
Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
Lokalizacja: Edinburgh

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości




na gr