Zobacz wÄ…tek - Optymalny rozmiar opony
NAS Analytics TAG

Optymalny rozmiar opony

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez cichy » 30/12/2009, 09:46

Piet_er możesz założyć 120/70 jest to bardziej sportowy rozmiar wyższy profil pomoże zmieniać kierunki, oczywiście wyższa opona trochę zmienia geometrię na niekorzyść zwrotności, ale możesz to wyrównać podnosząc lagi w pułkach.

Co tyłu kapcie 180 na feldze od 190 nie poprawią zwrotności guma 190/50 ma rzeczywiście bardziej płaski profil ale 180/55 na za szerokiej feldze też się rozpłaszczy.
190 większą powierzchnią przylega do podłoża w zakręcie, ale jest cięższa dlatego stosuje się ją w dużych silnikach o dużym momencie.

Jeżeli zależy ci na poprawie zwrotności załóż 190/55 zamiast 190/50 będzie miała profil jak 180 i przyczepność 190-tki, tylko musisz pamiętać, że to wydłuży przełożenia. Będziesz musiał to zniwelować innym rozmiarem zębatek.

W tym przypadku 190 na pewno ma lepszą przyczepność niż 180, każdy kto twierdzi inaczej powinien powtórzyć fizykę szkoły podstawowej.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki


Postprzez Drifte » 30/12/2009, 10:02

Przyczepność to logiczne, że lepsza, ale chodzi o łatwiejsze przerzucanie motocykla w zakrętach na oponie 180, aniżeli na 190.
Drifte
Świeżak
 
Posty: 216
Dołączył(a): 13/9/2009, 13:21


Postprzez Traperoso » 30/12/2009, 13:20

Fajnie, że "przerzucanie" będzie łatwiejsze... Jak w pochyleniu motor Ci odleci to się nie zdziw. Konstruktorzy dokładnie obliczyli jakie opony są optymalne z przodu i z tyłu dla danego motocykla. Tak więc należy stosować rozmiar podany w manualu.
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez cichy » 30/12/2009, 13:26

Drifte napisał(a):Przyczepność to logiczne, że lepsza, ale chodzi o łatwiejsze przerzucanie motocykla w zakrętach na oponie 180, aniżeli na 190.


No więc jak założysz tą 180 na felgę po 190-tce, to nie będzie łatwiejsze.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez Majkel22 » 30/12/2009, 14:19

Ja na koncówkę tego sezonu miałem własnie 180 załozoną i powiem ze odczułem różnicę w porównaniu do 190, lepiej mi było na 190.
GSX-R 1000 K4
&
Bandit 600 S
Avatar użytkownika
Majkel22
Świeżak
 
Posty: 190
Dołączył(a): 3/11/2008, 13:43
Lokalizacja: LBN

Postprzez Drifte » 30/12/2009, 15:28

I o taką odpowiedź mi chodziło :) Dziękuję.
Drifte
Świeżak
 
Posty: 216
Dołączył(a): 13/9/2009, 13:21

Postprzez Traperoso » 30/12/2009, 15:50

To tak jak z klientami w hipermarkecie, kiedyś pracowałem na elektromedia/agd. Wpada klientka z mężem i się pyta:
- [...] czy ta pralka jest dobra

Patrzę na nią i widzę, wystarczy moje słowo: (tak ta pralka jest bardzo dobra) i ją bierze, wiem to.
Cóż.. mój przekorny charakter, chciał się z nią podroczyć - naiwna do kwadratu uwierzy w to co zechcę. Powiedziałem więc, że nie mam zielonego pojęcia hehehe

po minucie rozmowy i tak ja kupiła

Ciemny lud wszystko kupi, najważniejsza jest chęć by w coś uwierzyć. Coś co prawda może być, ale nie koniecznie. I tak zrobisz jak zechcesz, a Twoje zachowanie jest typowe, szukasz tylko potwierdzenia choćby 100 osób powie NIE, i tak uwierzysz w jedno TAK

Majkel22 napisał(a):Ja na koncówkę tego sezonu miałem własnie 180 załozoną i powiem ze odczułem różnicę w porównaniu do 190, lepiej mi było na 190.


Kolega wyżej mówi, że na 190 mu lepiej, ale domyślam się, że śmiga K4 - a tam właśnie dedykowana opona na tył to 190/50, więc jeśli śmigał na 180 to rozmiar z kolei był za mały... Tak więc to potwierdza naszą teorię.
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Majkel22 » 30/12/2009, 18:57

Akurat jezeli chodzi o moje moto to własnie jest tak jak mówisz, a opone załozyłem na miesiąc bo tylko taka mi została w garazu.
GSX-R 1000 K4
&
Bandit 600 S
Avatar użytkownika
Majkel22
Świeżak
 
Posty: 190
Dołączył(a): 3/11/2008, 13:43
Lokalizacja: LBN

Postprzez Berbim » 30/12/2009, 20:33

Mogę potwierdzić to co piszą koledzy ,żeby nie zmieniać rozmiaru opon zalecanych przez producenta. Przetestowałem to na SV650,a mianowicie trafiła mi się kiedyś opona po jednym wyścigu w atrakcyjnej cenie i ją łyknąłem. Miała co prawda 150 zamiast 160,ale też się nasłuchałem, że węższe są zwrotniejsze,więc w czym problem.Otóż jest. Rozmiar opony jest dostosowany do felgi i takie zamiany nie poprawiają prowadzenia moto.
W moim przypadku mimo dobrej przyczepności opony,wyraźnie wcześniej kończyła się granica pochylenia motocykla w zakręcie. Oponę bez problemu można bylo "zamknąć" na mieście.
A pierwsza przejażdżka,o mały włos nie skończyła by się na wysokim krawężniku,choć do pewnej granicy opona trzymała faktycznie dobrze.
Szczerze nie polecam takich eksperymentów jeśli ktoś chce ostro polatać. ;)
--------------------------------
Junak M10 i SV ten wiekszy ;)
Avatar użytkownika
Berbim
Świeżak
 
Posty: 36
Dołączył(a): 8/11/2009, 10:44
Lokalizacja: pków tryb

Postprzez cbr 1000rr » 30/12/2009, 22:17

Witam
Chciabym sie zapytac czy ktos jezdzil gsx-r 750 k4 na oponie190/50 bo teraz jezdze na 180/55 a chciabym wstawic 190/50 tego samego producenta battlax bt 014
cbr 1000rr
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 30/12/2009, 16:21

Postprzez cichy » 31/12/2009, 10:44

cbr 1000rr napisał(a):Witam
Chciabym sie zapytac czy ktos jezdzil gsx-r 750 k4 na oponie190/50 bo teraz jezdze na 180/55 a chciabym wstawic 190/50 tego samego producenta battlax bt 014


Wstawiaj 190, co prawda straci trochę na poręczności, ale laski będą lały po gaciach widząc takiego szerokiego kapcia.
Avatar użytkownika
cichy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1550
Dołączył(a): 8/9/2005, 16:17
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki

Postprzez Genji » 31/12/2009, 10:46

:shock: nie wierzę... :lol:... chyba tak trzeba odpowiadać bo "dobra rada" po prostu nie wystarczy.
Aprilia RSV 1000R Tuono 2007
Play it safe or play it cool!
Avatar użytkownika
Genji
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 508
Dołączył(a): 17/1/2007, 14:10
Lokalizacja: Wrocek

Postprzez Traperoso » 31/12/2009, 14:33

cichy napisał(a):
cbr 1000rr napisał(a):Witam
Chciabym sie zapytac czy ktos jezdzil gsx-r 750 k4 na oponie190/50 bo teraz jezdze na 180/55 a chciabym wstawic 190/50 tego samego producenta battlax bt 014


Wstawiaj 190, co prawda straci trochę na poręczności, ale laski będą lały po gaciach widząc takiego szerokiego kapcia.


Każdy traci w końcu cierpliwość
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Poprzednia strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości




na górê