Moto na miasto i skromną turystykę w okolicach 13 tys.
Posty: 47
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Moto na miasto i skromną turystykę w okolicach 13 tys.
Witam,
z góry pragnę przeprosić jeżeli temat się powtarza, acz nie znalazłem podobnych na 4 miesiące wstecz.
Poza tym widzę, że mam dość obszerny styl pisania, a co gorsza pytania, czy problem często są wielce urojone Może jednak komuś z Was się nudzi i chciałby mi coś podpowiedzieć.
Niżej założyłem temat o przesiadce z XJ600, myślę jednak, że tytuł tematu, jak i treść nie do końca wskazują na problem z którym się teraz borykam.
Problem (choć chciałbym mieć same takie problemy), to wybór następnego moto po XJ.
Będę nim jeździł w 90% po mieście, użytkowo z punktu A do B, czerpiąc przy okazji dużo frajdy z przejażdżki. Pozostałe 10% to turystyka, pewnie nie większa niż 2000 km w sezonie. Chciałbym też móc się na nim rozwijać technicznie, fajnie by było wziąć go na tor- do Lublina, może kiedyś do Poznania, bardzo sobie cenię pewne zawieszenie.
Parametry jakie z tego wynikają to:
-Moc- 80-100 KM
-Regulowane zawieszenie (o ile jest aż tak istotne)
-Owiewki (minimum to czacha)
-Gabaryty pozwalające na turystykę
-rozsądne spalanie
-w miarę rowerowa pozycja
Z tych założeń wynalazłem takie modele, kolejność podyktowana tym których będę szukał jako pierwszych:
Fazer FZ6/FZ600, CBR F4i, Bandit, SV 650, ER6, Thundercat
1. Biorąc pod uwagę postęp technologiczny w czasie, to takie roczniki można dostać za 13 t. zł:
Fazer 2004 (może być ciężko)
CBR F4i z 2001/2002
Bandit >2006
SV 650 >2006
ER6 2006
T-cat 2002 (już sprowadzane z USA)
Czy te ceny odpowiadają zaawansowaniu technologicznemu i jakości jaką prezentują odpowiednie roczniki. Np czy CBR F4i słusznie ma tą samą cenę co FZ6?
2. Nie znalazłem wielu opinii o ER6, poza pękającą ramą , może mieliście jakieś doświadczenia z tym motorem?
3. Zastanawiałem się również, czy nie kupić czegoś starszego, np FZ600, czy CBR F4, jak bardzo motory te technologicznie odstają od wyżej wymienionych? Czy warto dokładać kasę do rodzynków, czy np FZ600 zaspokoi w pełni moje wymagania- jakie wielka różnica jest w jeździe miedzy FZ6, a FZ600?
4. Czy jeszcze jakimś modelem motocykla warto się zainteresować?
Wybaczcie za długaśny tekst, mam jednak nadzieję, że precyzyjnie swoje rozkminki opisałem.
Dzięki za wskazówki
z góry pragnę przeprosić jeżeli temat się powtarza, acz nie znalazłem podobnych na 4 miesiące wstecz.
Poza tym widzę, że mam dość obszerny styl pisania, a co gorsza pytania, czy problem często są wielce urojone Może jednak komuś z Was się nudzi i chciałby mi coś podpowiedzieć.
Niżej założyłem temat o przesiadce z XJ600, myślę jednak, że tytuł tematu, jak i treść nie do końca wskazują na problem z którym się teraz borykam.
Problem (choć chciałbym mieć same takie problemy), to wybór następnego moto po XJ.
Będę nim jeździł w 90% po mieście, użytkowo z punktu A do B, czerpiąc przy okazji dużo frajdy z przejażdżki. Pozostałe 10% to turystyka, pewnie nie większa niż 2000 km w sezonie. Chciałbym też móc się na nim rozwijać technicznie, fajnie by było wziąć go na tor- do Lublina, może kiedyś do Poznania, bardzo sobie cenię pewne zawieszenie.
Parametry jakie z tego wynikają to:
-Moc- 80-100 KM
-Regulowane zawieszenie (o ile jest aż tak istotne)
-Owiewki (minimum to czacha)
-Gabaryty pozwalające na turystykę
-rozsądne spalanie
-w miarę rowerowa pozycja
Z tych założeń wynalazłem takie modele, kolejność podyktowana tym których będę szukał jako pierwszych:
Fazer FZ6/FZ600, CBR F4i, Bandit, SV 650, ER6, Thundercat
1. Biorąc pod uwagę postęp technologiczny w czasie, to takie roczniki można dostać za 13 t. zł:
Fazer 2004 (może być ciężko)
CBR F4i z 2001/2002
Bandit >2006
SV 650 >2006
ER6 2006
T-cat 2002 (już sprowadzane z USA)
Czy te ceny odpowiadają zaawansowaniu technologicznemu i jakości jaką prezentują odpowiednie roczniki. Np czy CBR F4i słusznie ma tą samą cenę co FZ6?
2. Nie znalazłem wielu opinii o ER6, poza pękającą ramą , może mieliście jakieś doświadczenia z tym motorem?
3. Zastanawiałem się również, czy nie kupić czegoś starszego, np FZ600, czy CBR F4, jak bardzo motory te technologicznie odstają od wyżej wymienionych? Czy warto dokładać kasę do rodzynków, czy np FZ600 zaspokoi w pełni moje wymagania- jakie wielka różnica jest w jeździe miedzy FZ6, a FZ600?
4. Czy jeszcze jakimś modelem motocykla warto się zainteresować?
Wybaczcie za długaśny tekst, mam jednak nadzieję, że precyzyjnie swoje rozkminki opisałem.
Dzięki za wskazówki
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
Także jestem za Fz6. Będzie odpowiedni
CBR 600F 2001 | http://images37.fotosik.pl/265/e87d623e086c6f20med.png
-
jordan23 - Stały bywalec
- Posty: 1103
- Dołączył(a): 23/2/2008, 11:40
- Lokalizacja: jestem?
A ja bym proponował SV, pomimo braku rowerowej pozycji według mnie jest też dobrym rozwiązaniem. W mieście nie musiałbyś kręcić go wysoko, na trasie zresztą też. Mało pali (z moich informacji wynika, że ok 5L)
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
ja proponuje yamaha radian 600, idealny na miasto i na wypady poza miasto. I jeszcze ci zostanie pieniedzy, patrz stopka
-
bast - Bywalec
- Posty: 849
- Dołączył(a): 7/7/2008, 11:09
- Lokalizacja: Warszawa
Fazer. Ja mam FZS600 z 2003 r. Jak dla mnie super na miasto i w turystyce też się sprawdza
Yamaha Fazer 600
-
Kuba-szprota - Świeżak
- Posty: 146
- Dołączył(a): 13/5/2009, 10:21
- Lokalizacja: Łódź
Niewątpliwie Fazerka będzie dobrym wyborem, mogę coś powiedzieć gdyż sam ujeżdżałem zarówno pierwszą wersję z rocznika 99 jak i póżniejszą z rocznika 2002. O plusach i minusach tego modelu napisałem już we właściwym miejscu na tym forum. ER-6F Ci nie polecam. Jakieś doświadczenie już masz i po przesiadce z XJ czegoś mogłoby Ci w Kawie brakować. Jeżdziłem nią tylko przez miesiąc, po czym przesiadłem się ponownie na Fazerkę i różnica była diametralna. Swoją drogą na twoim miejscu zastanowiłbym się również nad Fazerem 1000 z pierwszych roczników produkcji, czyli 01-02. Nie polecałbym jej na pewno na pierwsze moto, ale w twoim przypadku miałoby to sens, szczególnie jesli myślisz również o wykorzystaniu moto do turystyki.
ER-5, FZS 600, ZX6R,
- kastor
- Świeżak
- Posty: 45
- Dołączył(a): 1/6/2008, 16:30
- Lokalizacja: Warszawa
Fazer wygląda interesująco . Ale ma parę wad sam jeździłem to wiem. Jak w mieście mu trochę poodkręcasz potrafi sporo spalić . Ma trochę słaby dół , co powoduje że w mieście suzuki sv cie odstawi, ma co prawda mniej KM ale jest lżejsze i ma więcej mocy na dole . Minusy to pochylona pozycja. No i na trasie przy większych prędkościach zdecydowanie brakuje jej wigoru . F4i t-cata nie polecam co prawda to turystyczne sporty ale dalej sporty i w mieście nie są wygodne . Kawasaki nie miałem okazji dosiadać więc się nie wypowiadam . Na twoim miejscu rozważył bym jeszcze bandita jeśli dostaniesz w tej kasie od 2006 z silnikiem 650 . Bandit ma większa pojemność i większy moment . Moc jest co prawda mniejsza ale oddawana z niższych obrotów nie ma w nim efektu typowej szlifierki jak w fazerze. No i bandit bynajmniej mój nawet przy ostrym kręceniu spalał tylko 6.5 a wiem że fazery potrafią spalić nawet 8 litrów (dla mnie to akurat mało ważne ale warto o tym napisać).A więc podsumowując najlepszym wyborem moim zdaniem był by Fazer a zaraz zanim bandit . Na pewno nie można powiedzieć że fazer jest niekwestionowanym liderem , każdy ma swoje zalety i wady . Bandit wydaje mi się tez trochę wygodniejszy , fazer ma podnóżki strasznie wysoko co powoduje znaczne ugięcie kolan co jest męczące .
Napisałem trochę o motocyklach, którymi jeździłem nie raz ( nic nie napisałem o kawasaki ponieważ nie miałem okazji się przejechać ) . Natomiast śmieszy mnie opinia ludzi którzy typują np fazera czy inne moto , a nigdy nim nie jechali i nie maja porównania do innych motocykli . To jest po prostu śmieszne , nie będę tu wypisywał kto to bo każdy wie . Np C-bool pisze że sv nie trzeba kręcić na trasie wysoko , tak tylko jak powyżej 150km/h skończy nam się moment to zostaje marne 70 koni które nie ma siły jechać( dlaczego o tym nie napisałeś , czy może nigdy nie jechałeś suzuki sv ) . Ludzie jak macie ciekawe uwagi i doświadczenia to warto się nimi podzielić na tym polega idea forum nie na tym by nabijać bezsensownie posty .
Napisałem trochę o motocyklach, którymi jeździłem nie raz ( nic nie napisałem o kawasaki ponieważ nie miałem okazji się przejechać ) . Natomiast śmieszy mnie opinia ludzi którzy typują np fazera czy inne moto , a nigdy nim nie jechali i nie maja porównania do innych motocykli . To jest po prostu śmieszne , nie będę tu wypisywał kto to bo każdy wie . Np C-bool pisze że sv nie trzeba kręcić na trasie wysoko , tak tylko jak powyżej 150km/h skończy nam się moment to zostaje marne 70 koni które nie ma siły jechać( dlaczego o tym nie napisałeś , czy może nigdy nie jechałeś suzuki sv ) . Ludzie jak macie ciekawe uwagi i doświadczenia to warto się nimi podzielić na tym polega idea forum nie na tym by nabijać bezsensownie posty .
był suzuki bandit 600n będzie ......
-
dambandit - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1704
- Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
- Lokalizacja: Opole
Otóż chodziło mi bardziej o to, że przy wyprzedzaniu nie trzeba redukować biegów i też żeby przyśpieszać nie trzeba kręcić ponad 10k rpm. SV'ki są dwie w mojej okolicy, jedna w starej budzie, druga w nowej. Na tej w starej nie jechałem, ale podejrzewam, że trochę gorzej oddaje moc od nowej z racji gaźników, co potwierdził jej właściciel. Na SV K4 miałem okazję jechać i od razu spodobała mi się V'ka (na przyszły sezon planuję SV) Może dlatego, że nie lubię kręcić wysoko motocykla, a w mieście kręcę do 4k rpm głównie. Co do tego momentu, to faktycznie na 6stce przy 7,5k rpm powinno być 150km/h, dalej już gorzej przyśpiesza, ale to już autor decyduje czy woli turystykę, czy szybką turystykę, bo jeśli nie szybką, to raczej na trasie nie będzie ponad 150 km/h jechał, taka prędkość spokojnie wystarczy żeby wyprzedzać osobówki.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
dambandit napisał(a):
Natomiast śmieszy mnie opinia ludzi którzy typują np fazera czy inne moto , a nigdy nim nie jechali i nie maja porównania do innych motocykli . To jest po prostu śmieszne , nie będę tu wypisywał kto to bo każdy wie . Np .
bardzo madrze mowi!
Jordan ty masz moto? bo sporo sie wypowiadasz na tematy o ktorych chyba nie masz pojecia,
jesli masz moto to sory, moj blad(obilo mi sie chyba o uszy ze nie masz). Jesli nie masz to sie nie loguj a nie poprawiaj innych albo nie doradzaj moto bo slyszales w innym temacie ze ktos go doradzil... autor chce otrzymac opinie ludzi ktorzy mieli okazje jechac na tych sprzetach i chce poznac ich odczucia, ci co nie latali sprzetami wprowadzaja w blad i tyle w temacie
- Groh007
- Świeżak
- Posty: 107
- Dołączył(a): 17/4/2008, 14:14
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
Czyli sądzisz, że jordan polecając Fazera wprowadził autora w błąd?
Pozwolę sobie tak zapytać kim jesteś, żeby mówić kto się może logować a kto nie? Ktoś mógłby nigdy motocykla na oczy nie widzieć, a zarejestrowany może sobie być.
Nie piszę tego jakoś ze złośliwości, po prostu zwykłe pytania.
Groh007 napisał(a): Jesli nie masz to sie nie loguj
Pozwolę sobie tak zapytać kim jesteś, żeby mówić kto się może logować a kto nie? Ktoś mógłby nigdy motocykla na oczy nie widzieć, a zarejestrowany może sobie być.
Nie piszę tego jakoś ze złośliwości, po prostu zwykłe pytania.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
Chyba ostatnio zapanowala jakas moda na fazerki Tak na powaznie kazdemy pasuje co innego...
Fazi to fajny sprzet - nie bede znowu go wychwalal bo ma tez swoje wady, ale ilosc i typ zalet w moim odczuciu sprawila, ze mam wlasnie takiego motonoga
Jesli to pierwsze powazne moto to i tak chyba w wiekszosci przypadkow "kupuje sie go oczami", dopiero z czasem czlowiek wie czego chce
Kupowac, jezdzic i nie marudzic...
Fazi to fajny sprzet - nie bede znowu go wychwalal bo ma tez swoje wady, ale ilosc i typ zalet w moim odczuciu sprawila, ze mam wlasnie takiego motonoga
Jesli to pierwsze powazne moto to i tak chyba w wiekszosci przypadkow "kupuje sie go oczami", dopiero z czasem czlowiek wie czego chce
Kupowac, jezdzic i nie marudzic...
Pozdrawiam,
4est
4est
-
4est - Świeżak
- Posty: 317
- Dołączył(a): 1/5/2007, 19:56
- Lokalizacja: Wawa
Dzięki za opinie i wskazówki!
W innym temacie, wspomniał ktoś o zr7, a potem odnalazłem jeszcze Z750- też ciekawy motor.
Ogólnie będę musiał teraz obadać te motorki- w jaki sposób najsprytniej to zrobić- po prostu umówić się ze sprzedającym na jazdę próbną? Jak Wy sprawdzacie który model Wam podchodzi przed kupnem?
Fazer i SV650 są na ramach aluminiowych, natomiast reszta bodajże na stalowych, rozumiem że w przypadku ewentualnego dzwona ramy aluminiowej się nie spawa, lub prostuje i moto idzie na części, natomiast stalowe idzie wyprostować? Czy rama stalowa jest obecnie istotnym argumentem za motorem?
Jak istotne są regulowane przednie sprężyny? Mniemam, że ustawia się je pod to jak obciążone jest moto, dzięki czemu mamy dobre prowadzenie przy każdym obciążeniu? Jak istotne jest to w prowadzeniu motocykla? Zwracać na to uwagę przy wyborze motocykla, czy jest to zbędny bajer?
Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam
W innym temacie, wspomniał ktoś o zr7, a potem odnalazłem jeszcze Z750- też ciekawy motor.
Ogólnie będę musiał teraz obadać te motorki- w jaki sposób najsprytniej to zrobić- po prostu umówić się ze sprzedającym na jazdę próbną? Jak Wy sprawdzacie który model Wam podchodzi przed kupnem?
Fazer i SV650 są na ramach aluminiowych, natomiast reszta bodajże na stalowych, rozumiem że w przypadku ewentualnego dzwona ramy aluminiowej się nie spawa, lub prostuje i moto idzie na części, natomiast stalowe idzie wyprostować? Czy rama stalowa jest obecnie istotnym argumentem za motorem?
Jak istotne są regulowane przednie sprężyny? Mniemam, że ustawia się je pod to jak obciążone jest moto, dzięki czemu mamy dobre prowadzenie przy każdym obciążeniu? Jak istotne jest to w prowadzeniu motocykla? Zwracać na to uwagę przy wyborze motocykla, czy jest to zbędny bajer?
Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam
Ostatnio edytowano 9/10/2009, 07:32 przez Kamusial, łącznie edytowano 1 raz
-
Kamusial - Bywalec
- Posty: 782
- Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
- Lokalizacja: Wawa - włochy
-
mateuszz55 - Świeżak
- Posty: 106
- Dołączył(a): 21/12/2007, 00:44
- Lokalizacja: okolice Słupcy \ Konin
C-bool napisał(a):Czyli sądzisz, że jordan polecając Fazera wprowadził autora w błąd?Groh007 napisał(a): Jesli nie masz to sie nie loguj
Pozwolę sobie tak zapytać kim jesteś, żeby mówić kto się może logować a kto nie? Ktoś mógłby nigdy motocykla na oczy nie widzieć, a zarejestrowany może sobie być.
Nie piszę tego jakoś ze złośliwości, po prostu zwykłe pytania.
Dobrze powiedział. Na forum jest dużo ludzi którzy pojęcia nie mają o jeździe, a komuś by chcieli doradzać, tak jak np. Ty sam. I tak powiem! Że sam bym co niektórych zblokował, i tu forumowych spamerów/kozaków wyj*bał. Jak nie macie o czymś pojęcia to nie piszcie i tyle.
-
lonewolf - Bywalec
- Posty: 588
- Dołączył(a): 29/5/2008, 19:48
Posty: 47
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości