Zobacz wÄ…tek - Cb 500 czy Xj 600
NAS Analytics TAG

Cb 500 czy Xj 600

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez Kamusial » 3/6/2009, 21:32

Stałem ostatnio przed takim problemem. Co prawda rozważałem XJ, albo GPZ... Znalazłem XJ blisko i w dobrym stanie, więc wziąłem.

Zalety XJ:
-wydaje mi się masywniejsza i większa od CB (wygodniejsza do podróżowania)
-dużo części, bardzo popularny model
-4 gary fajnie chodzÄ…
-brak chłodzenia cieczą (jedna rzecz mniej którą można zepsuć przy szlifie)
-ładnie wygląda wersja z owiewką (jedna rzecz więcej którą można zepsuć przy szlifie)
-silnik nie do zajechania- wydaje mi się mniej wyżylony niż w CB, ale chyba obie jednostki są niezniszczalne.

wady XJ:
-brzęczący kosz sprzęgłowy- jezu jak mnie to wpienia, ale ten typ tak ma- albo pokochasz albo znienawidzisz. Ja jej to wybaczam...
-trzeszcząca przednia szybka i zegary w wersji S przy 4.5k -5k rpm- liczę na to, że jak znajdę chwilę to skasuję ten defekt, ale jest dość popularny.
-konstrukcja jest dość stara, ale wciąż była unowocześniana- jak na pierwsze moto w ogóle mi to nie przeszkadza.

Po 3 tygodniach jeżdżenia muszę powiedzieć, że bardzo lubię XJ- dobrze mi się na nim siedzi, ekstra prowadzi i jednak czujesz że jest to motor a nie motorek (takie wrażenie miałem jak przymierzałem się do GSa).

W CB można się przyczepić do tylnego zawieszenia i gdy szukałem CB 500- była średnio 1000-1500 zł droższa od XJty w tym samym stanie/roku/przebiegu - nie widziałem sensu żeby dopłacać.

Jeżeli masz >6000 zł i brałbyś XJ to polecam wersję po 97 roku- 2 tarcze z przodu, utwardzone zawieszenie, podgrzewane gaźniki.

Porada przy szukaniu moto w ogłoszeniach-
1.patrz czy plastiki zgadzajÄ… siÄ™ z oryginalnymi
2.staraj się wychwycić czy autor zdjęć celowo nie pokazywał jakichś detali...
3. koniecznie zadzwoń do sprzedającego i wypytaj go o wszelkie detale- historię motoru, dlaczego np. owiewki się nie zgadzają, co przy nim robił (czy ma na to papiery/stare części), kiedy wymieniał olej- nie zadawaj pytań zamkniętych typu "czy" (z odp. tak lub nie), ale otwarte: "kiedy", "jak", "dlaczego", "po co"- w ten sposób zaoszczędziłem sobie kilku bezsensownych wycieczek -> sporo czasu. Sprawdzisz w ten sposób, jak sprzedający podchodził do motoru, dowiesz się kilku detali odnośnie samego motorku- stwierdzisz czy chcesz jechać czy nie.

Reszta porad w artykule na ścigaczu.

Ja moto oglądałem najpierw sam, potem jeżeli mi podszedł, to z mechanikiem (był czas na refleksję)- mechanik od razu powiedział mi i sprzedającemu ile będę musiał dołożyć, żeby sprzęt jeździł -> sprzedający schodzi z ceny, a ty wiesz ile Cię ta przygoda wyjdzie :)

Przy kupnie moto wychodziłem z założenia, że jak znajdę moto dowolne z zestawu: GS500, XJ600, GPZ500, CB500 w dobrym stanie i cenie, to biorę.
Później jednak przejechałem się tymi motorami (poza CB500) i GS zupełnie mi nie podszedł, za to XJ i GPZ były miodek, CB pewnie też by była.
Znalazłem XJ blisko i w dobrym stanie, to wziąłem, bo wierz mi szkoda czasu na gdybania, jeżdżenie i oglądanie - różnice między tymi moto są znikome, a znając życie sprzedasz ją po tym sezonie, bo Ci się znudzi :P (ja tak przynajmniej do tego podchodzę)

powodzenia w szukaniu i daj znać jak coś znajdziesz.

p.s.
zastanów się nad ciuchami zawczasu- z dupy jest kupować ubranka po kupnie motoru- zawsze przepłacisz, bo będziesz napalony żeby jeździć. Nie wiem jak podchodzisz do tematu motoru, ale wg mnie w kask+ciuchy + ochraniacze warto dołożyć kosztem pierwszego motoru!
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy


Postprzez dambandit » 3/6/2009, 21:40

Takie posty siÄ™ chwali kolego .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole


Postprzez Pudelski7 » 3/6/2009, 22:01

ja napisze nieco krócej poniewaz nie mam zbyt wiele czasu.

według mnie zdecydowanie CB500, jest to motocykl bardziej zaawansowany technologicznie :twisted: a co najwazniejsze honda jest o wiele bardziej niezawodna.
kiedy siedzę na maszynie totalny czuje luz, włączam silnik daje kopa za mna tylko kurz...
Avatar użytkownika
Pudelski7
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 24/5/2009, 15:50
Lokalizacja: Jasło/Rzeszów

Postprzez Kamusial » 3/6/2009, 22:06

CB 500 to zdecydowanie późniejsza konstrukcja, więc na pewno bardziej zaawansowana i pewnie to przekłada się na wyższą cenę.
Jeżeli idzie o niezawodność- z tego co zasłyszałem to jest porównywalna.
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Postprzez erni » 3/6/2009, 22:39

Kamusial napisał(a):Stałem ostatnio przed takim problemem. Co prawda rozważałem XJ, albo GPZ... Znalazłem XJ blisko i w dobrym stanie, więc wziąłem.

Zalety XJ:
-wydaje mi się masywniejsza i większa od CB (wygodniejsza do podróżowania)
-dużo części, bardzo popularny model
-4 gary fajnie chodzÄ…
-brak chłodzenia cieczą (jedna rzecz mniej którą można zepsuć przy szlifie)
-ładnie wygląda wersja z owiewką (jedna rzecz więcej którą można zepsuć przy szlifie)
-silnik nie do zajechania- wydaje mi się mniej wyżylony niż w CB, ale chyba obie jednostki są niezniszczalne.

wady XJ:
-brzęczący kosz sprzęgłowy- jezu jak mnie to wpienia, ale ten typ tak ma- albo pokochasz albo znienawidzisz. Ja jej to wybaczam...
-trzeszcząca przednia szybka i zegary w wersji S przy 4.5k -5k rpm- liczę na to, że jak znajdę chwilę to skasuję ten defekt, ale jest dość popularny.
-konstrukcja jest dość stara, ale wciąż była unowocześniana- jak na pierwsze moto w ogóle mi to nie przeszkadza.

Po 3 tygodniach jeżdżenia muszę powiedzieć, że bardzo lubię XJ- dobrze mi się na nim siedzi, ekstra prowadzi i jednak czujesz że jest to motor a nie motorek (takie wrażenie miałem jak przymierzałem się do GSa).

W CB można się przyczepić do tylnego zawieszenia i gdy szukałem CB 500- była średnio 1000-1500 zł droższa od XJty w tym samym stanie/roku/przebiegu - nie widziałem sensu żeby dopłacać.

Jeżeli masz >6000 zł i brałbyś XJ to polecam wersję po 97 roku- 2 tarcze z przodu, utwardzone zawieszenie, podgrzewane gaźniki.

Porada przy szukaniu moto w ogłoszeniach-
1.patrz czy plastiki zgadzajÄ… siÄ™ z oryginalnymi
2.staraj się wychwycić czy autor zdjęć celowo nie pokazywał jakichś detali...
3. koniecznie zadzwoń do sprzedającego i wypytaj go o wszelkie detale- historię motoru, dlaczego np. owiewki się nie zgadzają, co przy nim robił (czy ma na to papiery/stare części), kiedy wymieniał olej- nie zadawaj pytań zamkniętych typu "czy" (z odp. tak lub nie), ale otwarte: "kiedy", "jak", "dlaczego", "po co"- w ten sposób zaoszczędziłem sobie kilku bezsensownych wycieczek -> sporo czasu. Sprawdzisz w ten sposób, jak sprzedający podchodził do motoru, dowiesz się kilku detali odnośnie samego motorku- stwierdzisz czy chcesz jechać czy nie.

Reszta porad w artykule na ścigaczu.

Ja moto oglądałem najpierw sam, potem jeżeli mi podszedł, to z mechanikiem (był czas na refleksję)- mechanik od razu powiedział mi i sprzedającemu ile będę musiał dołożyć, żeby sprzęt jeździł -> sprzedający schodzi z ceny, a ty wiesz ile Cię ta przygoda wyjdzie :)

Przy kupnie moto wychodziłem z założenia, że jak znajdę moto dowolne z zestawu: GS500, XJ600, GPZ500, CB500 w dobrym stanie i cenie, to biorę.
Później jednak przejechałem się tymi motorami (poza CB500) i GS zupełnie mi nie podszedł, za to XJ i GPZ były miodek, CB pewnie też by była.
Znalazłem XJ blisko i w dobrym stanie, to wziąłem, bo wierz mi szkoda czasu na gdybania, jeżdżenie i oglądanie - różnice między tymi moto są znikome, a znając życie sprzedasz ją po tym sezonie, bo Ci się znudzi :P (ja tak przynajmniej do tego podchodzę)

powodzenia w szukaniu i daj znać jak coś znajdziesz.

p.s.
zastanów się nad ciuchami zawczasu- z **** jest kupować ubranka po kupnie motoru- zawsze przepłacisz, bo będziesz napalony żeby jeździć. Nie wiem jak podchodzisz do tematu motoru, ale wg mnie w kask+ciuchy + ochraniacze warto dołożyć kosztem pierwszego motoru!


Dzięki fajny post :wink:
właśnie o to chodziło, Kamusial a z którego roku jest Twoja XJ'ta :?:
erni
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 23/10/2007, 09:42

Postprzez Kamusial » 4/6/2009, 07:40

U mnie wyglądało to tak: rok 96, sprowadzona do Polski z Francji w 07 (przez motomotion więc nie była to dobra rekomendacja...), przebieg 33kkm- wydaje się być nie kręcony. Kupiłem za 4500 zł (dzięki mechanikowi 500 zł spuszczone z wyjściowej ceny), musiałem dołożyć 900 zł- wymiana tylnej gumy, sprzęgła, oleju i generalny przegląd. Za jakieś 5-6 kkm czeka mnie zrobienie napędu, a póki co jeżdżę i jest wszystko cacy.
Motorek pewnie miał delikatne przygody- lekko przytarte dekle i rączki kierownicy, nieoryginalne migacze i lusterka, wymieniony wydech na akcesoryjny (to już rodzi podejrzenia), ale plastiki są oryginalne, więc jakiejś masakry chyba nie było. Jeździ prosto :P
Avatar użytkownika
Kamusial
Bywalec
 
Posty: 782
Dołączył(a): 26/4/2009, 01:13
Lokalizacja: Wawa - włochy

Poprzednia strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości




na górê