Zobacz wątek - Lekkie wężykowanie przedniego koła.
 
NAS Analytics TAG

Lekkie wężykowanie przedniego koła.

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Lekkie wężykowanie przedniego koła.

Postprzez carambas » 25/11/2006, 00:34

Witam,
od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Yamahy XJ600. Model nieco wiekowy, bo z 91 roku. To mój pierwszy motocykl, w maju-czerwcu chcę wymienić na coś nowszego.

Mam z nim lekki problem - podczas jazdy z nieco większą prędkością - od ok 50 KM/h - występują drobne drgania przedniego koła. Mnie się to kojarzy również z wężykowaniem. Zupełnie tak, jakby koło miało luzy w mocowaniu do osi. Motor przez zdaje mi się tracić sporo ze stabilności. Mam wrażenie, że te drgania zanikają ok 120 KM/h, ale z powodu kiepskiej pogody i braku dróg nie rozpędzałem się zbyt często do takiej prędkości i być może to tylko moje odczucie. Poza tym, nie ufam sobie specjalnie jeszcze w tej materii, bo i też niewiele o tym wiem.

Jak już wspomniałem, nie mam doświadczenia z motorami, więc nie jestem pewien, czy to poważny defekt. Wiem tylko, że to coś dziwnego i że raczej nie powinno to mieć miejsca. Po przeczytaniu kilku artykułów zauważyłem pewne analogie do tzw shimmy, ale oczywiście, w skali bardzo mikro. W żaden sposób nie tracę kontroli nad maszyną. Po prostu ta kontrola jest nieco mniejsza i to powoduje uczucie dyskomfortu. No, wiadomo o co chodzi;]

Czy mógłby się wypowiedzieć ktoś kompetentny? Może ktoś miał podobny problem w przeszłości? A może wszystko jest w porządku i to tylko wina wrocławskich dróg (szczerze w to wątpię, ale kto wie...)
Motor chcę niedługo sprzedać i nie wiem, czy warto wydawać pieniądze na naprawy. Ta yamaha mnie kosztowała 2600 i chyba lepiej kupić nowszy model za 8 tys niż dokładać do tego ze 2 tys w formie napraw.

Niemniej jednak, jeśli problem okaże się poważny, pojadę coś z tym robić, bo mnie to się wydaje niebezpieczne. Zwłaszcza na wrocławskich drogach - pełnych dziur, wystających łat i szyn każde dodatkowe ryzyko może skutkować upadkiem.

Czy zna ktoś dobry warsztat we Wrocławiu gdzie za niewielkie pieniądze byłbym w stanie zdiagnozować motocykl i ewentualnie poddać go naprawom jeśli będzie to konieczne?


Pozdrawiam,
carambas
Zieeef
Avatar użytkownika
carambas
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 29/10/2006, 13:19
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez Wombat » 25/11/2006, 00:51

nie wiem czy jestem kompetetntny ale ja bym zaczal od sprawdzenia cisnienia w ogumieniu..., pozniej luz lozysk w glowce ramy. stawiasz moto na podstawce centralnej tak aby przod wbyl w gorze i szarpiac zawiasem z wyczuciem w rozne strony mozesz to psrwadzic... nie wiem nie umie do konca obrazowo opisac....
jesli jest ok to moze byc to tez naprzyklad zle wywazone kolo.... sprawdz to - jak bedzie ok i ciagle bedzie ten sam objaw... to sie zastanowimy jeszze raz. moze ktos cos dorzuci
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin


Postprzez Wiewiór81 » 25/11/2006, 01:17

1. Ciśnienie w oponie
2. Luz na główce ramy
3. Wyważenie koła
4. Odważniki na końcach kierownicy (są? XJ600 z 91 miała w standardzie)
5. Bieżnik? Jest, czy już jeździsz na slicku?
6. Rama jest prosta...?
7. Lagi sÄ… proste?
Black Wind always follows
Where my white horse rides
Avatar użytkownika
Wiewiór81
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 632
Dołączył(a): 18/5/2006, 15:46
Lokalizacja: Warszawa - Żoliborz

Postprzez Wombat » 25/11/2006, 01:38

moze jeszcze luzy lozysk w wahaczu.... i piastach kol.... kiedys mialem luzy w tylnej piascie i mi tez niezle buszowal po drodze....
ogolnie sprawdz lozyska jedno po drugim.... bo to co nie domaga z tylu sumuje sie z tym co nie domaga z przodu i jest lipa...
a co do opony.... niektore mota nie lunia opon niektorych firm.... :) takie tam humory
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin

Postprzez carambas » 25/11/2006, 14:18

Opona wyglÄ…da jeszcze na dobrÄ….
Odważniki na końcach kierownicy są, moim zdaniem nic im nie brakuje.

Sprawdzę z kimś znającym się na tym ciśnienie, główki ramy, łożyska - wszystko to, co polecacie.

Rama i lagi chyba są proste. Chyba. Wszystko posprawdzam i zdam tutaj za kilka dni raport, żeby ktoś w przyszłości wiedział, o co chodzi.


Dzięki za opowiedzi

Pozdr,
carambas
Zieeef
Avatar użytkownika
carambas
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 29/10/2006, 13:19
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez mar111cin » 25/11/2006, 16:20

w sumie na własnym przykładzie powiem, że jak jeździłem motorem i miałem mało powietrza w oponach (bardzo mało) to poza dużym wzrostem zużycia paliwa nic się nie działo.

A jak przyhamujesz to czujesz bicie w kierownicy? (takie uderzenia z pewną stałą częstotliwością) tak w sumie najprędzej się objawia zużycie tego łożyska.

najprędzej to będą niewyważone opony lub zużyte łożyska w kołach. (podobno tylne koło bardzo mocno oddziałowywuje na kierownicę:/)



ps. przepraszam wszystkich za denerwowanie i mówienie nie na temat.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez kalah » 7/12/2006, 15:50

A mi przy naprawde niskim cisnieniu powietrza w oponie to tak naprawde kolo mi zaczelo skakac na boki, ale droga moja z tym niedociagnieciem ograniczyla sie do stacji i napompowaniu :)
kalah
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 24/11/2006, 12:03

Postprzez Kotletor » 19/1/2007, 21:50

Posty: 499
Skąd: Warszawa - Mokotów

Wysłany: 25/11/2006, 01:17
1. Ciśnienie w oponie
2. Luz na główce ramy
3. Wyważenie koła
4. Odważniki na końcach kierownicy (są? XJ600 z 91 miała w standardzie)
5. Bieżnik? Jest, czy już jeździsz na slicku?
6. Rama jest prosta...?
7. Lagi sÄ… proste?
ja bym dodał ;
jak uszczelniacz jednej lub obydwu lag puszcza to będziesz miał trzepotanie
_________________
suzuki GSX1100F
Kotletor
Świeżak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 13/1/2007, 16:06
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez t_racer_ » 20/1/2007, 11:30

Przyjżyj się oponie, czy nie jest "wyząbkowana". W mojej xj tak było, po wymianie oleju w lagach i zmianie opony, na używaka za 30PLN, wszystko było ok.
Avatar użytkownika
t_racer_
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 427
Dołączył(a): 9/1/2007, 23:11
Lokalizacja: Warmia

Postprzez carambas » 20/1/2007, 22:09

Ponieważ ktoś odświeżył mój temat, pozwolę sobie dopisać moje spostrzeżenia.

Po podjechaniu na stację i dopompowaniu opon do ok 2 atmosfer sytuacja uległa diametralnej poprawie. Być może są jeszcze jakieś mikro wstrząsy, ale to już wyłącznie sprawa kosmetyczna. Na wiosnę pewnie i tak dam go do jakiegoś warsztatu na porządny przegląd, bo kupiłem go w listopadzie i nawet płynów nie wymieniłem.

Pzdr!
Zieeef
Avatar użytkownika
carambas
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 29/10/2006, 13:19
Lokalizacja: Wrocław



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości




na górê