Kawa ZX6R (95-97) lub CBR 600 f3
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Kawa ZX6R (95-97) lub CBR 600 f3
Cześć, teraz gdy stanąłem przed kupnem motocykla mam duży problem, który z dwóch powyższych wybrać. Czytałem o obu modelach (mało w necie jest informacji o nich) i bardziej pasowałaby mi CBR600 ( mimo, że stara zx6r jest wg mnie idealnym motocyklem od strony wizualnej). Czy to prawda, że CBR F3 jest słabym motorem, jak na klasę 600ccm? Pytam użytkowników obu motocykli jak z awaryjnością, spalaniem, osiągami, wygodą. Ciężko dostać gdziekolwiek info o tych motocyklach. Chciałbym ostatecznie podjąć decyzję i wybrać w końcu jeden z nich . Motor posłuży mi z 3 sezony, tak myślę. Pozdrawiam!
- bbksk
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 14/5/2007, 18:17
Jeżeli chcesz cbr f3 na pierwszy motocykl to jest wcielonym diabłem...
Kawasaki ogólnie ludzie nie polecają ze względu na te mity, ale zawsze coś prawdy w tym musi być.
Kawasaki ogólnie ludzie nie polecają ze względu na te mity, ale zawsze coś prawdy w tym musi być.
f4 | | Przeczytaj !! | | viewtopic.php?p=209115#209115
-
CeBeRek - Stały bywalec
- Posty: 1265
- Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
- Lokalizacja: trolownia
info jest sporo tylko trzeba poszukac..
http://www.scigacz.pl/Honda,CBR,600F,1210.html
http://www.scigacz.pl/Honda,CBR600,F3,u ... ,8647.html
ja osobiście brałbym F3.. bez najmniejszego zastanowienia. śmigam taką od 3 lat (choć kupiłem ja tylko na rok w zamierzeniach, a to już o czymś świadczy).. z moto nie mam żadnych problemów.. pali malutko.. bardzo wygodnie sie na niej lata.. choć ja wole troche bardziej sportowe pozycje.. a jeżeli chodzi o osiągi.. niczym nie ustępuje żadnej 600 z tamtych lat.. miałem okazje latać z taka kawa.. i tak samo sie przedstawiały osiągi.. kawa jest troche bardziej nerwowa.. f3 oddaje moc liniowo i spokojniej.. ale zawsze swoje robi.. honda to moto sport-tur ale jak na ta waga dobrze sie winkluje i prowadzi.. ogólnie polecam.. a co do kawy.. kolega mial właśnie z tych lat.. też z dobre 2 lata.. nie nażekał również.. żadnych pęknięć ramy też nie doświadczył.. ale moto z dnia na dzień stawało sie coraz bardziej zmęczone.. to jedynie co moge powiedzieć.. a co o niczym nie świadczy bo to też zależy od właściciela..
http://www.scigacz.pl/Honda,CBR,600F,1210.html
http://www.scigacz.pl/Honda,CBR600,F3,u ... ,8647.html
ja osobiście brałbym F3.. bez najmniejszego zastanowienia. śmigam taką od 3 lat (choć kupiłem ja tylko na rok w zamierzeniach, a to już o czymś świadczy).. z moto nie mam żadnych problemów.. pali malutko.. bardzo wygodnie sie na niej lata.. choć ja wole troche bardziej sportowe pozycje.. a jeżeli chodzi o osiągi.. niczym nie ustępuje żadnej 600 z tamtych lat.. miałem okazje latać z taka kawa.. i tak samo sie przedstawiały osiągi.. kawa jest troche bardziej nerwowa.. f3 oddaje moc liniowo i spokojniej.. ale zawsze swoje robi.. honda to moto sport-tur ale jak na ta waga dobrze sie winkluje i prowadzi.. ogólnie polecam.. a co do kawy.. kolega mial właśnie z tych lat.. też z dobre 2 lata.. nie nażekał również.. żadnych pęknięć ramy też nie doświadczył.. ale moto z dnia na dzień stawało sie coraz bardziej zmęczone.. to jedynie co moge powiedzieć.. a co o niczym nie świadczy bo to też zależy od właściciela..
-
Leg1oN - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2533
- Dołączył(a): 16/6/2006, 14:02
- Lokalizacja: Kłodawa/Poznań
-
CeBeRek - Stały bywalec
- Posty: 1265
- Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
- Lokalizacja: trolownia
a ja mam kawę zx6r z 97r a ramy pękały 98-00 bo to już inny motocykl. i w żadnym wypadku nie zamienił bym na CBR bo nie jest taki oklepany. awaryjności ( u mnie ) brak. no i ten dźwięk na wydechu przelocie ..... żadna CBR tego nie ma
a obiektywnie to w tych rocznikach kieruj się tylko i wyłącznie jego STANEM.
pisze posta bo miałem ten sam dylemat co ty i szczerze bylem nastawiony na hondę bo tez sie naczytałem pierdół, ze kawa pęka zaciera sie i w ogóle nie wiadomo czy to jeździ do przodu czy może tyłem? a kupiłem zx6r bo tylko ona była w stanie nadającym się do jazdy.
a po za tym popatrz jak wygląda zx6r a jak CBR....
i masz racje ze o zx6r z 95-97r bardzo mało jest wiadomości i na forum i w ogole.
+ dostaje fajnego kopa od 10000obr. do konca
+ ładny wygląd
+ u mnie spalanie 6l dla mnie mało
- bolą nadgarstki i du...a jak jeździsz dłużnej wolno np. po mieście (pozycja typowo sportowa)
- brak wskaźnika paliwa.
- owiewki ułożone tak ze latem wieje ci na nogi gorące powietrze z chlodnicy ( jednak jest to i + jak jest zimno - darmowe ogrzewanie )
tyle ode mnie
a obiektywnie to w tych rocznikach kieruj się tylko i wyłącznie jego STANEM.
pisze posta bo miałem ten sam dylemat co ty i szczerze bylem nastawiony na hondę bo tez sie naczytałem pierdół, ze kawa pęka zaciera sie i w ogóle nie wiadomo czy to jeździ do przodu czy może tyłem? a kupiłem zx6r bo tylko ona była w stanie nadającym się do jazdy.
a po za tym popatrz jak wygląda zx6r a jak CBR....
i masz racje ze o zx6r z 95-97r bardzo mało jest wiadomości i na forum i w ogole.
+ dostaje fajnego kopa od 10000obr. do konca
+ ładny wygląd
+ u mnie spalanie 6l dla mnie mało
- bolą nadgarstki i du...a jak jeździsz dłużnej wolno np. po mieście (pozycja typowo sportowa)
- brak wskaźnika paliwa.
- owiewki ułożone tak ze latem wieje ci na nogi gorące powietrze z chlodnicy ( jednak jest to i + jak jest zimno - darmowe ogrzewanie )
tyle ode mnie
-
wszok - Świeżak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49
hehe, darmowe ogrzewanie to raczej nie jest ;D
"Wszystko w swoim czasie..." | "Każdy ma prawo do szczęścia..." | http://s5.metaldamage.onet.pl/c.php?uid=221467
- bombel1333
- Świeżak
- Posty: 50
- Dołączył(a): 1/3/2009, 21:17
- Lokalizacja: Kraków
tiaaa jakoś mnie honda z butów nie wyrwała, ale to subiektywne odczucie, kawa jest bardziej agresywna i daje większą frajde z jazdyspeedygonzales napisał(a):ja mam f3 a kolezka kawe z 99r. bardziej podoba mi sie kawa. roznicy w mocy nie zauwazysz - oba cie wypierd*ola z butow.
AGAINST SLOW
ZAPRASZAM PO MOTOCYKLE i AKCESORIA
ZAPRASZAM PO MOTOCYKLE i AKCESORIA
-
kosta - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1628
- Dołączył(a): 18/5/2007, 16:23
- Lokalizacja: WWA
"[quote="wszok"]a ja mam kawę zx6r z 97r a ramy pękały 98-00 bo to już inny motocykl. "
Bardzo dziwne kolego ! Pokazac Ci zdjecia peknietych ram w kawie jednej z 96 a drugiej 97 ?? Nie zadne zdjecia z neta mówie od razu .. Tylko przypadkim kolegów
Bardzo dziwne kolego ! Pokazac Ci zdjecia peknietych ram w kawie jednej z 96 a drugiej 97 ?? Nie zadne zdjecia z neta mówie od razu .. Tylko przypadkim kolegów
sc33 FireBlade
-
JędrekZDW - Bywalec
- Posty: 958
- Dołączył(a): 29/5/2008, 11:19
- Lokalizacja: Zduńska Wola
Nie wiem jaką preferujesz charakterystykę jazdy, wnioskuję, że szybko i sprawnie ale jeśli ma to być Twój 1 motocykl to generalnie nie polecam Ci takiego. Sam na pierwsze moto kupiłem gsxf-a 600 i mam po prostu problem z jego charakterystyką silnika i wagą.
Powiem tak - jeśli tak jak ja, chcesz się powoli i dobrze nauczyć jeździć to pamietaj, że CBRką ciasne zakręty i małe ronda bedziesz musiał pokonywać na 1 biegu bo na dwójce moto sie poprostu dusi jak za wolno jedziesz... charakterystyka ściga jest jaka jest - wysoko... na początku, dla niedoświadczonego klienta to cholerna przeszkoda...
Dodam jeszcze, że samo płynne ruszanie jest o wiele trudniejsze... albo odkręcisz manetkę za dużo i moto wystrzeliwuje - oczywiście przez niedoświadczonego (tak jak ja) do przodu w sposób mało kontrolowany, lub jak dasz za mało gazu się dusi lub gaśnie, co przy skręcaniu często oznacza położenie moto na glebę...
Powiem tak, gdybym kupił np 500 na 1 sezon prawie nic bym nie stracił ($$$), a zyskał bym pewnie znacznie więcej z doświadczenia, gdyż akurat mnie waga moto trochę irytuje - poza tym na kursie nikt mnie nie nauczył skręcać "ciężką" 600-tką... już nie wspomnę o tym, że z youtube'a się dowiedziałem co to jest przeciwskręt...
Michał
Powiem tak - jeśli tak jak ja, chcesz się powoli i dobrze nauczyć jeździć to pamietaj, że CBRką ciasne zakręty i małe ronda bedziesz musiał pokonywać na 1 biegu bo na dwójce moto sie poprostu dusi jak za wolno jedziesz... charakterystyka ściga jest jaka jest - wysoko... na początku, dla niedoświadczonego klienta to cholerna przeszkoda...
Dodam jeszcze, że samo płynne ruszanie jest o wiele trudniejsze... albo odkręcisz manetkę za dużo i moto wystrzeliwuje - oczywiście przez niedoświadczonego (tak jak ja) do przodu w sposób mało kontrolowany, lub jak dasz za mało gazu się dusi lub gaśnie, co przy skręcaniu często oznacza położenie moto na glebę...
Powiem tak, gdybym kupił np 500 na 1 sezon prawie nic bym nie stracił ($$$), a zyskał bym pewnie znacznie więcej z doświadczenia, gdyż akurat mnie waga moto trochę irytuje - poza tym na kursie nikt mnie nie nauczył skręcać "ciężką" 600-tką... już nie wspomnę o tym, że z youtube'a się dowiedziałem co to jest przeciwskręt...
Michał
Ostatnio edytowano 6/4/2009, 21:21 przez Michal_ts, łącznie edytowano 1 raz
- Michal_ts
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 4/4/2009, 23:05
- Lokalizacja: Warszawa
CeBeRek napisał:
Jeżeli chcesz cbr f3 na pierwszy motocykl to jest wcielonym diabłem...bez przesady...
Sam nie przesadzasz? 100 KM na pierwsze moto prosto z kursu bez obycia z motocyklami tej kategorii nie przerazi? Nie rozsmieszaj ludzi. Kiedy ktos pierwszy raz wsiadzie na 125 to uwaza ze jest mocna, a co dopiero CBR F3.
Kosta - to tyczy się również Ciebie, Ty masz juz jakies doswiadczenie, ale jak zaznaczyles to opinia subiektywna
Michal_ts - podzielam Twój pogląd.
Energie ist nichts ohne Steuerung.
Nie jest dla mnie ważna Twoja ranga na forum, staż, ilość wypisanych postów, dla mnie jesteś człowiekiem i tylko w takich kategoriach Cię postrzegam.
Nie jest dla mnie ważna Twoja ranga na forum, staż, ilość wypisanych postów, dla mnie jesteś człowiekiem i tylko w takich kategoriach Cię postrzegam.
-
OvertakeR - Świeżak
- Posty: 170
- Dołączył(a): 21/12/2008, 13:53
Co Ty go straszysz jakie rondo na jedynce. Jakie trudne ruszanie nie rozśmieszaj mnie. Albo masz jakiś niedowład, albo masz popsuty motocykl.
Tylko z tym ciężarem się zgadzam bo gsxf jest ciężki.
Tylko z tym ciężarem się zgadzam bo gsxf jest ciężki.
f4 | | Przeczytaj !! | | viewtopic.php?p=209115#209115
-
CeBeRek - Stały bywalec
- Posty: 1265
- Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
- Lokalizacja: trolownia
CeBeRek napisał(a):Co Ty go straszysz jakie rondo na jedynce. Jakie trudne ruszanie nie rozśmieszaj mnie. Albo masz jakiś niedowład, albo masz popsuty motocykl.
Tylko z tym ciężarem się zgadzam bo gsxf jest ciężki.
Ja nikogo nie straszę... Ostatni raz na motocyklu siedziałem na egzaminie... (tak jestem początkującym) Kiedy po raz pierwszy usiadłem na gsxf-e wiedziałem, że żadnej ósemki nie zrobię, bo się po prostu nie da... moto zawraca tak, że muszę w garażu je ustawiać 5 min, dlaczego o tym nie wiedziałem? bo na kursie i egzaminie robisz ósemki prawie że skuterem (tak naprawdę nie wiem po co to komu, lepiej ćwiczyć hamowania awaryjne, lub technikę pokonywania zakrętów...)
Tak jak mówię jestem noob'em i się uczę, po prostu chcę zaznaczyć, że ciężka 600 jest znacznie trudniejsza w opanowaniu (po zdaniu prawka), niż 250 na kursie, na której siedzisz po raz 1.
Może mam słabą koordynację ruchową... choć nic na to nie wskazuje pewnie jestem po prostu ostrożny
Tak czy inaczej dźwięk 4cyl mnie cholernie cieszy Planuję uczyć się w nocy na pustych parkingach supermarketów - slalomy, zakręty, hamowanie...
PS. Nie wiem skąd jesteś CeBeRek, ale tak małe ronda jak w wawrze, czy międzylesiu (Warszawa) to ja nie wyobrażam sobie żebyś pokonywał na 2 biegu scigiem chyba, że z rozpędu...
Michał
- Michal_ts
- Świeżak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 4/4/2009, 23:05
- Lokalizacja: Warszawa
Ja tam nie wiem na dwójce moja cbr jedzie bez gazu i nawet przy tym nie szarpie. A obroty mam takie jak powinny być 1200-1300.
f4 | | Przeczytaj !! | | viewtopic.php?p=209115#209115
-
CeBeRek - Stały bywalec
- Posty: 1265
- Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
- Lokalizacja: trolownia
speedygonzales napisał(a):mysle ze koledze nie chodzi o to zeby motocykl mial kopa od 10k rpm tylko o porade co bedzie lepsze na pierwsze moto. ja polecam cbr bo na nim jezdze a kolega wszok swoja kawe bo tez na niej jezdzi ale oboje mamy slabe porownanie. kazdy z tych motocykli ma swoje plusy i minusy. moim zdaniem jak juz masz taki "duzy" dylemat co wybrac to przysiadz sie do obu i zobacz ktory ci lepiej pasuje... cala reszta - osiagi, cena, spalanie, glosnosc przelotowego wydechu (hahaha) jest zblizone. na ogledziny motocykla jedz z kims madrzejszym od siebie bo oba modele lubia byc skatowane przez czas i stunterow...
kolega wyraźnie prosił o podanie słabych czy mocnych stron tych moto wiec jako użytkownik jednego z nich napisałem moje obserwacje, wiec koledze raczej chodzi właśnie o to czy ten motocykl ma kopa od 10000obr. spalanie , awaryjność itd.. bo chce sie o nich coś dowiedzieć , nie widzę zdania "co na piewsze moto" nie napisałem tez ze polecam kawę. czytaj uważniej ze zrozumieniem a nie szukaj "dziury" w czyiś postach
-
wszok - Świeżak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49
CeBeRek napisał(a):Co Ty go straszysz jakie rondo na jedynce. Jakie trudne ruszanie nie rozśmieszaj mnie. Albo masz jakiś niedowład, albo masz popsuty motocykl.
Tylko z tym ciężarem się zgadzam bo gsxf jest ciężki.
CeBeRek napisał(a):Ja tam nie wiem na dwójce moja cbr jedzie bez gazu i nawet przy tym nie szarpie. A obroty mam takie jak powinny być 1200-1300.
w 100% sie zgadzam..
Michal_ts albo masz coś nie tak z moto.. albo naprawde nie wiesz za wiele o jeździe.. ja spokojnie zwalniam nawet na 3 czy 4 biegu i moto sie ladnie zbiera.. oczywiscie nie mowa o elastyce adekwatnej do jakiegos litra czy moto V2.. ale jest calkiem nieźle..
do minusów f3 należą problemy z napinaczem rozrządu i regulatorem napięcia... które jak narazie mnie nie dosięgły..
-
Leg1oN - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2533
- Dołączył(a): 16/6/2006, 14:02
- Lokalizacja: Kłodawa/Poznań
Witam! ten wątek jest juz pewno nieaktualny ale ja powiem swoje zdanie!! teraz sprzedałem moją gsx600f piekną i przecudnie zdrową pod kazdym wzgladem! teraz chce kupic kawe nie patrze nawet za cbr-kami po prostu trudno na poscie nabrac przekonania do moto! po prostu trzeba wziaść sobie kogos kto sie zna na zeczy obejrzec kawe pozniej cbr (tak jak kolega powiedział) i jesli oba beda bez wad wtedy wybrac! moze dam tylko takie porownanie ,ale nie bierzcie tego tak dosłownie!! cbr to mercedes,ale kawa zx6r to bmw. Jesli kupisz kawke w bardzo dobrym stanie to mysle ze bedziesz zadowolony ze hej a jesli kupisz cbr napewno tez nie bedzie gorsze widzisz tutaj tylko rozchodzi sie o wyglad optyczny tak w wiekszosci, bo osigi maja podobne awaryjnosc tez wiem ze ten czy ten moto jest dobry wiec na forum tylko usłyszysz głosy tych co maja i chwalą a przy tym jest to trudne wybrac jaki kolwiek z nich! Ja wybieram kawe ten moto mnie kreci jego głos pozycja sportowa ptyka kolorki a szczegulnie zielony! to wszystko przemawia za zx6r! A tobie radze wziąć ze sobą kogos kto sie zna i spojrzy na to zimnym okiem i powie ktory lepiej byś kupił! ale wybór jest Twój! Pozdrawiam! A jesli juz kupiłes opisz co masz i jak sie sprawuje! pawel1438@o2.pl Chce tylko jeszcze napisac ze wez pod uwage suzuki! gsxr600 lub 750srad hmmm
- pawelCobra
- Świeżak
- Posty: 21
- Dołączył(a): 13/4/2009, 11:15
- Lokalizacja: Łowicz okol, Radomska
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości