Zobacz wÄ…tek - Laserowa Geometria ramy motocykla
NAS Analytics TAG

Laserowa Geometria ramy motocykla

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez Fcuk » 24/10/2008, 21:46

Nom ironią trochę zalatuje, zresztą mój post również można tak potraktować. :P

Aczkolwiek przesłanie jest.
Avatar użytkownika
Fcuk
Świeżak
 
Posty: 55
Dołączył(a): 8/9/2008, 15:03


Postprzez Raczek_6 » 24/10/2008, 21:47

W SV 1000 ramy są w miarę mocne i jeśli nie było uderzenia centralnie przednim kołem to nie powinna się zgiąć.
Jak zahaczyła kierownica to mogły zgiąć się rury zawieszenia i półki oraz tarcze hamulcowe i ośka.

W zasadzie jest tak ze najpierw zgina się zawieszenie, a jak to już nie pochłania energii uderzenia to niestety zgina się rama.

Aluminium niestety jest na tyle wredne że czasami nie widać śladów zgięcia, szczególnie w moto gdzie rama jest fabrycznie lakierowana.

(Nie tylko w kawasaki pękają ramy :-), GSX-R, TL-S, ale to przede wszystkim od ostrego opuszczania z wysokiej gumy.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa


Postprzez adamosa » 27/12/2008, 15:36

A może wybrałeś się na pomiar geometrii ramy , a nie półek i lag ?
Bo z tego co wiem większość pomiarów dotyczy właśnie ramy .
Przyrząd mocujemy do ośki wachacza i do główki ramy .

Pozdrawiam
adamosa
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 27/12/2008, 15:32

Postprzez piotrek20060 » 27/12/2008, 17:27

adamosa napisał(a):A może wybrałeś się na pomiar geometrii ramy , a nie półek i lag ?
Bo z tego co wiem większość pomiarów dotyczy właśnie ramy .
Przyrząd mocujemy do ośki wachacza i do główki ramy .

Pozdrawiam

juz wszystko jasne i proste. To byla geometria ramy a do tego przy okazji pomiar lag i półki.Okazało sie ze rura jednak byla krzywa.
piotrek20060
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 23/10/2008, 19:36
Lokalizacja: szczecin

Postprzez lukaso » 22/2/2009, 19:55

Witam żeby nie zakładać nowego tematu dopnę się tu ile kosztuje sprawdzenie geometri ramy CB 500 jak wiarygodny jest taki pomiar ,Gdzie w Poznaniu można to zrobuić? Tak się składa że od jesieni mam CB 500 i z czasem znajduje na niej jakieś ślady po ślizgu ,o ślizg wiedziałem bo sprzedający tego nie ukrywał czy drobny ślizg może uszkodzić ramę ?
lukaso
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 24/8/2008, 14:31

Postprzez Raczek_6 » 22/2/2009, 20:06

Z tego co się orientuję pomiar kosztuje nie zależnie od motocykla 300 - 500PLN.
Wszystko zależy od tego po czym motocykl się szlifował i czy zahaczył jakimś elementem zawieszenia lub uderzył przednim kołem w coś, z tego co wiem rama może skrzywić się przy uderzeniu przednim kołem w samochód, krawężnik lub coś innego dość twardego i mocnego.
Po zwykłym szlifie nic nie powinno się stać.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez lukaso » 22/2/2009, 20:41

Ok .to mnie pocieszyłeś. Rama na oko wygląda dobrze żadnych dziwnych spawów itp co zauwarzyłem i co mnie męczy to leko przeszlifowany zacisk przedniego hamulca w dolnej części inna klamka (nowa )z prawej strony , szkiełko kierunkowskazu z prawej strony inne ciężko to zauważyć ale jest inne (nowe) ,no i widać przeszlifowanie na ciężarku kierownicy z prawej strony .Wszystko to widziałem kupując motocykl ale jakoś tak nie martwiło mnie to .Sprzedający miał go 3 sezony Sam nie wiem może tylko sam szukam dziury w całym .
lukaso
Świeżak
 
Posty: 32
Dołączył(a): 24/8/2008, 14:31

Poprzednia strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 67 gości




na górê