Zobacz wÄ…tek - ABS w CBR?
NAS Analytics TAG

ABS w CBR?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez Rike » 1/9/2008, 20:36

jak zblokujesz kolo to sie zakryjesz motocyklem... z tego co wiem stopi robi sie na granicy zblokowania a nie na zblokowaniu...
cbr900rr--->niestety po przesiadce z motocykla kazde auto bedzie sie mulic :(
Avatar użytkownika
Rike
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 3/8/2008, 18:56
Lokalizacja: Gorzów//Szczecin


Postprzez Grega » 1/9/2008, 20:46

andy7 napisał(a):
Grega napisał(a):[
To powodzenia w robieniu stopala ze zblokowanym kołem :roll: Rozumię, że chcesz się ślizgać na przednim laczku?


Wytlumacz wiec prosze jak chcesz zmienic dynamiczne przesuniecie dociazenie przedniego kola, odciazajac na tyle tylne aby podnioslo sie na tyle aby zrobic typowe stopie, jezeli ABS ma za zadanie aby tego uniknac.


Nie wiem o co Ci chodzi, ale to mi przypomina pseudo naukowy bełkot z tv mango.
Widziałem jak ludzie robią różne cuda na sprzętach z ABSem tak więc nie myśl, że uwieże że stoppie się zrobić nie da tylko dlatego bo Ty tak mówisz.
Grega
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 24/6/2008, 20:38


Postprzez elco » 1/9/2008, 21:01

o nowych systemach Hondy mozna poczytac w sierpniowym numerze MOTOCYKLA. Ja uwazam to za dobry krok. Producent nigdy nie przewiduje, ze motocykl bedzie uzywany niezgodnie z przeznaczeniem. Dla niego liczy sie przede wszystkim bezpieczenstwo uzytkownika. Trzeba teraz tylko zaczekac na ile te rozwiazania okaza sie skuteczne, bo wszakze testy testami a rzeczywistosc jest nieco bardziej skomplikowana.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez Fenek16 » 1/9/2008, 21:21

andy7 napisał(a):
Z innej beczki wytlumacz dlaczego majac ABS nie zrobisz burn out ?



Mówimy teraz akurat o CBR600 i CBS Dual na to raczej nie pozwoli, chyba że jednak są jakies konfiguracje.

Stoppie się zrobi z ABS. A co do tej całej elektroniki tez troche jestem uprzedzony bo wszystko fajnie dopuki działa ok :roll:
CBR 600 F3
Avatar użytkownika
Fenek16
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1590
Dołączył(a): 19/11/2006, 18:39
Lokalizacja: Warszawa / Starachowice

Postprzez Ryjek » 2/9/2008, 04:00

wszystko co ma 2 koła można postwaić na koło.
tak samo o ile wogóle jest przedni klocek i kawałek tarczy można zrobić stopala. i żaden abs nie może puścić całkiem koła jak klamke wbijesz do oporu, musi podnieść moto i koniec.
następna przykra rzecz to wkładanie systemów np ABS do sportów. sport ma byś bardzo sztywnym moto którego działanie jest w pełni wyczuwalne przez kierowce. do turystów nie ma problemu, radio CB, frendzle do kierownicy i odblaskowe kufry z misiami oraz ABS
tylko cebra
dcsport.pl (otwórz link)
Avatar użytkownika
Ryjek
Świeżak
 
Posty: 121
Dołączył(a): 27/1/2007, 16:26
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Invi » 2/9/2008, 10:03

andy7 napisał(a):Moze 1,5 kg, przy wadze ( zatankowanej 200 kg 1,5 nie bedzie raczej wchodzic w gre )


Tak dokładniej to 186kg. A w modelu 2009 pewnie spadło by następne kilka kg.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez andy7 » 2/9/2008, 14:24

Siema !

Teraz mala sprostowanie, bo troche sie tu w tym temacie zagalopowalem. Wyszedlem z wlasnego zalozenia i doswiedczenia z moim sprzetem ktory wyposazony jest w ABS. Mi nigdy nie udalo sie zrobic stopi.

Po dokladniejszym rozeznaniu dowiedzialem sie, ze w niektorych motocyklach faktycznie mozna zrobic stopie. Jest w tym jednak pare wektorow.

1. przeniesienie srodka ciezkosci wyzej i w kierunku " do przodu "
2. Niska waga prowadzacego ( po czesci punkt 1. )
3. pomoc prowadzacgo oraz jego umiejetnosci.

wiec jestesmy juz jednego zdania.

Ryjek

powiedzmy sobie tak, nie wszystko idzie na kolo - sa sprzety ktore trzeba zmodyfikowac, wtedy przyznaje Ci racje :mrgreen:

:wink:
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Invi » 2/9/2008, 19:05

No dobra tylko czy ten ABS nie zrobi ze spokojnego (jak na sportowe 600 oczywiście 8) ) motocykla dla dziadków z kryzysem wieku średniego.

No i jeśli ABS'em ma sterować elektronika to na pewno czasem zadziała dokładnie odwrotnie niż powinien (jestem programistą więc wiem coś o tym).
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez andy7 » 2/9/2008, 19:10

Nie widzialbym tego tak czarno jak Ty. ABS jest juz spory kawalek czasu w uzytku i raczej nie zawodzi.
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Saimek » 2/9/2008, 19:11

Boziu ludzie nie gadajcie ze elektronika nie zadziala i bla lba..

zaplonem itp tez steruje elektronika i co? nie jedziecie bo dziala na odwrot? :P
Avatar użytkownika
Saimek
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 623
Dołączył(a): 17/10/2006, 22:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Invi » 2/9/2008, 19:46

Zmienne w zapłonie są bardziej stałe (wiem jak to brzmi). Podczas hamowania masz całą kupę dynamicznie zmieniających się zmiennych które błyskawicznie musi przemielić procesor i jest bardzo trudno napisać jakiś program który w każdej sytuacji obliczy jak ma zachować się hamulec. Z tego co pisali to ten ABS nie będzie takim zwykłym ABS'em opartym o hydraulikę co też sprawy nie ułatwia. No i trochę wody nie tam gdzie potrzeba i kaplica. Dlatego w r6 to mechanika zamyka przepustnicę otwartą przez elektronikę.

No i to bezpieczeństwo, gdybym chciał polegać na sprzęcie a nie umiejętnościach to kupił bym tira (nie żebym był mistrzem kierownicy).
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez andy7 » 3/9/2008, 07:01

Invinciblee napisał(a):...Z tego co pisali to ten ABS nie będzie takim zwykłym ABS'em opartym o hydraulikę co też sprawy nie ułatwia. No i trochę wody nie tam gdzie potrzeba i kaplica.


papier jest cierpliwy, a co do samego systemu to wszyscy gotuja na wodzie. Bo tej pory BMW poza wpadka z modelem K 1200 S nie miala problemuow z systemem ABS w tym modelu zastosowano po raz pierwszy servo i byla kicha W testach przy extremalnych sytuacjach nigdy podczas normalnego uzywania ), dwa lata pozniej z niego zrezygnowano i jest cod, miod i malina.

Dla mnie powstaje tylko pytanie, czy Honda dorowna BMW czy moze Honda bedzie lepsza ? ( chodzi oczywiscie o ABS ).

:wink:
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Invi » 8/9/2008, 17:15

Okazuje się że ABS będzie ale w opcji. Brawo Honda!
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Kris2k » 8/9/2008, 18:36

I nagle Honda jest "beee" bo elektronika ma spie popsuc???
A co z powiedzeniem ze "HÄ…da to HÄ…da" ;) ...kazdy wie ze Honda sie nie psuje, jest nie do zarzniecia itd.
Skad w Was wszystklich nagle tak malo wiary w Wasza ukochana i niezawodna firme? :P
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
Avatar użytkownika
Kris2k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1617
Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez Invi » 9/9/2008, 08:59

Kris2k napisał(a):I nagle Honda jest "beee" bo elektronika ma spie popsuc???
A co z powiedzeniem ze "HÄ…da to HÄ…da" ;) ...kazdy wie ze Honda sie nie psuje, jest nie do zarzniecia itd.
Skad w Was wszystklich nagle tak malo wiary w Wasza ukochana i niezawodna firme? :P


Fakt zgrzeszyłem :twisted:
Okazuje się że ta ukochana i niezawodna firma po raz kolejny spisała się na medal.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Poprzednia strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości




na górê