Zobacz wÄ…tek - Yamaha MT-01
NAS Analytics TAG

Yamaha MT-01

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Yamaha MT-01

Postprzez CorpsMeaker » 26/8/2008, 15:49

Witam Wszystkich serdecznie. Na początku zaznacze iż przejrzałem wszystkie tematy w archiwum dotyczące MT-01 i nie otrzymałem informacji na nurujące mnie pytanie, dlatego zwracam się z uprzejmą prośbą do posiadaczy MT-01 o pomoc. Mianowice zamówiłem sobie motocykl i otzymam go za jakieś 10 dni, wiem wiem że to koniec sezonu jednak dostałem nowy fabrycznie model 2008 w super cenie i z tego co sie rozeznałem w przyszłym roku mogłoby mnie to kosztowac 10%więcej. Motocykl wybrałem bez jazdy próbnej jednak zakochałem sie w nim od pierwszego spojrzenia. Wcześniej jeździłem na CBR900RR i prawde mówiąc mam dosyć ścigaczy(ze względu na moje 190cm wzrostu i 104kg wagi) więć myśle że ten motocykl przypadnie mi do gustu. Wracając do tematu moich pytań to czy może ktoś wie: 1 o ile zwiększa moc zamontowanie stage 2 i stage 3? bo nigdzie nie moge tego znaleźć. 2. czy montując którykolwiek ze stage musze zmienić motocykl w jednoosobowy poprzez wymiane siodełka? w sumie to wszysko reszte wiem z archiwum :) . Pozdrawiam
CorpsMeaker
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 26/8/2008, 15:31


Postprzez andy7 » 26/8/2008, 19:21

Tak apropo to w jakim celu chcesz podnosic moc ? MT 01 to nie szlifiera, a jazda nim to troche inna filozofia. W tym motocyklu wszystko odbywa sie z dolu i z momentu obrotowego a nie z ilosci KM i obrotiw. Proponowalbym odczekac, przejechas sie, poekspluatowac, a dopiero potem zastanowic sie, czy ta czy inna przerobka w ogole sie na cos przyda, bo moze sie jeszcze zdarzyc, ze moto w ogole nie przypadnie Ci do gustu ( nie mowie o wizualnym ).

:wink:
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55


Postprzez CorpsMeaker » 26/8/2008, 19:33

Nic nie pisałem o tym że chce podnosić moc, chciałbym tylko wiedzieć co to zmienia bo w końcu po coś Yamaha wypuszcza tego typu częśći. Nie mam zamiaru robić z tego szlifierki bo po pierwsze sie nie da a po drugie miałem już jedną i mam dosyć tego typu jazdy(inaczej wybrałbym CBR 1000 RR). Pozdrawiam
CorpsMeaker
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 26/8/2008, 15:31

Postprzez spazz » 26/8/2008, 21:34

Yamaha już przygotowała trzy warianty tego motocykla: stage 1, stage 2 i stage 3. Pierwszy wariant to zupełnie seryjny motocykl. Poziom drugi to wymiana niektórych elementów nadwozia na karbonowe, dodanie miniszyby oraz - najważniejsze - układ wydechowy Akrapovic. W tym wariancie MT-01 spełnia wszelkie normy, jeśli chodzi o głośność i emisję spalin. Pozostaje jeszcze poziom trzeci. Tu oprócz wymienionych w punkcie 2. elementów dochodzi jeszcze tuning silnika oraz założenie kompletnego układu wydechowego. Trzeba wspomnieć, że z każdym stopniem tuningu zatracane jest w jakimś stopniu to, co jest istotą MT-01. Co prawda przybywa mocy w górnych zakresach obrotów, cierpi natomiast moment obrotowy przy niskich wartościach. No cóż, coś za coś. Przy okazji prezentacji udało mi się pojeździć także najbardziej wypasioną wersją stage 3. Na szczęście w RPA nie ma norm dotyczących głośności oraz emisji spalin, więc Yamaha mogła zarejestrować i przekazać do jazd najmocniejszą, najbardziej doładowaną wersję. Przede wszystkim odgłos pracy przekonstruowanego układu wydechowego. Gada nieziemsko. Niestety. W tym wariancie zrezygnowano z systemu EXUP, co sprawiło, że moment przy niskich obrotach nie powala już tak jak w wersji stage 1. No, ale skoro ten stopień tuningu przeznaczony jest do sportu, to chyba akurat nie sprawi to zainteresowanym tym poziomem żadnego problemu



wzialem to z tej stronki:
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56420,2451953.html
Avatar użytkownika
spazz
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2691
Dołączył(a): 30/6/2006, 15:38
Lokalizacja: oberschlesien

Postprzez YZF R1 » 27/8/2008, 11:13

Andy chciałbym tak delikatnie nadmienić że moment się kiedyś kończy i wtedy potrzebna jest moc jak jej nie masz to sam moment nie wystarczy...
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez CorpsMeaker » 27/8/2008, 13:34

Spazz dzięki za link troche sie z tej strony co nieco dowiedziałem. Jakby ktoś miał coś jeszcze ciekawego o tej maszynce i stage-ach do niej(może być stronka anglojęzyczna) to poprosze o link.
CorpsMeaker
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 26/8/2008, 15:31

Postprzez andy7 » 27/8/2008, 19:50

YZF R1 napisał(a):Andy chciałbym tak delikatnie nadmienić że moment się kiedyś kończy i wtedy potrzebna jest moc jak jej nie masz to sam moment nie wystarczy...


oczywiscie, ze masz racje, pytanie tylko czy to jest motocykl aby jezdzic nim na max obrotach ? i z max predkoscia ?

:wink:
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez BekuMT01 » 28/8/2008, 15:21

andy7 napisał(a):oczywiscie, ze masz racje, pytanie tylko czy to jest motocykl aby jezdzic nim na max obrotach ? i z max predkoscia ?

:wink:


Nie sprawia mu to problemów, tylko trzeba się skulić co by garnka nie zwiało.

co do zmian proponowanych prze Yamahe, to nie wydaje się żebyś musiał tracić miejsce pasażera. Jest tylko jedno ale: kiedyś dzwoniłem orientacyjnie i powiedzieli mi, że trzeba do końcówek Akropa założyć takie krótkie osłony karbonowe (otwórz link). Te osłony nie sięgają pod nogi pasażera i pytanie czy nie można zostać przy standardowych osłonach. W ostatnim stadium wymienią/dodadzą: szybkie wałki, uszczelki pod głownie, moduł zapłonu- czyli jeszcze więcej mocy.Z 90 do 110KM i momentu, ze 150 do 190 N/m. Ale cena poraża i czy warto?.
MT-03,-01,KTM SuperDuke, RC8 :D
Avatar użytkownika
BekuMT01
Świeżak
 
Posty: 70
Dołączył(a): 9/1/2008, 21:31
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez spazz » 28/8/2008, 20:32

wydechy z akrapowicza sa piekne podobno brzmia tez zacnie ale reszte bebechow chyba bym nie ruszal.
Avatar użytkownika
spazz
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2691
Dołączył(a): 30/6/2006, 15:38
Lokalizacja: oberschlesien

Postprzez greddy » 28/8/2008, 20:36

A jak z cenami akrapovica do mt? Za ile mozna wyrwac caly uklad?
brak motywacji do życia...
Avatar użytkownika
greddy
Stały bywalec
 
Posty: 1081
Dołączył(a): 16/5/2008, 17:43
Lokalizacja: płn-zach

Postprzez spazz » 28/8/2008, 20:45

Avatar użytkownika
spazz
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2691
Dołączył(a): 30/6/2006, 15:38
Lokalizacja: oberschlesien

Postprzez greddy » 28/8/2008, 21:10

osz kurr... poj*balo ich :roll:
brak motywacji do życia...
Avatar użytkownika
greddy
Stały bywalec
 
Posty: 1081
Dołączył(a): 16/5/2008, 17:43
Lokalizacja: płn-zach

Postprzez CorpsMeaker » 29/8/2008, 14:04

Rzeczywiście nie wiem czy warto wydać 5600 euro na podkręcenie mocy z 90 do 110KM z drugiej strony jeżeli komuś nie brakuje pieniędzy a kocha ten model motocykla to czemu nie.
CorpsMeaker
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 26/8/2008, 15:31

Postprzez BekuMT01 » 29/8/2008, 14:22

CorpsMeaker napisał(a):Rzeczywiście nie wiem czy warto wydać 5600 euro na podkręcenie mocy z 90 do 110KM z drugiej strony jeżeli komuś nie brakuje pieniędzy a kocha ten model motocykla to czemu nie.


jak się zdecydujesz i już odbierzesz to daj znać, chętnie obaczę czy warto świnkę rozbić :lol:
MT-03,-01,KTM SuperDuke, RC8 :D
Avatar użytkownika
BekuMT01
Świeżak
 
Posty: 70
Dołączył(a): 9/1/2008, 21:31
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez CorpsMeaker » 29/8/2008, 15:57

BekuMT01 myśle że będę montował 2 albo 3 ale nie w tym roku. Co do akropów w standardowej obudowie to chyba da rade bo znalazłem zdjęcie MT-01 z takim zestawem.
Załączniki
421879059_4.jpg
421879059_4.jpg (127.25 KiB) PrzeglÄ…dane 3684 razy
421879059.jpg
421879059.jpg (160.37 KiB) PrzeglÄ…dane 3684 razy
CorpsMeaker
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 26/8/2008, 15:31

Postprzez spazz » 29/8/2008, 16:01

da rade da nawet kiedys byl taki na allegro do sprzedania
Avatar użytkownika
spazz
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2691
Dołączył(a): 30/6/2006, 15:38
Lokalizacja: oberschlesien



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê