Zobacz wÄ…tek - Pytanie o paliwo ????
NAS Analytics TAG

Pytanie o paliwo ????

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez wszok » 9/8/2008, 12:44

jeśli silnik przystosowany jest do 95 to lejemy 95 bo nie ma sensu jezdzic na 98 a ze u nas paliwo jest jakie jest czyli np. 95 = 90 oktanów a 98 = 94 oktany to dlatego widzimy te różnice w jeździe:) za granica pewnie zdrowa 95 by w zupełności starczyła:) :wink: i tyle o paliwie
Avatar użytkownika
wszok
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49


Postprzez Saimek » 9/8/2008, 15:21

byly testy i badania.. paliwa 95 maja 95 oktanow i na malo ktorej stacji wyszlo ze nie spelnia norm itp..

jedyna roznica u nas w polsce to zawartość siarki.. jest jej duzo wiecej niz w paliwach w niemczech np i to jest jedyny minus naszej polskiej beny.

lac 95 i jezdzic.

lejac 98 mamy MNIEJSZA MOC... a silniki sa przystosowane do 95 wiec po co przeplacac? :P
Avatar użytkownika
Saimek
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 623
Dołączył(a): 17/10/2006, 22:27
Lokalizacja: Poznań


Postprzez krydka » 16/8/2008, 22:59

fotokrak napisał(a):Akurat motocykle palą śmiesznie mało

Spalanie rzędu 6 litrów przez motocykle o pojemności np. 600ccm to nie jest wcale śmiesznie mało, lecz normalnie. Wiadomo, że motocykle mają większą moc, ale są 3 razy lżejsze od samochodów a mimo to palą tyle co samochody z dwa razy większą pojemnością silnika.
Ciekawi mnie czy da radę zrobić silnik motocykla o pojemności powiedzmy 500ccm, 30 konikach i spalaniu np 3 litry. Biorąc pod uwagę jakie osiągi mają obecnie samochody, myśle że byłoby to możliwe-motocykl w sam raz na miasto
Wiatru szum, silnika śpiew, kręta droga oczywiście bez drzew:)
Avatar użytkownika
krydka
Świeżak
 
Posty: 304
Dołączył(a): 29/7/2007, 21:11
Lokalizacja: Janowiec Wlkp

Postprzez mar111cin » 16/8/2008, 23:08

tylko pewnie wtedy by miał dwa dni do setki ; ) itp ; )
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez Rike » 17/8/2008, 01:08

mar111cin :

nie widziales takiego auta???, ktore bylo by poszkodowane przez 95 oktanow?? juz Ci daje przyklady: m3 e46, evo od VII generacji w gore oraz sti. Zalej tam 95 oktanow to zobaczysz co bedzie sie dzialo. Wymienilem tylko auta dostepne dla normalnych uzytkownikow (nie pisze tu o Lambo, feri czy buggati) bo to raczej auta niedostepne dla osob korzystajacych z forum.
cbr900rr--->niestety po przesiadce z motocykla kazde auto bedzie sie mulic :(
Avatar użytkownika
Rike
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 3/8/2008, 18:56
Lokalizacja: Gorzów//Szczecin

Postprzez KzK7652 » 17/8/2008, 08:24

ostatnio wracalem z wakacji na jakiejs stacji widzialem bezyne 101 oktanowa troche sie zdziwilem jak zobaczylem :) ciekawe czy z taka wacha byla by roznica a tak pozatym od nie jednej osoby slyszalem ze np samochody na 98 pala mniej na 100km ciekawie jak jest z motorami ?
przecinaki mą miłością
Avatar użytkownika
KzK7652
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 11/8/2008, 12:57
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez iggor18 » 17/8/2008, 08:43

Ilość oktanów nie ma znaczenia jeśli chodzi o moc. Wyżej oktanowe paliwo ma lepsze spalanie stukowe i lepiej czyści silnik. Jest jednak coś w tym że 98 jest lepsze pewniejsze jakościowo ale to też nie na każdej stacji. Moc zależy od jakości paliwa a nie oktanów.
iggor18
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 16/8/2008, 14:52
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Saimek » 17/8/2008, 08:58

iggor ale piszesz glupoty...

ma lepsze spalanie stukowe? :D buahaha

przeciez spalanie stukowe jest nieporzadane wiec jak moze byc lepsze?

po drugie ma wplyw na moc. bo dzieki temu ze spala sie lagodniej i dluzej mozna wyprzedzic zaplon wiecej przez co tworzy sie wieksze cisnienie co skutkuje większa moca.

tylko w samochodach ktore sa przystosowane do 98 albo maja systemy adaptacji kÄ…ta zaplonu do paliwa oplaca sie lac 98.

w kazdym innym przypadku auto bedzie slabsze. pisalem to juz 100 razy wiecej nie bede :)
Avatar użytkownika
Saimek
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 623
Dołączył(a): 17/10/2006, 22:27
Lokalizacja: Poznań

Postprzez andy7 » 17/8/2008, 08:59

mar111cin napisał(a): należy tankować paliwo o najmniejszej liczbie oktanowej jaką tylko zaleca producent.


Daj pokoj !

Podaj zrodlo gdzie te madrosci wyczytales, a moze sam na to wpadles ?

senekkorzenna napisał(a):W zasadzie paliwo 95 oktan jest wystarczające jeżeli producent nie zaleca 98 to nie ma potrzeby poprawiać fabryki.


.Czemu wyzej twierdzisz aby tankowac o mniejszej ilosci oktanow – sam sobie zaprzeczasz

O tym wie w zasadzie kazdy uzytkownik motoroweru i chyba o tym dyskutowac nie musimy.

Porownaj sobie stopien sprezania silnika z turbodoladowaniem i bez i napisz do jakich wnioskow doszedles. W nowych konstrukcjach motocykli jest stosowany czujnik stukowy.

Saimek napisał(a): byly testy i badania.. paliwa 95 maja 95 oktanow i na malo ktorej stacji wyszlo ze nie spelnia norm itp..

A taaaaaaaaak, i dystrybutory zawsze leja ta ilosc paliwa ktore pokazuja ich liczniki.

Moj zbiornik paliwa ( dane producenta ) ma 55 l w tym 5 l rezerwy. Do zapalenia sie rezerwy mialem jeszcze 8 l a zatankowalem 55 l. Pojemnosc zbiornika w/g Orlenu = 68 l ? ? ?

Saimek napisał(a):lejac 98 mamy MNIEJSZA MOC... a silniki sa przystosowane do 95 wiec po co przeplacac?


Z tym sie zgodze.
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez iggor18 » 17/8/2008, 09:53

Saimek napisał(a):iggor ale piszesz glupoty...

ma lepsze spalanie stukowe? :D buahaha

przeciez spalanie stukowe jest nieporzadane wiec jak moze byc lepsze?

po drugie ma wplyw na moc. bo dzieki temu ze spala sie lagodniej i dluzej mozna wyprzedzic zaplon wiecej przez co tworzy sie wieksze cisnienie co skutkuje większa moca.

tylko w samochodach ktore sa przystosowane do 98 albo maja systemy adaptacji kÄ…ta zaplonu do paliwa oplaca sie lac 98.

w kazdym innym przypadku auto bedzie slabsze. pisalem to juz 100 razy wiecej nie bede :)


Lepsze czyli spokojniejsze.
Im wyższa liczba oktanowa tym spokojniej benzyna sie spala.
iggor18
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 16/8/2008, 14:52
Lokalizacja: Poznań

Postprzez mar111cin » 17/8/2008, 09:59

Rike napisał(a):mar111cin :

nie widziales takiego auta???, ktore bylo by poszkodowane przez 95 oktanow?? juz Ci daje przyklady: m3 e46, evo od VII generacji w gore oraz sti. Zalej tam 95 oktanow to zobaczysz co bedzie sie dzialo. Wymienilem tylko auta dostepne dla normalnych uzytkownikow (nie pisze tu o Lambo, feri czy buggati) bo to raczej auta niedostepne dla osob korzystajacych z forum.


chyba nie doczytałeś co napisałem.
Evo akurat jest uturbione i z silnika 2.0 ma wyciśnięte około 300 koni. Dziwne nie? a wcześniej wyrażnie napisałem że nie widze sensu tankowania takiego paliwa, chyba że silnik jest UTURBIONY albo STUNINGOWANY. Tak ze o co chodzi?

a teraz jak tak bardzo się kłócicie o lepszej jakości paliwa, to kupcie sobie maluchy i lejcie 98 albo 99Vpower. Napewno długo pożyje.. Gdzie najlepsze paliwo do malucha powinno być gorsze o 95 i zawierające ołów. Bo jak taki maluch był produkowany to ołów stanowił element smarujący. Założe się że wszelkie wynalazki epoki PRLu wski, jawki, mzetki, simsony mają tak samo i tylko czekać aż pozalewają do nich 99Vpower aby miały większego kopa...


Andy, zacytowałeś na samym początku mnie, a potem na samym końcu Saimka. zestaw ze sobą te dwa cytaty, połącz w jedno, pomyśl troche i powiedz ładnie przepraszam.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez mar111cin » 17/8/2008, 10:01

iggor18 napisał(a):
Saimek napisał(a):iggor ale piszesz glupoty...

ma lepsze spalanie stukowe? :D buahaha

przeciez spalanie stukowe jest nieporzadane wiec jak moze byc lepsze?

po drugie ma wplyw na moc. bo dzieki temu ze spala sie lagodniej i dluzej mozna wyprzedzic zaplon wiecej przez co tworzy sie wieksze cisnienie co skutkuje większa moca.

tylko w samochodach ktore sa przystosowane do 98 albo maja systemy adaptacji kÄ…ta zaplonu do paliwa oplaca sie lac 98.

w kazdym innym przypadku auto bedzie slabsze. pisalem to juz 100 razy wiecej nie bede :)


Lepsze czyli spokojniejsze.
Im wyższa liczba oktanowa tym spokojniej benzyna sie spala.


nie widziałem żeby benzyna spalała się spokojnie. Jedynie co to może spalać się dokładniej, bez zbędnych wybuchów. Czyli dokładnie wtedy kiedy nastąpi iskra na świecy, a nie przed tym momentem, bo wtedy mamy spalanie stukowe.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez Rike » 17/8/2008, 10:28

mar111cin napisał(a):
Rike napisał(a):mar111cin :

nie widziales takiego auta???, ktore bylo by poszkodowane przez 95 oktanow?? juz Ci daje przyklady: m3 e46, evo od VII generacji w gore oraz sti. Zalej tam 95 oktanow to zobaczysz co bedzie sie dzialo. Wymienilem tylko auta dostepne dla normalnych uzytkownikow (nie pisze tu o Lambo, feri czy buggati) bo to raczej auta niedostepne dla osob korzystajacych z forum.


chyba nie doczytałeś co napisałem.
Evo akurat jest uturbione i z silnika 2.0 ma wyciśnięte około 300 koni. Dziwne nie? a wcześniej wyrażnie napisałem że nie widze sensu tankowania takiego paliwa, chyba że silnik jest UTURBIONY albo STUNINGOWANY. Tak ze o co chodzi?


Fakt nie doczytalem tego. Jednak zobacz ze m3 to wolnssacy silnik bez turbo 344kuce (e46) i nie ma mowy o laniu tam 95oktanow...
cbr900rr--->niestety po przesiadce z motocykla kazde auto bedzie sie mulic :(
Avatar użytkownika
Rike
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 3/8/2008, 18:56
Lokalizacja: Gorzów//Szczecin

Postprzez Rike » 17/8/2008, 10:30

zejdzmy z aut bo nie to forum i szkoda zasmiecac
cbr900rr--->niestety po przesiadce z motocykla kazde auto bedzie sie mulic :(
Avatar użytkownika
Rike
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 3/8/2008, 18:56
Lokalizacja: Gorzów//Szczecin

Postprzez KzK7652 » 17/8/2008, 10:38

no jestem ciekaw czy teoria = praktyce to z 95 w porownaniu do 98 czy do 99 a nawet do tej co widzialem 101 niepamietam juz na jakiej to stacji bylo ale to chyba nie istotne ... ale ciekawie co pokazala by chamownia na 95 a przykladowo na 98/99 czy tej 101 ^^ bo mi sie wydaje ze moc ma wieksza zapewne jest to nieodczuwalne ale ciekaw jestem co by wyszlo na papierze :)
przecinaki mą miłością
Avatar użytkownika
KzK7652
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 11/8/2008, 12:57
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez mar111cin » 17/8/2008, 10:56

Rike mówimy o samych silnikach, a motocykl to i tak głównie silnik heh ; ) Nie bardzo się interesuje samochodami bmw, ale wiem że M to jakaś wersja usportowionych aut, tak że może ze względu na specyfike rozrządu (ostre wałki), plastikowe kolektory itp sam producent zaleca lanie 98 żeby nie było przykrego doświadczenia że sie coś rozleci od zbyt słabego paliwa.


KzK już takie testy gdzieś robili, auta miały duże silniki z duża mocą coś ponad 250koni. Wyszło na to że na 98 miały mniejszą moc niż na 95. Może to przez to że auta nie były najnowsze.

Za pare lat jak auta napewno będa miały czujnik detonacyjny połaczony z całym systemem dobierania kąta zapłonu, to będą to samochody w których będzie widoczna różnica między zalewanym paliwem na korzyść 98. A tak to nie widze sensu przepłacać.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez KzK7652 » 17/8/2008, 11:30

wsumie tak zawsze cos wiencej w kieszeni zostanie a jak to jest z tym ze na 98 mniej spala ... ? slyszalem takie plotki juz od 3 osob gdzies :)
przecinaki mą miłością
Avatar użytkownika
KzK7652
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 11/8/2008, 12:57
Lokalizacja: Gdynia

Postprzez Rike » 17/8/2008, 11:40

KzK7652 napisał(a):wsumie tak zawsze cos wiencej w kieszeni zostanie a jak to jest z tym ze na 98 mniej spala ... ? slyszalem takie plotki juz od 3 osob gdzies :)


Nie wiem jak to ujac moze w motorach jest inaczej. Ale jak Ci ktos mowi ze lejac 98 w auto mniej Ci spali to zapytaj sie buca, do jakich aut zalecane jest paliwo 98oktanow?? do oszczednych opel corsa?? nieee do maszyn, w ktorych spalanie majta w okolicach 20litrow przy normalnej jezdzie...wiec nie no nie rozumiem moze chodzi Ci o to (albo komus tam) ze jak zaleje do opla corsy 98 to mu mniej spali?? co za debilizm 98 kosztuje ponad 5zl wiec na pewno kalkulacja mu sie oplaci...tragedia...
cbr900rr--->niestety po przesiadce z motocykla kazde auto bedzie sie mulic :(
Avatar użytkownika
Rike
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 3/8/2008, 18:56
Lokalizacja: Gorzów//Szczecin

Postprzez mar111cin » 17/8/2008, 11:40

jakby sobie dopiero kąt zapłonu do paliwa, to na tej samej dawce paliwa miałby większą moc i powinien wtedy mniej spalić.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez KzK7652 » 17/8/2008, 11:44

a tak samo z siebie sie nic nie dobierze ... czyli jak ktos nic nie robil to ogulnie bez zmian ... ?
przecinaki mą miłością
Avatar użytkownika
KzK7652
Świeżak
 
Posty: 49
Dołączył(a): 11/8/2008, 12:57
Lokalizacja: Gdynia

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości




na górê