Zobacz wÄ…tek - drugie >600 moto.
NAS Analytics TAG

drugie >600 moto.

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez kogut. » 10/6/2008, 21:32

Jazda w mieście i jazda na trasie dużo uczą ale każde czegoś innego...a wszystko walne...ilość przejechanych kilometrów na pewno jest jakimś wyznacznikiem i moim zdaniem dobrym..wiadomo ze 5tys km osoby jeżdżącej po torze a 5 tys osoby jeżdżącej po mieście to nie to samo... ale nie idealnych rozwiązań i nie znajdziesz nigdy nie da sie wszystkich ludzi porównać patrzac na to kto ile km przejechał bo przecież każdy jest inny...

kts33 co do litra na 2 moto to sam powinieneś wiedziec..a jak nie wiesz to wsiądź na jakas 115 konna 600 sie przejedz wsiądź na jakiegoś litra i powinieneś wiedzieć...
http://www.bikepics.com/members/tugok (otwórz link)
954rr & RSV1000R
Avatar użytkownika
kogut.
Bywalec
 
Posty: 561
Dołączył(a): 11/11/2006, 14:27
Lokalizacja: WLKP


Postprzez Inku » 10/6/2008, 21:39

Idąc tropem: kilometry -->umiejętności, turyści powinni najwięcej umieć, najlepiej jeździć a wcale tak nie jest. Podejrzewam, że część z nich nigdy nie pochyliła mocniej motocykla na twardych, kartoflowych oponach, także nie zdają sobie sprawy jakie możliwości ma ich motocykl.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.

Suzi GS500F
Avatar użytkownika
Inku
Bywalec
 
Posty: 550
Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
Lokalizacja: okolice Poznania


Postprzez kogut. » 10/6/2008, 21:51

Bo jest różnica jazda w miesicie i jazda na trasie innych rzeczy sie tam uczysz...jest tez różnica jak jeździsz... prawda jest taka ze im więcej trudnych sytuacji masz na drodze tym więcej sie uczysz... a jeżdżąc w trasie tez sie można ładnie składać i nawet więcej będziesz mial miejsc do tego niż w mieście gdzie zawsze musisz miec oczy do okola głowy czy Ci nikt nie wyjedzie...
http://www.bikepics.com/members/tugok (otwórz link)
954rr & RSV1000R
Avatar użytkownika
kogut.
Bywalec
 
Posty: 561
Dołączył(a): 11/11/2006, 14:27
Lokalizacja: WLKP

Postprzez Inku » 10/6/2008, 21:53

dr.artur napisał(a):najwazniejsza jest rozwaga nie moc czy cm3 jak ktos nie ma glowy i jest glupi to co zrobic


Po prostu nie mogę na takie teksty. I rozwaga za Ciebie zahamuje awaryjnie? zacieśni zakręt?
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.

Suzi GS500F
Avatar użytkownika
Inku
Bywalec
 
Posty: 550
Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
Lokalizacja: okolice Poznania

Postprzez falconiforme » 10/6/2008, 21:53

Inku,
Po pewnym czasie musisz mieć sytuacje które Ciebie nauczą.
Dla mnie te sytuacje przyszły po 10 000 km.
Mimo że wcześniej robiłem co mogłem by się nauczyć.

Co do jazdy po zakrętach to musisz ich pokonać pewną ilość lepiej lub gorzej ale jednak po to by ich się nauczyć. Dlatego potrzeba ich sporo.

Na trasie zwłaszcza w Polsce uczysz się najwięcej i tam poznajesz możliwości sprzętu.
Załóżmy że jedziesz 90km/h za ciężarówką którą chcesz wyprzedzić. Droga jest lekko pod górkę
a jakieś 150m z przeciwka jedzie samochód.
Jedziesz z 60kg pasażerem.
Jaki bieg musisz zapiąć by zdołać sprawnie ciężarówkę wyprzedzić?

Takich danych nie opanujesz w mieście.
I zapewniam Ciebie, że każdy turysta potrafi sporo.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez Inku » 10/6/2008, 22:05

To nie wiem, może wcześniej jeździłeś super ostrożnie, może powodem jest to, że na mniejszym moto nauka przychodzi dużo szybciej. Ja nie wiem jak to kilometrowo ale miałem dużo wcześniej sytuacje, które mnie nauczyły pewnych rzeczy.

falconiforme napisał(a):Załóżmy że jedziesz 90km/h za ciężarówką którą chcesz wyprzedzić. Droga jest lekko pod górkę
a jakieś 150m z przeciwka jedzie samochód.
Jedziesz z 60kg pasażerem.
Jaki bieg musisz zapiąć by zdołać sprawnie ciężarówkę wyprzedzić?


GSem? Z pasażem nie dam rady wyprzedzić. Muszę mieć max 4 bieg. Prawdopodobnie 3, tak żeby obroty przekraczały 7tys. Jak będzie to trójka to prawdopodobnie w trakcie wyprzedzania będę musiał przebić na 4 bo skończą mi się obroty. Zależy jak długa ciężarówka i jak mocna górka :wink:
Aha zapomniałem dodać, że czy będę wyprzedzał czy nie, zależy od prędkości nadjeżdżającego pojazdu.

Takich danych nie opanujesz w mieście.

Dlatego pisałem, że są to inne umiejętności co nie znaczy, że zbędne.

Po prostu mamy inne spojrzenie na pewne sprawy. Ot co.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 10/6/2008, 22:07 przez Inku, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.

Suzi GS500F
Avatar użytkownika
Inku
Bywalec
 
Posty: 550
Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
Lokalizacja: okolice Poznania

Postprzez irko » 10/6/2008, 22:05

Inku napisał(a):
dr.artur napisał(a):najwazniejsza jest rozwaga nie moc czy cm3 jak ktos nie ma glowy i jest glupi to co zrobic


Po prostu nie mogę na takie teksty. I rozwaga za Ciebie zahamuje awaryjnie? zacieśni zakręt?


rozwaga to nie umiejetnosci-jasna sprawa ale rozwaga kaze ci wejsc tyle w zakret ile jestes na 100% pewien, ze nic sie nie stanie a wrecz wejdziesz w zakret ze sporym zapasem i rozwaga jest rowniez najlepszym przyjacielem a bezmyslnosc nie pomoze w niczym

Załóżmy że jedziesz 90km/h za ciężarówką którą chcesz wyprzedzić. Droga jest lekko pod górkę
a jakieś 150m z przeciwka jedzie samochód.
Jedziesz z 60kg pasażerem.
Jaki bieg musisz zapiąć by zdołać sprawnie ciężarówkę wyprzedzić?

w tym wypadku rozwaga nakazuje ci nie wyprzedzac jezeli nie jestes czegos pewny w 100% ;-) wyprzedzic ci pomoze jedynie doswiadczenie
na stanie
trx 450r
ktm 530 excr
gsxr 750
irko
Świeżak
 
Posty: 191
Dołączył(a): 28/5/2008, 19:41
Lokalizacja: że znowu

Postprzez kogut. » 10/6/2008, 22:15

Nie wiem jak Ty Inku ale ja sie nauczylem wiecej na trasie... od skladania sie w zakrety po hamowanie:)...
http://www.bikepics.com/members/tugok (otwórz link)
954rr & RSV1000R
Avatar użytkownika
kogut.
Bywalec
 
Posty: 561
Dołączył(a): 11/11/2006, 14:27
Lokalizacja: WLKP

Postprzez Inku » 10/6/2008, 22:17

irko napisał(a):
Inku napisał(a):Po prostu nie mogę na takie teksty. I rozwaga za Ciebie zahamuje awaryjnie? zacieśni zakręt?


rozwaga to nie umiejetnosci-jasna sprawa ale rozwaga kaze ci wejsc tyle w zakret ile jestes na 100% pewien, ze nic sie nie stanie a wrecz wejdziesz w zakret ze sporym zapasem i rozwaga jest rowniez najlepszym przyjacielem a bezmyslnosc nie pomoze w niczym


Możesz być cholernie rozważny i tak nie jesteś w stanie przewidzieć wszystkiego. I tu przydają sie umiejętności. Czy to zakręt który sie nagle zacieśnia mimo, że wygląda ok, czy to piasek na nim, czy puszka wymuszająca pierwszeństwo. Nie ma bata, kiedyś popełnisz błąd, chociażby w ocenie sytuacji.

irko napisał(a):]Załóżmy że jedziesz 90km/h za ciężarówką którą chcesz wyprzedzić. Droga jest lekko pod górkę
a jakieś 150m z przeciwka jedzie samochód.
Jedziesz z 60kg pasażerem.
Jaki bieg musisz zapiąć by zdołać sprawnie ciężarówkę wyprzedzić?

w tym wypadku rozwaga nakazuje ci nie wyprzedzac jezeli nie jestes czegos pewny w 100% ;-) wyprzedzic ci pomoze jedynie doswiadczenie[/quote]

Hehe :wink: Prawda

kogut. napisał(a):Nie wiem jak Ty Inku ale ja sie nauczylem wiecej na trasie... od skladania sie w zakrety po hamowanie:)...


A mi ciężko to ocenić chociaż też mi się wydaje, że więcej na trasie. Co nie znaczy, że w mieście niewiele sie nauczysz. Co to, to nie. Jeździć w korku nauczyłem się w mieście :wink:
Ostatnio edytowano 10/6/2008, 22:20 przez Inku, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.

Suzi GS500F
Avatar użytkownika
Inku
Bywalec
 
Posty: 550
Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
Lokalizacja: okolice Poznania

Postprzez Dominik_YZF » 10/6/2008, 22:18

irko napisał(a):
Inku napisał(a):
dr.artur napisał(a):najwazniejsza jest rozwaga nie moc czy cm3 jak ktos nie ma glowy i jest glupi to co zrobic


Po prostu nie mogę na takie teksty. I rozwaga za Ciebie zahamuje awaryjnie? zacieśni zakręt?


rozwaga to nie umiejetnosci-jasna sprawa ale rozwaga kaze ci wejsc tyle w zakret ile jestes na 100% pewien, ze nic sie nie stanie...


Rozwaga kaze ci wejśc w zakręt na tyle ile masz UMIĘTNOSCI. Nie ma co gadac, ze rozwaga jest najważniejsza, bo to g...o prawda. Juz kilka os. wcześniej wspominalo, ze samą rozwagą nie zachamujesz, nie zrobisz uniku itd.
Avatar użytkownika
Dominik_YZF
Bywalec
 
Posty: 664
Dołączył(a): 8/12/2007, 19:58
Lokalizacja: 3City

Postprzez icid » 10/6/2008, 22:26

Jak ma kase niech kupuje litra i szkoda debatować a czy wystarczyło doświadczenia dowiemy sie za jakiś czas, jeśli zamyka opone po 8 tys, w co osobiście nie wierze to chłop jest wyjątkowo zdolny. :)
Avatar użytkownika
icid
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez falconiforme » 10/6/2008, 22:31

Inku, na B6 też nie dam rady.
3-ka wystarczyłaby na ciężarówkę ale skończył by się na czerwonym polu.
Wyprzedzanie trzeba by było zacząć wcześniej przed 150ma metrami, jednak po wyprzedzeniu ciężarówki prędkość oscylowała by w okolicach 160km/h.
tak czy inaczej jest to zbyt niebezpieczne.

Trasa to inna bajka, dla mnie na niej jest najwięcej emocji. W mieście to lekka męczarnia, za dużo biegów i ciągle trzeba się gdzieś zatrzymać.

4000 km robi siÄ™ w 2 miesiÄ…ce.
10 000 km to jest coÅ›.
a 15 000 km przyjmuję jako dobrą granicę, bo tak ją doświadczyłem.

Pozdro
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez Inku » 10/6/2008, 22:47

irko napisał(a):rozwaga to nie umiejetnosci-jasna sprawa ale rozwaga kaze ci wejsc tyle w zakret ile jestes na 100% pewien, ze nic sie nie stanie a wrecz wejdziesz w zakret ze sporym zapasem i rozwaga jest rowniez najlepszym przyjacielem a bezmyslnosc nie pomoze w niczym



Miałem jeszcze coś dodać.
Dlaczego właśnie jesteś 100% pewien?
Z czego więc wynika ten zapas?? Wynika właśnie z doświadczenia czyli umiejętności.
A jak nie masz zapasu, nie umiesz jeździć to rozsądek podpowiada "zostań w domu". Jak widać nikt tego nie posłuchał więc rozważny nie jest :P

Dominik, zgadzam siÄ™.

Falco, zgadza się, trasa to przyjemność. W mieście to różnie, czasem lubię pojeździć ale generalnie to męczarnia, stres.

Pozdro, trzeba iść spać.
Półśrodki prowadzą do ćwierćrezultatów.

Suzi GS500F
Avatar użytkownika
Inku
Bywalec
 
Posty: 550
Dołączył(a): 27/12/2006, 17:14
Lokalizacja: okolice Poznania

Poprzednia strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości




na górê