Wiek motocykla a opłacalność zakupu
			Posty: 12
			 • Strona 1 z 1
		
	
Wiek motocykla a opłacalność zakupu
Witam  
 
doradźcie - jak to jest w przypadku motocykli, czy wiek sprzętu ma bardzo duże znaczenie? Szukam dla siebie motocykla, celuję w 500cc i myślę nad Suzuki lub Kawasaki, ale jeśli już się pojawia fajny na pierwszy rzut oka egzemplarz to ma między 15 a 20 lat.
Czy w przypadku motocykli ich wiek ma to znaczenie?
Mówiąc wprost, jako kobieta obawiam się, że zwyczajnie nie poradzę sobie z ewentualnymi usterkami i przez to nawet z najdrobniejszą rzeczą będę lądowała w warsztacie. Z natury dbam o swoje sprzęty pytanie czy to wystarczy?
				
			 
 doradźcie - jak to jest w przypadku motocykli, czy wiek sprzętu ma bardzo duże znaczenie? Szukam dla siebie motocykla, celuję w 500cc i myślę nad Suzuki lub Kawasaki, ale jeśli już się pojawia fajny na pierwszy rzut oka egzemplarz to ma między 15 a 20 lat.
Czy w przypadku motocykli ich wiek ma to znaczenie?
Mówiąc wprost, jako kobieta obawiam się, że zwyczajnie nie poradzę sobie z ewentualnymi usterkami i przez to nawet z najdrobniejszą rzeczą będę lądowała w warsztacie. Z natury dbam o swoje sprzęty pytanie czy to wystarczy?
- 
				 
 Stylance
- Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 11/11/2015, 21:06
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu
Cały motoryzacyjny świat wygląda tak samo. Równie dobrze możesz kupić 30 letnią zadbaną i wychuchaną maszynę, jak i dwuletniego paździa 
				
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
			I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
- 
				 
 Glenroy
- Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu
W przedziale - powiedzmy umownie - 10-15lat, albo 15-25 lat wazniejszy jest stan motocykla, niz jego rocznik lub przebieg. Zwalaszcza, ze czesto przebieg jest do negocjacji  .
.
Im starsze moto, tym latwiej samemu naprawic.
Najwieksze technologiczne przelomy to chyba ABS, wtrysk i kontrola trakcji, w tej kolejnosci.
ABS (ogolnie rzecz biorac): W osobowkach ABS poszwala zahamowac szybciej i przy okazji sterowac kierunkiem jazdy. W motocyklach skraca droge hamowania i ogromnie upraszcza technike hamowania. Wada ABSu jest to, ze w niektorych starszych modelach sporo wazy.
Wtrysk (tez ogolnie rzecz biorac): Usprawnia dozowanie paliwa, nie potrzebuje ssania, jest oszczedniejszy i sam w sobie bezobslugowy, w przeciwienstwie do gaznika. Wada jest (jesli to wada) mniej naturalna/bezposrednia reakcja na gaz.
Kontrola trakcji to nowosc, o ktorej chyba nie ma co sie w tym temacie rozwodzic, bo chodzi o 500ccm.
ABS i wtrysk maja dwie duze wady - sa dostepne tylko w nowszych motocyklach i kosztuja. Wg. mnie do ABSu bardzo warto doplacic. Do podgrzewanych manetek warto doplacic. Reszta (wtrysk, komputer pokladowy, wyswietlacz biegow, podgrzewana kanapa, LEDowe swiatelka, akcesoryjny wydech, kontrola trakcji, ABS w zakretach, sprzeglo antyhoppingowe, quickshift, dodatkowe swiatla, tempomat, pomiar cisnienia w oponach itd) jest opcjonalna.
				 .
.Im starsze moto, tym latwiej samemu naprawic.
Najwieksze technologiczne przelomy to chyba ABS, wtrysk i kontrola trakcji, w tej kolejnosci.
ABS (ogolnie rzecz biorac): W osobowkach ABS poszwala zahamowac szybciej i przy okazji sterowac kierunkiem jazdy. W motocyklach skraca droge hamowania i ogromnie upraszcza technike hamowania. Wada ABSu jest to, ze w niektorych starszych modelach sporo wazy.
Wtrysk (tez ogolnie rzecz biorac): Usprawnia dozowanie paliwa, nie potrzebuje ssania, jest oszczedniejszy i sam w sobie bezobslugowy, w przeciwienstwie do gaznika. Wada jest (jesli to wada) mniej naturalna/bezposrednia reakcja na gaz.
Kontrola trakcji to nowosc, o ktorej chyba nie ma co sie w tym temacie rozwodzic, bo chodzi o 500ccm.
ABS i wtrysk maja dwie duze wady - sa dostepne tylko w nowszych motocyklach i kosztuja. Wg. mnie do ABSu bardzo warto doplacic. Do podgrzewanych manetek warto doplacic. Reszta (wtrysk, komputer pokladowy, wyswietlacz biegow, podgrzewana kanapa, LEDowe swiatelka, akcesoryjny wydech, kontrola trakcji, ABS w zakretach, sprzeglo antyhoppingowe, quickshift, dodatkowe swiatla, tempomat, pomiar cisnienia w oponach itd) jest opcjonalna.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
			- 
				 
 jasnoksieznik
- Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu
jasnoksieznik napisał(a):ABS (...)W motocyklach skraca droge hamowania
Napisz o tym coÅ› wiecej.
- Oastra
- Świeżak
- Posty: 155
- Dołączył(a): 28/2/2015, 19:55
Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu
Przy hamowaniu kluczowy jest wspolczynnik tarcia opony o ulice. 
W momencie zablokowania kola jest on mniejszy niz w momencie kiedy kolo sie kreci (tarcie kinetyczne vs tarcie statyczne).
Przy ABS jestes w stanie hamowac z maksymalna moca - jesli nastapi zablokowanie, motocykl puszcza hamulec i wbija go spowrotem. Przy hamowaniu bez ABS, musisz sam to zrobic, wiec tendencyjnie hamujesz slabiej (dluzsza droga hamowania) zeby nie zablokowac kola albo blokujesz kolo (dluzsza droga hamowania).
				
			W momencie zablokowania kola jest on mniejszy niz w momencie kiedy kolo sie kreci (tarcie kinetyczne vs tarcie statyczne).
Przy ABS jestes w stanie hamowac z maksymalna moca - jesli nastapi zablokowanie, motocykl puszcza hamulec i wbija go spowrotem. Przy hamowaniu bez ABS, musisz sam to zrobic, wiec tendencyjnie hamujesz slabiej (dluzsza droga hamowania) zeby nie zablokowac kola albo blokujesz kolo (dluzsza droga hamowania).
- 
				 
 Fugu
- Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu
Jeśli wiesz co robić, będziesz skupiony, będziesz znał motocykl i będziesz miał wyćwiczony manewr hamowania, to dasz radę zahamować równie dobrze, co z ABSem. Jeśli nie spanikujesz.
To bardzo dużo, bardzo różnych "jeśli".
Teoretycznie, w wyjątkowych sytuacjach (np hamowanie awaryjne z wheelie, na nierównym, posypanym żwirem, leżącym skośnie do kierunku jazdy przejeździe kolejowym itp.), ABS może działać nieefektywnie. Ale biorąc pod uwagę czas jazdy w takich warunkach - jest to imho pomijalne.
Jak koniecznie chcesz jakieś źródło, to masz:
https://www.msf-usa.org/downloads/imsc2 ... -Paper.pdf
A jak nie umiesz czytać: https://www.youtube.com/watch?v=X6kO6ltk3a0
A jak lubisz filmiki reklamowe (o tyle dobry, że pokazuje skutki zablokowania koła: https://www.youtube.com/watch?v=hHRWg91hv-M
				To bardzo dużo, bardzo różnych "jeśli".
Teoretycznie, w wyjątkowych sytuacjach (np hamowanie awaryjne z wheelie, na nierównym, posypanym żwirem, leżącym skośnie do kierunku jazdy przejeździe kolejowym itp.), ABS może działać nieefektywnie. Ale biorąc pod uwagę czas jazdy w takich warunkach - jest to imho pomijalne.
Jak koniecznie chcesz jakieś źródło, to masz:
https://www.msf-usa.org/downloads/imsc2 ... -Paper.pdf
A jak nie umiesz czytać: https://www.youtube.com/watch?v=X6kO6ltk3a0
A jak lubisz filmiki reklamowe (o tyle dobry, że pokazuje skutki zablokowania koła: https://www.youtube.com/watch?v=hHRWg91hv-M
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
			- 
				 
 jasnoksieznik
- Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu
Dzięki za Wasze odpowiedzi. Te 500tki faktycznie są golasami. Obawiam się +/- 20latka ale zbyt wielkiego pola manewru to tu nie mam jeśli chcę któryś z tych dwóch modeli, reszta to chyba łut szczęścia 
				
			
- 
				 
 Stylance
- Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 11/11/2015, 21:06
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu
No to bierz ten, który jest w lepszym stanie (weź ze sobą eksperta albo moto na przegląd). Ewentualnie możesz patrzeć na ilość właścicieli, dokumentację serwisową i co właściciel wie o motocyklu, ale to zawsze trochę wróżenie z fusów.
				BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
			- 
				 
 jasnoksieznik
- Stały bywalec
- Posty: 1461
- Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
- Lokalizacja: Monachium
Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu
Tak, zdecydowanie bez fachowca kupować nie będę, jak to z kobietami bywa, ładnie wygląda tzn. że działa i długo może 
				
			
- 
				 
 Stylance
- Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 11/11/2015, 21:06
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu
Jezeli chcesz jezdzic z komfortem to zafunduj sobie cokolwiek co ma ABS. 
Jezeli nie masz przekonania, to obejrzyj sobie kilka " odcinkow "
No Prisoners
wiekszosc upadkow to wlasnie zablokowanie przedniego kola na skutek strzalu adrenaliny + brak umiejetnosci hamowania
A co do umiejetnosci to sa przypadki, ze mozan miec niby opanowane a mozg Ci to zablokuje.
 
				Jezeli nie masz przekonania, to obejrzyj sobie kilka " odcinkow "
No Prisoners
wiekszosc upadkow to wlasnie zablokowanie przedniego kola na skutek strzalu adrenaliny + brak umiejetnosci hamowania
A co do umiejetnosci to sa przypadki, ze mozan miec niby opanowane a mozg Ci to zablokuje.

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu
No, ja z tych, którzy uczciwie oceniają swoje umiejętności, bo jakie można mieć tuż po egzaminie i jednym przejeżdżonym sezonie? statystycznie rzecz biorąc, powiedziałabym, dość podstawowe  choć słyszałam, że zdarzają się wybitne jednostki...
 choć słyszałam, że zdarzają się wybitne jednostki... 
				
			 choć słyszałam, że zdarzają się wybitne jednostki...
 choć słyszałam, że zdarzają się wybitne jednostki... 
- 
				 
 Stylance
- Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 11/11/2015, 21:06
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wiek motocykla a opłacalność zakupu
Według mnie starsza maszynka  (otwórz link) może być lepsza niż np 5-letnia, ale obowiązkowo brałbym ją na przegląd przed zakupem.
				
			- KrzysDzak
- Świeżak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 22/12/2017, 09:34
- Lokalizacja: Rawicz
			Posty: 12
			 • Strona 1 z 1
		
	
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości
