Zobacz wÄ…tek - singiel a ekonomia
NAS Analytics TAG

singiel a ekonomia

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

singiel a ekonomia

Postprzez apiro » 6/9/2016, 17:06

witam,

ostatnio siedzi mysl w mojej glowie o kupnie motocykla jednocylindrowego. glownym argumentem jaki chodzi mi po glowie to ekonomia z nim zwiazana. obecnie jezdze moto z 4 garami, wiadomo z jakimi wydatkami to sie wiaze w razie serwisu lub zuzycia czesci eksploatacyjnych.
zastanawiam sie czy singiel faktycznie jest tani w uzytkowaniu i prosty w obsludze?
generalnie potrzebuje moto jedynie na miasto i przeloty wokol komina ew. bardzo krotkie trasy. chcialbym tez moto tanie i proste w utrzymaniu. wiadomo ze regulacja zaworow czy gaznikow byla by prostszym zabiegiem w przypadku 1 cylindra w porownaniu do 4. mysle ze zuzycie paliwa tez jest nizsze

jak to ma sie w rzeczywistosci? czy motocykl typu supermoto mozna nazwac motocyklem ekonomicznym?
apiro
Świeżak
 
Posty: 144
Dołączył(a): 11/2/2014, 22:54


Postprzez jasnoksieznik » 10/9/2016, 17:42

Najtańsze są chyba 125tki na wtrysku. Glupoodprone, pala 2-3l/100km.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium


Postprzez Zimny72 » 10/9/2016, 22:30

Np. taki Hyosung GT125 albo jeszcze lepiej GD250 Exiv - tani w zakupie, pali mało, nikt ci nie zajuma bo coś o nazwie hujosung kiepsko idzie u paserów - więc i ubezpieczać na AC nie potrzeba. Za to ta 250ccm całkiem żwawa a i wygląd taki że się nie powstydzisz:

https://youtu.be/EuvtXoNaKlI (otwórz link)
Moto Guzzi V7 - szkoda życia na brzydkie motocykle.
Avatar użytkownika
Zimny72
Zimny Drań
 
Posty: 1382
Dołączył(a): 13/1/2013, 23:07
Lokalizacja: Wesoła

Postprzez apiro » 11/9/2016, 07:07

chodzilo mi raczej o pojemnosci 400 wzwyz. chcialbym zeby motocykl nadawal sie rowniez do zabawy,czyli zeby polatac czasami na kole. myslicie ze np. suzuki drz 400 sm, ktm lc4 bylo by o wiele tansze w eksploatacji niz np. moja obecna xj 600? nie chodzi glownie o spalanie tylko o koszty zwiazane z naprawami, regulacjami itd.
apiro
Świeżak
 
Posty: 144
Dołączył(a): 11/2/2014, 22:54

Postprzez Insekt » 11/9/2016, 09:54

Tak powaznie to ile wydajesz rocznie na te regulacje, naprawy itp?
r6 2001 -----> cbr 1000rr 2014
Avatar użytkownika
Insekt
Świeżak
 
Posty: 393
Dołączył(a): 18/5/2009, 10:52
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez apiro » 11/9/2016, 13:15

w sumie to chyba odpuszcze supermoto. pytalem ludzi to sie okazuje ze singiel potrzebuje czestszego serwisu niz 4 gary, np. wymiana tloka co nawet co 5000km. chyba jednak pozostaje kupic jakas f3 i przerobic po swojemu zeby sie nadawal do zabawy. chyba ze istnieje jakies seryjne moto na miasto i do zabawy zeby nie mial problemu na kolo stanac?
apiro
Świeżak
 
Posty: 144
Dołączył(a): 11/2/2014, 22:54

Postprzez jasnoksieznik » 11/9/2016, 17:27

Nie da się i przyjemność mieć, i dziewicą pozostać.
Jeśli coś idzie na koło, to znaczy, że produkuje za dużo mocy.

Najtaniej wziąć proste, niewysilone moto 250-500ccm.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez speedynta » 12/9/2016, 10:07

Powiem szczerze, że ja wybierałem swój pierwszy motocykl nastawiony na ekonomię. Nie wiem czy to kwestia modelu czy ten typ tak ma, ale satysfakcja z jazdy była dość mała. Nie rozpędzają się szybko, nie mają one takiego "powera" jak przy kilku cylindrach. Jeżeli Ci to nie przeszkadza to można się zastanawiać dalej ;)
Tu była reklama ale sobie poszła
Avatar użytkownika
speedynta
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 4/3/2015, 10:23
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez apiro » 14/9/2016, 14:46

a xt 660 do zabawy sie nada? i czy jest tania w eksploatacji?
apiro
Świeżak
 
Posty: 144
Dołączył(a): 11/2/2014, 22:54

Postprzez SpeedyGonzales » 19/9/2016, 14:09

KLE 500? 2 gary wodniak.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez ChaoticBiker » 20/9/2016, 08:42

Przepraszam najmocniej, ze odbijam troszke, musze:

ale jezzzus marian! XJ600 "droga w utrzymaniu" !!
Tego jeszcze nie grali....

no i oczywiscie - stawianie na kolo BEDZIE kosztowac. W uszczelniaczach, zawieszeniu, klockach, paliwie, lancuchu, oponie no i na koniec w silniku. W niektorych przypadkach takze w ramie ;)

Powtorze to co ludzie juz powyzej pisali:
Albo kupujesz moto tanie w eksploatacji, albo do zabawy.
Decyzja nalezy do Ciebie.

Zacznij moze od podliczenia z kalkulatorem w reku, ile teraz przeznaczasz na serwis, a ile chcialbys przeznaczyc.

Bo realnie pomiedzy 4 garami a 1 to w regulacjach oszczednosc bedzie w najlepszym przypadku moze 200-300pln rocznie?

Tak troszke mam wrazenie, ze Ty chcesz jezdzic na gumie ale najlepiej jakby to nic nie kosztowalo a do baku lac wode z kranu.

Podliczajac - w serwisie synchro i regulacja 4 gazniki to najwyzej 150pln. Pelen serwis ze zdjeciem i czyszczeniem to max 300 pln
dla 1 gaznika to odpowiednio 40 i 120pln
zawory - dla 4 garnkow to od 190-280pln max, zalozmy najmniej optymistyczny wariant 280pln, w 1 garnku to 120pln.

czyli koszt calkowity 150+280=430pln kontra 40+120=160pln
A i tych serwisow, skoro chcesz isc po taniosci, nie masz obowiazku robic co roku.... ale zalozmy, ze zrobisz - roznica 430-160 to jest 270PLN na ROK. I to caly czas mowimy o najgorszym przypadku! W rzeczywistosci ta roznica moze byc jeszcze mniejsza, nawet ponizej 200pln!

Jak nauczysz sie robic to sam, inwestujac jednorazowo w wakuometr.... cala ta roznica kosztow odpada.
Uszczelki pod pokrywe zaworow tak w jednym i w czterech garach kosztuja grosze!

tyle ode mnie
Avatar użytkownika
ChaoticBiker
Stary Wyjadacz
 
Posty: 706
Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
Lokalizacja: Edinburgh

Postprzez ChaoticBiker » 20/9/2016, 08:44

Najlepiej Suzuki GS500 sobie kup, najlepsza opcja. Taniej sie nie da.
Avatar użytkownika
ChaoticBiker
Stary Wyjadacz
 
Posty: 706
Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
Lokalizacja: Edinburgh



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości




na górê