Zobacz wÄ…tek - Ograniczenie 78KW
NAS Analytics TAG

Ograniczenie 78KW

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Ograniczenie 78KW

Postprzez oflex » 12/9/2015, 19:06

witam,

Pytanie teoretyczne czy zblokowane/ograniczone maszyny do 78kw z (Belgia, Francja itd) przekładają się na mniejsze zużycie zmęczenie silnika ? czy jednak w praktyce to jeden pies ? W przedziale powiedzmy kilku lat bo trafia np do PL na sprzedaż 8 letnia FJR1300 i faktycznie 230km/h i dalej ni huhu i człowiek sobie myśli aaa to nawet lepiej bo mniej dostała w tyłek. Tak z ciekawości pytam :)
Avatar użytkownika
oflex
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 8/5/2015, 09:06
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez bachu12 » 12/9/2015, 20:30

Teoretycznie tak, a praktycznie w przypadku kilkuletnich moto więcej zależy od tego jak silnik został dotarty i czy był prawidłowo serwisowany. Poza tym, ograniczenie mocy nie zabezpiecza przed katowaniem silnika na niskich obrotach ( odkręcenie gazu w opór ), które zapewne wpływa gorzej niż prawidłowe ciśnięcie do końca zakresu.

Moim zdaniem nie robi różnicy. To już lepiej szukać maszyny z prawdziwym, niższym przebiegiem.
bachu12
Świeżak
 
Posty: 251
Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46


Postprzez andy7 » 12/9/2015, 20:38

Pytanie tylko kto dlawi motocykle do 78 KM ?

We Francji gorna granica to z tego co pamietam 109 KM.

W Niemczech co niektoprzy dlawia do 98 KM i taka maszyna jest technicznie mniej zmeczona - prynajmniej silnik choc i inne podzespoly dostaja mniej po tylko.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez oflex » 12/9/2015, 22:23

andy7 to 78KW nie KM :) czyli 106KM

...no to zastanawia mnie czemu handlarze którzy sprzedają zdławione maszyny ewidentnie ukrywają ten fakt albo mówią że tylko w dowodzie bo w praktyce każdy z nas powinien wypatrywać na olx albo otomot takiej 78. Bo logicznie biorąc na rozum jak ktoś kupuje zdławioną maszynę i nic z tym nie robi to na pałowaniu moto mu nie zależy i całkiem ładna maszynka po 10 latach do kupienia :)
Avatar użytkownika
oflex
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 8/5/2015, 09:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez andy7 » 13/9/2015, 07:53

Fakt, wczoraj przeoczylem te kW.

Dlaczego handlarze ukrywaja ?

Pierwsze pytanie ktore zadam, to - ktorzy handlarze ?

1. zachodni

2. krajowi ?

Co Ty robilbys gdybys przy takiej polskiej mentalnosci oferowal " slabszy " towar ?

Kup, oddlaw i ciesz sie zyciem.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez oflex » 13/9/2015, 09:35

krajowi :) oglądałem moto z kolegą i ogólnie nie było się do czego przyczepić i na koniec wyskoczyło to 78kw w dowodzie i jazda od nowa na prostą. Handlarz się zarzekał że to odblokowana. Dziwne bo mote wkręcało się jak zwykła nie ograniczona tylko od 230 moto już nie jechało dobiło do 240 i koniec. Kolega się wystraszył i nie kupił. Siedzieliśmy z piwkiem czy nie popełniliśmy babola bo maszyny już po 2 dniach nie było. Czy to nie powinno być tak że ograniczona moc to moto też odczuwalnie słabiej ciągnie od dołu ? bo tu tego nie było. Silnik na gaznikach to ograniczenie mechaniczne. Czy to jest w końcu ograniczenie mocy i prędkości czy tylko km/h. No bo jakby dla przykładu zabrać 60 kucy ciężkim sportowym turystykom i obładować je kuframi z pasażerem to przecież to nie pojedzie.
Avatar użytkownika
oflex
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 8/5/2015, 09:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez andy7 » 13/9/2015, 12:07

oflex napisał(a):...No bo jakby dla przykładu zabrać 60 kucy ciężkim sportowym turystykom i obładować je kuframi z pasażerem to przecież to nie pojedzie.


Taaaaaaaaaa, nogami trzeba bedzie sie odpychac !

Wez mi powiedz z kad Ty i Tobie podobni biora takie teorie ?

Zaloz, ze waga w/w pojazdu to 450 kg -> daje to 7,5 kg na kilogram.

Poza tym, ze Twoj przyklad kuleje na calej lini, bo nikt nie dlawi do 60 KM

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez oflex » 13/9/2015, 16:01

andy7 napisał(a):
oflex napisał(a):...No bo jakby dla przykładu zabrać 60 kucy ciężkim sportowym turystykom i obładować je kuframi z pasażerem to przecież to nie pojedzie.


Taaaaaaaaaa, nogami trzeba bedzie sie odpychac !

Wez mi powiedz z kad Ty i Tobie podobni biora takie teorie ?

Zaloz, ze waga w/w pojazdu to 450 kg -> daje to 7,5 kg na kilogram.

Poza tym, ze Twoj przyklad kuleje na calej lini, bo nikt nie dlawi do 60 KM

:wink:



miałem sąsiada miał takie coś na pedały zamieszał kilka razy pedałami i moto odpalało trzeba było nogami trochę popracować :) to było w lat 80.

nie do 60KM tylko o 60KM mi bardziej chodziło o to jak są zdławione maszyny na rynek Francuski i jak to się przekłada na moc silnika.
Avatar użytkownika
oflex
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 8/5/2015, 09:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez leff » 13/9/2015, 19:20

kiedys byla do kupienia VFR1200 z Francji ... chlopaki z ASO Hondy stwierdzili, ze jej odblokowywanie jest nieoplacalne
Twoj podpis jest za dlugi
Avatar użytkownika
leff
ZlyCzlowiek
 
Posty: 4443
Dołączył(a): 30/9/2008, 09:22
Lokalizacja: sercem WX

Postprzez ChaoticBiker » 14/9/2015, 03:24

Wlasnie co do zblokowanych maszyn.
Ciezko zauwazyc roznice nie majac do porownania maszyny zablokowanej i odblokowanej do testu rownoleglego.
~100KM w motocyklu to i tak duzo, nawet z dwojka pasazerow i pelnym bagazem.
Najwyzszy limit predkosci na autostradzie to w Polsce na 140 km/h, wiekszosc krajow to 120km/h lub 110km/h, w USA w niektorych stanach to 90km/h. Wiec wieksza moc to tylko celem leczenia kompleksow bo nie ma uzasadnienia w codziennym uzytkowaniu.

Ale wracajac do sedna.
Motocykli tych nie oplaca sie odblokowywac i nie znam nikogo, kto by to zrobil.
Odblokowanie to nie jest zmiana ECU / gaznikow.
To jest bardzo czesto inne walki rozrzadu, czasem tez inne tloki! Wiem co mowie, widzialem to na wlasne oczy.
Koszty zazwyczaj ida w kilka tysiecy PLN - taniej kupic niezblokowany silnik.
Avatar użytkownika
ChaoticBiker
Stary Wyjadacz
 
Posty: 706
Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
Lokalizacja: Edinburgh

Postprzez Kuba Maczyna » 23/9/2015, 11:21

wlasnie zgadzam sie lepiej kupic niezblokowany silnik :)
Żaden dzień się nie powtórzy,
nie ma dwóch podobnych nocy,
dwóch tych samych pocałunków,
dwóch jednakich spojrzeń w oczy.
Kuba Maczyna
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 19/9/2015, 17:29
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez oflex » 23/9/2015, 20:59

Kuba Maczyna napisał(a):wlasnie zgadzam sie lepiej kupic niezblokowany silnik :)



nie zawsze :) nie każdy chce i może mieć taką moc pod tyłkiem.
Avatar użytkownika
oflex
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 8/5/2015, 09:06
Lokalizacja: Wrocław



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości




na górê