Zobacz wątek - ABS do maszyny która go fabrycznie nigdy nie miała.
NAS Analytics TAG

ABS do maszyny która go fabrycznie nigdy nie miała.

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

ABS do maszyny która go fabrycznie nigdy nie miała.

Postprzez Hans01 » 7/5/2015, 09:56

Cześć,

Pytanie może zabrzmieć dziwnie, jednak jestem mocno zielony, więc proszę o zrozumienie jeśli wygaduję jakieś herezje.

Mam gdzieś w głowie strach przed zblokowaniem przedniego koła (po glebie wywołanej własnie blokadą przy gwałtownym hamowaniu). Na kursie miałem różne motocykle i takie z ABS i takie bez. Świadomość posiadania ABSu wpływa kojąco na moje poczucie bezpieczeństwa. Hamuje pewnie i sprawnie, tam gdzie sobie zaplanowałem sporadycznie jedynie budząc ABS do życia. Siedząc na maszynie bez ABSu strach blokuje mnie przed wciśnięciem klamki tak mocno jak pozwalają warunki. Hamuje na znacznie dłuższym dystansie i daleko przed punktem utraty przyczepności (technika na moje pojmowanie poprawna, najpierw lekkie wcisnięcie by docisnąć przednie koło, dopiero potem mocny docisk + tylny hebel na wsparcie). Czuję się niepewnie.

Motocykl który posiadam nie miał nigdy wersji z ABS (Yamaha XVS 1300C). Pytania:

- Czy są na rynku rozwiązania / sety / układy ABS, które można zamontować do tego typu motocykla?
- Czy to działa i czy taki upgrade ma sens?
- Jeśli na powyższe odpowiedź brzmi tak, to z jakim kosztem należy się liczyć, które rozwiązanie polecacie i do kogo zgłosić sie z montażem jeśli zdecyduję ze jestem gotów na taki wydatek?