przez lagiboy » 24/4/2015, 18:19
i tak i nie. motocykle 125 i 250 będą o wiele tańsze w eksploatacji.
motocykle 600 sÄ… drogie w utrzymaniu bo:
silniki są wysilone, łykają dużo paliwa i dużo powietrza, moc nie bierze się z powietrza tylko z paliwa, obroty sięgają powyżej 12rpm dlatego częściej niż w aucie wymienia się filtry i oleje.
moc przenoszona jest zębatkami i łańcuchem na 1 koło. motocykl 600 mając 70-100KM potrafi się rozpędzieć do 100km/h w 3-5 sekund. wyobraź sobie siły jakie działają na zębatki, łańcuch, oponę. to wszystko przekłada się potem na zużycie tych elementów, im mocniejszy motocykl tym szybciej zużywa zębatki, łańcuchy, opony. Im agresywniej jeździsz tym bardziej ten proces przyspieszasz. same płyny eksploatacyjne są mniej więcej w tej samej cenie co do auta.
podsumowujÄ…c
mniejszy motocykl kosztuje mniej, większy motocykl kosztuje więcej, 600 to już całkiem duże motocykle i kosztują swoje.
jesli chcesz cieszyć się motocyklem którego koszty eksploatacyjne są rozsądne to musisz patrzeć w motocykle o mocy w granicach ok 50 KM o niewysilonym silniku. Sportowe motocykle - ścigacze pożerają gotówkę bo to sprzęt zdjęty z toru i ucywilizowany lecz w dalszym ciągu wymaga nakładów gotówki, bo osiągi nie biorą się z nikąd. wszystko co ma zapewnić że będzie szybszy, zwrotniejszy, lżejszy, to nowoczesna technologia, materiały, patenty, elektronika, to wszystko kosztuje. Do tego "ścigacze" są nastawione znów na osiągi kosztem trwałości. dlatego stary "ścigacz" to prawdopodobnie padło bo swoje już odsłużył i to co miało się zużyć już dawno zdechło.
black matt=grey (color by honda)