Zobacz wątek - Małe moce w chopper / cruiser
NAS Analytics TAG

Małe moce w chopper / cruiser

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Małe moce w chopper / cruiser

Postprzez zeglarz28 » 13/3/2015, 23:52

Witam koleżanki i kolegów ,

Zacznę ,że jeżdżę na motocyklach wiele lat. Wiele sprzętów już "przerobiłem". Aktualnie dosiadam dużego VN1700 Voyager. Lubie jechać daleko i jeszcze dalej...
Trapi mnie temat mocy w wszelakiej maści Cruiserach Chopperach. Są to duże V-ki o mocach w przedziale 50 - 85 KM. Oczywiście z odpowiednim momentem obrotowym.
Dziwi mnie fakt ,że te moce są stosunkowo niskie do osiągania prędkości przelotowych na autostradach. W przypadku Voyagera to skromne 72 KM. Skutkuje to tym ,że motocykl maksymalnie wyciąga 160km/h( 170 trzeba się męczyć ) . Dojście do tej prędkości, pomimo wysokiego momentu zajmuje trochę czasu, utrzymanie tej prędkości na ostatnim biegu , na wzniesieniach jest również trudne. Wcześniej jeździłem Hondą Fury ,gdzie moc to 58KM z pojemności 1300cm. BIorąc pod uwagę masę ,to moc byłą wyjątkowo skromna.
Silniki producentów z Austrii lub Włoch wyciągają w przypadku ukłądu V i dwóch cylindrów grubo ponad 100 KM z dużo mniejszych pojemności. Przykładem jest najnowszy KTM Adventure. Z pojemności około 1200cm2 , dwóch cylinrów i układu V wyciska 160KM i 140Nm momentu!!! To przepaść w stosunku do wszystkich Harleyów , Cruiserów itp.
Ktoś mi powie ,że moc w crusierze nie jest potrzebna. Ja odpowiem ,że jeśli crusier ma do przejechania 3000 km w trasie to moc jest wskazana, mi jej zdecydowanie brakuje. Mam komfort, wygląd, fajne prowadzenie , ale brakuje dobrej prędkości przelotowej.
Skąd bierze się taka polityka?
zeglarz28
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 13/3/2015, 23:42
Lokalizacja: Bielsko Biała


Postprzez Black-Ghost » 14/3/2015, 15:17

Są i mocne cruisery np Ducati Diavel, Yamaha V-max, H-D street VRSC, Suzuki Intruder M1800R ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)


Postprzez Grynfix » 14/3/2015, 15:35

Motocykle te po prostu są robione jak auta w USA. Duża pojemność/mała moc/duży moment obrotowy/dłuuuuga żywotność.
Te motocykle są stworzone raczej (bez obrazy dla młodych fanów cruiserów) dla dziadków, którzy po prostu wsiadają i po prostu jaaaaadą.. Im nie jest potrzebna duża prędkość ani moc.. To moto do "crusingu". Wsiadasz i jedziesz przed route 66 z prędkością 100km/h z kumplami i rozkoszujesz sie jazdą ( o ile sie da) i podziwiasz widoki :P Zreszta - to czesto nie ma owiewek. Są owszem np. harley electra z wielką owiewką ale dużo to po prostu lampa z przodu i jedziesz co przy prędkości 140+ już przestaje być miłe na dłuższą mete :P A mała prędkość maxymalna - tu raczej nie chodzi o moc motocykla bo auta maja mniej i jezdza szybciej tylko o przełożenia. Tak jest wystopniowana skrzynia.

Ja osobiście kilka razy sie przymierzałem do tego i może jestem zbyt młody po prostu ale szajby bym dostał.. 2x sie przejechałem (nie pamietam teraz czym), pozycja na maxa nie wygodna dla mnie, twarde siedzenie, przestawianie nogi w celu zmiany biegów z podnóżka.. normalnie totalnie co innego niż sie spodziewałem po tym moto :P

Hyosung Aquila GV 650. - podobno potrafi nawet ~200 wyciagnać..
triumph rocket
honda magna - v-max nawet 280km/h

I było coś jeszcze tylko nie pamiętam ni cholery co.. ale tego już bym choperem/cruiserem nie nazwał.. optycznie coś ala hyosung ale pod 200kM miał i mega szeroki kapor z tyłu w serii. Niby Criuser ale po prostu rakieta która nie jednego sporta na prostej by wessała. Niestety ni cholery nie pamietam co to to było ale może ktoś z forum skojarzy :P
Grynfix
Świeżak
 
Posty: 365
Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42

Postprzez zeglarz28 » 14/3/2015, 20:56

Akurat ja sie wygodnie czuje na duzych sprzetach :). Poza skromna moca to takim Voyagerem albo Electra jedziesz jak krol. Mam porownanie do wielu innych sprzetow
zeglarz28
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 13/3/2015, 23:42
Lokalizacja: Bielsko Biała

Postprzez kamyk82 » 15/3/2015, 00:21

Mówiąc o typowych cruiserach to jak najbardziej trzeba przyznać że żaden z nich nie powala mocą bo takowej im nie potrzeba . To motocykle do spokojnego przetaczania się z punktu a do b , mam wielu znajomych którzy mają takie motocykle i nikt nie narzeka na brak mocy . Widocznie kolego Zeglarz28 źle wybrałeś .

Motocykle o których wspomniał ghost to power cruisery oczywiście nie wszystkie bo np Diavel to nie cruiser , nawet Ducati w folderach reklamowych o tym pisało.
kamyk
kamyk82
Świeżak
 
Posty: 139
Dołączył(a): 21/9/2012, 22:35
Lokalizacja: lubelskie

Postprzez zeglarz28 » 15/3/2015, 02:00

Kamyk. Wybralem dobrze bo :
- mam duzo miejsca na bagaz
- przy wzroscie 193 cm nie wygladam jak na jamniku
- fajnie sie prowadzi na wprost
- dobrze wyglada

Tyle ,ze co za problem w dzisiejszych czasach z pojemnosci 1700 wycisnac 100KM ,nawet z dwoch cylindrow

Jak zaladujesz takie sprzety w dwie osoby plus bagaz i chcesz do Rumunii na weekend to 75KM troche slabo wypada w tym rozdaniu.
zeglarz28
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 13/3/2015, 23:42
Lokalizacja: Bielsko Biała

Postprzez Black-Ghost » 15/3/2015, 06:14

Zawsze możesz coś podłubać z silnikiem to i parę KM przybędzie, jeśli cie tylko stać ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez kamyk82 » 15/3/2015, 11:53

Skoro piszesz że te 75 km mało to jednak źle wybrałeś .
Wycisnąć 100 km to nie problem bo są takie motocykle z tego rodzaju maszyn , sprzedaj kawasaki i rozejrzyj się za czymś mocniejszym i po sprawie . Mamy takie czasy że jest mnóstwo motocykli do wyboru a jedyną przeszkodę stanowią pieniądze a właściwie ich brak .
kamyk
kamyk82
Świeżak
 
Posty: 139
Dołączył(a): 21/9/2012, 22:35
Lokalizacja: lubelskie

Postprzez Grynfix » 15/3/2015, 12:05

swap z zx10 i mocy bedziesz miał zawsze pod dostatkiem :)
Grynfix
Świeżak
 
Posty: 365
Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42

Postprzez Black-Ghost » 15/3/2015, 14:57

Grynfix chyba z ZX-10R bo ZX10 to stary turystyk ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4635
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Grynfix » 15/3/2015, 14:58

no tak.. mój błąd. :P


No a w sumie.. po co się rozdrabniać :P h2R lub zx12 :) ważne aby z kawasaki :) hihi
Grynfix
Świeżak
 
Posty: 365
Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42

Postprzez jasnoksieznik » 15/3/2015, 15:01

Pozostaje jeszcze jakieś bydle klasy K1600LT. Mocy przybywaj!

A jak się zapatrujesz na SUVy motocyklowe klasy R1200 GS?
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez suhy-19 » 15/3/2015, 20:02

bierz v-maxa :D mocy na pewno Ci nie braknie a w przeciwieństwie do innch moto tego typu yamaha dodatkowo hamuje i skreca :P
aprilia RSV4
Avatar użytkownika
suhy-19
Moderator
 
Posty: 2660
Dołączył(a): 18/12/2012, 13:35
Lokalizacja: DLW

Postprzez Movi » 16/3/2015, 09:55

Z tym skręcaniem to bym tak nie szalał, ale tak jak na takiego kloca to jeszcze jakoś daje radę :)
Avatar użytkownika
Movi
Moderator
 
Posty: 2276
Dołączył(a): 23/2/2008, 00:10
Lokalizacja: Łódź/ 3city

Postprzez Fugu » 16/3/2015, 11:15

Grynfix napisał(a):A mała prędkość maxymalna - tu raczej nie chodzi o moc motocykla bo auta maja mniej i jezdza szybciej tylko o przełożenia. Tak jest wystopniowana skrzynia.


Zdajesz sobie sprawe z tego ze bzdury piszesz?

Za maksymalna szybkosc odpowiada moc silnika i wspolczynnik czolowego oporu aerodynamicznego.

v³ ~ cw/P

Dla chopera masz cw wielkosci 0.8..0.9, dla aktualnego samochodu ~0.3.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Invi » 16/3/2015, 11:42

Fugu napisał(a):Dla chopera masz cw wielkosci 0.8..0.9, dla aktualnego samochodu ~0.3.


CW jak CW, ale liczy się też powierzchnia czołowa, a ta na moto jest nieporównywalnie mniejsza niż w samochodzie :D Chyba głównie dlatego 120KM moto na luzie leci 260 :D


suhy-19 napisał(a):bierz v-maxa :D mocy na pewno Ci nie braknie a w przeciwieństwie do innch moto tego typu yamaha dodatkowo hamuje i skreca :P


Zależy który, stary hamuje i skręca jak stary japoński chopek w stylu shadowa, czyli totalnie nie skręca i nie hamuje :D Nowy nie wiem, ale podobno dużo lepiej :D
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez lagiboy » 21/3/2015, 13:59

mam dla Ciebie rozwiązanie, dokup do swojego chopka hypercharger. w stanach tego pełno i na ebayu czy amerykanskim amazonie wyłapiesz.

https://www.youtube.com/watch?v=FUMEKpuUlyU

a tu do VN1700 https://www.youtube.com/watch?v=lEjkoBpNBJQ
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez andy7 » 21/3/2015, 21:44

Piszesz, ze juz otrzaskany jestes a dla mnie zadajesz pytania jak swierzak.

Cruser nie zostal stworzony do bicia rekordow predkosci. Kolebka sa stany w ktorych wtedy bylo 55 mph i takimi predkosciami sie nim jezdzilo.

Przejedz sie kiedys moze jakims przedstawicielem tego gatunku, ale bez owiewek jak w HD i zobacz jak dlugo wytrzymasz.

Malo nie zaplulem monitora jak przeczytalem o tych 3000 km. Tak w kw3sti formalnej zapytam w jakim zasie zamierzasz te 3000 km przejechac ?

6 -7 DNI ?

Dla wzrostu 193 cm jest cala gama motocykli ktore bardziej nadaja sie do nawijania km niz cruzer z jego nieergonomicznoscia.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez zeglarz28 » 23/3/2015, 09:20

Cruiser kolego zostal stworzony do pokonywania dlugich dystansow w komforcie i stylu. Motory mam od 16 lat i ciagle mnie zastanawia dlaczego firma ktora jest na rynku od 50 lat wypuszcza motor wazacy 410 kg , plus kierowca i pasazer ,bagaze ,co daje prawie 600kg , wyposaza w silnik 1700 ktory generuje 72KM? Efekt jest taki ,ze jak jedziesz autostrada to na dlugich wzniesieniach ciezko utrzymac predkosc przelotowa na ostatnim biegu a spalanie rosnie do 10 litrow? To Twoim zdaniem kolego jest to ok? za taki motor placisz 80tys. Zl w salonie!

W kwestii formalnej to 3000 km robie w tydzien albo w weekend od piatku do niedzieli. W sezonie robie 20-30 tys. km na motocyklach.

Wlasnie crusery sa dobre dla duzych facetow. Gosc jak ma 190cm siedzac na 600tce wyglada jakby mu sie cos do d...y przlepilo. Jak siedzi na sprzecie 1600-1700 cm to zaczyna lapac proporcje.
zeglarz28
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 13/3/2015, 23:42
Lokalizacja: Bielsko Biała

Postprzez Fugu » 23/3/2015, 09:58

zeglarz28 napisał(a):co daje prawie 600kg , wyposaza w silnik 1700 ktory generuje 72KM? Efekt jest taki ,ze jak jedziesz autostrada to na dlugich wzniesieniach ciezko utrzymac predkosc przelotowa na ostatnim biegu a spalanie rosnie do 10 litrow?

Nie znasz zaleznosci miedzy moca, momentem obrotowym, szybkoscia maksymalna, dynamika.

FYI - Moc odpowiada za szybkosc maksymalna, moment za dynamike.
Te "tylko" 72 konne silniki maja wiekszy moment obrotowy niz niejeden supersport.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości




na gr