Lampa bixenon na soczewce vs prawdziwe życie - policja itd.
Posty: 44
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Lampa bixenon na soczewce vs prawdziwe życie - policja itd.
Witam. Mój Thunder okazał się anglikiem.. więc co za tym idzie lampe też mam angielską.
O ile w dzien dla mnie to różnica żadna to w nocy światło faktycznie nie jest takie jakbym chciał.. Obie zarówki porządne a i tak nie świeci to cudownie.
1. opcja - kupno za 350zł lampy ori EU i temat zapomniany
2. opcja - kupno za 400zł lampy przerobionej na soczewki + bixenon.
I teraz chciałbym przegadać sens takiej lampy. No bo jak wiadomo xenon to spryski bla bla bla.. Nie mówie, że to nie ma sensu bo ma no ale z drugiej strony mogę mieć naprawdę mocne światło i będę widoczny i w dzień i w nocy. Tylko jak na to reaguje policja i na przeglądzie ? Niestety lampa od oryginalnej poprzez wykonane modyfikacje różni sie znacząco optycznie.
Widziałem, że wielu lata na xenonie na zwykłej lampie no i jakoś jeżdżą ale np. mam znajomego, który miał 929 z xenonem i na 2 końcu polski zabrali mu dowód za zenona..
Mocno się tego czepiają ? Jest w ogóle sens ładować lampe z bixenonem do moto ? Napiszcie swoje spostrzeżenia/przeżycia itd. Bo 50zł to nie różnica (pomijajać oczywiście zestaw HID) a przyszła przeróbka lampy ze zwykłej na bixenon to ponad 400zl
O ile w dzien dla mnie to różnica żadna to w nocy światło faktycznie nie jest takie jakbym chciał.. Obie zarówki porządne a i tak nie świeci to cudownie.
1. opcja - kupno za 350zł lampy ori EU i temat zapomniany
2. opcja - kupno za 400zł lampy przerobionej na soczewki + bixenon.
I teraz chciałbym przegadać sens takiej lampy. No bo jak wiadomo xenon to spryski bla bla bla.. Nie mówie, że to nie ma sensu bo ma no ale z drugiej strony mogę mieć naprawdę mocne światło i będę widoczny i w dzień i w nocy. Tylko jak na to reaguje policja i na przeglądzie ? Niestety lampa od oryginalnej poprzez wykonane modyfikacje różni sie znacząco optycznie.
Widziałem, że wielu lata na xenonie na zwykłej lampie no i jakoś jeżdżą ale np. mam znajomego, który miał 929 z xenonem i na 2 końcu polski zabrali mu dowód za zenona..
Mocno się tego czepiają ? Jest w ogóle sens ładować lampe z bixenonem do moto ? Napiszcie swoje spostrzeżenia/przeżycia itd. Bo 50zł to nie różnica (pomijajać oczywiście zestaw HID) a przyszła przeróbka lampy ze zwykłej na bixenon to ponad 400zl
- Grynfix
- Świeżak
- Posty: 366
- Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42
Pseudo bixenonowe pozbawia Cie homologacji, az sie prosi o problemy. POtrzebne Ci one ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Poza tym "zenony" dokładane są marnej jakości, nie są odporne na wstrząsy i nie mają homologacji...
Świecą na niebiesko, ale widoczność na marnym poziomie...
Preferuje oryginalną lampę i dobrą/drogą żarówkę dedykowaną do motocykli.
Będzie lepiej świeciło niż "zenony"
Świecą na niebiesko, ale widoczność na marnym poziomie...
Preferuje oryginalną lampę i dobrą/drogą żarówkę dedykowaną do motocykli.
Będzie lepiej świeciło niż "zenony"
Imbrola faza - "Detailing"
-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2846
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Z zenonem czuję się bezpiecznie tylko w grupie a jak jadę sam to jest trochę spiny o to. No chyba że na swoim powiecie jestem to znają takiego czuba policjanty i spoko
Wchodzę tam, gdzie inni uciekają przed śmiercią...
-
Bzyk_R1 - Świeżak
- Posty: 148
- Dołączył(a): 31/8/2010, 20:19
- Lokalizacja: Pińczów (TPI)
Kup oryginał na ruch prawostronny i po problemie. Te wszystkie pseudo ksenony może i lansersko wyglądają ale w razie kolizji / kontroli / przeglądu mogą być same problemy. U mnie w mieście na stacji przeglądów mam takiego diagnostę, że przy przeglądzie zakłada okulary i odczytuje ze szkła reflektora czy to aby nie anglik. Jak byś podjechał z takim ksenonem to na bank przeglądu nie podbije. A skoro są tacy diagności to mogą być też tacy policjanci i dowód poleci.
BMW F650 Funduro.
-
qadrat - Świeżak
- Posty: 276
- Dołączył(a): 21/4/2008, 21:25
- Lokalizacja: Ozorków
to, że po homologacji to zdaje sobie z tym sprawe.. Miałem kiedyś e34 i powiem wam, że za 4pak piwa kiedyś od kumpla odkupiłem Hidy 4300 do niej.. Przy okazji robienia Home Hella Black - poczyściłem soczewke, odbłyśnik, szkło.. Wszystko ładnie i zdrowo - lampy ładnie świeciły - nie odcinały - problemów z samym xenonem nie było i nie świeciły na niebiesko (to po prostu wieśniaki kupują sobie 6000K i więcej bo myślą, że to fajne a byle deszcz i gówno widzą) tylko właśnie to było to.. Co mijałem patrol policji to był stres przez pierwsze 2-3 tygodnie bo ori hella black z tylu, przód hella + xenon, shadowline w ciemnej e34.. no człowiek spokojnie nie pojeździł A moto będzie służył naprawdę jako przede wszystkim turystyczny ale sport i nie chce mi się trześć gaciami..
Qadrat - no właśnie z lanserskim wygladaem to bym sie.. bo akurat przeróbka w thunderze go ułomni optycznie*
No dobra Odpuszcze sobie tÄ… lampe bo hujn!@ straszna widzÄ™ bedzie
To standardowo skończy sie na konkretnej żarówce typu +120% które miałem w innym aucie (chyba nawet mam podobne w angielskiej lampie ale zmienie na nowe ).
* Foto lampy (mało lansersko to wygląda - to dokładnie ta lampa która miała by być u mnie - ułomna):
Qadrat - no właśnie z lanserskim wygladaem to bym sie.. bo akurat przeróbka w thunderze go ułomni optycznie*
No dobra Odpuszcze sobie tÄ… lampe bo hujn!@ straszna widzÄ™ bedzie
To standardowo skończy sie na konkretnej żarówce typu +120% które miałem w innym aucie (chyba nawet mam podobne w angielskiej lampie ale zmienie na nowe ).
* Foto lampy (mało lansersko to wygląda - to dokładnie ta lampa która miała by być u mnie - ułomna):
- Grynfix
- Świeżak
- Posty: 366
- Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42
Haha.. Nie no to nie moja lampa Miała być ale se odpuszcze a akurat te ringi to przysparzają mnie o mdłości. Jestem na tyle konserwatywny, że ringi jedynie gdzie powinny być to w bmw i najszybciej e36 e39 e38 bo wcześniej to pasuje jak ostry makijarz starej babci .
- Grynfix
- Świeżak
- Posty: 366
- Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42
Przerabiaj lampę na soczewki, warto. Sam się zastanawiałem i nie żałuję, efekt taki:
Gość mi zrobił:
- Soczewki BiXenon 6000k
- Ringi CCFL
- Kierunkowskazy wlutowane małe diody (40 sztuk na stronę) pomarańczowe LED
- Poświetlenie soczewek na czerwono LED
- Podświetlenie wnętrza lampy z tyłu na czerwono LED
- Lampa w środku pomalowana na czarno
Koszt usługi wyniósł mnie 1250 zł - przeróbka ze wszystkim, 4x przetwornice, kable, sterownik, soczewki, ringi, LED, malowanie, robocizna. Wszystko na przyciski, włączasz co i kiedy chcesz.
Różnica ogromna w oświetleniu, szczególnie na długich to już w ogóle. Xenon nie oślepia, bo jest w soczewce. Oczywiście jeden żarnik i przesłona (długie / krótkie).
Może oślepiać jak jest źle wyregulowana wysokość, ja mam poprawną, którą ustawiałem według opisów jak ma padać światło (dlatego w autach masz układ samopoziomujący według obciążonego samochodu). Xenon może też oślepiać jak jest brudna lampa, dlatego w samochodach są spryskiwacze, bo brudna lampa rozprasza światło. Ja po każdej jeździe czyszczę motocykl powierzchownie na szybko z owadów, także nie widzę problemu, bo i dużego przebiegu w ciągu dnia nie zrobisz.
Po prostu jak masz w miarę czystą lampę i ustawioną wysokość soczewek to nie ma opcji, żeby kogoś coś oślepiało.
Policja przy kontroli nic nie gada, przeglÄ…dy przechodzi bez problemu.
Dla znawców, którzy nigdy tego nie mieli i komentarzy typu "to wiocha", "tandeta", "odpuść sobie". Soczewki są jak najbardziej ok, a jeżeli chodzi o wkładanie żarnika w lampę bez soczewek (zamiast żarówki) to całkowicie odradzam, bo światło nie jest skupiane i jest rozproszone i oślepia.
Jeżeli chodzi o użytkowanie to nie mam żadnych problemów, wszystko świeci, nie przerywa, nie gaśnie. Na żarnikach zrobiłem ok. 7 tys. km i świecą dalej.
Gość mi zrobił:
- Soczewki BiXenon 6000k
- Ringi CCFL
- Kierunkowskazy wlutowane małe diody (40 sztuk na stronę) pomarańczowe LED
- Poświetlenie soczewek na czerwono LED
- Podświetlenie wnętrza lampy z tyłu na czerwono LED
- Lampa w środku pomalowana na czarno
Koszt usługi wyniósł mnie 1250 zł - przeróbka ze wszystkim, 4x przetwornice, kable, sterownik, soczewki, ringi, LED, malowanie, robocizna. Wszystko na przyciski, włączasz co i kiedy chcesz.
Różnica ogromna w oświetleniu, szczególnie na długich to już w ogóle. Xenon nie oślepia, bo jest w soczewce. Oczywiście jeden żarnik i przesłona (długie / krótkie).
Może oślepiać jak jest źle wyregulowana wysokość, ja mam poprawną, którą ustawiałem według opisów jak ma padać światło (dlatego w autach masz układ samopoziomujący według obciążonego samochodu). Xenon może też oślepiać jak jest brudna lampa, dlatego w samochodach są spryskiwacze, bo brudna lampa rozprasza światło. Ja po każdej jeździe czyszczę motocykl powierzchownie na szybko z owadów, także nie widzę problemu, bo i dużego przebiegu w ciągu dnia nie zrobisz.
Po prostu jak masz w miarę czystą lampę i ustawioną wysokość soczewek to nie ma opcji, żeby kogoś coś oślepiało.
Policja przy kontroli nic nie gada, przeglÄ…dy przechodzi bez problemu.
Dla znawców, którzy nigdy tego nie mieli i komentarzy typu "to wiocha", "tandeta", "odpuść sobie". Soczewki są jak najbardziej ok, a jeżeli chodzi o wkładanie żarnika w lampę bez soczewek (zamiast żarówki) to całkowicie odradzam, bo światło nie jest skupiane i jest rozproszone i oślepia.
Jeżeli chodzi o użytkowanie to nie mam żadnych problemów, wszystko świeci, nie przerywa, nie gaśnie. Na żarnikach zrobiłem ok. 7 tys. km i świecą dalej.
-
Kirgeron - Świeżak
- Posty: 436
- Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01
i żeś namieszał teraz hahhaa
no ta lampa jest profi przygotowana pod xenon, soczewki dedykowane pod bixenon.. sama przeróbka warta jest koło 600zł. A ja moge kupic cała lampe za 400zł.
I bądź tu mądry i teraz se to przemyśl .. jedni tak, drudzy tak
tylko, że ja mam stare moto.. Ciebie może się nie czepiają bo widza nową cebre i myślą, że to tak ori .
no ta lampa jest profi przygotowana pod xenon, soczewki dedykowane pod bixenon.. sama przeróbka warta jest koło 600zł. A ja moge kupic cała lampe za 400zł.
I bądź tu mądry i teraz se to przemyśl .. jedni tak, drudzy tak
tylko, że ja mam stare moto.. Ciebie może się nie czepiają bo widza nową cebre i myślą, że to tak ori .
- Grynfix
- Świeżak
- Posty: 366
- Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42
ale wiocha wygląda te sc59 z czerwonymi światłami, masakra:D
tutaj dowód to pikuś, jestem ciekaw jak jest przy kolizji, czy ci się ubezpieczalnia nie będzie czepiać.
ja bym kupował oryginał i po problemie.
//btw sc59 nie ma soczewek normlanie?
tutaj dowód to pikuś, jestem ciekaw jak jest przy kolizji, czy ci się ubezpieczalnia nie będzie czepiać.
ja bym kupował oryginał i po problemie.
//btw sc59 nie ma soczewek normlanie?
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
- Kaai
- Mieszkaniec forum
- Posty: 4223
- Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18
Kaai, SC59 oryginalnie ma zwykły reflektor, gdzie na światłach mijania świeci tylko jedna żarówka (pół lampy). W dodatku reflektor mi parował z jednej strony no i wtedy wiedziałem, że trzeba będzie wszystko odkręcać i kleić na nowo, dlatego zdecydowałem się od razu na przeróbkę na soczewki Bi-Xenon, bo gość i tak musiał rozklejać lampę.
Co do czerwonych LEDów to taki bajer, widziałem na YouTube i mi się spodobało, nie używam tego praktycznie, no ale jest.
Co do czerwonych LEDów to taki bajer, widziałem na YouTube i mi się spodobało, nie używam tego praktycznie, no ale jest.
-
Kirgeron - Świeżak
- Posty: 436
- Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01
bo niektórzy jeżdżą a inni robią fotki zeby nie bylo moto krigerona widziałem na zywo i nawet nawet tylko jak dla mnie to ten xenon jest nie potrzebny
krigeron w tym roku tez wybierasz sie do rothenburga?
krigeron w tym roku tez wybierasz sie do rothenburga?
aprilia RSV4
-
suhy-19 - Moderator
- Posty: 2660
- Dołączył(a): 18/12/2012, 13:35
- Lokalizacja: DLW
suhy-19, miałem na Rothenburg lecieć, na 1/4 mili pośmigać tam, ale wybrałem jednak rozpoczęcie sezonu w Poznaniu (City Run Poznań 2015), bo jest w ten sam dzień.
Grynfix, wkur*iona wychodzi, bo lampa w środku na czarno pomalowana i ma fajny kształt.
U ciebie tak nie zrobisz, bo lampa ma inny kształt i widać całe ringi, a nie "obcięte" jak u mnie. Mógłbyś zastosować brewki na lampie, żeby lekko przysłonić ringi, jak np. w SV650S, wtedy efekt nieco lepszy:
Tu na zdjęciu trochę są za duże, bo zasłaniają soczewkę.
Grynfix, wkur*iona wychodzi, bo lampa w środku na czarno pomalowana i ma fajny kształt.
U ciebie tak nie zrobisz, bo lampa ma inny kształt i widać całe ringi, a nie "obcięte" jak u mnie. Mógłbyś zastosować brewki na lampie, żeby lekko przysłonić ringi, jak np. w SV650S, wtedy efekt nieco lepszy:
Tu na zdjęciu trochę są za duże, bo zasłaniają soczewkę.
-
Kirgeron - Świeżak
- Posty: 436
- Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01
Mam soczewki fabrycznie i przy dobrych żarówkach świecą bardziej niż wystarczająco Mam założone żarówki o barwie 5000K które świecą krystalicznie białym światłem przy kontroli policjant sie nie czepiał mówił że fajnie świecą
"ZX-10R" Ninja 2008 | http://bikepics.com/members/blackzx10r/
-
Black-Ghost - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4635
- Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
- Lokalizacja: Oświęcim(KOS)
Posty: 44
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości