Zobacz wÄ…tek - Niska (?) V-max Suzuki SV650S
NAS Analytics TAG

Niska (?) V-max Suzuki SV650S

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Niska (?) V-max Suzuki SV650S

Postprzez Samael666 » 1/2/2015, 16:48

Czesc. Mam do Was pytanie.

Jechalem dzisiaj obwodnica Wroclawia. Specjalnie wlaczylem sobie GPS w telefonie. Jechalem specjalnie ta sama trasa w obydwie strony żeby wyeliminować blad pomiaru spowodowany roznica wysokości. Otoz w teorii SV650S (2006r) według specyfikacji technicznej powinna osiagac około 210 km/h (http://www.sv650.info/index.php?id=opis/parametry). Tymczasem ja zmierzyłem "tylko" 176 km/h w jedna i 183 km/h w druga strone. Jechalem na 6 biegu z odkrecana manetka do samego końca i byłem maksymalnie możliwie polozony na moto. Zadnego plecaka na plecach.

Pytanie brzmi - czemu nie moglem osiagnac wyszej predkosci?

Jeśli to może mieć znaczenie to podam "dane dodatkowe": temp silnika była około 80 st. Celsjusza. Ja jak gdzies tam na forum wspominałem mam 190cm wzrostu. Waze około 117 kg.
Suzuki SV650s k6 -> Yamaha R6 RJ11

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...
Avatar użytkownika
Samael666
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 10/9/2014, 20:18
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez Sykopson » 1/2/2015, 19:32

Możliwości jest parę:
- w danych podają prędkość licznikową (ile Ci licznik pokazywał?)
- masz zmienione przełożenie na zębatce na krótsze
- Twój silnik się kończy :P
- miałeś niedopompowane opony


Generalnie swoją najwięcej jechałem 210 licznikowe z plecakiem na plecach (takim normalnym, na rzeczy :P ) i przy wietrze w twarz. Bez tych dwóch czynników myślę że przekroczyłbym licznikowe 220.
Wg. danych gaźnikowa Ska (czyli taka jak moja) powinna pójść 225. Obstawiam że chodzi właśnie o licznikową, bo jeśli uwzględnialiby przekłamanie to prawdopodobnie nie czułbym że moto skończy się na licznikowych 220/230 tylko na 240/250 (licznik do 240 ;) )

Inna sprawa jest że jesteś dość długi i ciężki chłop. Nie schowasz się tak efektywnie za owiewki jak ja na przykład. No i kiedyś jechałem z taką jedną Anią, to myślę że razem z nią ważyliśmy tyle co Ty, może z 10kg więcej ;) .
Zresztą Suzuki pewnie podaje dane dla średniego japończyka czyli 60kg kurdupla :D , albo z rolek.
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)


Postprzez Samael666 » 1/2/2015, 19:38

Możliwości jest parę:
- w danych podają prędkość licznikową (ile Ci licznik pokazywał?)
299 :) a tak na poważnie to mam cos z nim nie tak i pokazuje na oko x2. podobno trzeba jakiś magnes zmienić i mechanik będzie mi go szukal
- masz zmienione przełożenie na zębatce na krótsze
yyy. tego nie wiem - raczej nie - niedawno (jakies 2 miesiące temu zmieniałem lancuch i zębatki bo poprzedni wlasciciel zostawil to w opłakanym stanie) i nie kombinowałem tylk ou mechanika wymieniałem na nowe standardowe. chociaż rzeczywiście cos kojarze, ze z iloscia oczek w lanuchu cos nie pasowalo.
- Twój silnik się kończy Razz
oby to nie było to - da się to naprawić czy już tylko kupno nowego / starego pieca?
- miałeś niedopompowane opony
wykluczam. sprawdzam ciśnienie b. często. W tym nawet dzisiaj oczywiście na zimnych oponach.
Suzuki SV650s k6 -> Yamaha R6 RJ11

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...
Avatar użytkownika
Samael666
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 10/9/2014, 20:18
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez komi » 1/2/2015, 20:04

Co do przekłamywania prędkości:
Magnes prędkościomierza ma taki kod producenta:
99, 00, 01, 02, k3 i k4: 34983-21E00
k5-k9: 34983-27G00

k5-k9 był także z 4 łopatkami i wizualnie niczym się nie różnił ale na obwodzie miał więcej magnesów i jeśli taki założysz będzie przekłamywał prędkość. W salonie Suzuki na Kamiennej kupiłem taniej niż na oferowano na portalu *egro.pl
Ten magnes wyglÄ…da tak:

http://makinaparts.com/1809-3163-large/ ... v-650-.jpg

i możesz go sobie zmienić sam, jeśli tylko potrafisz odkręcić przednie koło.

Kolejna SV we Wrocu :]

O, widzÄ™ kolega Sykopson z forum SV :P
komi
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 17/12/2011, 16:54
Lokalizacja: aktualnie Wroc

Postprzez Samael666 » 1/2/2015, 20:25

"Kolejna SV we Wrocu :]" - nie do końca - kupiłem ja od gościa tez mieszkającego we Wrocku wiec liczba SV nie wzrosla :) Mieszkam na Nowym Dworze jakby co.

dzięki za info odnośnie magnesow. W sumie rzeczywiście mogę podjechać na Kamienna i zakupić. Pytanie czy oni będą w stanie stwiedzic, który będzie wlasciwy.

A przy okazji - u kogo serwisujesz moto? ja nie mam smykałki do mechaniki wiec robie wszystko u Topika (Dragtech na Robotniczej). Jakby co jestem b. zadowolny.
Suzuki SV650s k6 -> Yamaha R6 RJ11

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...
Avatar użytkownika
Samael666
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 10/9/2014, 20:18
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez marekpzn1987 » 2/2/2015, 11:33

Sprzedaje ktoÅ› Suzuki SV650S ? jak co to prosze pisac na priv

http://swiatpiaskownic.pl/
marekpzn1987
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 31/12/2014, 11:22

Postprzez Samael666 » 2/2/2015, 11:35

marekpzn1987 napisał(a):Sprzedaje ktoś Suzuki SV650S ? jak co to prosze pisac na priv

http://swiatpiaskownic.pl/


przepraszam, ale co to wnosi to tematu?
Suzuki SV650s k6 -> Yamaha R6 RJ11

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...
Avatar użytkownika
Samael666
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 10/9/2014, 20:18
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Marsjanin » 4/2/2015, 18:54

Ja max jechałem licznikowo 22X km/h minus przekłamanie to pewnie z 210-215 będzie ;) Więcej nie idzie.
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Postprzez Samael666 » 4/2/2015, 19:00

No wlasnie o to chodzi, że różnica jest na prawdę duza. Jak naprawie licznik dam znać ile licznikowo leci. O ile śnieg ke spadnie :)
Suzuki SV650s k6 -> Yamaha R6 RJ11

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...
Avatar użytkownika
Samael666
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 10/9/2014, 20:18
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez bachu12 » 5/2/2015, 13:59

Przekłamanie to pewnie spokojnie ~10km/h. Myślę, że wszystko u Ciebie w normie, bo jesteś spory i wbrew pozorom te kilkadziesiąt kg + opory powietrza w takim moto jak SV ( niska masa własna i niezbyt wysoka moc ) spokojnie mogą zbić Vmax o ~30km/h.
bachu12
Świeżak
 
Posty: 251
Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46

Postprzez Sykopson » 6/2/2015, 15:06

komi napisał(a):O, widzę kolega Sykopson z forum SV :P


Yup :D

Generalnie zmiennych jest masa, tak jak mówię mały też nie jesteś i to może mieć duży wpływ na Vmax.
Koleś z WMMP z klasy 125 4t mówił że jak schowa rękę za plecy (na supermana) na prostej startowej to jedzie 2km/h szybciej :P więc Twoja masa i rozmiar tez mogą na to wpływać.

Albo inaczej. W sumie nie wiem jak jest w SV, ja swoją testowałem raz na 6 biegu. Jakoś rzadko odwiedzam autobahny Niemieckie :P i nie jara mnie pakowanie moto po prostej drodze, w każdym razie mój kumpel który to ma CBR F4i mówi że Vmaxa jest w stanie osiągnąć tylko na 5 biegu, bo na 6 już mu spadają obroty i silnik nie jest ich w stanie wyciągnąć, więc na 6 max ma jakoś 240/250 czy coś koło tego, a na 5 przekracza 260.
Może w SV jest podobnie? :P
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)

Postprzez Samael666 » 6/2/2015, 15:12

dzięki za sugestie. byłem w serwisie Suzuki na Kamiennej.
Na pewno jest uszkodzony (pekniety) elektromagnes. Prawdopodobnie niestandardowy jest caly ten "slimak" wiec zamowilem u nich nowy (teraz jakiÅ› rabat 30% maja wiec nie jakies straszne koszta z tego wyjda).
Jak to naprawie będę cos więcej wiedział to dam znac.

P.S. oczywiście to nie chodzi o jezdzenie V-max po prostu jest to jakiś wyznacznik tego czy z piecem wszystko w porządku :)
chce wyszykować moto na sezon, żeby moc się uczyc nim jezdzic, wiec po kolei naprawiam co się da po poprzednim wlascicielu.
Suzuki SV650s k6 -> Yamaha R6 RJ11

Czasami na drodze spotykam prawdziwych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...
Avatar użytkownika
Samael666
Świeżak
 
Posty: 127
Dołączył(a): 10/9/2014, 20:18
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez bachu12 » 6/2/2015, 19:25

Sykopson, coś jest nie tak u twojego kolegi. W prawidłowo działającym sprzęcie Vmax na pewno będzie wyższy na ostatnim biegu.
bachu12
Świeżak
 
Posty: 251
Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46

Postprzez Sykopson » 7/2/2015, 15:50

Nie tak na pewno ;)

Ostatni bieg może być tak zwanym nadbiegiem do turystyki, żeby sprzęt za dużo nie palił.
Ale ja siÄ™ tam na CeBeRkach nie znam ;)
Suzuki Bandit 400 był

Suzuki SV650 S jest
Avatar użytkownika
Sykopson
Stały bywalec
 
Posty: 1097
Dołączył(a): 22/8/2010, 18:14
Lokalizacja: Kraków (Zielonki)



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê