Zobacz wątek - Na długie trasy?
NAS Analytics TAG

Na długie trasy?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez Piotr R1 » 14/8/2014, 22:47

dl650 będzie za duży dla ciebie, w tym budżecie możesz kupić Honde cb500 z 2013r. ma ABS, wtrysk paliwa, pali podobno poniżej 5l.
Avatar użytkownika
Piotr R1
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 29/7/2014, 10:27
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez danielvlv » 16/8/2014, 14:37

Opisze ci zalety swojego.
Yamaha YZF 600R Thundercat - w opinii wielu to najwygodniejsza 600 tka w historii, miekko zawieszona, ogromna miekka kanapa, bardzo dobra ochrona przed wiatrem, mam troche wyzsza szybe i bez problemu moge schowac sie tak ze nic nie wieje. Spalanie, w jezdzie mieszanej 4,5 sto. Po trasach niesprawdzilem, bo musialbym zrobic ok. 550km autostrada. W jezdzie mieszanej na zbiorniku robie 400 km.
Najskuteczniejsze hamulce w klasie - zostaly przeniesione bez zmian do pierwszych R1 i R6, uzywane tez w litrowej Thunderace. Jezdzac hamuje praktycznie zawsze tylko jednym palcem. Bardzo bogaty rynek czesci, bo moto produkowane od 1996 do 2004 r.
Bardzo wydajny uklad chlodzenia, rownomierne rozwijanie mocy, najkulturalnieij pracujacy silnik w klasie, zero jakiejkolwiek Shimmy czy nerwowosci znanej z Fazerow, R1 czy R6. Nawet przy szybkich przelotach powyzej 200 kmh niesamowicie stabilna na prostej, neutralna na zakretach (nie potrzebuje amortyzatora skretu). Mimo, ze to mocna sportowo turystyczna 600 to nadaja sie na pierwsze moto (3,5 do setki, 240 max). Rewelacyjna elastycznosc: jadac z predkoscia 140 km/h mozna przyspieszyc na 6 tym biegu i odbywa sie to bez problemu. ale mozne tez zredukowac do trojki, zegar pokazuje wtedy powyzej 10 000 obr, wydech wypluwa ryk najdzikszego kota , a motocykl przyspiesza jak rakieta. W tamtych czasach czegos takiego nie potrafila zadna 600 tka. Do 7 tys lagodna jak baranek powyzej 7 tys wyrywa rece z kierownicy i stopy z podnozkow.
Przydatny duzy schowek pod kanapa, ja mieszcze tam caly stroj przeciwdeszczowy, rekawice i butelke z woda litrowa. Stalowa rama i wahacz mniej podatne na odksztalcenie niz alumiowe odpowiedniki. Duzo wieksza i tylko niewiele ciezsza od CBR z tych samych rocznikow(CBR F3, 185 g na sucho, kot: 187 kg na sucho). Za to kot duzo wygodniejszy w trasie. Pozycja moze byc prawie wyprostowana, bo kierownica jest wysoko. Mam 173 cm i obie stopy dostaja mi do ziemi bez problemu. Z wad nie stwierdzilem do tej pory - jak dla mnie ideal motocykla pod kazdym wzgledem.
Z usterek to mialem spalony klakson i lekko cieknaca jedna lage po 58 tys km. Thundercat to poprzednik R6 jednak charaktery tych motocykli sa diametralnie odmienne. R6 to dzikus, a kot latwy w opanowaniu, zwinny, szybki sportowy turystyk. Posiada helmet holder - spinasz kask tak ze nikt do nie ukradnie. Wszechstronna, nie ma większego problemu żeby w wakacje założyć kufer lub sakwy i resztę akcesoriów turystycznych, a w weekend po pracy wyskoczyć na tor. Na poczatku poraza wymiarami, CBR wydaje sie przy niej mlodsza i mniejsza siostra, sprawia wrazenie duzo drozszej niz CBR. Ludzie mysla, ze to litr. Jednostka jest bardzo trwała i nie wskazuje śladów większego zmęczenia nawet po 100 tyś. km. Widzialem juz takie ogloszenia. Dobra widoczność w lusterkach. Nigdy nie cierpiała na choroby wieku dziecięcego, co wynika z zastosowania przy jej budowie sprawdzonych komponentów.
YZF 600R Thundercat, 97'
Avatar użytkownika
danielvlv
Świeżak
 
Posty: 82
Dołączył(a): 20/3/2012, 20:08


Poprzednia strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê