Zobacz wÄ…tek - V max
NAS Analytics TAG

V max

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez arcadioo997 » 15/12/2009, 13:27

gdyby sie nie slizgaly, to i zuzycie opony byloby zerowe

Chcesz kolego powiedzieć, że tylko podczas uślizgu opona się zużywa??:shock:

Efekt zyroskopowy

Ja pisałem o sile odśrodkowej, która przy dużej prędkości odkształca oponę i to znacznie (ktoś kiedyś miał powód wprowadzić indeks prędkości w oponach), aczkolwiek raczej to nie powód w powstawaniu dużych błędów pomiarowych.

predkosc mierzona gps'em - nie jest dokladna

Jest zdecydowanie dokładniejsza niż prędkościomierz. Dla błędu położenia ~1m, czasu próbkowania 1s oraz prędkości...powiedzmy 270km/h błąd wynosił będzie około 1,5% - moim zdaniem to dokładny pomiar.

Poza tym, to gdyby powodem błędu wskazania 30-40km/h (dla 270km/h prędkości rzeczywistej) byłby uślizg tylnej opony (napędzającej, na którą działają spore siły-napędzające, powodujące uślizg), to dlaczego by nie zrobić pomiaru z koła przedniego?

Podsumowując rozważania teoretyczne - racja jest jak d*pa - każdy ma swoją :D
arcadioo997
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 23/10/2008, 21:43
Lokalizacja: Poznań


Postprzez ZooL » 17/12/2009, 01:16

indeksy predkosci sa jeszcze zwiazane z rozgrzewaniem sie opony przez tarcie.

I tak, chce powiedziec ze bez uslizgu opona by sie praktycznie nie zuzywala, bo niby czemu mialoby sie tak dziac bez przesuniec plaszczyzn wzgledem siebie ?

O efekcie zyroskopym ktos wczesniej pisal , wie to bylo takie luzne odniesienie.

No, a predkosc mierzona z przedniego kola, dalej nie bedzie dokladna, bo ono tez sie sliza, zmienia srednice itd :)


A predkosc mierozna gps'em o czym pisalem jest niedokladna, przy czym niedokladnosc maleje dla duzych predkosci.. ale dla dajmy na to 50 na godzine ? 50km/h to nam daje 13,( 8 ) m/s gdzie gps przy zmierzeniu tego ma niedokladnosc na poziomie +- 2m (przy idealnych warunkach... )czyli mozna zalozyc niedokladnosc pomiaru 14,5% czyli zdecydowanie wiecej niz w wypadku przecietnego licznika.
ZooL
Świeżak
 
Posty: 279
Dołączył(a): 10/1/2009, 22:32


Postprzez Konio » 17/12/2009, 10:54

a myslalem ze bedzie chodzic o V-MAX ale yamahe... mialem nawet zamiar to przczytac... PASS
Produkcja, dystrybucja, masturbacja
Blady 900 puk puk puk
Avatar użytkownika
Konio
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2925
Dołączył(a): 6/11/2008, 21:47
Lokalizacja: Nadejdzie Chuck? Tego nikt nie wie;/ Kielce/Krk

Postprzez Kris2k » 17/12/2009, 14:39

Konio napisał(a):a myslalem ze bedzie chodzic o V-MAX ale yamahe... mialem nawet zamiar to przczytac... PASS


Ten sam blad popelnilem. Epic Fail :twisted: :roll: 8) :lol:
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
Avatar użytkownika
Kris2k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1617
Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez skidmarks » 20/12/2009, 10:14

lonewolf napisał(a):Właściwie to dziwię się, że w erze tak zaawansowanej technologii jaką teraz mamy, konstruktorom motocykli nie chciało się poprzeliczać błędów wskazań aby je potem korygować w trakcie jazdy... Przecież to wszystko idzie obliczyć i odpowiednio dodać, a wszystko mógłby śmiało za nas robić malutki chip w zegarach elektronicznych... Ale co tam ;->


A po co się tak naprężać i wydawać siana przez producenta jak wystarczy złe ciśnienie w oponie i masz już przekłamanie.

Liczniki mają być tak skonstruowane żeby nigdy nie pokazywały mniej niż faktycznie Dlatego są tak bardzo podatne na zawyżenie. Stara zasada dla zwiększenia bezpieczeństwa. Tak jest w samochodach bynajmniej.
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1402
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez Leg1oN » 20/12/2009, 11:48

Kris2k napisał(a):
Konio napisał(a):a myslalem ze bedzie chodzic o V-MAX ale yamahe... mialem nawet zamiar to przczytac... PASS


Ten sam blad popelnilem. Epic Fail :twisted: :roll: 8) :lol:


nie tylko wy..
Avatar użytkownika
Leg1oN
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2533
Dołączył(a): 16/6/2006, 14:02
Lokalizacja: Kłodawa/Poznań

Postprzez Invi » 20/12/2009, 15:01

skidmarks napisał(a):Liczniki mają być tak skonstruowane żeby nigdy nie pokazywały mniej niż faktycznie Dlatego są tak bardzo podatne na zawyżenie. Stara zasada dla zwiększenia bezpieczeństwa. Tak jest w samochodach bynajmniej.


Gdyż bynajmniej bo iż uważam że bynajmniej nadużywasz aż zapewne nieświadomie słowa bynajmniej. Bynajmniej.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez skidmarks » 20/12/2009, 15:49

Invinciblee napisał(a):
Gdyż bynajmniej bo iż uważam że bynajmniej nadużywasz aż zapewne nieświadomie słowa bynajmniej. Bynajmniej.


Masz okazje napisać jeszcze raz. Wiesz zawsze to post na liczniku do przodu ;)
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1402
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Postprzez Invi » 20/12/2009, 15:54

skidmarks napisał(a):
Invinciblee napisał(a):
Gdyż bynajmniej bo iż uważam że bynajmniej nadużywasz aż zapewne nieświadomie słowa bynajmniej. Bynajmniej.


Masz okazje napisać jeszcze raz. Wiesz zawsze to post na liczniku do przodu ;)


Ta... nie masz co odpisać to oskarż o nabijanie postów, bynajmniej. :lol:




EDIT @DOWN: Wiem. Swoją drogą nieźle sobie nabijasz posty takimi wpisami, bynajmniej.
Ostatnio edytowano 20/12/2009, 16:45 przez Invi, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez skidmarks » 20/12/2009, 16:35

Zatkałeś mnie.... yyyy
Yamaha YZF 1000
Avatar użytkownika
skidmarks
Stały bywalec
 
Posty: 1402
Dołączył(a): 18/6/2009, 18:26
Lokalizacja: zachód Polski

Poprzednia strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê