Zobacz wątek - Przeróbka EGS 400 do turystyki ( ??adventure??)
NAS Analytics TAG

Przeróbka EGS 400 do turystyki ( ??adventure??)

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Przeróbka EGS 400 do turystyki ( ??adventure??)

Postprzez davcio2 » 2/3/2012, 15:10

Witam

Od razu chce przeprosić wszystkich których przeczytanie tytułu tematu zniesmaczyło/rozsmieszyło.. :oops:

Do rzeczy. Zamierzam się do zmiany mojego EGSa 400 (taki jak tu http://www.motorcycledb.com/KTM_400_LC4 ... 1997/20445 ) na jakiś motorek ktorym można by wyjechać w troszke dalszą i asfaltową traske. Przeglądając allegro i inne strony kurcze jakoś nie potrafie znaleźć żadnego sensownego enduro-turystyka w moim budżecie ( sprzedaż EGSa za ok 4tyś +powiedzmy 2tys). Tak mi dzisiaj wpadła myśl czy kilka ( no właśnie-ile?) przeróbek pozwoliło by mi dalej cieszyć motorkiem i spełniać marzenia o wycieczkach- silniczek i podzespoły są w bdb stanie. Tak na szybko to myśle sobie czy np owiewki i siedzenie nie podeszły by z któregoś starszego Adventure, opony turystyczne, mniejsza zębatka na tył.. Co myślicie o takiej wizji??:)
davcio2
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 30/5/2007, 15:14


Postprzez Mafinos » 2/3/2012, 17:18

Na początek możesz poszukać na necie czy nie ma jakiś zdjęć przerobionego Twojego modelu do turystyki. Jak dla mnie to musisz oszacować co się bardziej opłaca czy wyposażenie Twojego moto w kufry itp. czy kupienie innego motocykla z wyposażeniem typowo do turystyki.

Jeśli chodzi o moje zdanie to ja np wybrałbym jakiś inny motocykl np XT 600
http://www.motogen.pl/gfx/motogen/pl/mo ... 27aaaa.jpg
Avatar użytkownika
Mafinos
Świeżak
 
Posty: 352
Dołączył(a): 1/7/2011, 01:30
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez 7beat » 3/3/2012, 10:52

na pewno musiał byś jakieś dobre opony w trasę i w teren zapodać tak jak mówisz, założył bym jakieś sensowne przełożenie na zębatkach żeby z trasie móc lecieć bezproblemowo te 120-140km/h no i może jakąś owiewke/szybke na przód żeby trochę od wiatru chroniła i możesz sobie założyć większy bak od lc4 600 18-19l no i jakoś na tył umontować jakiś kufer i inne pierdoły i myślę że można cisnąć, szkoda że nie masz 600 ale i 400 daje rade
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez davcio2 » 3/3/2012, 21:21

Wiesz 400 w terenie radziła sobie całkiem dobrze, wiadomo trasa to inna bajka ale myślę że na początek by wystarczyło.. Marzy mi sie jakiś Adventure/ transalp ale to niestety inny budżet.. Myślę też nad sprawą zawieszenia. Myślicie że takie turystyczne enduraki mają typowo twardsze zawieszenie? Jakie opony polecacie do takiej turystyki?
davcio2
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 30/5/2007, 15:14

Postprzez 7beat » 4/3/2012, 10:01

to zależ jaki motor, bo widzisz ktm w endurakach mają zawieche prawie jak w crossach a znów inne enduraki mają twardą zawieche o małym skoku co sie nie nadaje w teren, tak że trzeba by mówić o konkretnym modelu motocykla.

Co do opon to ja bym wybrał heidenau enduro k60 - zarąbiste uniwersalne oponki
tdr125 er-5 ZX9r ktm lc4 600, 620 adventure, F2 stunt, crf 450 i transalp, zx6r 08 stunt
Avatar użytkownika
7beat
Stały bywalec
 
Posty: 1048
Dołączył(a): 21/3/2009, 15:43
Lokalizacja: Maków Mazowiecki

Postprzez henio12323 » 4/3/2012, 10:05

smigałem taką 400stką i fajnie sie sprawdza, prędkosci przelotowe powinny byc wystarczające, zwłaszcza po zmianie przełożeń.

nie musisz nic bardzo kombinować, bo taki sprzęt juz istnieje. stara ADVłka
http://motosyberia.com/img/ktm_adventure_blue.jpg

mozna spoko kupic taki zestaw, i dopasować, jc zapraszam na forum ktmracing.fora.pl tam chłopaczki ogarniaja wszystko o lc4 i co niektórzy maja takie zestawy pewnie na zbyciu :P
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez PrimoGhost » 4/3/2012, 10:15

Co do baku to dobrze zastanowiłbym się nad przeróbką, bo często zmienia to telemetrię motocykla tak bardzo, że sama zmiana ustawień zawieszenia nie wystarczy do normalnej jazdy.
Obrazek
<b>ZxR 636 2006</b>
Avatar użytkownika
PrimoGhost
Stały bywalec
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 21/11/2010, 20:07
Lokalizacja: z DW-957

Postprzez davcio2 » 4/3/2012, 16:27

nie no baku bym narazie chyba nie zmieniał..:) a wiecie może ile tak +/- chlopaki sobie życzą za taki set-up na adventure? rozumiem że rama bez przeróbek tylko taka zamiana to przednie owiewki, lampa, bak, i chyba siedzenie co?:) nie znalazłem nigdzie takiego zestawu i ciekawi mi za ile coś takiego można wyrwać..

A co myślicie o montażu do istniejącej owiewki ( taka jak na zdjęcia w 1 poście) dopasować jakąś uniwersalna szybe turystyczna? Widziałem taka szybę w necie i zastanawia mnie czy po drobnym rezaniu nie spasowała by się do mojej kaemki bez zmiany całego przodu...

żadnych pomysłów? :roll:
davcio2
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 30/5/2007, 15:14



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości




na górê