Zobacz wątek - silniki zxr750 i zx7r- jakie części pozostały takie same?
NAS Analytics TAG

silniki zxr750 i zx7r- jakie części pozostały takie same?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

silniki zxr750 i zx7r- jakie części pozostały takie same?

Postprzez Nico » 31/1/2008, 14:52

pytanie jak w temacie.Czy to sa calkiem inne silniki czy niektore klamoty pozostały takie same?(chodzi mi o same silniki)

2 pyt.Czy plastikowe(?)oslony na dolot powietrza do air boxow maja duze znaczenie?i po co tak na prawde sÄ…?
Nico
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 30/1/2008, 20:49


Postprzez VCO » 31/1/2008, 16:40

Co do tego trzeba by w serwisowkach popatrzeć według mnie wszystko nowe w nowym modelu i silnik ma mniejszą wage bo kawasaki w tamtym okresie starało sie znacznie redukować masy motocykli generalnie nawet zx9r z pierwszych lat produkcji posiada troche części od ZXR 750 dopiero potem wprowadzono zmiany...

Co do wlotów to mają znaczenie inaczej by ich nie było co oznacza mniejszą mase tak czy siak i nizszy koszt produkcji co daje to ze wiecej osob sobie na niego moze pozwolić

636 znajomego też na gaźnikach przy 100 zaczynał sie dławic gdyż za duzo powietrza dostawał jak wlotów nie bylo bo motor po szlifie i trzeba bylo dokupic załą czache no i w tym wloty, ale podumalismy i po zaklejeniu taśmą wlotu mniej dostawał powietrza i chodził dobrze przy kazej predkości Są tez robione wloty dla picu np w Hondzie NSR 125 JC22 wloty zakrzywiają sie do środka ramy i tyle do niczego nie podłączone... może to jest przeznaczenie na tor do modyfikacji ale wątpie w to... airbox jest zupełnie gdzieindziej.... Wloty ogulnie poprawiają chwytanie powietrza i redukują jego dawkę a przy okazji oczyszczanie jest leprze...
Bóg stworzył człowieka po to żeby jeździł motorem :D
Avatar użytkownika
VCO
Świeżak
 
Posty: 247
Dołączył(a): 18/8/2007, 10:46
Lokalizacja: Z przed biurka


Postprzez Kedar-88 » 31/1/2008, 18:46

nie no bzdury.....wloty nie redukują ilości docierającego powietrza lecz ich konstrukcja ma na celu wytworzenie ciśnienia w układzie dolotowym przy wyższych prędkościach, co powoduje efekt "turbo". Natomiast sam airbox ma zapobiegać rezonansom powietrza..

Ciekawostka....Pierwszy raz taki system zastosowano w Kawie ZZR600 i nazwano go "Ram Air System"

Jak siÄ™ mylÄ™ to mnie poprawcie....
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Leitho » 31/1/2008, 19:09

pierwszy raz system dynamicznego doladowania zastosowano w kawie zxr 750 z 92r. aha, u kawy system ten nazywa sie trad (twin ram air direction)
Na kolana chamy !
Avatar użytkownika
Leitho
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1321
Dołączył(a): 31/8/2006, 18:54
Lokalizacja: SKL

Postprzez VCO » 31/1/2008, 19:22

Kedar-88 napisał(a):nie no bzdury....wloty nie redukują ilości docierającego powietrza lecz ich konstrukcja ma na celu wytworzenie ciśnienia w układzie dolotowym przy wyższych prędkościach, co powoduje efekt "turbo". Natomiast sam airbox ma zapobiegać rezonansom powietrza..

Jak siÄ™ mylÄ™ to mnie poprawcie....


A może nie bzdury? Troche rozwagi Bo według mnie system napowitrzania ma wiele zastosowań ja tylko podałem jedno z nich. Te 3 kropki na końcu zdania o czymś świadczą ze nie wszystko zostało powiedziane tylko jest coś dalej! Nie wpierdziela sie do środka powietrze z przed całego motoru tylko te które chwyt powietrza wychwyci aby poszła wymagana dawka pośrednio przez filtr itd do gaźników i to mam udowodnione przez doświadczenie z tym zx6r gdzie trzeba było zmniejszyć dziure bo sie dławił Co do reszty masz racje My to nazywamy "system im szybiej jedziesz tym szybciej jedziesz" :D z racji właśnie tego doładowania... W Suzuki nazywa to się SRAD Z rezonansami nie dokładnie czaje o co chodzi... Według mnie zwykła puszka na filtr... Nie spotkałem sie nigdy z taką funkcją

Redukcja to inaczej np. kontrolowanie czegoś a więc nie jest to czynna czy mechaniczna redukcja tylko stała ale jest tak czy siak

Mówisz ze TRAD został zainstalowany pierwsyz raz w ZZR 600 Podobno zzr to pierwsza 600 jaka osiągneła 100 koni myślisz ze dzięki temu doładowaniu mogło się tak stać ?
Ostatnio edytowano 31/1/2008, 19:31 przez VCO, łącznie edytowano 1 raz
Bóg stworzył człowieka po to żeby jeździł motorem :D
Avatar użytkownika
VCO
Świeżak
 
Posty: 247
Dołączył(a): 18/8/2007, 10:46
Lokalizacja: Z przed biurka

Postprzez Leitho » 31/1/2008, 19:31

vco a jakie mialyby byc wloty? metr na metr? wloty maja doprowadzic powietrze pod cisnieniem do gaznikow/wtryskow, a ilosc o2 to juz sobie ww elementy reguluja
Na kolana chamy !
Avatar użytkownika
Leitho
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1321
Dołączył(a): 31/8/2006, 18:54
Lokalizacja: SKL

Postprzez VCO » 31/1/2008, 19:36

Doprowadzenie powietrza to oczywista funkcja ja wymieniłem tą poboczną której doswiadczyłem

Jest pokazane jak to działa w artykule o zx6r "zielony goblin"
Avatar użytkownika
VCO
Świeżak
 
Posty: 247
Dołączył(a): 18/8/2007, 10:46
Lokalizacja: Z przed biurka

Postprzez Nico » 1/2/2008, 08:54

To jak radzicie jesli nie mam w ogole tych oslon plastikowych ?zakleic ma razie te dziury w ramie?czy zostawic jak jest?
Nico
Świeżak
 
Posty: 33
Dołączył(a): 30/1/2008, 20:49

Postprzez Gary_Kawa » 15/2/2008, 14:53

Części silnikowe zxr a zx7r są trochę podobne.Pasuje sporo części ze sprzęgła i skrzyni biegów.Ślizgi od rozrządu.Takie same są alternator,rozrusznik i siłownik sprzęgła.Reszta nie podchodzi.
Te wloty powietrza musisz założyć.Bez nich będzie nie jazda.Chyba że gaźniki przestroisz.Ale z tym jest trochę roboty.
Jak potrzebujesz to mam kompletne doloty do ZX7R.Prawa i lewa strona.
Gary_Kawa
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 9/6/2007, 12:11



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê