Zobacz wątek - Fałszowanie DOTu opon.
NAS Analytics TAG

Fałszowanie DOTu opon.

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Fałszowanie DOTu opon.

Postprzez plubart » 10/9/2015, 15:27

Spotkał się ktoś kiedyś z czymś takim jak fałszowanie daty produkcji opon? Mówię tu o oponach używanych.
plubart
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 25/4/2015, 12:49


Postprzez Croowab » 10/9/2015, 18:11

Fałszowanie opon?? Używane??
Zaoewne chodzi Ci o nalewki. Czy coÅ› takiego ktoÅ› robi z oponami motocyklowymi?

Producenci opon daklarują do 5 lat gwarancję opony na jej właściwości przy odpowiednim magazynowaniu.

Zastanawia mnie co kieruje ludzmi szukając używanych opon do motocykla.
Jak dla mnie to proszenie siÄ™ o problemy.
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51


Postprzez ChaoticBiker » 14/9/2015, 03:32

Tez czesto mnie to zastanawia... W przypadku motocykla kupno gumy uzywanej, to jak kupowanie uzywanej prezerwatywy... bo taniej? Bo jeszcze mozna?
Ja to mowie - ktos ta opone z jakiegos powodu zdjal ze swojej maszyny....
Avatar użytkownika
ChaoticBiker
Stary Wyjadacz
 
Posty: 706
Dołączył(a): 16/11/2007, 18:05
Lokalizacja: Edinburgh

Postprzez SlowMotion » 14/9/2015, 22:21

Branie używanych opon z nieznanego źródła to jak najbardziej proszenie się o kłopoty. A jak już masz podejrzenia co do prawdziwości DOTu (chociaż w to akurat szczerze wątpie) to nie ma o czym rozmawiać. Są natomiast osoby które handlują dobrymi używkami. ChaoticBiker zastanawiasz się z jakiego powodu ktoś może ściągnąć dobrą gumę ze swojego motocykla? Np. w takich niemczech jak złapiesz gwoździa w jednej gumie to musisz wymienić obie. Zwykle pokrywa to ubezpieczalnia, która pcha potem te drugie, dobre opony do Polski w celu odzyskania części pieniędzy. Taka opona wcale nie jest jakimś trefnym towarem.
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Croowab » 15/9/2015, 08:24

Pierwsze słyszę, źe w niemczech przy złapaniu kapcia w jednej oponie trzeba zmienić obie. Do tego pierwsze słyszę, że to pokrywa ubezpieczenie..
Faktycznie niemcy to inny swiat.....
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez Kaai » 15/9/2015, 12:08

to ciekawe ile takie ubezpieczenie, bo mam znajomych w niemcowni i nikomu ubezpieczalnia obu gum nie wymienia., moze jeszcze ci moto tankuje i myje?

niektorzy gumy zrzucaja takie oblatane po torze, ew z moto co kupia i przytotowuja pod tor, ale z nieznanych zrodel to bym nie bral na penwo.
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4223
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez Fugu » 15/9/2015, 12:40

Croowab napisał(a):Pierwsze słyszę, źe w niemczech przy złapaniu kapcia w jednej oponie trzeba zmienić obie.

Ktos cos powiedzial, ktos nie doslyszal i powstala urban legend.

Jedyne co musisz miec, to opony razem homologowane. Tzn. nie wolno Ci n.p. zalozyc na przod Conti a na tyl Metzler - o ile nie masz papierka, z ktorego wynika, ze ta kombinacja jest jest poduszczalna na twoim moto.

Croowab napisał(a):Do tego pierwsze słyszę, że to pokrywa ubezpieczenie..


Ubezpieczyc mozesz wszystko.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Kaai » 15/9/2015, 14:36

Fugu, jasne, ale mozna ubezpieczyc tak, ze przy gwozdziu w jednej gumie dostajesz od razu komplet?

raczje ciezko byloby to kontrolowac im, bo pewnie ludzie zaczeliby kombinowac, i przy konczoacych sie gumach wjezdzaliby na gwozdzie, tyle.
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4223
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez lagiboy » 15/9/2015, 20:35

Kaai Niemcy to inny świat. W Anglii są ubezpieczenia np na telefon, konsole, telewizory gdzie jak go sobie zrzucisz i rypnie Ci wyświetlacz to wysyłasz i odsyłają Ci z nowym wyświetlaczem. mam takie ubezpiecznie, moja dziewczyna już dwa razy wysyłała telefon, koszt jaki ponosisz to wysyłka ok 4 funtów, ubezpieczenie to koszt ok 30 funtów na 2 lata (dla samsunga s3. Jak rozyebiesz telefon o glebę i wyślesz drzazgi to odeślą Ci nowy. co do gum to ja zmieniam obie jak mi się kończy tył. przód jeszcze ma wtedy ok 3mm więc spokojnie można by jeździć ale skończył by mi się szybciej niż tył wtedy. Zawsze mnie pytają co z przednią gumą? zabierasz czy zostawiasz? nie mam komu oddać więc zawsze zostawiam.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Kaai » 15/9/2015, 21:30

no ale musza byc jakies ograniczenia, bo co, ubezpiecze telefon i co tydzine bede im gruz wysyalal i ciagle mi beda odsylac nowy?
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4223
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez Croowab » 15/9/2015, 22:24

Fugu, ubezpieczyć mozna wszytsko oczywiście, ale przecietny niemiec ubezpiecza moto oc a jak ma lepsze moto to ac.
Juz nie róbmy z niemców bogów gdzie oni mają wszystko najlepsze i jak złapią kapcia to im moto wymieńiają.
Róznica jest tylko taka, ze jest to kraj bogatszy i przecietny kowalski ma kase aby kupić bezproblemowo niwą oponę jak sie stara zużyje.
Jak złapie kapcia to przeważńie to naprawia i jezdzi dalej.
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez jasnoksieznik » 16/9/2015, 08:04

No to jeszcze raz, od poczÄ…tku:
- w Helmutkowie można wykupić dodatkowe ubezpieczenie opon. Nie jest ono częścią typowego zestawu OC/AC/NW. Tak jak koledzy napisali - to takie samo ubezpieczenie, jak ubezpieczenie telewizora, czy też nerki.

- w Helmutkowie opony motocyklowe są dopuszczane do użytku parami, tzn. tylko konkretne kombinacje przód+tył są dozwolone. Jeśli opona nie jest dopuszczona bezpośrednio przez producenta (kilka modeli dopuszczonych w momencie homologacji), to trzeba przy sobie wozić ekstra papier od producenta opon. Producenci raczej nie wpisują w taki papier kombinacji z innymi producentami, czyli o ile na moje moto Metzler M5 przód+tył nie wymaga papieru, to M5 przód i M7 tył wymagają ekstra papieru podstemplowanego przez np. warsztat oponiarski. Na M5 przód i Pirelli Angel GT tył nikt nie wydał decyzji o dopuszczeniu do ruchu, więc podczas kontroli policja może się czepiać.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez Fugu » 16/9/2015, 08:36

Kaai napisał(a):Fugu, jasne, ale mozna ubezpieczyc tak, ze przy gwozdziu w jednej gumie dostajesz od razu komplet?


Jezeli masz taka umowe to tak. W samochodzie mam umowe ze dostaje komplet na jedna os.

Kaai napisał(a):raczje ciezko byloby to kontrolowac im, bo pewnie ludzie zaczeliby kombinowac, i przy konczoacych sie gumach wjezdzaliby na gwozdzie, tyle.

Dostajesz procent wartosci nowej opony, w zaleznosci od stanu bieznika. n.p. nowa opona ma 10 mm, ty oddajesz 5mm z gwozdziem i dostajesz 50% wartosci rachunku.

jasnoksieznik napisał(a): Producenci raczej nie wpisują w taki papier kombinacji z innymi producentami, czyli o ile na moje moto Metzler M5 przód+tył nie wymaga papieru, to M5 przód i M7 tył wymagają ekstra papieru podstemplowanego przez np. warsztat oponiarski.


TÃœV/Dekra/Producent moto lub opon. Potrzebna jest pelna homologacja. Pieczatka nie wystarcza.
http://www.reifen-freigaben.de/pdf/770.pdf

Croowab napisał(a):Fugu, ubezpieczyć mozna wszytsko oczywiście, ale przecietny niemiec ubezpiecza moto oc a jak ma lepsze moto to ac.

Ubezpieczenia opon sa dodatkowe i czesto dodawane za pare € przy kupnie nowego zestawu.

Croowab napisał(a):Róznica jest tylko taka, ze jest to kraj bogatszy i przecietny kowalski ma kase aby kupić bezproblemowo niwą oponę jak sie stara zużyje.

Nie przesadzaj. Kraj wcale nie jest bogatszy, zarobki niektorych grup sa wyzsze. Koszty utrzymania tez. Na jedno wychodzi.

Croowab napisał(a):Jak złapie kapcia to przeważńie to naprawia i jezdzi dalej.

Akurat opon motocyklowych tu nikt nie naprawia. Przynajmniej tych wyzszych klas szybkosci.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Croowab » 16/9/2015, 12:29

Rozumiem Fugu, ze mieszkasz w DE i pracujesz w branży???
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez Fugu » 16/9/2015, 12:57

Tak i co masz na mysli mowiac "branza"?
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez jasnoksieznik » 16/9/2015, 13:43

ihmo to nie ma znaczenia, co to "branza". Klientem u Helmutow jestem i potwierdzam, co pisze Fugu. Przynajmniej jesli chodzi o opony, bo makroekonomia krajow srodkowoeuropejskich to temat do Hydeparku.
Z reszta to, co robi "branza" z oponami, to zupelnie inna bajka. Zamawianie opon na potrzeby koncernu motoryzacyjnego, czy tez polityka ubezpieczen w firmie z flota testowa to co innego, niz uslugi konsumenckie.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez Fugu » 16/9/2015, 13:55

To nie tylko makroekonomia, to tez zwykla uczciwosc ludzi zyjacych w danym kraju.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Croowab » 16/9/2015, 14:03

Pracujac i stykajac sie z tym na codzien.
Mieszkam też za granicą i spotkałem wiele co prawda tylnych opon zatkanych sznurkiem...
Sam zmieniam komplet bo dobra przyczepność to moje i innych nezpieczeństwo.
ZarabiajÄ…c w ojro powiedzmy 1600€ stać guntera czy hansa wydać 309€ na komplet w pl to wydatek 1200pln i jak ktoÅ› zarabia 1600pln to jest to prawie caÅ‚a wypÅ‚ata wiÄ™c niestety ale hansy i guntery statystycznie sÄ… lepiej sytuowani materialÅ„ie niż kowalski.

Co do opon to tu ciekawy artykuł w którym faktycznie jest wzmianka o wymogach opon w motocyklu;
http://www.motocaina.pl/artykul/fakty-i ... -6992.html

Dla porównania w NL motocykl nie ma przeglądu a co za tym idzie właściciel sam musi dbać o stan techniczny swojego pojazdu.
w Pl to by nie przeszło...
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez Fugu » 16/9/2015, 14:21

Croowab napisał(a):Pracujac i stykajac sie z tym na codzien.

Skonczylem tu studia, pracuje u jednego z global playerow projektujacych elektronike samochodowa. Wystarczy?
Croowab napisał(a):Mieszkam też za granicą i spotkałem wiele co prawda tylnych opon zatkanych sznurkiem...


W DE czy w Urugwaju?

Croowab napisaÅ‚(a):ZarabiajÄ…c w ojro powiedzmy 1600€ stać guntera czy hansa wydać 309€ na komplet w pl to wydatek 1200pln i jak ktoÅ› zarabia 1600pln to jest to prawie caÅ‚a wypÅ‚ata wiÄ™c niestety ale hansy i guntery statystycznie sÄ… lepiej sytuowani materialÅ„ie niż kowalski.


Gdyby Günter tylko opony za swoje pieniadze kupowal, to moze i tak. Ale Günter musi tez kupic pasztetowa, ktora tu kosztuje 3€ za 100 gram, a Kowalski placi 5 PLN. Tak samo z chlebem, miesem, woda wineralna, czynszem za mieszkanie..... I potem sie okazuje, ze taki Helmut zarabia i moze 4x wiecej, ale wydaje tez 4x wiecej. O tym, ze placi podatki z ktorych Unia utrzymuje "kraje trzeciego swiata" nie wspomne.

Tak w ramach otrzezwienia - porownaj sobie n.p. cene takiej w pelni wyposazonej Octavi w PL i w DE. ;)

Opowiesci o tym, jak bogaci sa Helmuci snuja Ci, ktorzy przyjezdzaja tu kopac szparagi, mieszkaja w 6 w 12m² pokoju i jedza sloiki, ktore im zony pakuja na wyjazd.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Kaai » 16/9/2015, 15:24

Fugu napisał(a):
Croowab napisał(a):Pracujac i stykajac sie z tym na codzien.

Skonczylem tu studia, pracuje u jednego z global playerow projektujacych elektronike samochodowa. Wystarczy?
Croowab napisał(a):Mieszkam też za granicą i spotkałem wiele co prawda tylnych opon zatkanych sznurkiem...


W DE czy w Urugwaju?

Croowab napisaÅ‚(a):ZarabiajÄ…c w ojro powiedzmy 1600€ stać guntera czy hansa wydać 309€ na komplet w pl to wydatek 1200pln i jak ktoÅ› zarabia 1600pln to jest to prawie caÅ‚a wypÅ‚ata wiÄ™c niestety ale hansy i guntery statystycznie sÄ… lepiej sytuowani materialÅ„ie niż kowalski.


Gdyby Günter tylko opony za swoje pieniadze kupowal, to moze i tak. Ale Günter musi tez kupic pasztetowa, ktora tu kosztuje 3€ za 100 gram, a Kowalski placi 5 PLN. Tak samo z chlebem, miesem, woda wineralna, czynszem za mieszkanie..... I potem sie okazuje, ze taki Helmut zarabia i moze 4x wiecej, ale wydaje tez 4x wiecej. O tym, ze placi podatki z ktorych Unia utrzymuje "kraje trzeciego swiata" nie wspomne.

Tak w ramach otrzezwienia - porownaj sobie n.p. cene takiej w pelni wyposazonej Octavi w PL i w DE. ;)

Opowiesci o tym, jak bogaci sa Helmuci snuja Ci, ktorzy przyjezdzaja tu kopac szparagi, mieszkaja w 6 w 12m² pokoju i jedza sloiki, ktore im zony pakuja na wyjazd.


mam troche rodziny w niemcowni i nikt nie jezdzi octavia. tylko mietki ew bmw, i to nie starsze jak 3 lata.

no i zeby 1600euro w niemcowni zarabiac to trzeba byc przegrywem albo totalnym wołem.
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4223
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości




na górê