Ninja 636
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Ninja 636
Witajcie, tak ostatnio rozkminiałem jedną sprawę.
Otoż na olx jest troszkę ofert kawasaki zx-6r 636, jako że kiedyś chciałbym taki zakupić to mam takie pytanko.
Czym różnią się te dwa motocykle http://olx.pl/oferta/kawasaki-ninja-636 ... efbceb03ad (2005r)
http://olx.pl/oferta/kawasaki-zx6r-ninj ... e72c06c4a5 (2009r)
Wiadomo wygląd, liftingi itd. Chodzi mi głównie o aspekty techniczne, co zostało zmienione przez te 5 lat. Co sie poprawiło, co pogorszyło. Wiadomo są modele gorsze i lepsze.
Kawe z rocznika 2004-2005 może udałoby się wyrwać w granicach 12-13 tys
te z 2009 i wyżej to trzeba dać około 18-19. Otoż czy jest sens dokładania tych 6k ? Czy jednak jako takich wielkich zmian nie było na przestrzeni tych lat ?
Pomijamy oczywiście kwestie wyglądu i gust, bo to każdy ma inne.
Mile widziane byłby też posty odnośnie awaryjności tych konkretnych modeli. W którym co sie psuło, który miał jakieś wady itd.
Otoż na olx jest troszkę ofert kawasaki zx-6r 636, jako że kiedyś chciałbym taki zakupić to mam takie pytanko.
Czym różnią się te dwa motocykle http://olx.pl/oferta/kawasaki-ninja-636 ... efbceb03ad (2005r)
http://olx.pl/oferta/kawasaki-zx6r-ninj ... e72c06c4a5 (2009r)
Wiadomo wygląd, liftingi itd. Chodzi mi głównie o aspekty techniczne, co zostało zmienione przez te 5 lat. Co sie poprawiło, co pogorszyło. Wiadomo są modele gorsze i lepsze.
Kawe z rocznika 2004-2005 może udałoby się wyrwać w granicach 12-13 tys
te z 2009 i wyżej to trzeba dać około 18-19. Otoż czy jest sens dokładania tych 6k ? Czy jednak jako takich wielkich zmian nie było na przestrzeni tych lat ?
Pomijamy oczywiście kwestie wyglądu i gust, bo to każdy ma inne.
Mile widziane byłby też posty odnośnie awaryjności tych konkretnych modeli. W którym co sie psuło, który miał jakieś wady itd.
Ostatnio edytowano 25/5/2015, 16:56 przez Tristello, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
-
Tristello - Świeżak
- Posty: 351
- Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
- Lokalizacja: RKR
Z podstawowych różnic to silnik (636 vs 600), zawieszenie (USD vs BPF), amor skrętu i sprzeglo antyposlizgowe w nowszym modelu, nie wiem czy starszy za to nie miał hamulców od brembo(?) a w nowszym nissin, ale nie jestem pewien. Poza tym wiadomo, technologia ciągle idzie do przodu, dla przykładu można uznać, że w obu jest aluminiowa rama, ale w jednym może być już lżejsza, o lepszych parametrach itd. Do tego dochodzi fakt że ten starszy model będzie miał 2x tyle lat, więc może mieć średnio na karku 2x tyle nieciekawych przygód i 2x więcej przebiegu.
-
SlowMotion - Świeżak
- Posty: 461
- Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
- Lokalizacja: Kraków
suhy-19 napisał(a):obydwa linki co wkleiłeś to są zwykle zx6r a nie 636
chodziło mi o wyglad aby było wiadomo o których modelach mowa. Mi lepiej jest mówić o czymś co widze Ale dzięki za spostrzeżenie nawet nie patrzyłem na to
SlowMotion napisał(a):Z podstawowych różnic to silnik (636 vs 600)
Z tego wynika ze w roczniku 2009 nie było wersji 636 ? Czy ze moje wklejone do pierwszego posta są w wersji 600 ?
EDIT: jeszcze jakbys mógł powiedzieć czym sie róznią te zawieszenia oraz czy w normalnym użytkowaniu (nie torowym) jest to odczuwalne
Przepraszam ze takie pytania ale jestem zielony (pewnie dlatego podobajÄ… mi siÄ™ kawasaki- taki suchar na dzisiaj )
-
Tristello - Świeżak
- Posty: 351
- Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
- Lokalizacja: RKR
Myślę że jak jesteś zielony to nie odczujesz dużej różnicy. Wbrew kolorystyce promowanej przez kawasaki nie są to jednak motocykle dla zielonych
edit: w sumie nie doczytałem i powieliłem twój suchar
edit: w sumie nie doczytałem i powieliłem twój suchar
-
SlowMotion - Świeżak
- Posty: 461
- Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
- Lokalizacja: Kraków
suhy już poprawiłem jest teraz 636
Czyli nie ma sensu dokładać hajsu do tej z 2009 ?
A w 2014 był już nowy model czy w 2015 ? I czy dodano znowu 636 ?
Wgl jaki jest fenomen tego 636 że każdy poleca tą wersje a nie zwykła 600 ?
Czyli nie ma sensu dokładać hajsu do tej z 2009 ?
A w 2014 był już nowy model czy w 2015 ? I czy dodano znowu 636 ?
Wgl jaki jest fenomen tego 636 że każdy poleca tą wersje a nie zwykła 600 ?
-
Tristello - Świeżak
- Posty: 351
- Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
- Lokalizacja: RKR
Fenomen 636 polega na tym, że to niby jest 600, ale już nie jest, bardzo mocny motocykl i mimo że teoretycznie na przykład F4i oraz 636 są w tej samej klasie, to 636 sponiewiera niewprawnego jeźdźca dużo łatwiej i szybciej. Motocykl raczej dla tych którzy szukają właśnie motocykla z tymi konkretnymi parametrami, niż dla kogoś kto chce po prostu jakiegoś supersporta, podobnie sprawa ma się z R6.
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
Aaa rozumiem, czyli jak dla mnie moze być "zwykła" 600 a tak zapytam jeszcze, komfort w porównaniu z innymi sportami np wspomnianą F4i
BTW, jakie motocykle zaliczamy do grupy sportów 600 ? Z tych co znam to: R6, Ninja, CBR, F4i, Gixer i w sumie chyba tyle, nw jak sie ma do tego Triumph, Buell, Aprilla etc
BTW, jakie motocykle zaliczamy do grupy sportów 600 ? Z tych co znam to: R6, Ninja, CBR, F4i, Gixer i w sumie chyba tyle, nw jak sie ma do tego Triumph, Buell, Aprilla etc
-
Tristello - Świeżak
- Posty: 351
- Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
- Lokalizacja: RKR
Supersport, bo tak potocznie nazywa się tą klasę motocykli to motocykle sportowe o pojemności do 600 ccm. Kawasaki swego czasu chcąc zabłysnąć czymś na tle konkurentów delikatnie ,,oszukała" i tak powstała 636.
Po GS 500, na którego sporta byś nie wsiadł to będzie wyrywał, będziesz się czuł jak wtedy kiedy pierwszy raz wsiadłeś na pół litra, z tą różnicą, że poczujesz lekkość, i dużą łatwość prowadzenia, F4i będzie oddawać moc liniowo, przy 636 albo właśnie R6 nie zaznasz czegoś takiego, są tam skoki mocy, dużo brutalniej, agresywniej oddawana jest moc, przy 8 albo 12-13 tysiącach obrotów silnik nagle dostaje małpiego rozumu. Nie mówię, że nie ogarniesz bo pewnie byś ogarnął. Pytanie tylko czy zależy Ci na konkretnych parametrach czy raczej na sportowej ale jeszcze w miarę wygodnej maszynie.
Po GS 500, na którego sporta byś nie wsiadł to będzie wyrywał, będziesz się czuł jak wtedy kiedy pierwszy raz wsiadłeś na pół litra, z tą różnicą, że poczujesz lekkość, i dużą łatwość prowadzenia, F4i będzie oddawać moc liniowo, przy 636 albo właśnie R6 nie zaznasz czegoś takiego, są tam skoki mocy, dużo brutalniej, agresywniej oddawana jest moc, przy 8 albo 12-13 tysiącach obrotów silnik nagle dostaje małpiego rozumu. Nie mówię, że nie ogarniesz bo pewnie byś ogarnął. Pytanie tylko czy zależy Ci na konkretnych parametrach czy raczej na sportowej ale jeszcze w miarę wygodnej maszynie.
Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
Jeszcze sie nie zastanawiałem, ale coś wygodniejszego by pasowało chyba.. Lubię po prostu uczyć się nowych rzeczy.
Ale to daleka droga. Zakładałem ten temat bo nie wiedziałem ile kasy bedę potrzebował na moto Czy kupić starsze czy nowsze w sumie dalej nie uzyskałem odpowiedzi czy warto inwestować w nowszy model
Ale to daleka droga. Zakładałem ten temat bo nie wiedziałem ile kasy bedę potrzebował na moto Czy kupić starsze czy nowsze w sumie dalej nie uzyskałem odpowiedzi czy warto inwestować w nowszy model
-
Tristello - Świeżak
- Posty: 351
- Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
- Lokalizacja: RKR
jasne że warto, nowszy jest młodszy, mniej zmęczony, nowszy technologicznie, na minus można powiedzieć że nowe silniki są już tak wykręcone że co prawda są dużo mocniejsze i lżejsze od starszych braci ale ich czas trwania jest krótszy bo jest tworzony z myślą o osiągach a nie trwałości.
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości