moduł xt 600 2kf
Posty: 17
• Strona 1 z 1
moduł xt 600 2kf
witam. mam problem z podłączeniem modułu nie mam wiązki kabli :/ i za bardzo nie wiem w jaki sposób go podłączyć . proszę o pomoc
- maksymilianxt600
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 15/11/2014, 08:48
- Lokalizacja: zielona góra
xt
chce zrobić to na krótko . SILNIK MODUŁ CEWKA . a nie znam opisów kabli wiem tylko do czego jest pomarańczowy czerwony i brązowy . Potrzebuje opisu :
-czarno-biały
-biało-zielony
-biało-czerwony
-zielony
-czarno-biały
-biało-zielony
-biało-czerwony
-zielony
- maksymilianxt600
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 15/11/2014, 08:48
- Lokalizacja: zielona góra
Następny druciarz, zamiast kupić wiązkę za 50-100zł to będzie na krótko składał...
Jak mnie irytuje coś takiego, stać kogoś na moto ale nie odżałuje kilku zł żeby było technicznie wszystko ok tylko będzie kable lutował, a później jedziesz po moto z ogłoszenia i zamiast technicznej igły z opisu zastajesz poplątane kable i alternator z malucha...
najbardziej zastanawia mnie to że druciarze nie cenią własnego czasu, przecież polutowanie takiej pseudo wiązki i szukanie opisów kabli też kosztuje czas i pracę, nie wiem jak nisko trzeba cenić swoją roboczogodzinę żeby bardziej opłacało się rzeźbienie niż zakup nowej wiązki.
Jak mnie irytuje coś takiego, stać kogoś na moto ale nie odżałuje kilku zł żeby było technicznie wszystko ok tylko będzie kable lutował, a później jedziesz po moto z ogłoszenia i zamiast technicznej igły z opisu zastajesz poplątane kable i alternator z malucha...
najbardziej zastanawia mnie to że druciarze nie cenią własnego czasu, przecież polutowanie takiej pseudo wiązki i szukanie opisów kabli też kosztuje czas i pracę, nie wiem jak nisko trzeba cenić swoją roboczogodzinę żeby bardziej opłacało się rzeźbienie niż zakup nowej wiązki.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! 

-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
xt
z silnika wychodzą -
-czerwony
-brązowy
-dwa białe
-zielono-biały
-niebiesko-biały
-czarno-biały
a z moduły
-pomarańczowy
-czarno-biały
-czerwony
-brązowy
-biało-czerwony
-biało-zielony
-zielony
i kostka trzy pinowa która z tego co wiem odpowiada za czujnik boczny i bieg neutralny .
i teraz nie wiem jak to podłączyć
-czerwony
-brązowy
-dwa białe
-zielono-biały
-niebiesko-biały
-czarno-biały
a z moduły
-pomarańczowy
-czarno-biały
-czerwony
-brązowy
-biało-czerwony
-biało-zielony
-zielony
i kostka trzy pinowa która z tego co wiem odpowiada za czujnik boczny i bieg neutralny .
i teraz nie wiem jak to podłączyć
- maksymilianxt600
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 15/11/2014, 08:48
- Lokalizacja: zielona góra
- maksymilianxt600
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 15/11/2014, 08:48
- Lokalizacja: zielona góra
Wychodzi na to, że masz prądnicę 2-fazową. Ale nie ważne. Brązowy i czerwony, to zasilanie modułu - jedna lub dwie cewki na statorze z cienkim drutem nawojowym. Białe to dwie fazy, mają być podłączone do regulatora napięcia, który zapewne ma jeszcze wyjście czerwone (+12V) i ew. czarne (masa) - w 3AJ i 3TB masa jest brana bezpośrednio z ożebrowania reglera. Nie bardzo mi się zgadzają pozostałe przewody, ale przy 2KF nie miałem przyjemności zabawy z prądami. Ale jeśli zostają trzy wolne, to będzie czujnik położenia wału (pick-up coil). Ale kolorystyka mi się nie zgadza. Zawsze były (3AJ) niebiesko/żółty, czarno/żółty i zielono/biały. Kiedyś robiłem elektrykę w 43F z silnikiem 3AJ i tam były przez poprzednika sztukowane przewody chyba z takimi kolorami jak podajesz. W każdym razie sprawdź rezystancję pomiędzy każdym w twojej pozostałej "trójcy". Zakresy przy 20°C wyglądają tak
a.) 230 Ω ± 20% niebiesko/żółty i zielono/biały
b.) 90-130 Ω czarno/żółty - niebiesko/żółty
c.) 90-130 Ω czarno/żółty - zielono/biały
Oprócz tego jest przekaźnik, w który wpięta jest m.in. boczna kosa i czujnik sprzęgła.
Masz w ogóle jakieś schematy elektryczne? Ja mam tylko z 3AJ i 3TB. Różnica w stosunku do 3AJ powinna być niewielka (3-fazowa prądnica z żółtymi kablami), później w 3TB już wprowadzili moduł CDI-DC i zniknął czerwony z brązowym, bo zasilanie modułu poszło wprost z akumulatora. Poszperaj, niestety schematy po niemiecku https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
a.) 230 Ω ± 20% niebiesko/żółty i zielono/biały
b.) 90-130 Ω czarno/żółty - niebiesko/żółty
c.) 90-130 Ω czarno/żółty - zielono/biały
Oprócz tego jest przekaźnik, w który wpięta jest m.in. boczna kosa i czujnik sprzęgła.
Masz w ogóle jakieś schematy elektryczne? Ja mam tylko z 3AJ i 3TB. Różnica w stosunku do 3AJ powinna być niewielka (3-fazowa prądnica z żółtymi kablami), później w 3TB już wprowadzili moduł CDI-DC i zniknął czerwony z brązowym, bo zasilanie modułu poszło wprost z akumulatora. Poszperaj, niestety schematy po niemiecku https://drive.google.com/folderview?id= ... sp=sharing
- Artur_
- Świeżak
- Posty: 358
- Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
- Lokalizacja: Zabrze
xt
tylko mam teraz dylemat czy zielony od modułu to masa
i jeszcze czarno-biały i czarno-żółty nie wiem do czego są
a biało-czerwony i biało-zielony od modułu wydaje mi się że są to kable od impulsatora
i jeszcze czarno-biały i czarno-żółty nie wiem do czego są
a biało-czerwony i biało-zielony od modułu wydaje mi się że są to kable od impulsatora
- Załączniki
-
- xt 600.png (10.35 KiB) Przeglądane 4370 razy
- maksymilianxt600
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 15/11/2014, 08:48
- Lokalizacja: zielona góra
xt
no już zrobiłem iskrę
bardzo dziękuje Artur_ i senekkorzenna

- maksymilianxt600
- Świeżak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 15/11/2014, 08:48
- Lokalizacja: zielona góra
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości