Zobacz wątek - obsluga NX 250 4T
NAS Analytics TAG

obsluga NX 250 4T

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

obsluga NX 250 4T

Postprzez fh1216 » 30/10/2014, 21:02

witam . kupilem Honde NX 250 4T (chyba 93r ale nie jestem pewien)i tu pytanie jak tu jest z obsluga ? poprzedni wlasciciel olej zmienial co rok . lał Mobil1 polsyntetyk . polecacie ten olej (mysle ze dosyc dobry jest).co ile mam zmieniac olej ?bede jezdzil po lasach i polach a co do stylu jazdy do tak srednio (czasem przycisne czasem nie ale bardziej nastawie sie na ostra jazde:P). a jak tu jest z filtrem powietrza ?co ile zmieniac/czyscic (o ile wgl go czyscic) i jak to jest to jest ten olejowy ?trzeba filtr przed zalozeniem zwilzyc/polac olejem ? to bedzie zwykly olej np przekladniowy czy jakis specjalny (ile kosztuje okolo)?a lancuch czyms smarowac ?bo smarem stalym wydaje mi sie ze nie bo nalepi piachu itp .. a taki w plynie ? macie jakis pomysl z licznikiem tzn chodzi mi o cyferblat bo jest w milach (sa km/h ale malutkie i w czasie jazdy nie da sie ich dostrzec:P)
fh1216
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 9/10/2014, 14:23


Postprzez SpeedyGonzales » 30/10/2014, 22:06

1 olej, moto ma ok 20tu lat i śmiało można powiedzieć, że każdy półsyntetyk do 4T będzie dobry. Co ile zmieniać musi Ci ktoś inny powiedzieć. 2 Jaki masz rodzaj filtra? Akcesoryjny stożek czy fabryczny w puszce? Najlepiej okresowo kontrolować jego stan, bo w zależności od zapylenia mogą być różne częstotliwości konserwacji filtra. Fajnie jest czyścić w benzynie, a potem dobrze by było pokryć dowolnym olejem zmieszanym z benzyną, łatwiej wniknie rozpuszczony a benzyna odparuje. Są specjalne oleje, ale tu jak kto woli. jedni smażą w kuchni na zwykłym oleju, inni na oliwkowym a są też tacy co na smalcu lubią. 3 stałym smarem grafitowym smarowało się łańcuchy w osłonie, np Jawa itd a teraz jest ogromny wybór. Spreje, dozowniki, zwykłym olejem i strzykawką możesz nawet konserwować łańcuch, ważne żeby w każde ogniwo dostarczyć czynnik smarujący. Instrukcja D.I.D. zaleca olej 70w80 co 400km i po jeździe w deszczu, ale tu dowolny olej też się sprawdzi, tylko rzadszy może bardziej być wyrzucany przez co trzeba smarować nieco częściej, ale zawsze od jego DOLNEJ strony. 4 znajdź sobie przelicznik mil (200mil to jakieś 322km/h) i dorób dodatkową tarczę na zewnątrz ze skalą, albo znajdź europejski licznik.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG


Postprzez fh1216 » 30/10/2014, 22:31

dzeiki za info :P mam jeszcze kilka pytan ale to juz do uzytkownikow tych motorow :P ile takim przelatam ? zalozmy ze jest rok po remoncie a ja jezdze tak mieszanie czyli czasem delikatnie a czasem pelna piz*a ? wiem ze dokladnie nie okresli ale tak mniej wiecej ? rok spokojnie przelatam ? 2 tez spokojnie ? co ile mniej wiecej trzeba sprawdzic luz na zaworach ? trzeba miec jakis specjalny przyradz czy tak domowym sposobem to zrobi ? co zrobic w przypadku zapowietrzenia go ? bo tu jest tylko rozrusznik krecic nim czy odrazu wlewac do cylka ?bo pompki raczej tu nie ma (?) a jak wychodzi spalanie ? bo czytalem ze cos kolo 4 w terenie przy takiej sredniej jezdzie ale nie wiem czy to prawda ? jakie cisnienie w kolach ? przod 19 tyl 16 gumy kostki lagi przednie sa olejowe ? leje sie na oko ilosc oleju ?ze setke moze 2 ?
fh1216
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 9/10/2014, 14:23

Postprzez Invi » 30/10/2014, 22:47

Rok, dwa? :D

Jak wszystko jest z nim w porządku i będziesz porządnie serwisował, to może ciebie przeżyć, to nie 2t.

Olej co rok, Motul 5100, albo Bel-Ray EXP, sprawdź tylko jaką producent życzy sobie gęstość 10W40, czy co, pewnie napisane na wlewie oleju, albo blisko.

Filtr powietrza, zależy jaki, gąbkowy myjesz, co roku wystarczy, są specjalne środki. Papierowy wymieniasz, patrząc w jakim jest stanie. Tak co 2 lata styknie na luzie, chyba że jeździsz w terenie.

Do smarowania są specjalne spraye, albo olej przekładniowy, smar się nie nadaje, bo go zgoni. Jakby nie było i tak będzie brudził.

Prędkościomierza najlepiej nie ruszaj, bo popsujesz, nauczysz się na milach :D
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez fh1216 » 31/10/2014, 20:31

no chyba sie naucze na milach :P a co do filtra powietrza to mam papierowy . na lancuch chyba przeznacze olej przekladniowy bo wydaje mi sie ze jak bedzie smarowany to dluzej pochodzi . a smar to wiadomo..zaraz piachu nalepi . a na oleju chyba nie ? powie mi ktos jakie cisnienie ma byc w kolach ?przod 19 tyl 16 . a co waszym zdaniem powinienem zrobic:bede sciagal tylnie kolo i wymienial detka bo dziurawa jest a opona jak na crosa to lysa :P na srodku okolo 0,5cm kostki . oplaca sie zmieniac na zime ? czy ta dojezdzic przez zime a na wiosne zmienic ? ( bo wtedy bede i tak zmienial zebatke tylnia i lancuch) a opone kupowac uzywana czy nowa ? :P na ktorej lepiej wyjde ? i jeszcze jedno :P oplaca sie kupowac chinska kostke ? bo jak ma sie szybko zetrzec lub zeby sypac to chyba lepiej dac 40zl wiecej a pol roku dluzej jezdzic :P
fh1216
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 9/10/2014, 14:23

Postprzez Invi » 31/10/2014, 20:59

Akurat brudził mniej będzie specjalny smar w sprayu, niż olej. O pomyśle ze smarami stałymi zapomnij szybko :P

Ciśnienie powinieneś mieć napisane gdzieś na wahaczu, czy w okolicach, najlepiej takie, na jakim najlepiej się ci jeździ :P Ewentualnie ściągnij manual z internetu jak znajdziesz.

Zależy jaka używana :P Strasznie głupie pytanie, pomyśl trochę.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez fh1216 » 1/11/2014, 10:25

a oplaca sie kupoowac chinska opone ? czy lepiej dac te okolo 30-40zl wiecej i kupic jakas np michelin ? narazie w oba kola bilem 2,5 atmosfery
fh1216
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 9/10/2014, 14:23

Postprzez henio12323 » 1/11/2014, 10:52

ja mialem w dwóch motocyklach chinszczyzny i w dwóch sie kiepsko sprawdzały, w jednym terenowym mimo niezłej kostki, gryzła sie 10X gorzej niż zuzyty michelin. w drugim mimo małego kółka opona miała takie bicia że sie nie dało jeździc ( opona nowa, odpowiednio załozona itp itd ) także za 30-40 zł dopłaty to nawet bym nie myslał o chinszczyźnie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez fh1216 » 1/11/2014, 18:51

ok postawie na jakosc :)
fh1216
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 9/10/2014, 14:23

Postprzez jarkow » 19/2/2015, 10:24

Licznik ktoś wymienił bo ten rocznik czyli MD25 był robiony tylko na Europe(bez UK)Zawory są regulowane płytkami tak jak w starym gofie, czyli można powiedzieć są wieczne.Ale co 10 tyś mk należy zmieżyć luz zaworowy.Olej wymienia się co 12 tyś km tak mi powiedzieli w serwisie.Ciśnienie w kołach ok 2 atm.Olej 10W-40 ja leje Castrola.Łańcuch smaruje zwykłym olejem przekładniowym typu hipol.Te spraje typu Castrol-Valvoline brudzą koło, bo nie da się popsikać sam łńcuch nie brudząc koła ,wahacza osłony itp, zabijają syfem łańcuch.Motocykl bardzo zrywny do trzeciego biegu nie odstaje mocno od 650 którą też mam, bo użytkuje obydwa motocykle.Gaźnik ma pompkę w gazie.Przy odpaleniu po dłuższej przerwie należy dodać dwa, trzy razy gazu(bez odpalania silnika) i dopompować paliwa w gaźniku.Motocykl pali 3,5-5.5l/100km.MD 21(88-90) palą więcej niż MD25 (91-95)bo mają większą moc i pojemność silnika.
Załączniki
Zdjecie0118.jpg
Zdjecie0118.jpg (5.19 KiB) Przeglądane 3144 razy
Zdjecie0111.jpg
Zdjecie0111.jpg (5.41 KiB) Przeglądane 3144 razy
NX 250,NX650
jarkow
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 19/2/2015, 10:02
Lokalizacja: Szczecin



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr