Zobacz wÄ…tek - Wyciek wody Kawasaki KMX 125
NAS Analytics TAG

Wyciek wody Kawasaki KMX 125

Enduro, Cross
_________

Wyciek wody Kawasaki KMX 125

Postprzez 0lzon » 14/8/2014, 13:53

Cześć

Wczoraj założyłem prawy dekielek silnika po przeglądnięciu stanu sprzęgła, wymianie oleju
oraz wymianie uszczelniacza pompy wody ponieważ woda dostała się do oleju i miałem mleko
w skrzyni. Dałem sylikon zamiast uszczelki ale dobrze siadło, dziś zalałem go płynami i tu
zaczął się problem. Kupiłem płyn do chłodnic i zacząłem napełniać, po tym jak już nie schodził
z chłodnicy, włączyłem silnik i dolewałem dalej po niedługim czasie pracy silnika zauważyłem
że spod pompy wody zaczyna cieknąć kropelki płynu. Leje się to z dziurki przy korku spustowym wody, nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje i do czego ona służy.
Dodam że przy dodawaniu gazu szybciej wyciekają.
Pomocy! ;)
Kawasaki KMX 125
Avatar użytkownika
0lzon
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 23/3/2014, 13:36


Postprzez odiro » 14/8/2014, 14:59

viewtopic.php?t=101494 poczytaj

jakąś lipę zrobiłeś z tym uszczelniaczem
DT 80/50 95r --> KMX 125/50 00r-->DR-Z 400E 03r
Avatar użytkownika
odiro
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 12/11/2011, 17:38


Postprzez 0lzon » 14/8/2014, 15:10

Z tym że są 2 uszczelniacze, jeden wymieniłem a drugi był w dobrym stanie i go nie ruszałem.
Kawasaki KMX 125
Avatar użytkownika
0lzon
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 23/3/2014, 13:36

Postprzez miki1406 » 14/8/2014, 15:14

Czy dziurka nie ma gwintu?? Bywa, że w obudowie pompy jest koreczek do spuszczania płynu...

Jeśli jest to po prostu dziurka, to uległ uszkodzeniu pierwszy uszczelniacz od strony wirnika pompy...

Jest tam wirnik a na nim uszczelniacz, potem łożysko, przestrzeń z dziurką i znowu uszczelniacz.

Służy to przede wszystkim eliminacji niebezpiecznego mieszania oleju z płynem. Jeśli uszkodzeniu ulega uszczelniacz od strony wirnika wycieka z otworku płyn. Jeśli natomiast uszkodzi się uszczelniacz od strony napędu(silnika) leci olej...
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez 0lzon » 14/8/2014, 15:19

Nie ma gwintu, korek do spuszczania jest obok. Ja wymieniłem tylko ten od strony wirnika problem z wodą w skrzyni ustąpił wiec nie mam pojęcia dlaczego sie tak dzieje. Pytanie czy da się to wymienić bez ponownego ściągania dekla sprzęgła, ja to robiłem na ściągniętym a nie chce mi się ściągać tego wszystkiego jeszcze raz. :P
Kawasaki KMX 125
Avatar użytkownika
0lzon
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 23/3/2014, 13:36

Postprzez odiro » 14/8/2014, 15:39

Czyli wymieniałeś po prostu uszczelniacz który nie puszcza oleju, a jak nie Ci leci woda przez tą dziurkę to oznacza że walnięty jest uszczelniacz pompy wody (morpak), musisz wszytko jeszcze raz rozbierać..
DT 80/50 95r --> KMX 125/50 00r-->DR-Z 400E 03r
Avatar użytkownika
odiro
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 12/11/2011, 17:38

Postprzez 0lzon » 14/8/2014, 15:48

Obrazek
Obrazek
Tak to wygląda, widać nawet jeszcze kropelki których nie starłem.
Wszystko czyli dekiel sprzęgła też? :(

BTW. co to jest "morpak"? o.O
Kawasaki KMX 125
Avatar użytkownika
0lzon
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 23/3/2014, 13:36

Postprzez odiro » 14/8/2014, 16:25

Do tego potrzebne jest dojście z 2 stron, morpak czyli ten uszczelniacz, kup oryginał nie z allegro, z tym sylikonem to przesadziłeś będzie zdrapywania :P. Kup w Agromie rolkę tego papieru do uszczelek + lekko sylikonu jest troszkę zabawy z wycinaniem ale zdaje to egzamin i wygląda.
DT 80/50 95r --> KMX 125/50 00r-->DR-Z 400E 03r
Avatar użytkownika
odiro
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 12/11/2011, 17:38

Postprzez 0lzon » 14/8/2014, 16:38

Tak chyba zrobie. :D
Mógłbyś powiedzieć gdzie to dostać, w miarę logicznej cenie ?
Zwykły uszczelniacz o takich samych rozmiarach nie spasuje?
Kawasaki KMX 125
Avatar użytkownika
0lzon
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 23/3/2014, 13:36

Postprzez odiro » 14/8/2014, 16:44

Takiego uszczelniacza nie dorwiesz :P
zamów tu http://kawasaki-czesci.pl

118,94 zł - uszczelniacz wałka pompy wody 49063-1055 SEAL-MECHANICAL,WATE

ten z allegro troszkę tańszy ale wytrzymał mi miesiąc...
DT 80/50 95r --> KMX 125/50 00r-->DR-Z 400E 03r
Avatar użytkownika
odiro
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 12/11/2011, 17:38

Postprzez 0lzon » 14/8/2014, 17:11

O ku*** :O
A miało moto iść na sprzedaż...
SciÄ…gnÄ™ to dziÅ› wieczorem.
Kawasaki KMX 125
Avatar użytkownika
0lzon
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 23/3/2014, 13:36

Postprzez henio12323 » 14/8/2014, 20:43

mozesz próbować z tanszym, roboty i tak duzo nie ma jak sie nie sprawdzi. pozatym zalezy to tez od stanu wałka jak zuzyty to im lepszy tym lepiej bedzie trzymac w tym przypadku oryginał.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez 0lzon » 27/8/2014, 15:24

Dziś już mam wszystko co potrzebne do naprawy tej usterki.
Wyczyściłem dekiel i przymierzam sie do założenia nowych uszczelniaczy.

Pytanie którą stroną zakładać uszczelniacz przy łożysku. o.O
Tak
Obrazek
czy tak?
Obrazek

Drugie pytanie brzmi: Po co są te dwa wcięcia w środku uszczelniacza ze sprężynką i czy jakoś trzeba zwracać uwagę podczas zakładania czy jakkolwiek włożę to będzie chodzić?
Obrazek

Trzecie i ostatnie pytanie, dostałem oryginalny uszczelniacz do wirnika i także nie wiem którą stroną zakładać, białym w jego stronę czy czarnym (gumowym) w jego stroną. Wydaje mi się że ta druga opcja jest prawidłowa ale wolę zapytać.

Obrazek
Obrazek
Kawasaki KMX 125
Avatar użytkownika
0lzon
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 23/3/2014, 13:36

Postprzez odiro » 27/8/2014, 19:38

simering ma być sprężynką do strony oleju czyli fot.1

co do 2 pytania nie pamiętam ;P

uszczelniacz czarnym do wirnika
DT 80/50 95r --> KMX 125/50 00r-->DR-Z 400E 03r
Avatar użytkownika
odiro
Świeżak
 
Posty: 122
Dołączył(a): 12/11/2011, 17:38

Postprzez 0lzon » 28/8/2014, 17:07

Dobra, ostatnie pytanie.
Jakie łożysko powinno być za tym simeringiem ? Otwarte czy zamknięte?
Bo miałem od strony oleju otwarte a od uszczelniacza zamknięte.
Kawasaki KMX 125
Avatar użytkownika
0lzon
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 23/3/2014, 13:36

Postprzez MJR128 » 28/8/2014, 17:37

Takie samo zamontuj.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez 0lzon » 28/8/2014, 18:10

Problem w tym że łożysko jest jeszcze dobre ale "mechanik" stwierdził że nie potrzeba osłonki z drugiej strony skoro nie ma z tej pierwszej i ją wyciągnął, troszkę teraz jest z deformowana ta i sie boje zakładać ją na łożysko. A jeśli jej brak w niczym nie przeszkadza to wolałbym uniknąć konieczności zakupu nowego.
Kawasaki KMX 125
Avatar użytkownika
0lzon
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 23/3/2014, 13:36

Postprzez MJR128 » 28/8/2014, 19:05

Wymień.
Myślę, że 10 zł to nie są dla Ciebie straszne pieniądze.
Tego mechanika nie bierz na serio.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
Avatar użytkownika
MJR128
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 847
Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
Lokalizacja: Ladzin/Kraków

Postprzez 0lzon » 28/8/2014, 19:20

W takim razie wymienię, bałem się że to będzie jakaś wieksza kwota, jak z tym uszczelniaczem. :)
Kawasaki KMX 125
Avatar użytkownika
0lzon
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 23/3/2014, 13:36



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości




na górê