Wyciek wody Kawasaki KMX 125
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Wyciek wody Kawasaki KMX 125
Cześć
Wczoraj założyłem prawy dekielek silnika po przeglądnięciu stanu sprzęgła, wymianie oleju
oraz wymianie uszczelniacza pompy wody ponieważ woda dostała się do oleju i miałem mleko
w skrzyni. Dałem sylikon zamiast uszczelki ale dobrze siadło, dziś zalałem go płynami i tu
zaczął się problem. Kupiłem płyn do chłodnic i zacząłem napełniać, po tym jak już nie schodził
z chłodnicy, włączyłem silnik i dolewałem dalej po niedługim czasie pracy silnika zauważyłem
że spod pompy wody zaczyna cieknąć kropelki płynu. Leje się to z dziurki przy korku spustowym wody, nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje i do czego ona służy.
Dodam że przy dodawaniu gazu szybciej wyciekają.
Pomocy!
Wczoraj założyłem prawy dekielek silnika po przeglądnięciu stanu sprzęgła, wymianie oleju
oraz wymianie uszczelniacza pompy wody ponieważ woda dostała się do oleju i miałem mleko
w skrzyni. Dałem sylikon zamiast uszczelki ale dobrze siadło, dziś zalałem go płynami i tu
zaczął się problem. Kupiłem płyn do chłodnic i zacząłem napełniać, po tym jak już nie schodził
z chłodnicy, włączyłem silnik i dolewałem dalej po niedługim czasie pracy silnika zauważyłem
że spod pompy wody zaczyna cieknąć kropelki płynu. Leje się to z dziurki przy korku spustowym wody, nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje i do czego ona służy.
Dodam że przy dodawaniu gazu szybciej wyciekają.
Pomocy!

Kawasaki KMX 125
-
0lzon - Świeżak
- Posty: 60
- Dołączył(a): 23/3/2014, 13:36
-
odiro - Świeżak
- Posty: 122
- Dołączył(a): 12/11/2011, 17:38
Czy dziurka nie ma gwintu?? Bywa, że w obudowie pompy jest koreczek do spuszczania płynu...
Jeśli jest to po prostu dziurka, to uległ uszkodzeniu pierwszy uszczelniacz od strony wirnika pompy...
Jest tam wirnik a na nim uszczelniacz, potem łożysko, przestrzeń z dziurką i znowu uszczelniacz.
Służy to przede wszystkim eliminacji niebezpiecznego mieszania oleju z płynem. Jeśli uszkodzeniu ulega uszczelniacz od strony wirnika wycieka z otworku płyn. Jeśli natomiast uszkodzi się uszczelniacz od strony napędu(silnika) leci olej...
Jeśli jest to po prostu dziurka, to uległ uszkodzeniu pierwszy uszczelniacz od strony wirnika pompy...
Jest tam wirnik a na nim uszczelniacz, potem łożysko, przestrzeń z dziurką i znowu uszczelniacz.
Służy to przede wszystkim eliminacji niebezpiecznego mieszania oleju z płynem. Jeśli uszkodzeniu ulega uszczelniacz od strony wirnika wycieka z otworku płyn. Jeśli natomiast uszkodzi się uszczelniacz od strony napędu(silnika) leci olej...
Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Nie ma gwintu, korek do spuszczania jest obok. Ja wymieniłem tylko ten od strony wirnika problem z wodą w skrzyni ustąpił wiec nie mam pojęcia dlaczego sie tak dzieje. Pytanie czy da się to wymienić bez ponownego ściągania dekla sprzęgła, ja to robiłem na ściągniętym a nie chce mi się ściągać tego wszystkiego jeszcze raz. 

Kawasaki KMX 125
-
0lzon - Świeżak
- Posty: 60
- Dołączył(a): 23/3/2014, 13:36
Czyli wymieniałeś po prostu uszczelniacz który nie puszcza oleju, a jak nie Ci leci woda przez tą dziurkę to oznacza że walnięty jest uszczelniacz pompy wody (morpak), musisz wszytko jeszcze raz rozbierać..
DT 80/50 95r --> KMX 125/50 00r-->DR-Z 400E 03r
-
odiro - Świeżak
- Posty: 122
- Dołączył(a): 12/11/2011, 17:38
Do tego potrzebne jest dojście z 2 stron, morpak czyli ten uszczelniacz, kup oryginał nie z allegro, z tym sylikonem to przesadziłeś będzie zdrapywania
. Kup w Agromie rolkÄ™ tego papieru do uszczelek + lekko sylikonu jest troszkÄ™ zabawy z wycinaniem ale zdaje to egzamin i wyglÄ…da.

DT 80/50 95r --> KMX 125/50 00r-->DR-Z 400E 03r
-
odiro - Świeżak
- Posty: 122
- Dołączył(a): 12/11/2011, 17:38
Takiego uszczelniacza nie dorwiesz
zamów tu http://kawasaki-czesci.pl
118,94 zł - uszczelniacz wałka pompy wody 49063-1055 SEAL-MECHANICAL,WATE
ten z allegro troszkę tańszy ale wytrzymał mi miesiąc...

zamów tu http://kawasaki-czesci.pl
118,94 zł - uszczelniacz wałka pompy wody 49063-1055 SEAL-MECHANICAL,WATE
ten z allegro troszkę tańszy ale wytrzymał mi miesiąc...
DT 80/50 95r --> KMX 125/50 00r-->DR-Z 400E 03r
-
odiro - Świeżak
- Posty: 122
- Dołączył(a): 12/11/2011, 17:38
mozesz próbować z tanszym, roboty i tak duzo nie ma jak sie nie sprawdzi. pozatym zalezy to tez od stanu wałka jak zuzyty to im lepszy tym lepiej bedzie trzymac w tym przypadku oryginał.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Dziś już mam wszystko co potrzebne do naprawy tej usterki.
Wyczyściłem dekiel i przymierzam sie do założenia nowych uszczelniaczy.
Pytanie którą stroną zakładać uszczelniacz przy łożysku. o.O
Tak
czy tak?
Drugie pytanie brzmi: Po co są te dwa wcięcia w środku uszczelniacza ze sprężynką i czy jakoś trzeba zwracać uwagę podczas zakładania czy jakkolwiek włożę to będzie chodzić?
Trzecie i ostatnie pytanie, dostałem oryginalny uszczelniacz do wirnika i także nie wiem którą stroną zakładać, białym w jego stronę czy czarnym (gumowym) w jego stroną. Wydaje mi się że ta druga opcja jest prawidłowa ale wolę zapytać.

Wyczyściłem dekiel i przymierzam sie do założenia nowych uszczelniaczy.
Pytanie którą stroną zakładać uszczelniacz przy łożysku. o.O
Tak

czy tak?

Drugie pytanie brzmi: Po co są te dwa wcięcia w środku uszczelniacza ze sprężynką i czy jakoś trzeba zwracać uwagę podczas zakładania czy jakkolwiek włożę to będzie chodzić?

Trzecie i ostatnie pytanie, dostałem oryginalny uszczelniacz do wirnika i także nie wiem którą stroną zakładać, białym w jego stronę czy czarnym (gumowym) w jego stroną. Wydaje mi się że ta druga opcja jest prawidłowa ale wolę zapytać.


Kawasaki KMX 125
-
0lzon - Świeżak
- Posty: 60
- Dołączył(a): 23/3/2014, 13:36
Takie samo zamontuj.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
Problem w tym że łożysko jest jeszcze dobre ale "mechanik" stwierdził że nie potrzeba osłonki z drugiej strony skoro nie ma z tej pierwszej i ją wyciągnął, troszkę teraz jest z deformowana ta i sie boje zakładać ją na łożysko. A jeśli jej brak w niczym nie przeszkadza to wolałbym uniknąć konieczności zakupu nowego.
Kawasaki KMX 125
-
0lzon - Świeżak
- Posty: 60
- Dołączył(a): 23/3/2014, 13:36
Wymień.
Myślę, że 10 zł to nie są dla Ciebie straszne pieniądze.
Tego mechanika nie bierz na serio.
Myślę, że 10 zł to nie są dla Ciebie straszne pieniądze.
Tego mechanika nie bierz na serio.
Remonty i tuning silników, zawieszeń, tulejowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. Honowanie Nicasilu. Części i akcesoria. tel. 607198003 http://WWW.MOTO-KORN.PL (otwórz link)
-
MJR128 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 847
- Dołączył(a): 10/12/2006, 20:39
- Lokalizacja: Ladzin/Kraków
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości