Szarpie, przerywa, strzela (film) cbr 900 sc33
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Szarpie, przerywa, strzela (film) cbr 900 sc33
Witam, ktoś ma może jakiś pomysł ?
Zaczęło się niedawno (od niewielkich przerw w pracy na wysokich obrotach), nic nie grzebałem co mogłoby wpłynąc na takie zachowanie. W filmiku widać jak nierówno pracuje, pod koniec utrzymuje manetke tak, aby miał równe 5 tys. a widać jak skaczą. Generalnie zaczyna przerywać i szalec po 5 tys. wyglada to tak jakby nie było istry na chwile. Jak jade na biegu i na wysokich obrotach i odpuszecze gaz wskazówka obrotomierza szaleje gór - dół. Najdziwniejsze jest to, że czasem jest ok np. przejade 5 km a pozniej znowu....
Link do filmu:
FILM JUZ DZIAŁA
https://www.youtube.com/watch?v=a47-Y4_jGyo
Zaczęło się niedawno (od niewielkich przerw w pracy na wysokich obrotach), nic nie grzebałem co mogłoby wpłynąc na takie zachowanie. W filmiku widać jak nierówno pracuje, pod koniec utrzymuje manetke tak, aby miał równe 5 tys. a widać jak skaczą. Generalnie zaczyna przerywać i szalec po 5 tys. wyglada to tak jakby nie było istry na chwile. Jak jade na biegu i na wysokich obrotach i odpuszecze gaz wskazówka obrotomierza szaleje gór - dół. Najdziwniejsze jest to, że czasem jest ok np. przejade 5 km a pozniej znowu....
Link do filmu:
FILM JUZ DZIAŁA
https://www.youtube.com/watch?v=a47-Y4_jGyo
Ostatnio edytowano 13/8/2014, 19:28 przez hondacrxxx, łącznie edytowano 3 razy
- hondacrxxx
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 31/7/2013, 22:18
- hondacrxxx
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 31/7/2013, 22:18
Akumulator jest ok, podłączyłem inny jest to samo.
Troche polatałem i zauważyłem :
Jak sie rozgrzeje ponad 85 oC to przestała przerywac. Problem w tym, ze ten moto chodzi
generalnie na 75 oC.
Jakieś pomysły?
Troche polatałem i zauważyłem :
Jak sie rozgrzeje ponad 85 oC to przestała przerywac. Problem w tym, ze ten moto chodzi
generalnie na 75 oC.
Jakieś pomysły?
- hondacrxxx
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 31/7/2013, 22:18
tomek2102 napisał(a):Świece, fajki, przewody zapłonowe i cewki do sprawdzenia:)
chyba do wymiany ?


- hondacrxxx
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 31/7/2013, 22:18
tomek2102 napisał(a):No w sumie świec raczej nie da się sprawdzić:)(...)
Jak to nie??
1wszy test, to świeca wsadzona w fajkę i położona na pokrywie zaworów.
Sprawdzasz:
- czy iskra się pojawia
- czy iskra skacze tylko między elektrodami, czy na boki
2gi test, świeca w rękach.
Oceniasz
- czy świeca nie posiada uszkodzeń mechanicznych, pęknięć, ubytków
- czy ma właściwy odstęp elektrod
- czy ma właściwą barwę i konsystencję nagaru


Posiadając odpowiednie urządzenie można także sprawdzić iskrę poza motocyklem
Są także metody doraźnego ratowania świec - piaskowanie, czyszczenie wypalanie... Pisałem kiedyś o tym artykuł jakiś, możesz poszukać

Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
swiece juz zamowilem choc jeszcze nie sprawdzalem, chociaz watpie ze to one sa przyczyna. Dzisiaj moto przerywal jak wczesniej, lecz co jakis czas w trakcie jazdy, zaplon wylaczal sie w ogole i motocykl gasl. Musialem odczekac chwile i dopiero zaskakiwal. Przez godzine jezdzenia zgasl mi chyba 6 razy... co to moze byc ?
- hondacrxxx
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 31/7/2013, 22:18
Podmieniłem moduł zapłonowy. I strzeliła dioda pod stacyjką (przepaliła siię) czemu?
Moduł jest od tego samego modelu. Czy to przez to ze mam zamontowany alerm z immo?
Moduł jest od tego samego modelu. Czy to przez to ze mam zamontowany alerm z immo?
- hondacrxxx
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 31/7/2013, 22:18
Dioda w stacyjce jest swego rodzaju zabezpieczeniem przed zajumaniem maszyny - po prostu po przecieciu kabli i ich polaczeniu nie ma mozliwosci odpalenia silnika. Dioda zenera była montowana w fajerach tylko w latach 98-99, jestem pewny ze zastosowales modul od sc33 ale np z rocznika 96-97 , w tym przypadku dioda ta zawsze sie przepala i aby spowrotem podpiac modul z 98-99 musial bys ja wymienic ---> teraz odpalisz maszyne tylko na module z rocznika 97 i nizej.... Jak cos dioda ta jest do kupienia w sklepach elektronicznych.
- toper-utl
- Świeżak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 23/10/2008, 15:25
Z ta dioda racja absolutna. Na ecu 96 chodzi.
Podmieniane : cewki z kablami, modul, impulsator. wymirnione swiece na nowki, a problem dalej wystepuje. Silnik na niskich obrotach chodzi bardzo ladnie i dlugo. Jak zaczynam krecic obroty to zaczyna szalec, i potrafi zgasnac i przrz dlyzsza chwile nie mozba go odpalic. ? Mozliwe, ze takie jaja robi alarm z immo datatool duo ?
manetka trzymana w miejscu na 5 tys. obrotomierz skacze od 5 do 7 tys. ale po silniku tego nie slychac(slychac ze odroty sa stałe)
https://www.youtube.com/watch?v=fXgVftso6Jw
Podmieniane : cewki z kablami, modul, impulsator. wymirnione swiece na nowki, a problem dalej wystepuje. Silnik na niskich obrotach chodzi bardzo ladnie i dlugo. Jak zaczynam krecic obroty to zaczyna szalec, i potrafi zgasnac i przrz dlyzsza chwile nie mozba go odpalic. ? Mozliwe, ze takie jaja robi alarm z immo datatool duo ?
manetka trzymana w miejscu na 5 tys. obrotomierz skacze od 5 do 7 tys. ale po silniku tego nie slychac(slychac ze odroty sa stałe)
https://www.youtube.com/watch?v=fXgVftso6Jw
- hondacrxxx
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 31/7/2013, 22:18
Temat do zamknięcia, przyczyną był wcześniej wspomniany alarm-immobiliser. Po wywaleniu wszystkiego co się z nim wiązało jest po problemie
Dzięki za pomoc.

Dzięki za pomoc.
- hondacrxxx
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 31/7/2013, 22:18
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości