Zobacz wątek - Szarpie, przerywa, strzela (film) cbr 900 sc33
NAS Analytics TAG

Szarpie, przerywa, strzela (film) cbr 900 sc33

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Szarpie, przerywa, strzela (film) cbr 900 sc33

Postprzez hondacrxxx » 6/8/2014, 22:00

Witam, ktoś ma może jakiś pomysł ?
Zaczęło się niedawno (od niewielkich przerw w pracy na wysokich obrotach), nic nie grzebałem co mogłoby wpłynąc na takie zachowanie. W filmiku widać jak nierówno pracuje, pod koniec utrzymuje manetke tak, aby miał równe 5 tys. a widać jak skaczą. Generalnie zaczyna przerywać i szalec po 5 tys. wyglada to tak jakby nie było istry na chwile. Jak jade na biegu i na wysokich obrotach i odpuszecze gaz wskazówka obrotomierza szaleje gór - dół. Najdziwniejsze jest to, że czasem jest ok np. przejade 5 km a pozniej znowu....

Link do filmu:
FILM JUZ DZIAŁA

https://www.youtube.com/watch?v=a47-Y4_jGyo
Ostatnio edytowano 13/8/2014, 19:28 przez hondacrxxx, łącznie edytowano 3 razy
hondacrxxx
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 31/7/2013, 22:18


Postprzez miki1406 » 7/8/2014, 08:50

Nie ten dział - powinieneś pisać w dziale mechanika...

Nie masz przypadkiem padniętego akumulatora?? Miałem podobnie jak bateria padała....
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice


Postprzez hondacrxxx » 7/8/2014, 11:33

Aku kupione 2 miesiące temu. Jak to ewentualnie sprawdzić ?
hondacrxxx
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 31/7/2013, 22:18

Postprzez hondacrxxx » 7/8/2014, 13:05

Akumulator jest ok, podłączyłem inny jest to samo.
Troche polatałem i zauważyłem :

Jak sie rozgrzeje ponad 85 oC to przestała przerywac. Problem w tym, ze ten moto chodzi
generalnie na 75 oC.

Jakieś pomysły?
hondacrxxx
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 31/7/2013, 22:18

Postprzez tomek2102 » 7/8/2014, 19:05

Świece, fajki, przewody zapłonowe i cewki do sprawdzenia:)
tomek2102
Świeżak
 
Posty: 152
Dołączył(a): 3/3/2013, 14:20
Lokalizacja: Chełm

Postprzez hondacrxxx » 8/8/2014, 07:48

tomek2102 napisał(a):Świece, fajki, przewody zapłonowe i cewki do sprawdzenia:)


chyba do wymiany ? :) czy jakos sprawdzasz :)?
hondacrxxx
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 31/7/2013, 22:18

Postprzez tomek2102 » 8/8/2014, 08:23

No w sumie świec raczej nie da się sprawdzić:) Ale przewody jeśli nie mają widocznych uszkodzeń to są ok, fajki i cewki da się sprawdzić multimetrem.
tomek2102
Świeżak
 
Posty: 152
Dołączył(a): 3/3/2013, 14:20
Lokalizacja: Chełm

Postprzez miki1406 » 8/8/2014, 08:53

tomek2102 napisał(a):No w sumie świec raczej nie da się sprawdzić:)(...)


Jak to nie??
1wszy test, to świeca wsadzona w fajkę i położona na pokrywie zaworów.
Sprawdzasz:
- czy iskra się pojawia
- czy iskra skacze tylko między elektrodami, czy na boki

2gi test, świeca w rękach.
Oceniasz
- czy świeca nie posiada uszkodzeń mechanicznych, pęknięć, ubytków
- czy ma właściwy odstęp elektrod
- czy ma właściwą barwę i konsystencję nagaru

Obrazek
Obrazek

Posiadając odpowiednie urządzenie można także sprawdzić iskrę poza motocyklem

Są także metody doraźnego ratowania świec - piaskowanie, czyszczenie wypalanie... Pisałem kiedyś o tym artykuł jakiś, możesz poszukać
:D
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez hondacrxxx » 10/8/2014, 21:40

swiece juz zamowilem choc jeszcze nie sprawdzalem, chociaz watpie ze to one sa przyczyna. Dzisiaj moto przerywal jak wczesniej, lecz co jakis czas w trakcie jazdy, zaplon wylaczal sie w ogole i motocykl gasl. Musialem odczekac chwile i dopiero zaskakiwal. Przez godzine jezdzenia zgasl mi chyba 6 razy... co to moze byc ?
hondacrxxx
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 31/7/2013, 22:18

Postprzez hondacrxxx » 13/8/2014, 10:34

Podmieniłem moduł zapłonowy. I strzeliła dioda pod stacyjką (przepaliła siię) czemu?
Moduł jest od tego samego modelu. Czy to przez to ze mam zamontowany alerm z immo?
hondacrxxx
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 31/7/2013, 22:18

Postprzez toper-utl » 13/8/2014, 11:59

Dioda w stacyjce jest swego rodzaju zabezpieczeniem przed zajumaniem maszyny - po prostu po przecieciu kabli i ich polaczeniu nie ma mozliwosci odpalenia silnika. Dioda zenera była montowana w fajerach tylko w latach 98-99, jestem pewny ze zastosowales modul od sc33 ale np z rocznika 96-97 , w tym przypadku dioda ta zawsze sie przepala i aby spowrotem podpiac modul z 98-99 musial bys ja wymienic ---> teraz odpalisz maszyne tylko na module z rocznika 97 i nizej.... Jak cos dioda ta jest do kupienia w sklepach elektronicznych.
toper-utl
Świeżak
 
Posty: 98
Dołączył(a): 23/10/2008, 15:25

Postprzez miki1406 » 13/8/2014, 12:38

toper rządzisz powiem Ci... Bardzo ciekawe i rzeczowe info...
Jak fenix z popiołów :)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2847
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez hondacrxxx » 13/8/2014, 15:27

Z ta dioda racja absolutna. Na ecu 96 chodzi.

Podmieniane : cewki z kablami, modul, impulsator. wymirnione swiece na nowki, a problem dalej wystepuje. Silnik na niskich obrotach chodzi bardzo ladnie i dlugo. Jak zaczynam krecic obroty to zaczyna szalec, i potrafi zgasnac i przrz dlyzsza chwile nie mozba go odpalic. ? Mozliwe, ze takie jaja robi alarm z immo datatool duo ?

manetka trzymana w miejscu na 5 tys. obrotomierz skacze od 5 do 7 tys. ale po silniku tego nie slychac(slychac ze odroty sa stałe)
https://www.youtube.com/watch?v=fXgVftso6Jw
hondacrxxx
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 31/7/2013, 22:18

Postprzez hondacrxxx » 14/8/2014, 13:57

Temat do zamknięcia, przyczyną był wcześniej wspomniany alarm-immobiliser. Po wywaleniu wszystkiego co się z nim wiązało jest po problemie :)

Dzięki za pomoc.
hondacrxxx
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 31/7/2013, 22:18



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości




na gr