YZF 1000 thunderace brak przeniesienia napędu.
Posty: 8
• Strona 1 z 1
YZF 1000 thunderace brak przeniesienia napędu.
Witam
wczorajszy wypad do jelonki skończył się powrotem w busie.
Stało się to przy hamowaniu silnikiem. Przy ok 3 tys. obrotów coś zaczęło zgrzytać, tak jakby bieg był nie do końca wbity. Nie dało się wrzucić żadnego biegu. Zjechałem i po próbach na poboczu dalej nie było żadnego biegu. Mam złudzenie jakby sprzęgło było cały czas wciśnięte. Normalnie słychać zgrzyt przy wciskaniu jedynki, tak jak wchodziła zawsze. Nie wiem co jest. Od razu zamawiać cały kosz sprzęgłowy czy obstawiacie że coś ze skrzynia? Może naszykować się na najgorsze, czyli wymiana pieca? Wiadomo sezon w pełni a czas goni
Dodam że motocykl to Yamaha YZf 1000 thunderace z 1996 roku.
wczorajszy wypad do jelonki skończył się powrotem w busie.
Stało się to przy hamowaniu silnikiem. Przy ok 3 tys. obrotów coś zaczęło zgrzytać, tak jakby bieg był nie do końca wbity. Nie dało się wrzucić żadnego biegu. Zjechałem i po próbach na poboczu dalej nie było żadnego biegu. Mam złudzenie jakby sprzęgło było cały czas wciśnięte. Normalnie słychać zgrzyt przy wciskaniu jedynki, tak jak wchodziła zawsze. Nie wiem co jest. Od razu zamawiać cały kosz sprzęgłowy czy obstawiacie że coś ze skrzynia? Może naszykować się na najgorsze, czyli wymiana pieca? Wiadomo sezon w pełni a czas goni
Dodam że motocykl to Yamaha YZf 1000 thunderace z 1996 roku.
-
chudino - Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 26/4/2007, 12:49
- Lokalizacja: Wrocław
Zamów od razu cały silnik, albo zmień już motocykl. Tak na poważnie to musisz sprawdzić dźwignię zmiany biegów, zdjąć delkiel i sprawdzić sprzęgło.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
no i wygrałbyś
odkręciła się zębatka. Oczywiście jakiś "rzeźnik" już wcześniej coś kombinował bo wydaje mi się że jest nie oryginalna. No i niestety gwint na wałku nie wygląda za ciekawie. Ciekawe ile sobie życzą w serwisie za nakrętkę. A miałby ktoś foto takiej nakrętki i zabezpieczenia?

-
chudino - Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 26/4/2007, 12:49
- Lokalizacja: Wrocław
Nakretka z tego co wiem jest dostepna tylko w ASO, zdjecia nie mam.
Zbadaj dobrze gwint czy nie został powaznie uszkodzony, niestety niekiedy przy tego typu awarii jest konieczna wymiana walka zdawczego, - a to wiaze sie z rozbiorka silnika i kosztami.... Oczywiscie sa asy ktore spawaja zebatke na stałe do waka, no ale to cieżka patologia. Przegwintowanie walka ze wzgledu na jego twardosc odpada....
Zbadaj dobrze gwint czy nie został powaznie uszkodzony, niestety niekiedy przy tego typu awarii jest konieczna wymiana walka zdawczego, - a to wiaze sie z rozbiorka silnika i kosztami.... Oczywiscie sa asy ktore spawaja zebatke na stałe do waka, no ale to cieżka patologia. Przegwintowanie walka ze wzgledu na jego twardosc odpada....
- toper-utl
- Świeżak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 23/10/2008, 15:25
Kupiłem kiedyś silnik WSK 125 z taką zębatką, psuły się inne rzeczy ale to wytrzymało dość sporo. Co prawda to nie był litr ale jednak.toper-utl napisał(a): Oczywiscie sa asy ktore spawaja zebatke na stałe do waka, no ale to cieżka patologia.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Ja miałem jakiś inny patent w TDM 3VD 93'. Ogólnie objaw był identyczny. Straciłem napęd, a biegi mogłem zapinać jak chciałem. Po rozebraniu okazało się, że wałek na końcu zamiast gwintu jest gładki. Ponieważ naprawa wiązałaby się z astronomicznymi kosztami przewyższającymi wartość motocykla, to rozwiązali mi to tak, że przewiercili wałek i nakrętkę w poprzek i włożyli zatyczkę. Zębatka nie była ciasno, ale miała pewien luz na boki. Jest na wielowypuście. Działało całkiem dobrze.
http://www.tdm.pl/forum/index.php/topic ... l#msg74413
Warto rozważyć, czy koszta naprawy nie są zbyt wysokie. Wszystko jest pod deklem, więc nie widać. Remont silnika to na dzień dobry parę tysi.
http://www.tdm.pl/forum/index.php/topic ... l#msg74413
Warto rozważyć, czy koszta naprawy nie są zbyt wysokie. Wszystko jest pod deklem, więc nie widać. Remont silnika to na dzień dobry parę tysi.
Honda CB 900 2004r.
- Pioto
- Świeżak
- Posty: 36
- Dołączył(a): 16/7/2014, 07:19
- Lokalizacja: Gdynia
toper-utl napisał(a):Przegwintowanie walka ze wzgledu na jego twardosc odpada....
No to ciekawe bo mi w FZR 600 normalnie udało się przegwintować wałek narzynarką

Ja przegwintowałem na M17 X 1 - wg serwisówki jest tam gwint M18
- Trax
- Świeżak
- Posty: 324
- Dołączył(a): 28/9/2011, 11:39
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości