Junak 901
1.pierewsze 100 km jezdzij ostrożnie, nie przekraczając tych 5-6 tys obr, pilnuj mocno temperatury, do 300 nie krec go do odcinki (oczywiscie raz czy 2 nie zaszkodzi, a nawet wskazane), wymien olej i ciesz sie motorkiem który nadaje sie do jazdy (tzn cały czas nie pałujesz go non stop, mozesz wkrecac go na wyzsze obroty itp) tak w ogole to nie jezdzij jak jakis dziadek 20 km/h na 4 biegu bo wał dostaje po dupie, masz jechać a nie sie toczyć.
co do pierścieni, na 100% nie brzęczą pierścienie tylko plastiki,tłumik,owiewka,zegary, dosłownie wszystko może brzęczeć - silnik charakteryzuje sie sporymi wibracjami... podokrecać wszystko, dać gumowe podkładki i powinno się to brzęczenie uspokoić
2. przyspieszenie typowe jak na 72cc w 4t, nic nadzwyczajnego lecz 72cc jest w miare wytrzymałym i oszczednym silnikiem ktorym da sie jezdzic (50tka w ogole nie jedzie, 110cc jest duzo bardziej awaryjne)
jak mam byc szczery to zostaw przełożenia takie jakie sa, później przynajmniej bedziesz mogł jechac te 60 km/h nie dostajac morderczych wibracji...
3.
jeśli kreci wieksze obr. niż 8 tys to nie jest blokowany na module, co po 1.
po wywaleniu zwężki z tłumika będzie tylko głośniejszy, mocy nie przybędzie lub przybędzie minimalna ilość (nie odczujesz)
gaznik heikin... nie pisze tam keihin? w kazdym razie w fero oryginalnie były montowane gazniki pz20 : http://allegro.pl/tuning-gaznik-125-ccm ... 36184.html
jest to dobry gaźnik pod 72cc, wręcz powiedziałbym idealny wiec bez zmiany pojemności nie warto nic z nim robić. za duży na 100% nie jest.
co do pierścieni, na 100% nie brzęczą pierścienie tylko plastiki,tłumik,owiewka,zegary, dosłownie wszystko może brzęczeć - silnik charakteryzuje sie sporymi wibracjami... podokrecać wszystko, dać gumowe podkładki i powinno się to brzęczenie uspokoić
2. przyspieszenie typowe jak na 72cc w 4t, nic nadzwyczajnego lecz 72cc jest w miare wytrzymałym i oszczednym silnikiem ktorym da sie jezdzic (50tka w ogole nie jedzie, 110cc jest duzo bardziej awaryjne)
jak mam byc szczery to zostaw przełożenia takie jakie sa, później przynajmniej bedziesz mogł jechac te 60 km/h nie dostajac morderczych wibracji...
3.
jeśli kreci wieksze obr. niż 8 tys to nie jest blokowany na module, co po 1.
po wywaleniu zwężki z tłumika będzie tylko głośniejszy, mocy nie przybędzie lub przybędzie minimalna ilość (nie odczujesz)
gaznik heikin... nie pisze tam keihin? w kazdym razie w fero oryginalnie były montowane gazniki pz20 : http://allegro.pl/tuning-gaznik-125-ccm ... 36184.html
jest to dobry gaźnik pod 72cc, wręcz powiedziałbym idealny wiec bez zmiany pojemności nie warto nic z nim robić. za duży na 100% nie jest.
- michau_ek
- Świeżak
- Posty: 353
- Dołączył(a): 10/3/2012, 20:19
- Lokalizacja: Racibórz
Witam wszystkich . Jestem Posiadaczem Junaka 901 Sport od ponad dwóch lat, przejechane mam ponad 14 tys km. I powiem szczerze, jak na chińczyka do tej pory chodzi bardzo dobrze, miałem na nim jeden poważny wypadek zaraz na początku swojej przygody i chyba dwa szlify do tej pory mam wgięty bak po pierwszym wypadku na szczęście w niewidocznym miejscu
, oczywiście po pierwszym wypadku musiałem wymienić wszystkie owiewki po lewej stronie siedzenie i przednią felgę. No ale po całkowitej naprawie jeżdżę nim do dzisiaj po wypadkach nie ma najmniejszego śladu oprócz pary rysek na owiewkach i wgiętym baku.
Wady Junaka które zauważyłem po tym okresie używania:
- słabe przyspieszenie na 4 biegu (najlepiej jak najszybciej zmienić zębatkę na mniejsza może i traci na 1 i 2 biegu ale o wiele łatwiej rozpędza się na 4)
-szybko luzujący się łańcuch (tak samo jak w przypadku zębatki polecam jak najszybciej go zmienić)
-Wskaźnik paliwa przekłamuje
W te wakacje wymieniłem cylinder na 110ccm. Musiałem jednak dokupić do niego chłodnice ponieważ się przegrzewał. Co do prędkości mierzonej GPS Junak jedzie 105 km/h. Nie zauważyłem jakichkolwiek drgań owiewek czy czegoś w tym stylu hamulce wytrzymują prędkość rama również więc jeśli komuś znudzi się jazda na 50ccm to polecam zmienić cylek na 110ccm moto jest na prawdę dużo zrywniejsze i daję więcej frajdy z jazdy
Ogólnie jak na chińczyka to bardzo dobry sprzęt do tej pory pali za dotknięciem. Dużo z nim przeszedłem i mam już do niego sentyment jeżeli zastanawiacie się nad kupnem tego moto to oczywiście polecam.
Pozdrawiam i LWG.

Wady Junaka które zauważyłem po tym okresie używania:
- słabe przyspieszenie na 4 biegu (najlepiej jak najszybciej zmienić zębatkę na mniejsza może i traci na 1 i 2 biegu ale o wiele łatwiej rozpędza się na 4)
-szybko luzujący się łańcuch (tak samo jak w przypadku zębatki polecam jak najszybciej go zmienić)
-Wskaźnik paliwa przekłamuje
W te wakacje wymieniłem cylinder na 110ccm. Musiałem jednak dokupić do niego chłodnice ponieważ się przegrzewał. Co do prędkości mierzonej GPS Junak jedzie 105 km/h. Nie zauważyłem jakichkolwiek drgań owiewek czy czegoś w tym stylu hamulce wytrzymują prędkość rama również więc jeśli komuś znudzi się jazda na 50ccm to polecam zmienić cylek na 110ccm moto jest na prawdę dużo zrywniejsze i daję więcej frajdy z jazdy

Ogólnie jak na chińczyka to bardzo dobry sprzęt do tej pory pali za dotknięciem. Dużo z nim przeszedłem i mam już do niego sentyment jeżeli zastanawiacie się nad kupnem tego moto to oczywiście polecam.
Pozdrawiam i LWG.
- Wolfi
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 30/12/2013, 20:06
- Lokalizacja: Skierniewice
- legionista77
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 30/3/2014, 17:57
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości